--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jeździłem na GM. Teraz na Motul. Żadnej różnicy nie zauważyłem. Jedyny powód przesiadki na Morula to niestety już brak ASO na miejscu.
Podobnie w benzynie. Wczesniej GM, a teraz liqui moly i podobnie. Nie zauważam żadnej różnicy.
Podobnie w benzynie. Wczesniej GM, a teraz liqui moly i podobnie. Nie zauważam żadnej różnicy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
- Auto: Zafira C Tourer
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kozienice/Brzóza
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Mówią/piszą że na Motylu itp. praca silnika jest cichsza. GM niby jak woda...rzadki.
Ale to zależy chyba w dużej mierze od stanu silnika.
Najlepszym porównaniem byłyby badania laboratoryjne...ale nikt nie jest w stanie tego zrobić.
Ja z ciekawości zaleje coś niby lepszego od GM
Ale to zależy chyba w dużej mierze od stanu silnika.
Najlepszym porównaniem byłyby badania laboratoryjne...ale nikt nie jest w stanie tego zrobić.
Ja z ciekawości zaleje coś niby lepszego od GM
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Koszt badań laboratoryjnych oleju to jakieś 100 zł więc nie jest to żaden kosmos, mam znajomych, którzy z racji zboczenia robią to czasami nawet co każda wymianę.
Motul, poza seria CFS to bardzo, bardzo przeciętny olej, który niczym się w zasadzie nie wyróżnia, 5w40 stosowałem raz w Megane, dwa razy w SX4, raz w Imprezie GT, w każdym przypadku była potrzebna jakaś dolewka pomiędzy wymianami gdzie na innym oleju, nawet na zwykłym I tańszym Elfie tego nie było. Szczególnie w SX4 słychać też było rano bardzo często klawiaturę...na Elfie znowu była cisza.
Motul, poza seria CFS to bardzo, bardzo przeciętny olej, który niczym się w zasadzie nie wyróżnia, 5w40 stosowałem raz w Megane, dwa razy w SX4, raz w Imprezie GT, w każdym przypadku była potrzebna jakaś dolewka pomiędzy wymianami gdzie na innym oleju, nawet na zwykłym I tańszym Elfie tego nie było. Szczególnie w SX4 słychać też było rano bardzo często klawiaturę...na Elfie znowu była cisza.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Norbert, to żadna wymówka , tj ten brak ASO. Przecież ja też nie mam i w moim miejskim serwisie życzę sobie sprowadzenia oleju GM i to tego co trzeba czyli nie Dexos 2, ale Dexos 1 gen 2. I powiem Ci, że wychodzi taniej niż w ASO. No i jeszcze sprawdzam ich czyli życzę sobie zobaczyć te butelki Ja leję GM bo zawsze tylko taki był tam lany, więc będę to po prostu kontynuować, a następny jeździec Bodokii to już jak tam sobie chce.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
- Auto: Zafira C Tourer
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kozienice/Brzóza
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Oczywiście Motul służy jako porównanie/odskocznię od GM...w grę mogą wchodzić także inne markiPawel_wro pisze: ↑9 maja 2020, o 05:41Koszt badań laboratoryjnych oleju to jakieś 100 zł więc nie jest to żaden kosmos, mam znajomych, którzy z racji zboczenia robią to czasami nawet co każda wymianę.
Motul, poza seria CFS to bardzo, bardzo przeciętny olej, który niczym się w zasadzie nie wyróżnia, 5w40 stosowałem raz w Megane, dwa razy w SX4, raz w Imprezie GT, w każdym przypadku była potrzebna jakaś dolewka pomiędzy wymianami gdzie na innym oleju, nawet na zwykłym I tańszym Elfie tego nie było. Szczególnie w SX4 słychać też było rano bardzo często klawiaturę...na Elfie znowu była cisza.
Żeby nie było...nie traktuje Motul'a jak swiętość
Ludzie leją inne oleje i niby odczuwają poprawę...ale ile w tym prawdy?
