--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

ODPOWIEDZ
norbi333
Ekspert
Posty: 5127
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: norbi333 » 8 maja 2020, o 21:55

Jeździłem na GM. Teraz na Motul. Żadnej różnicy nie zauważyłem. Jedyny powód przesiadki na Morula to niestety już brak ASO na miejscu.
Podobnie w benzynie. Wczesniej GM, a teraz liqui moly i podobnie. Nie zauważam żadnej różnicy.

MartiniWKZ
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
Auto: Zafira C Tourer
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kozienice/Brzóza

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: MartiniWKZ » 9 maja 2020, o 04:10

Mówią/piszą że na Motylu itp. praca silnika jest cichsza. GM niby jak woda...rzadki.
Ale to zależy chyba w dużej mierze od stanu silnika.
Najlepszym porównaniem byłyby badania laboratoryjne...ale nikt nie jest w stanie tego zrobić.
Ja z ciekawości zaleje coś niby lepszego od GM😁

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 9 maja 2020, o 05:41

Koszt badań laboratoryjnych oleju to jakieś 100 zł więc nie jest to żaden kosmos, mam znajomych, którzy z racji zboczenia robią to czasami nawet co każda wymianę.
Motul, poza seria CFS to bardzo, bardzo przeciętny olej, który niczym się w zasadzie nie wyróżnia, 5w40 stosowałem raz w Megane, dwa razy w SX4, raz w Imprezie GT, w każdym przypadku była potrzebna jakaś dolewka pomiędzy wymianami gdzie na innym oleju, nawet na zwykłym I tańszym Elfie tego nie było. Szczególnie w SX4 słychać też było rano bardzo często klawiaturę...na Elfie znowu była cisza.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 06:03

norbi333 pisze:
8 maja 2020, o 21:55
Jeździłem na GM. Teraz na Motul. Żadnej różnicy nie zauważyłem. Jedyny powód przesiadki na Morula to niestety już brak ASO na miejscu.
Podobnie w benzynie. Wczesniej GM, a teraz liqui moly i podobnie. Nie zauważam żadnej różnicy.
Norbert, to żadna wymówka , tj ten brak ASO. Przecież ja też nie mam i w moim miejskim serwisie życzę sobie sprowadzenia oleju GM i to tego co trzeba czyli nie Dexos 2, ale Dexos 1 gen 2. I powiem Ci, że wychodzi taniej niż w ASO. No i jeszcze sprawdzam ich czyli życzę sobie zobaczyć te butelki 🤗 Ja leję GM bo zawsze tylko taki był tam lany, więc będę to po prostu kontynuować, a następny jeździec Bodokii to już jak tam sobie chce.

MartiniWKZ
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
Auto: Zafira C Tourer
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kozienice/Brzóza

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: MartiniWKZ » 9 maja 2020, o 08:16

Pawel_wro pisze:
9 maja 2020, o 05:41
Koszt badań laboratoryjnych oleju to jakieś 100 zł więc nie jest to żaden kosmos, mam znajomych, którzy z racji zboczenia robią to czasami nawet co każda wymianę.
Motul, poza seria CFS to bardzo, bardzo przeciętny olej, który niczym się w zasadzie nie wyróżnia, 5w40 stosowałem raz w Megane, dwa razy w SX4, raz w Imprezie GT, w każdym przypadku była potrzebna jakaś dolewka pomiędzy wymianami gdzie na innym oleju, nawet na zwykłym I tańszym Elfie tego nie było. Szczególnie w SX4 słychać też było rano bardzo często klawiaturę...na Elfie znowu była cisza.
Oczywiście Motul służy jako porównanie/odskocznię od GM...w grę mogą wchodzić także inne marki😁
Żeby nie było...nie traktuje Motul'a jak swiętość😉
Ludzie leją inne oleje i niby odczuwają poprawę...ale ile w tym prawdy?

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 9 maja 2020, o 08:34

Dla mnie idealnym zestawem do 2.0 CDTI jest Eurol 5w40 Fluence C3 plus Archoil 9100 , całość wychodzi jakieś 210 zł

MartiniWKZ
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
Auto: Zafira C Tourer
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kozienice/Brzóza

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: MartiniWKZ » 9 maja 2020, o 09:00

I tu nasuwa mi się pytanie które chciałem już wcześniej napisać.
Dlaczego 5W40 a nie zalecany 5W30?

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 09:29

Jest dużo o tym w internecie:
"Jeśli jednak mamy do wyboru oleje 5W-30 i 5W-40, wybór ma poważne konsekwencje niezależnie od pory roku. Olej o lepkości letniej „30” podczas normalnej pracy silnika wytwarza cieńszy film olejowy niż olej o lepkości „40”.

