--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Tak sobie czytam na forum Oil Club o dodatkach do ON i tam nawet odradzają dodawanie oleju 2T do ON. Lepiej dodawać dodatki do tego przeznaczone jak AR6900 D max lub inne.. zainteresował mnie taki dodatek do ON mannol diesel ester additive 9930, stosował,stosuje ktoś?
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 3 sty 2020, o 20:10
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Raszówka
- Postawił piwo: 8 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja leje ten AR6900 i może śmieszne co napisze ale jak wlewam ON to ropa nie śmierdzi ropą tylko tym specyfikiem.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Leję Mannol i nie widzę różnicy pomiędzy Monzolem, Archiolem, Ravenolem czy LM. Może dlatego, że leję już całe lata. Wtryski, silnik i dpf mają się b. dobrze.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Na papierze wygląda przyzwoicie.Sothis87 pisze: ↑14 paź 2020, o 19:17A tak z ciekawości jak do tych olei ma się nasz polski ORLEN PLATINUM MAX EXPERT C3 5W40? Mój znajomy handlujący olejami wszelkiej maści zachwala właśnie ten olej. Szczególnie z rafinerii w Czechowicach- Dziedzicach???.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Lejesz ten mannol diesel ester additive 9930 ,jak się go stosuję? Cenowo wychodzi fajnie..
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
10 ml na 10l ON czyli mało w stosunku do 2T.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Czyli podobnie leje się jak ar6900 D max
Zalewa z Was ktoś taki olej jak
SPECOL Spec Premium C3 Synthetic 5W40?
Nikt z tym olejem nie miał do czynienia?
Zalewa z Was ktoś taki olej jak
SPECOL Spec Premium C3 Synthetic 5W40?
Nikt z tym olejem nie miał do czynienia?
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Też słyszałem pochlebne opinie o tym oleju. Na youtube są filmiki chyba Piotra testera i wypada nieźle.. podchodzę do tych filmów sceptycznie..ale... Jest też ten sam olej ale z klasą 5W30 i już tak kolorowo nie jestSothis87 pisze: ↑14 paź 2020, o 19:17A tak z ciekawości jak do tych olei ma się nasz polski ORLEN PLATINUM MAX EXPERT C3 5W40? Mój znajomy handlujący olejami wszelkiej maści zachwala właśnie ten olej. Szczególnie z rafinerii w Czechowicach- Dziedzicach???.
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Czy mogę zalać na 4,2 litra oleju archoil ar9100 całą puszkę czyli 200ml ?
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
35 ml na 1l.
Ostatnio przyszła mi puszka, z której niełatwo odmierzyć, na szczęście miałem puste opakowanie po poprzedniej wymianie z miarką.
Ostatnio przyszła mi puszka, z której niełatwo odmierzyć, na szczęście miałem puste opakowanie po poprzedniej wymianie z miarką.
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Oczywiście,35ml na litr. Tylko czy coś się stanie jak wleje całą puszkę 200ml no na 4 litry oleju ?
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
No właśnie w instrukcji zaznaczają , żeby pilnować danego stosunku i nie wlewać więcej.
-
- Forumowicz
- Posty: 93
- Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Sosnowiec
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja już 3 wymianę wlewam 4.5 litra oleju + całą pucha 200ml archoilaarek810316 pisze: ↑21 paź 2020, o 18:28Oczywiście,35ml na litr. Tylko czy coś się stanie jak wleje całą puszkę 200ml no na 4 litry oleju ?
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Witam, mam zamiar zmienić olej w 2.0CDTI i chociaż może teraz przeżyjecie szok to ostatnią wymianę robiłem 2 lata temu przy czym nie było płukanki, nie wymieniałem uszczelki smoka. Wymiana sam olej + filtr oleju, generalnie robię małe przebiegi... Olej jaki dałęm to Motul 8100 x-clean dexos2. Czytając ten temat zgłupiałem bo teraz sam już nie wiem czy lać 5w30 czy 5w40 dodatkowo są tutaj podawane oleje Dexos2 jak i C3. Najbardziej zainteresowała mnie tutaj propozycja oleju Specol Spec Premium C3 5w40 Dodam że od roku nie posiadam DPF i nigdy nie dodawałem żadnych dodatków anie do oleju ani do paliwa. Przebieg to ponad 230 tyś. Ktoś doradzi jakiś olej i czy musi on być dexos2 czy C3 a może jeszcze inny skoro nie ma DPF?
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jak nie ma DPF-a , to chyba w ogóle nie bawiłbym się w żadne wykastrowane oleje typu C3 i low saps.
