--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - fotorelacja
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 9030
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 117 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: mazmarcin » 6 paź 2020, o 18:19

Ten złoty środek co wymieniłeś.

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 6 paź 2020, o 19:08

Ok, dzięki, spróbujemy więc w ten sposób ;)

kizior11
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Raszówka
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: kizior11 » 6 paź 2020, o 19:52

Ja zakupiłem ARCHOIL AR6900 D-MAX. Aż z ciekawości będę sprawdzał czy są jakieś różnice w zachowaniu auta.

P405
Zapaleniec
Posty: 3157
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: P405 » 6 paź 2020, o 20:06

Leje 1:200 czyli 300 mł na 60 l.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka


arek810316
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: arek810316 » 11 paź 2020, o 09:17

Jeżdżę jeszcze ok 1 miesiąc na eurol FS 0W30,fajnie na nim silnik chodzi. Chciałem spróbować tego fluence 5W40 z archoil 9100 ale z tego co widać prawdopodobnie olej zmienił skład i się może okazać taki przeciętniak. Tym razem skusze się na PMO 5W40 z archoil 9100. Oleju wchodzi max 4.5 litra. Chciałem zalać tak 3/4 stanu wyrazie dolania ON do oleju. Czy 4 litrowa bańka tego PMO wystarczy plus 200ml archoil ? Jeździ z Was ktoś na takim zestawie?

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 11 paź 2020, o 10:15

Ja drugi raz zalałem zestaw, o którym piszesz powyżej, Eurol 5/40 plus Archoil 9100,
4 litry Ci nie wystarczy,
... swoją drogą skąd masz i informacje o zmianie składu tego oleju? Podrzucisz jakiś link? Chętnie poczytam.

arek810316
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: arek810316 » 11 paź 2020, o 10:33

Prawdopodobnie zmienił...
Wejdź sobie na forum oil club i tam jest dział oleje świeże i temat o tym eurolu fluence 5W40..
Na stronie producenta też jest temperatura płynięcia chyba - 45 stopni a było -51 i już daje do myślenia..
Ee..chyba 4 litry starczy ,jak wchodzi max 4,5 litra to powiedzmy trochę ponad połowę stanu miarki będzie 4 litry plus 200ml archoila?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2353
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dare50 » 11 paź 2020, o 11:33

Niestarczy 4l jak wyżej pisal kolego, w tym silniku jeździ się z olejem na max

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 11 paź 2020, o 11:34

Z moich dwóch wymian, nie zostało kompletnie nic na dolewkę, z tym , że zawsze proszę mechanika, żeby się nie spieszył, tak żeby oleju zleciało możliwe najwięcej, wcześniej rozgrzewając go.
Jeszcze inna sprawą jest to, że po doswiadczeniach z szybszymi autami, stan oleju zawsze utrzymuję na najwyższym poziomie skali.

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Sothis87 » 11 paź 2020, o 13:02

Jak nie uniesiesz go lekko z przodu od lewej strony brak pośpiechu wiele nie zmieni.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 11 paź 2020, o 20:21

arek810316 pisze:
11 paź 2020, o 09:17
Jeżdżę jeszcze ok 1 miesiąc na eurol FS 0W30,fajnie na nim silnik chodzi. Chciałem spróbować tego fluence 5W40 z archoil 9100 ale z tego co widać prawdopodobnie olej zmienił skład i się może okazać taki przeciętniak. Tym razem skusze się na PMO 5W40 z archoil 9100. Oleju wchodzi max 4.5 litra. Chciałem zalać tak 3/4 stanu wyrazie dolania ON do oleju. Czy 4 litrowa bańka tego PMO wystarczy plus 200ml archoil ? Jeździ z Was ktoś na takim zestawie?
PMO nie jest złe choć nie sadzę aby był tak dobry jak Eurol nawet jeśli nieco go "pogorszyli". PMO to wbrew pozorom standardowa receptura. Z tego co wiem to 4l +200 ml Archoila może być mało. Lepiej zamówić 5 litrów.
Co do zmiany receptury to sprawa nie jest jednoznaczna bo nie ma takiej informacji od producenta natomiast widać, że nastąpiły pewne zmiany w samej metodzie badawczej (na pierwszy rzut oka zmiana metody mierzenia temp. zapłonu) i trudno powiedzieć czy w przypadku temperatury płynięcia nie został zastosowany jakiś duży "margines bezpieczeństwa". Temat wymaga wyjaśnienia.

arek810316
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: arek810316 » 11 paź 2020, o 20:29

Patrzę teraz na stronie tego eurola i lepkość
Viscosity, kinematic at 100°C 12.8 cSt i temp płynięcia to -39 stopni. Nie podoba mi się ten eurol.. chyba jednak ten PMO pod względem lepkości temp płynięcia wychodzi lepiej

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: marcin.1987 » 11 paź 2020, o 20:48

12.8 to słabiutko jak na 5w40. Niektóre 5w30 mają 12, albo 12,1. 5w40 powinno mieć ok. 14.

arek810316
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: arek810316 » 11 paź 2020, o 20:53

Bardzo słabo. Mam teraz zalanego 0W30 i tu jest lepkość 12,4...

