--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

EGR

ODPOWIEDZ
sychie
Forumowicz
Posty: 369
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: sychie » 22 kwie 2019, o 21:48

wyprogramować i spokoj...

redzi28
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
Auto: Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Edynburg

Re: EGR

Post autor: redzi28 » 23 kwie 2019, o 14:03

Witam też mi co jakiś czas wyskakuje ten błąd P0402 dzisiaj testowałem jazde z odpiętą wtyczką od EGR i zaobserwowałem że wartości MAF wzrosły do 14,7 na postoju a gdy wpinam wtyczke to pokazuje od 11,9 do 12,5 i teraz nie wiem czy tak ma być bo chyba troche małe te wartości

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: EGR

Post autor: Rooff_ » 23 kwie 2019, o 15:03

Co prawda nie patrzyłem na wskazania z odpiętym EGR, ale normalnie te 14,7 g/s po dłuższej chwili postoju powinno spaść do 12,5-12,9 g/s. A czy za dużo czy za mało to by trzeba zerknąć na wartości żądane przez sterownik.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 535
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 28 kwie 2019, o 08:10

Może tak ma być. Normalnie jest tak że mieszanka paliwowo-powietrzna jest w stosunku 1 do 14,7. A w przypadku otwierającego się EGRa, powietrza może być mniej bo reszta to wracające przez egr spaliny.

jar-231
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: jar-231 » 29 kwie 2019, o 15:14

redzi28 pisze:
23 kwie 2019, o 14:03
Witam też mi co jakiś czas wyskakuje ten błąd P0402 dzisiaj testowałem jazde z odpiętą wtyczką od EGR i zaobserwowałem że wartości MAF wzrosły do 14,7 na postoju a gdy wpinam wtyczke to pokazuje od 11,9 do 12,5 i teraz nie wiem czy tak ma być bo chyba troche małe te wartości
Tak ma być u mnie jest tak samo. Jak był egr i działał normalnie to pokazywało w granicach 12 jak się otwierał to pokazywało w granicach 6 bo reszta to spaliny z egr i przymykało klapę gaszącą. Po odpięciu wtyczki też miałem 14,7. Teraz po wyprogramowaniu egr też pokazuje cały czas aktualne 14,7 natomiast po przekroczeniu temp. na zewnątrz 18 st jak w normalnych warunkach egr się otwiera to pokazuje żądaną 6 z kawałkiem a rzeczywista jest dalej 14,7. Błędów nie mam i wszystko śmiga jak należy a nawet lepiej. Wartości na przepływce raczej nie powodują tego błędu. Ten błąd wywala jak jest wadliwe działanie egr (może gdzieś się zawiesza)albo złe ciśnienie w kolektorze (pęknięta rura, złe działanie turbo uszkodzony map itp)to też przy okazji innych błędów wywala 0402.

redzi28
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 16 kwie 2017, o 14:33
Auto: Insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Edynburg

Re: EGR

Post autor: redzi28 » 30 kwie 2019, o 09:21

Dzięki za odpowiedzi musze szukać dalej ,dodam jeszcze że tydzień temu zaczoł buczeć zawór podciśnienia i wymieniłem na nowy auto jakby lepiej zaczęło się zbierać, już myślałem że to było przyczyną i że już będzie ok a tu wczoraj znowu P0402

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: EGR

Post autor: Maverick_86 » 30 kwie 2019, o 09:34

Jar-231, a powiedz mi jaka funkcje oprócz zamykania dopływu powietrza przy gaszeniu pełni klapa gaszaca? Przy działaniu EGR ona również zmienia odpowiednio swoje położenie? Bo jeśli tak to przy wyprogramowaniu EGR ona również powinna chyba zmienić charakter swojej pracy powyżej 18 stopni? 😀

Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 920
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: EGR

Post autor: dare50 » 30 kwie 2019, o 13:30

Ale klapa działa zero jedynkowo więc nie może działać pośrednio jak sugerujesz , albo jest zamknięta albo otwarta i koniec .