...np są dwa świetne oleje, których używam w Megane, Extreme AMG 0w40, 5w40, które są bardzo naładowane dodatkami i gdyby nie DPF, kupowałby je także do Insignii,
Cena też jest atrakcyjna - około 200 zł/5l.
...np są dwa świetne oleje, których używam w Megane, Extreme AMG 0w40, 5w40, które są bardzo naładowane dodatkami i gdyby nie DPF, kupowałby je także do Insignii,
Cena też jest atrakcyjna - około 200 zł/5l.
-
- Użytkownik
- Posty: 100
- Rejestracja: 19 maja 2018, o 00:25
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Pomorskie
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Szczerze pisząc, za 130zł mogę kupić 5l Motula 8100 X-Clean 5w40 który spełnia Dexsos2 zatem norma Opla oraz C3 która:
W tym roku zaleję tego Valvoline zazwyczaj lałem Motula czy to do Audi A6 C5 1.8T, czy to do Yamahay R6, czy Hondy CBR 954. Mam nadzieję że będzie spoko bo u mnie raczej nie liczą się Km, tylko czas jak długo olej może posiadać swoje właściwości.
Z drugiej strony skoro nie mam DPF to na co mi Dexsos2, no i kolejna sprawa skoro C3 to wydłużone przebiegi miedzy wymianami jak mają się do tak małych przebiegów? Nie lepiej zakupić jakiś zwykły olej? Dzisiaj widziałem "Black Week" LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W40 5l za 45zł co ciekawe 94 osoby zakupiły 114 sztuk. Oczywiście trochę mnie to nie przekonuje bo ta cena coś tu nie za bardzo, ale na innej aukcji ten sam olej w cenie 65zł kupiło 323 osoby. Na innym forum przeczytałem opinię:ACEA stworzyła standard ACEA C3 dla olejów o wysokiej lepkości HTHS (>3.5 mPa.s), zmniejszonej zawartości Popiołów Siarczanowych, Fosforu i Siarki (Mid SAPS), odpowiednich do stosowania w silnikach z nowoczesnymi układami oczyszczania spalin.
Oleje spełniające normy ACEA C3 są przystosowane do wydłużonych przebiegów między wymianami.
Przy czym wcześniej wspomniał że jest to Valvoline SynPower 5W-40, cenowo wygląda 99zł za 5lWcześniej miałem GM5W30 potem LiquiMoly Top Tec 4600 5w30 potem Liqui Moly 5w40 synthoil high tech a teraz mam ten Valvoline i już przy nim zostanę
W tym roku zaleję tego Valvoline zazwyczaj lałem Motula czy to do Audi A6 C5 1.8T, czy to do Yamahay R6, czy Hondy CBR 954. Mam nadzieję że będzie spoko bo u mnie raczej nie liczą się Km, tylko czas jak długo olej może posiadać swoje właściwości.
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja akurat z Motulem mam same słabe skojarzenia, więc szukalbym czegoś innego, może faktycznie to Valvo?
Motula lałem raz do Megane, raz do SX4, raz do Grande Punto, 5w40 x-cess,
W każdym z przypadków koniecznie były dolewki, popychacze też na tysiąc procent pracowały głośniej.
Dobre i niedrogie 5w40 masz z Elfa,
Motula lałem raz do Megane, raz do SX4, raz do Grande Punto, 5w40 x-cess,
W każdym z przypadków koniecznie były dolewki, popychacze też na tysiąc procent pracowały głośniej.
Dobre i niedrogie 5w40 masz z Elfa,
-
- Zapaleniec
- Posty: 1001
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Otrzymał piwo: 11 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja używam Shell. Mam DPF więc wpada 5w30 ect c3, ale bardzo dobrze się u mnie sprawdza. Może jakieś inne opcje mają w ofercie gdzie spełnią twoje oczekiwania, a cena jest przyzwoita.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 12 sty 2019, o 00:17
- Auto: Insignia A 140 kM
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Dębica
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Witam Panwie i.. Panie! Tak, jak inni już tu pisali, mam mały mentlik i do głowy przyszło mi:
Opcja 1
- dodać do oleju płukankę Liqui Moly PRO-LINE MOTORSPÜLUNG 2662 czy 2640 albo Millers Engine Flush (przed wymianą oleju)
- wymienić olej na nowy Liqui Moly 5w30 (teraz który? 4100, 4200, inny jaki?)
- dodać Liqui Moly Cera Tec 3721 (czy już nie trzeba, bo wlany olej jest na tyle dobry?)
