--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Właśnie tak poczytałem, że aż zamówiłem i też będę tym płukał po czym zaleje millersem 5w40 ee i dodam Xado Stage 1 Maximum i będę obserwował efekty takiego zabiegu
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Poczekam na efekty w takim razie. Ja chcę wymienić olej w lutym łącznie z uszczelką smoka i olejem w skrzyni.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Z tego, co zdążyłem gdzieniegdzie poczytać to uszczelka smoka nie jest problemem w zacierającym się silniku tylko pompa oleju i to raczej na nią trzeba by zwrócić uwagę i to przez nią występuje niskie ciśnienie oleju, a nie przez uszczelkę. Mnóstwo tematów już było odnośnie tego, że po wymianie uszczelki silnik i tak się zatarł, a po głębszych pytaniach wychodziło, że nikt nie sprawdzał pompy oleju, która uszkodzona nie daje takiego ciśnienia jakie powinna więc aktualnie dla mnie uszczelka to mit, ewentualnie bardzo pośredni problem w tym silniku.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Tylko pompa ulega uszkodzeniu bo chodzi z kiepskim smarowaniem. Jest tak dlatego, że przez walniętą uszczelkę ciągnie powietrze, a nie olej.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Zatem jak wytłumaczyć fakt, że mimo wymiany uszczelki silnik i tak się zaciera?
- dare50
- Zapaleniec
- Posty: 2347
- Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
- Auto: Insignia 4x4 COSMO
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wejherowo
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Tak jak wyżej pompa już dostała więc wymiana uszczelki to tylko połowa sukcesu a nawet mniej bo powinno się sprawdzić też panewki a tu już bardzo mało osób robi więc nie ma się co dziwić że tak jest , a nawet jak ktoś zleci sprawdzenie panewek to nie masz gwarancji że warsztat to zrobił
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Komunikat pojawia się jak robi się zimno, w tym momencie czasami jest już za późno. Wymiana uszczelki jak panewki i pompa już dostały pomaga tyle, że nie będzie komunikatu przy rozruchu zimą zimnego silnika. Jak ktoś robi krótkie odcinki i nie ma pojęcia o wypalaniu DPF to silnik nawet z 80a% może przepracować na oleju wymieszanym z ON.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Zgadza się na opakowaniu jest zdaje się 50 tysięcy. Tylko jest to raczej wartość maksymalna.Mati2008 pisze: ↑22 sty 2020, o 20:29Nigdzie nie wiedziałem ani nie czytałem, aby stosować co każdą wymianę oleju. Nawet na opakowaniu chyba widnieje, że co 50k stosować więc skąd taki wniosek?tomek evo pisze: ↑22 sty 2020, o 16:33Aby Ceratec działał właściwie należy go stosować przy każdej wymianie. To z praktyki a w teorii może i starcza na 3 wymiany. Płukanka dodatkowo wpłynie na obniżenie jego oddziaływania. Jak chcesz przejechać kolejne 10 tys, to lepiej daruj sobie płukankę i wypłucz silnik porządnie po tych kolejnych 10.
Dodano po 2 minutach 53 sekundach:
P405 pisze: ↑24 sty 2020, o 10:03Komunikat pojawia się jak robi się zimno, w tym momencie czasami jest już za późno. Wymiana uszczelki jak panewki i pompa już dostały pomaga tyle, że nie będzie komunikatu przy rozruchu zimą zimnego silnika. Jak ktoś robi krótkie odcinki i nie ma pojęcia o wypalaniu DPF to silnik nawet z 80a% może przepracować na oleju wymieszanym z ON.