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: EGR

Post autor: Maverick_86 » 30 kwie 2019, o 13:58

Tak mi się wydaje że działa 0-1, a kolega wyżej pisał coś o przymykaniu się klapy gaszącej w określonych warunkach, stąd moje pytanie. 😁

jar-231
Forumowicz
Posty: 207
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: jar-231 » 30 kwie 2019, o 23:17

dare50 pisze:
30 kwie 2019, o 13:30
Ale klapa działa zero jedynkowo więc nie może działać pośrednio jak sugerujesz , albo jest zamknięta albo otwarta i koniec .
Z tego co ja pamiętam to raczej nie. Przy otwarciu egr to ona była otwarta na jakieś procent. Nie mam jak teraz sprawdzić bo po wywaleniu egr jest cały czas na 100 otwarta trzeba żeby ktoś to potwierdził kto ma jeszcze wszystko działające normalnie.
Wydaje mi się że ona ogranicza dopływ powietrza z turbo przy określonym otwarciu egr żeby wyrównać ciśnienie w kolektorze. I z tego co pamiętam jak wejdziesz w outputy na op-comie i wysterujesz to tam też jest kilka połżeń tej klapy

siema66
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2017, o 12:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: EGR

Post autor: siema66 » 15 maja 2019, o 18:09

A czy apką na telefon od kolegi Pinga idzie skasować błąd EGR-u gdy odepnę od niego wtyczkę?

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


misiekbig
Nowicjusz
Posty: 90
Rejestracja: 25 mar 2016, o 20:55
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Grójec
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: misiekbig » 15 maja 2019, o 18:12

Tak

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 535
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 16 maja 2019, o 07:06

Potwierdzam

plewen84
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2019, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: EGR

Post autor: plewen84 » 17 maja 2019, o 12:07

Podsumowując temat wyprogramowania EGR w po-lifcie wszystko się udało DPF ładnie się wypala w mojej ocenie trzeba jedynie pamiętać o fakcie, że w po-lifcie system sprawdza nie tylko stan EGR ale również np. przepływomierz i mogą się pojawić jakieś niespodziewane błędy EGR mimo, że EGR jest już wprogramowany. Warto pojeździć nagrzać auto znowu pojeździć i sprawdzić czy nie pojawiały się dodatkowe błędy i je wy programować. Ludziom z Warszawy i okolic polecam ElektroFive ale o terminy może nie być łatwo.

vick007
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 2018, o 23:30
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto:

Re: EGR

Post autor: vick007 » 22 maja 2019, o 18:28

polecacie wymienić czy czyścić egr ?

caparis
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2018, o 12:16
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Częstochowa

Re: EGR

Post autor: caparis » 22 maja 2019, o 18:35

vick007 pisze:
22 maja 2019, o 18:28
polecacie wymienić czy czyścić egr ?
Po co wymieniać jak zawór jest sprawny?
Jak po wyczyszczeniu będą problemy, np zapieczony zawór, to wtedy warto zastanowić się nad nowym.

siema66
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2017, o 12:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: EGR

Post autor: siema66 » 27 maja 2019, o 15:33

Jest możliwość samemu sprawdzić czy EGR jest wyprogramowany?
Odłączyłm od niego wtyczkę i nie zapaliła się żadna kontrolka. Jedynie co to podczas gaszenia auta trochę zaczęsło silnikiem

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 920
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: EGR

Post autor: dare50 » 27 maja 2019, o 16:02

Pojeździj z odłączoną na pewno się kontrolka zapali , bo jeśli gasi się twardo na pewno jest obecny

siema66
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 23 lis 2017, o 12:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: EGR

Post autor: siema66 » 30 maja 2019, o 04:53

A czy jak wyprogramuje zawór i go zaślepię to dalej będzie tak twardo gasił

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


Maverick_86
Użytkownik
Posty: 547
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: EGR

Post autor: Maverick_86 » 30 maja 2019, o 06:21

Nie. Wystarczy że go wyprogramujesz i będzie gasił poprawnie, tak jak z EGR.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”