Opcja 2
- dodać do oleju płukankę Archoil 2820 albo Millers Engine Flush (przed wymiana oleju i postępować zgodnie z instrukcją)
- wymienić olej na Millers EE Longlife 5w30
- dodać Archoil 9100 (czy już nie trzeba, bo wlany olej jest na tyle dobry?)
Opcja 3
- dodać do oleju płukankę Liqui Moly PRO-LINE MOTORSPÜLUNG 2662, czy 2640 albo Millers Engine Flush (przed wymiana oleju)
- wymienić olej na nowy Motul 8100 X-clean 5w30
- dodać Archoil 9100 lub Liqui Moly Cera Tec 3721
Auto ma w chwili obecnej niewiele ponad 130 tys., kupiłem go z przebiegiem 88 tyś. Od początki kiedy go mam zalewam Motul 8100 X, dexos2, co około 10 tyś. Wg książki wcześniej zalewany był olejem GM LL (po przebiegu: 25 tys; 49; 68). Rocznie robię około 20/22 tyś. Czyli wymiana przypada na wiosnę i jesień. Do pracy jeżdżę ¾ drogi autostradą z prędkością ok. 115 km/h (co dwa trzy tygodnie dostaje w palnik i ładuję mu ponad 200 przez ok. 10-15 km). Zamontowaną mam diodkę LED (przy lusterku) i aplikacja OPL DPF. Na autostradzie przy początku wypalania zapala się dioda i redukuję z 6 na 5 bieg, obroty z 1800 wzrastają na 2000 i tak jadę równo ok, 10-13 km – wypala się do ok. 6 %. W przypadku jazdy po drodze wojewódzkiej i mieszaniem biegów - z różną prędkością w zakresie 60 – 90 km/h, wypali się tylko do ok. 25 – 30 %. Taki cykl jest co ok. 800, 9xx kilometrów.
Jakieś wskazówki… ?
Opcja 1
- dodać do oleju płukankę Liqui Moly PRO-LINE MOTORSPÜLUNG 2662 czy 2640 albo Millers Engine Flush (przed wymianą oleju)
- wymienić olej na nowy Liqui Moly 5w30 (teraz który? 4100, 4200, inny jaki?)
- dodać Liqui Moly Cera Tec 3721 (czy już nie trzeba, bo wlany olej jest na tyle dobry?)
Opcja 2
- dodać do oleju płukankę Archoil 2820 albo Millers Engine Flush (przed wymiana oleju i postępować zgodnie z instrukcją)
- wymienić olej na Millers EE Longlife 5w30
- dodać Archoil 9100 (czy już nie trzeba, bo wlany olej jest na tyle dobry?)
Opcja 3
- dodać do oleju płukankę Liqui Moly PRO-LINE MOTORSPÜLUNG 2662, czy 2640 albo Millers Engine Flush (przed wymiana oleju)
- wymienić olej na nowy Motul 8100 X-clean 5w30
- dodać Archoil 9100 lub Liqui Moly Cera Tec 3721
Auto ma w chwili obecnej niewiele ponad 130 tys., kupiłem go z przebiegiem 88 tyś. Od początki kiedy go mam zalewam Motul 8100 X, dexos2, co około 10 tyś. Wg książki wcześniej zalewany był olejem GM LL (po przebiegu: 25 tys; 49; 68). Rocznie robię około 20/22 tyś. Czyli wymiana przypada na wiosnę i jesień. Do pracy jeżdżę ¾ drogi autostradą z prędkością ok. 115 km/h (co dwa trzy tygodnie dostaje w palnik i ładuję mu ponad 200 przez ok. 10-15 km). Zamontowaną mam diodkę LED (przy lusterku) i aplikacja OPL DPF. Na autostradzie przy początku wypalania zapala się dioda i redukuję z 6 na 5 bieg, obroty z 1800 wzrastają na 2000 i tak jadę równo ok, 10-13 km – wypala się do ok. 6 %. W przypadku jazdy po drodze wojewódzkiej i mieszaniem biegów - z różną prędkością w zakresie 60 – 90 km/h, wypali się tylko do ok. 25 – 30 %. Taki cykl jest co ok. 800, 9xx kilometrów.
Jakieś wskazówki… ?
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 17:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Płock
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI -b porady, dobór
Każda z z tzw. szybkich płukanek będzie dobra, one mają za zadanie rozrzedzic olej i ułatwić jego splyniecie. Co do olejów to jeśli masz zamiar wydać 200zl (LM czy Millers) to można pokusić się olej PAO a nie HC, np. Ravenol VMP 5w30 i wtedy już bez dodatku. Albo iść w zestaw np. tańszy olej (GM, Orlen, Specol, Gulf i z dodatkiem wtedy)