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 11 paź 2020, o 20:55

Ta zmian w przypadku Eurola Fluence 5W40, którego parametry podałeś jest z września 2020. Nie ma jeszcze tego oleju w sprzedaży. Do DTH na zimę bym zalał Eurola ale FS-a 0W30. Tam masz w większości bazę PAO-syntetyczną a jego zapas lepkości jest zupełnie wystarczający. Tyle tylko, że to już większy wydatek. Tanio i dobrze to polecam Specol Spec Premium C3 5W40. W dobrej cenie mamy Fuchsa czy Shell-a.
Odnośnie dodatków 2T to Kolega ma "niestety" sporo racji. Dodawanie 2t ma swoje dobre strony i wpływa niewątpliwie na korekty ale nie brakuje opinii osób kompetentnych w temacie, że na dłuższa metę może powodować to negatywne skutki dla silnika (a właściwie jego osprzętu). Ja zawsze polecałem dedykowane dodatki.

Dodano po 8 minutach 33 sekundach:
marcin.1987 pisze:
11 paź 2020, o 20:48
12.8 to słabiutko jak na 5w40. Niektóre 5w30 mają 12, albo 12,1. 5w40 powinno mieć ok. 14.
Wcale nie słabiutko tylko w dolnym przedziale przewidzianym dla tej lepkości (12,5-16,3). Słabiutko to by było gdyby wyższa wartość była lepsza a wcale tak nie jest. W40 to pewien określony zakres lepkości i to czy jest 12,6 czy 15,8 nie świadczy o słabości czy sile danego oleju tylko o jego charakterystyce lepkości. Każdy silnik wymaga pewnej optymalnej lepkości w 100 stopniach i dla jednego jest to 14 , dla innego 12 a dla jeszcze innego 8. W mojej ocenie dla 2.0 CDTI optymalna lepkość to zakres od 11,5 do ok 14,5 ale tu dużo zależy od warunków użytkowania, stylu jazdy itd.

Dodano po 5 minutach 9 sekundach:
arek810316 pisze:
11 paź 2020, o 20:53
Bardzo słabo. Mam teraz zalanego 0W30 i tu jest lepkość 12,4...
Eurol Synthence FS 0W30 jest na granicy lepkości 0W40. Dla większości silników, w których znajduje zastosowanie (TDI le też JTD/CDTI, DCI itd.) wysoka jak na W30 lepkość jest zaletą ale dla silników, w których zlecana jest lepkość W30 ale z innymi normami nie koniecznie musi być optymalny bo wiele olejów W30 ma lepkość poniżej 10 i jest to po części wymuszone przez normy producentów.

Dodano po 2 minutach 52 sekundach:
tomek evo pisze:
11 paź 2020, o 21:09
Ta zmian w przypadku Eurola Fluence 5W40, którego parametry podałeś jest z września 2020. Nie ma jeszcze tego oleju w sprzedaży. Do DTH na zimę bym zalał Eurola ale FS-a 0W30. Tam masz w większości bazę PAO-syntetyczną a jego zapas lepkości jest zupełnie wystarczający. Tyle tylko, że to już większy wydatek. Tanio i dobrze to polecam Specol Spec Premium C3 5W40. W dobrej cenie mamy Fuchsa czy Shell-a.
Odnośnie dodatków 2T to Kolega ma "niestety" sporo racji. Dodawanie 2t ma swoje dobre strony i wpływa niewątpliwie na korekty ale nie brakuje opinii osób kompetentnych w temacie, że na dłuższa metę może powodować to negatywne skutki dla silnika (a właściwie jego osprzętu). Ja zawsze polecałem dedykowane dodatki.