Wszystko zależy od tego ile tego ON tam jest. Bo jak 2- 3 procent to smarowanie dalej będzie odpowiednie ale jak np. wartość ON przekroczy 10 procent to nie jest to już bezpieczne.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Może nie na temat, ale miałbym jedno pytanie jeszcze, a mianowicie chodzi mi o olej przekładniowy. Chciałem zalać polecanego wszędzie Fuchs Sintofluid 75w80 lecz zauważyłem, że na stronie producenta tegoż oleju polecany jest w rocznikach 2011-2013 Sintofluid FE SAE 75w. Posiadam auto z końcówki 2011, dokładnie grudnia 2011 i nie wiem, który olej mogę, a raczej powinienem zalać, aby skrzynia działała bezproblemowo. Jaka jest w ogóle różnica między tymi dwoma olejami? Z góry dzięki za info.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Do 2013 są inne oleje również GM, dlatego dałbym ten Fuchs polecany dla Twojego rocznika plus dodatek LM 2 tubki. Ja po wymianie jestem bardzo zadowolony
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
No ale właśnie nie za bardzo wiem, który jest polecany do mojego rocznika, gdyż fuchs zaleca od rocznika 2008 do 2011 olej Sintofluid 75w80, a od rocznika 2011 do 2013 Sintofluid FE SAE 75w i bądź tu mądry. Auto mam z grudnia 2011 (MY2012) i szczerze nie wiem, który użyć. A co sądzicie o oryginalnym oleju GM 1940004? Równie dobry, co ten Fuchs czy lepszy, bo że droższy to zdążyłem już zauważyć.
-
- Forumowicz
- Posty: 64
- Rejestracja: 21 gru 2018, o 17:48
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTE
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Płock
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
http://blog.skrzynie.com.pl/jak-dobrac- ... chevrolet/
Może ten blog Ci pomoże w doborze oleju. Ja w f40 mam zalanego Fuchsa, mechanik chwalił również oleje przekladniowe Mannola.
Może ten blog Ci pomoże w doborze oleju. Ja w f40 mam zalanego Fuchsa, mechanik chwalił również oleje przekladniowe Mannola.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Czytałem go już, wielkie dzięki. Fuchs już też zakupiony, ale po wnikliwych rozmowach z serwisem skrzyń BCS. Podzielisz się info jakie wrażenia po wlaniu fuchsa? A wiecie może czy dodatki do ropy można ze sobą mieszać? Chodzi mi mianowicie o dodanie dodatku LM 2650 do ochrony DPF w momencie, gdy w ropie pływa już olej 2T LM 1052?
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Mieszaj. Ja wlewam czasem różne jednocześnie.
Jeśli chodzi o olej przekładniowy Fuchs ja dodałem do niego jeszcze dwie tubki LM dodatku z dwusiarczkiem molibdenu. Po 1000km od wymiany biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i lekko, skrzynia była cicha i nadal jest cicha.
Jeśli chodzi o olej przekładniowy Fuchs ja dodałem do niego jeszcze dwie tubki LM dodatku z dwusiarczkiem molibdenu. Po 1000km od wymiany biegi wchodzą bardzo precyzyjnie i lekko, skrzynia była cicha i nadal jest cicha.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Spróbuję również z tym dodatkiem LM do skrzyń, dzięki. Można wiedzieć ile zlałeś, a ile zalałeś tego Fuchsa do skrzyni przy wymianie? Jedni polecają zalać tyle ile się zleje, a serwis skrzyń BCS zaleca 2,2 litra dla dobrej pracy.
- Major601
- Użytkownik
- Posty: 596
- Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
- Auto: Opel Astra H
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Aso podało że wymienia się w moim 1,7l - tyle też wypłynęło bo zmierzyłem. Zalałem równo 2,0l plus dwie tubki LM
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Ja w takim razie zaleje tyle ile zaleca serwis czyli 2,2L i też załaduje te 2 tubki LM, bo już zamówione i obadam czy będzie różnica. Co prawda nic dziwnego się nie dzieje, ale nim skrzynia się rozgrzeje to potrafi zazgrzytać przy wrzucaniu drugiego biegu, gdzie na ciepłej skrzyni wszystko gra. W każdym razie wielkie dzięki za info ✌
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Panowie, są tematy o skrzyniach Jest w nich dużo informacji.
-
- Nowicjusz
- Posty: 41
- Rejestracja: 17 lut 2019, o 19:35
- Auto: Insignia ST/MY 2012
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Szczecin
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Oleje oraz dodatki do diesli CDTI - porady, dobór
Tak jeszcze szybkie pytanie, czy ten dodatek od LM 2652 do skrzyń to jest w jakiejś gęstej konsystencji czy płynnej, aby powiedzmy dodać go do oleju przekładniowego i dobrze wymieszać, gdy ten jeszcze jest w opakowaniu?