W efekcie olej „30” wytwarza mniejsze opory i pozwala zaoszczędzić minimalną ilość paliwa, ale jego wadą jest to, że silnik jest gorzej chroniony przed przeciążeniami niż w przypadku użycia oleju „40”. Wielu mechaników postawionych przed takim dylematem radzi, aby wlać do silnika olej 5W-40. Dzięki temu posłuży dłużej. Warto jednak wiedzieć, że niektóre silniki są skonstruowane pod kątem „rzadkich” olejów i producenci kategorycznie ostrzegają, że stosowanie jakichkolwiek innych olejów nie wchodzi w rachubę"

Źródło: https://www.auto-swiat.pl/porady/eksplo ... ki/djx72kz

Pawel_wro

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Pawel_wro » 9 maja 2020, o 09:32

Trochę o tym było, kilka postów wcześniej ;)
5w30 to ekologia, olej, który podlany... olejem napędowym, staje się w20, domyślasz się pewnie jak słabo chroni układ korbowy-tlokowy, szczególnie w trasie, podczas szybszej jazdy itd.
Do tego Archoil bo oleje pod DPF są wykastrowanego ze wszystkich uszlachetniaczy, które negatywne wpływają na filtr, a tak zbawienie na sam motor.

MartiniWKZ
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
Auto: Zafira C Tourer
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kozienice/Brzóza

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: MartiniWKZ » 9 maja 2020, o 10:02

I konkretne odpowiedzi padły... dzięki.
Domyślam się że wyjaśnienie dlaczego 5W40 a nie 5W30 padło wcześniej w postach...ale trochę tego jest.
Dzięki wielkie i sorki za odświeżenie tematu

Dodano po 3 minutach 17 sekundach:
Wiem że pod wpływem oleju napędowego...5W30 staje się prawie jak woda😊
Dlatego właśnie zastanawiałem się nad 5W40...a tylko po to aby w razie "W" W40 zamieniło się w W30😂

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8448
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 101 razy
Kontakt:

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 10:18

W dieslach rzeczywiście jak najbardziej zasadne. Chrońmy panewki. Ja też do diesli lałam ten gęstszy i ojciec też do swojego diesla też leje gęstszy.

Lucjan

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Lucjan » 10 maja 2020, o 15:20

Ponawiam pytanie CZY Eurol DXS 5w30 nada się do 2.0 96kW?

MartiniWKZ
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: 9 sty 2020, o 20:02
Auto: Zafira C Tourer
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2013
Miasto: Kozienice/Brzóza

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: MartiniWKZ » 10 maja 2020, o 17:57

Pewnie tak.
Jeśli na stronie producenta poprzez dobranie oleju taki wskazuje to IE będzie problemu.
Pytanie tylko jest czy to jakiś syf czy też nie...olej olejowi jest nie równy 😁

Lucjan

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Lucjan » 10 maja 2020, o 19:26

Eurol to nie zadej9syf . Bardzo dobre oleje.

Duplo
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 10 maja 2020, o 10:54
Auto: Insignia 2.0 170 km
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Sochaczew

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Duplo » 11 maja 2020, o 08:29

Witam,
Przeczytałem cały post i zdecydowałem się na wymianę oleju na( Millers Oils ee longlife c3 5w30 5l ) samochód ma 120tys przelotu.
Jak myślicie dobry wybór?
Proszę o komentarze.

adrevir
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 21 gru 2018, o 17:48
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Płock
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: adrevir » 11 maja 2020, o 09:08

Trochę niska lepkosc, w 100stopniach 10,9. Czyli "cienka" 30 i mały zapas w lepkości na pojawianie się paliwa w oleju. Kwestia jak uzytkujesz i jaki interwal planujesz, oraz jak mocno wierzysz w technologię nanodrive ;).

Jeśli jeszcze nie kupiles to wybierz jednak Millers 5w40 c3 xf albo Penrite enviro c3 5w40 jeśli chcesz coś z wyższej półki.

gpawel

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: gpawel » 11 maja 2020, o 10:30

MartiniWKZ pisze:
6 maja 2020, o 15:02
Uuuu...zaskoczony jestem ze jakiekolwiek uszczelnienie mogło poddać się.
Dla formalności zapytam...oczywiście wszystko zrobiłeś i postąpiłeś tak jak producent napisał na opakowaniu?
A jaka płukanka była użyta?
wszystko zgodnie z zaleceniami na opakowaniu. płukanka liqui moly engine flush, auto 10 minut pracowało po wlaniu płukanki, następnie od razu wymiana oleju z filtrem na motul 5w30 X-Clean 1000 EFE dexos2 bo taki zawsze leje.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 646
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: pawel_insignia » 12 maja 2020, o 07:13

Pytanie do osób ktore insignie mają po chipie lub jeżdżą prędkosciami autostradowymi.

Jakiś czas temu zrobiłem chip na 185KM (ze 160) i zbliża mi się wymiana oleju. Do tej pory cały czas jeździłem na 5w30 i zastanawiam się nad wymianą na olej 5w40. Prędkości po za miastem to zazwyczaj 130-170km/h, oczywiście nie między wiochami, a bardziej po eskpresówkach/autostradach. Insignia A, a20dth.

Co byście lali? dalej 5w30 czy 5w40? Na jakim wy jeździcie?
I ewentualnie czy są tacy, ktorzy po chipie przechodzili na 5w40? Działo się coś złego?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 596
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Astra H
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: Major601 » 12 maja 2020, o 07:33

Lepiej wlać 5w40 jest grubszy film olejowy. Silnik minimalnie dłużej się rozgrzewa

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór

Post autor: P405 » 12 maja 2020, o 09:32

PMO 5W40

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”