--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
a możesz dać zrzut ekranu jak powinno to wyglądać prawidłowo i czy na odpalonym czy zgaszonym silniku ?
- terc
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 13 sie 2020, o 02:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Lublin
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Lałem do tej pory ten dodatek (zielony) ale nigdzie nie mogę kupić w litrowym opakowaniu. I zastanawiam się czy ten drugi też może być ? Stosował ktoś ten pomarańczowy?
linki poglądowe
https://autochemia.pl/product-pol-6531- ... lo-1L.html zielony
https://allegro.pl/oferta/dodatek-do-di ... 0569962069 pomarańczowy
Spoiler:
https://autochemia.pl/product-pol-6531- ... lo-1L.html zielony
https://allegro.pl/oferta/dodatek-do-di ... 0569962069 pomarańczowy
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jak dla mnie ten drugi lepszy.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 sie 2021, o 16:37
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Iława
- Postawił piwo: 9 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Witam serdecznie, wlascicielem Insigni jestem od 3 mcy, chciałbym ją trochę podreperować a jest co robić a zacząć zamierzam od rozrządu i wymiany filtrów i oleju. Stąd moje pytanie. Opel Insignia 2009, 2.0 CDTI 160 km najazd 340 000 nie wiem jaki olej był lany wcześniej. Moim zdaniem motor trochę głośniej chodzi niż powinien nie wiem czemu. Jaki olej polecacie do w/w? Będe wdzięczny, pozdrawiam.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jak głośniej chodzi motor to przy wymianie oleju należy zdjąć miskę, zmienić uszczelkę smoka i zrobić patronaż panewek. Olej jaki chcesz, ważne aby z normą dexos2 i najlepiej 5w40 bo to już stary diesel jest.
-
- Użytkownik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2 mar 2021, o 21:42
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Jarocin
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Hej jadę na pierwszą moja wyminę Oleju mechanik powiedział ze mam kupić sobie olej sam oraz coś w stylu ceramizer, i teraz do Was pytanie jaki olej polecacie do 2.0 130 KM z roku 2012 oraz czy kupować jakiś ceramizer ?
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Olej pełen syntetyk, dodatek który nie dodasz nie zaszkodzi.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
jaki olej do insi 2.0 cdti 163KM? początkowo chciałem Liqui Molly 5W30 ale doczytałem, że jest on na bazie oleju syntetycznego i zrezygnowałem. Znalazłem za to dwa "modele" Millers 5W30
https://www.millersoils.pl/produkt/ee-p ... e-c3-5w30/
https://www.millersoils.pl/produkt/trid ... l-c3-5w30/
który z nich będzie lepszy? obydwa spełniają normę Dexos2
PS Nigdy nie sądziłem, że wybór oleju będzie taki trudny
https://www.millersoils.pl/produkt/ee-p ... e-c3-5w30/
https://www.millersoils.pl/produkt/trid ... l-c3-5w30/
który z nich będzie lepszy? obydwa spełniają normę Dexos2
PS Nigdy nie sądziłem, że wybór oleju będzie taki trudny
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 lip 2021, o 17:39
- Auto: Insignia
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siewierz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja leje ten pierwszy ale mam zamiar teraz przejść na LM 4600. Zobaczymy czy będzie jakaś różnica.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Zamiast czytać reklamy olejów to zajrzyj do instrukcji, tam masz oprócz normy też klasy i tym kieruj sięwojto pisze: ↑29 lis 2021, o 21:37jaki olej do insi 2.0 cdti 163KM? początkowo chciałem Liqui Molly 5W30 ale doczytałem, że jest on na bazie oleju syntetycznego i zrezygnowałem. Znalazłem za to dwa "modele" Millers 5W30
https://www.millersoils.pl/produkt/ee-p ... e-c3-5w30/
https://www.millersoils.pl/produkt/trid ... l-c3-5w30/