Dodano po 8 minutach 33 sekundach:
marcin.1987 pisze:
11 paź 2020, o 20:48
12.8 to słabiutko jak na 5w40. Niektóre 5w30 mają 12, albo 12,1. 5w40 powinno mieć ok. 14.
Wcale nie słabiutko tylko w dolnym przedziale przewidzianym dla tej lepkości (12,5-16,3). Słabiutko to by było gdyby wyższa wartość była lepsza a wcale tak nie jest. W40 to pewien określony zakres lepkości i to czy jest 12,6 czy 15,8 nie świadczy o słabości czy sile danego oleju tylko o jego charakterystyce lepkości. Każdy silnik wymaga pewnej optymalnej lepkości w 100 stopniach i dla jednego jest to 14 , dla innego 12 a dla jeszcze innego 8. W mojej ocenie dla 2.0 CDTI optymalna lepkość to zakres od 11,5 do ok 14,5 ale tu dużo zależy od warunków użytkowania, stylu jazdy itd.

Dodano po 5 minutach 9 sekundach:
arek810316 pisze:
11 paź 2020, o 20:53
Bardzo słabo. Mam teraz zalanego 0W30 i tu jest lepkość 12,4...
Eurol Synthence FS 0W30 jest na granicy lepkości 0W40. Dla większości silników, w których znajduje zastosowanie (TDI le też JTD/CDTI, DCI itd.) wysoka jak na W30 lepkość jest zaletą ale dla silników, w których zlecana jest lepkość W30 ale z innymi normami nie koniecznie musi być optymalny bo wiele olejów W30 ma lepkość poniżej 10 i jest to po części wymuszone przez normy producentów.
Jak widać wybierając olej warto czasami zerknąć na deklarowane parametry bo wybierając W30 możemy wybrać takiego na granicy W40 oraz takiego na granicy W20. I czasami różnica w lepkosci pomiędzy 2 olejami, z których jeden jest 0W30 a drugi 5W40 potrafi być mniejsza niż pomiędzy dwoma olejami o lepkości 5W30 (czy 5W40).

marcin.1987
Zapaleniec
Posty: 1001
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: marcin.1987 » 11 paź 2020, o 21:36

Tak. Tylko taka lepkość dla oleju 5w40 całkowicie likwiduje sens jego stosowania, skoro przy oleju 0w30 mamy parametry na tym samym poziomie. Moim zdaniem po to szuka się olej 5w40 żeby lepkość w 100 stopniach była odpowiednio wyższa niż dla 30stki.

tomek evo
Użytkownik
Posty: 617
Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
Auto: Skoda Superb Kombi
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: tomek evo » 11 paź 2020, o 21:54

Niekoniecznie. W wielu przypadkach taka lepkość będzie zaletą a nie wadą. W30 też masz określony zakres. To, że Eurol FS ma 12,4 w 100 stopniach to nie znaczy, że inne 0W30 też tak będą miały bo np. Eurol Ultrance 0W30 ma tylko 9,6 i wtedy różnica w stosunku do 12,8 jest spora. Shell HeliX Ultra 5W40 ma lepkość w 100 stopniach 13,1 czyli też niewysoko a jest to olej generalnie przeznaczony do nieco starszych silników (nie spełnia normy C3 co wyklucza jego zastosowanie w silnikach z dpf czy wielu z wtryskiem bezpośrednim i zaawansowanymi układami katalitycznymi) przystosowanych bardziej do wyższych lepkości.

arek810316
Użytkownik
Posty: 190
Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
Auto: Opel Insignia Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Pleszew
Postawił piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: arek810316 » 14 paź 2020, o 14:46

Tak sobie rozmawiałem z przedstawicielem firmy PMO-lubricants i skład oleju PMO 5W40 C3 Professional zmieni się prawdopodobnie w styczniu 2021 na lepszy.. PAO 20%-30% zostaję a ma spaść hydrocrack parę % i w to miejsce mają dać estry. Prawdopodobnie olej ma byc jeszcze lepszy.
Pożyjemy ,zobaczymy..

kizior11
Użytkownik
Posty: 252
Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Raszówka
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: kizior11 » 14 paź 2020, o 18:42

Kupiłem bratu PMO do dth i jesteśmy ciekawi jak się sprawdzi.

Awatar użytkownika
Sothis87
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
Auto: Opel Insignia 2.0 CD
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kalety
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Sothis87 » 14 paź 2020, o 19:17

A tak z ciekawości jak do tych olei ma się nasz polski ORLEN PLATINUM MAX EXPERT C3 5W40? Mój znajomy handlujący olejami wszelkiej maści zachwala właśnie ten olej. Szczególnie z rafinerii w Czechowicach- Dziedzicach???.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”