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Dla mnie idealnym zestawem do 2.0 CDTI jest Eurol 5w40 Fluence C3 plus Archoil 9100 , całość wychodzi jakieś 210 zł
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
- Auto: Zafira C Tourer
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kozienice/Brzóza
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
I tu nasuwa mi się pytanie które chciałem już wcześniej napisać.
Dlaczego 5W40 a nie zalecany 5W30?
Dlaczego 5W40 a nie zalecany 5W30?
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Jest dużo o tym w internecie:
"Jeśli jednak mamy do wyboru oleje 5W-30 i 5W-40, wybór ma poważne konsekwencje niezależnie od pory roku. Olej o lepkości letniej „30” podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”.
W efekcie olej „30” wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju „40”. Wielu mechaników postawionych przed takim dylematem radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej. Warto jednak wiedzieć, że niektóre silniki są skonstruowane pod kątem „rzadkich” olejów i producenci kategorycznie ostrzegają, że stosowanie jakichkolwiek innych olejów nie wchodzi w rachubę"
Źródło: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ki/djx72kz
"Jeśli jednak mamy do wyboru oleje 5W-30 i 5W-40, wybór ma poważne konsekwencje niezależnie od pory roku. Olej o lepkości letniej „30” podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”.
W efekcie olej „30” wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju „40”. Wielu mechaników postawionych przed takim dylematem radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej. Warto jednak wiedzieć, że niektóre silniki są skonstruowane pod kątem „rzadkich” olejów i producenci kategorycznie ostrzegają, że stosowanie jakichkolwiek innych olejów nie wchodzi w rachubę"
Źródło: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ki/djx72kz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Trochę o tym było, kilka postów wcześniej
5w30 to ekologia, olej, który podlany... olejem napędowym, staje się w20, domyślasz się pewnie jak słabo chroni układ korbowy-tlokowy, szczególnie w trasie, podczas szybszej jazdy itd.
Do tego Archoil bo oleje pod DPF są wykastrowanego ze wszystkich uszlachetniaczy, które negatywne wpływają na filtr, a tak zbawienie na sam motor.
5w30 to ekologia, olej, który podlany... olejem napędowym, staje się w20, domyślasz się pewnie jak słabo chroni układ korbowy-tlokowy, szczególnie w trasie, podczas szybszej jazdy itd.
Do tego Archoil bo oleje pod DPF są wykastrowanego ze wszystkich uszlachetniaczy, które negatywne wpływają na filtr, a tak zbawienie na sam motor.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
- Auto: Zafira C Tourer
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kozienice/Brzóza
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
I konkretne odpowiedzi padły... dzięki.
Domyślam się że wyjaśnienie dlaczego 5W40 a nie 5W30 padło wcześniej w postach...ale trochę tego jest.
Dzięki wielkie i sorki za odświeżenie tematu
Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
Wiem że pod wpływem oleju napędowego...5W30 staje się prawie jak woda
Dlatego właśnie zastanawiałem się nad 5W40...a tylko po to aby w razie "W" W40 zamieniło się w W30
Domyślam się że wyjaśnienie dlaczego 5W40 a nie 5W30 padło wcześniej w postach...ale trochę tego jest.
Dzięki wielkie i sorki za odświeżenie tematu
Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
Wiem że pod wpływem oleju napędowego...5W30 staje się prawie jak woda
Dlatego właśnie zastanawiałem się nad 5W40...a tylko po to aby w razie "W" W40 zamieniło się w W30
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8448
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 101 razy
- Kontakt:
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
W dieslach rzeczywiście jak najbardziej zasadne. Chrońmy panewki. Ja też do diesli lałam ten gęstszy i ojciec też do swojego diesla też leje gęstszy.
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ponawiam pytanie CZY Eurol DXS 5w30 nada się do 2.0 96kW?