który z nich będzie lepszy? obydwa spełniają normę Dexos2
PS Nigdy nie sądziłem, że wybór oleju będzie taki trudny
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Raszówka
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja osobiście straciłem zaufanie do millersa. Wymieniałem olej we wrześniu i zrobiłem ok 5tys. silnik coś dziwnie zaczął pracować dodatkowo po odpaleniu turbina zaczęła wyć delikatnie. Miałem w domu olej PMO do żony auta który zalałem teraz i silnik zaczął normalnie pracować a turbina przestała wyć. Po spuszczeniu jak przelewałem olej na lejku praktycznie nie zostawiał śladu olejowago, spłyną jak woda. Kupiony ze sprawdzonego źródła. Napisałem do millersa i od miesiąca czekam na odp. Cisnienie niby było ale miejsze miałem ok. 1.4 na jałowym a po zalaniu na świeżo miał ok. 1.6. Teraz mam 1.9 na nagrzanym.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
To pewnie była podróba. Słyszy się, że to jeden z najbardziej podrabianych olejów. No i naprawdę oprócz normy to ważne te klasy i to trzeba dokładnie sprawdzić. Niektóre są wręcz zakazane przez producenta naszych silników, ale każdy wie co robi. Ponieważ ja nie bardzo wiem to w takich sprawach decyduje za mnie ASO i to ASO opla a nie BMW czy VW. Bo jak zapytać sprzedawcę olejów, to każdemu wciśnie to na co ma program sprzedażowy bo z tego odcina kupony dla siebie przecież to nie jest jego silnik to co będzie się martwił, no nie?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
wlałem Millers C3 5W30.
Według Millersa "Millers Oils rekomenduje ten olej tam, gdzie wymagany jest olej GM dexos 2."
czyli wlałem nieodpowiedni olej do swojego samochodu. ale powiem Wam, że silnik tak nie "dzwoni" na "zimnym"
czy ten będzie odpowiedni? niby spełnia normy GM dexos 2, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 ale to dalej jest "acea C3" który wg. instrukcji stosowany być nie może
https://www.millersoils.pl/produkt/xf-p ... 2-c3-5w30/
Według Millersa "Millers Oils rekomenduje ten olej tam, gdzie wymagany jest olej GM dexos 2."
czyli wlałem nieodpowiedni olej do swojego samochodu. ale powiem Wam, że silnik tak nie "dzwoni" na "zimnym"
czy ten będzie odpowiedni? niby spełnia normy GM dexos 2, GM-LL-A-025, GM-LL-B-025 ale to dalej jest "acea C3" który wg. instrukcji stosowany być nie może
https://www.millersoils.pl/produkt/xf-p ... 2-c3-5w30/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3157
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Lejesz olej z normą C3, pełen syntetyk, a nie wykonany w technologii syntetycznej. I to jest najważniejsze. Normę dexos mają te oleje za które producenci zapłacili GM. Masz całą gamę dobrych i nie drogich olei typu PMO, Eurol itd.
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego M2007J17G przy użyciu Tapatalka
- wojto
- Użytkownik
- Posty: 138
- Rejestracja: 18 maja 2021, o 21:34
- Auto: opel
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: podlaskie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
nawet Oplowski Dexos 5W30 spełnia normę Acea C3
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 24 maja 2020, o 18:07
- Auto: Opel insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Piastów
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dziwna (albo i nie) sytuacja. Auto stało na mrozie (ok -15% w nocy, -9% w dzień) ok 3dni i po odpaleniu miałem komunikat o niskim ciśnieniu oleju. Mam zalany MILLERS OILS EE LONGLIFE 5W40 5L. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już było ok. Też może tak macie ? Olej jak sprawdzałem na bagnecie to zalany prawie pod korek... Rozumiem że lepiej lać 5W30 ? Obecnie ma przejechane 174k
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Na 5W40, czyli na oleju gęstszym, ciśnienie zawsze będziesz miał wyższe, więc problem nie leży tutaj.