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
- Auto: Zafira C Tourer
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Kozienice/Brzóza
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Pewnie tak.
Jeśli na stronie producenta poprzez dobranie oleju taki wskazuje to IE będzie problemu.
Pytanie tylko jest czy to jakiś syf czy też nie...olej olejowi jest nie równy
Jeśli na stronie producenta poprzez dobranie oleju taki wskazuje to IE będzie problemu.
Pytanie tylko jest czy to jakiś syf czy też nie...olej olejowi jest nie równy
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 10 maja 2020, o 10:54
- Auto: Insignia 2.0 170 km
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Sochaczew
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Witam,
Przeczytałem cały post i zdecydowałem się na wymianę oleju na( Millers Oils ee longlife c3 5w30 5l ) samochód ma 120tys przelotu.
Jak myślicie dobry wybór?
Proszę o komentarze.
Przeczytałem cały post i zdecydowałem się na wymianę oleju na( Millers Oils ee longlife c3 5w30 5l ) samochód ma 120tys przelotu.
Jak myślicie dobry wybór?
Proszę o komentarze.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 17:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Płock
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Trochę niska lepkosc, w 100stopniach 10,9. Czyli "cienka" 30 i mały zapas w lepkości na pojawianie się paliwa w oleju. Kwestia jak uzytkujesz i jaki interwal planujesz, oraz jak mocno wierzysz w technologię nanodrive .
Jeśli jeszcze nie kupiles to wybierz jednak Millers 5w40 c3 xf albo Penrite enviro c3 5w40 jeśli chcesz coś z wyższej półki.
Jeśli jeszcze nie kupiles to wybierz jednak Millers 5w40 c3 xf albo Penrite enviro c3 5w40 jeśli chcesz coś z wyższej półki.
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
wszystko zgodnie z zaleceniami na opakowaniu. płukanka liqui moly engine flush, auto 10 minut pracowało po wlaniu płukanki, następnie od razu wymiana oleju z filtrem na motul 5w30 X-Clean 1000 EFE dexos2 bo taki zawsze leje.MartiniWKZ pisze: ↑6 maja 2020, o 15:02Uuuu...zaskoczony jestem ze jakiekolwiek uszczelnienie mogło poddać się.
Dla formalności zapytam...oczywiście wszystko zrobiłeś i postąpiłeś tak jak producent napisał na opakowaniu?
A jaka płukanka była użyta?
-
- Użytkownik
- Posty: 646
- Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
- Auto: Insignia 2.0 160KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Gdańsk
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Pytanie do osób ktore insignie mają po chipie lub jeżdżą prędkosciami autostradowymi.
Jakiś czas temu zrobiłem chip na 185KM (ze 160) i zbliża mi się wymiana oleju. Do tej pory cały czas jeździłem na 5w30 i zastanawiam się nad wymianą na olej 5w40. Prędkości po za miastem to zazwyczaj 130-170km/h, oczywiście nie między wiochami, a bardziej po eskpresówkach/autostradach. Insignia A, a20dth.
Co byście lali? dalej 5w30 czy 5w40? Na jakim wy jeździcie?
I ewentualnie czy są tacy, ktorzy po chipie przechodzili na 5w40? Działo się coś złego?
Jakiś czas temu zrobiłem chip na 185KM (ze 160) i zbliża mi się wymiana oleju. Do tej pory cały czas jeździłem na 5w30 i zastanawiam się nad wymianą na olej 5w40. Prędkości po za miastem to zazwyczaj 130-170km/h, oczywiście nie między wiochami, a bardziej po eskpresówkach/autostradach. Insignia A, a20dth.
Co byście lali? dalej 5w30 czy 5w40? Na jakim wy jeździcie?
I ewentualnie czy są tacy, ktorzy po chipie przechodzili na 5w40? Działo się coś złego?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Lepiej wlać 5w40 jest grubszy film olejowy. Silnik minimalnie dłużej się rozgrzewa
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
PMO 5W40
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka