--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

EGR

ODPOWIEDZ
plewen84
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2019, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: EGR

Post autor: plewen84 » 17 kwie 2019, o 07:35

U mnie po zainstalowaniu zaślepki i podłączeniu wtyczki EGR po przejechaniu około 3 km włączyła się procedura wypalania DPF dodam że poprzednia procedura była około 9 km wcześniej na odpiętej wtyczce.

Czy powodem tak szybkiego wypalania DPF mogło być podpięcie EGR?

EGR został na nowo odpięty zobaczymy co się teraz będzie działo.

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: EGR

Post autor: jar-231 » 17 kwie 2019, o 10:59

Powodem wypalania jest albo procentowe zapełnienie albo info z czujnika różnicy ciśnień. I którąś z tych informacji widzi komputer skoro zaczyna wypalać. Samo podpięcie wtyczki do egr na pewno nie spowoduje wypalania jeżeli nie jest spełniony któryś z tych warunków. Problem jest tylko w tym czy on ci wypala ten dpf do końca i do ilu procent. Może podczas wypalania zostaje przerwany proces więc za kilka kilometrów zaczyna znowu wypalać. Tylko pytanie dlaczego. Może dpf jest już tak zawalony że nie da rady go wypalić. Tutaj gdybanie nic nie da trzeba podłączyć kąpa i zobaczyć co się dzieje, pojeździć i poobserwować. Dobra jest aplikacja naszego kolegi Pinga masz na bieżąco podgląd parametrów. Może wyskocz gdzieś na autostradę i przegoń niech ci dobrze go wypali. Potem sprawdź do ilu procent sie wypalił. W najgorszym przypadku na trasie to powinno spaść gdzieś do 25%. Musisz poobserwować jakie są wartości wtedy łatwiej jest określić przyczynę.

plewen84
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2019, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: EGR

Post autor: plewen84 » 17 kwie 2019, o 11:08

Przy okazji diagnostyki EGR sprawdzaliśmy ciśnienie na DPF i wszystko było Ok. Co prawda wypalał go do 30%-40%.
Z tego co pisali koledzy na tym wątku nie poprawnie działający EGR powoduje częste wypalanie DPF. Może po założeniu blachy i podpięcia EGR próbował się on otwierać i to spowodowało uruchomienie procedury. Pojeżdżę z odpiętym i zobaczę.

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: EGR

Post autor: jar-231 » 17 kwie 2019, o 11:20

No ja jeździłem na odpiętej bo inaczej od razu przechodził w tryb serwisowy.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: sychie » 17 kwie 2019, o 20:40

czy do wyprogramowania egr wystarczy mdi? czy trzeba coś innego?

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: Ping » 17 kwie 2019, o 20:53

Przez MDI tego nie zrobi.
Trzeba wyciągnąć sterownik na stół, otworzyć go, podpiąć się pod procesor. Zupełnie tak samo jak robi się chip tuning.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: EGR

Post autor: dare50 » 18 kwie 2019, o 04:46

To zależy jaki ma się typ sterownika , jedne idą przez OBD

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: Ping » 18 kwie 2019, o 06:06

No fakt, początkowe modele dało się przez OBD.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 2343
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 32 razy

Re: EGR

Post autor: dare50 » 18 kwie 2019, o 09:55

Więc na pewno z 2009 pójdzie przez OBD , od 2011 chyba tylko na stole

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2825
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 140 razy
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: Ping » 18 kwie 2019, o 10:30

Edc17c18 da się przez gniazdo, Edc17c19 i nowsze trzeba rozebrać.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: EGR

Post autor: jar-231 » 18 kwie 2019, o 18:31

Mój jest z sierpnia 2010 i ma edc17c19 i trzeba było wyciągać i rozbierać na stole.

plewen84
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2019, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: EGR

Post autor: plewen84 » 21 kwie 2019, o 13:47

plewen84 pisze:
17 kwie 2019, o 07:35
U mnie po zainstalowaniu zaślepki i podłączeniu wtyczki EGR po przejechaniu około 3 km włączyła się procedura wypalania DPF dodam że poprzednia procedura była około 9 km wcześniej na odpiętej wtyczce.

Czy powodem tak szybkiego wypalania DPF mogło być podpięcie EGR?

EGR został na nowo odpięty zobaczymy co się teraz będzie działo.
Od powyższego wypalenia i wypięcia wtyczki EGR przejechałem 422km z czego około 90km po mieście w korkach i uruchomiła się kolejna procedura. Jak oceniacie koledzy czy to w miarę normalny wynik?

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 752
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: EGR

Post autor: Maverick_86 » 21 kwie 2019, o 14:59

Według mnie i tak za szybko. U mnie przy jeździe wyłącznie po mieście wypalanie mam co 300-400 km.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: EGR

Post autor: mcrace » 21 kwie 2019, o 23:24

plewen84 pisze:
21 kwie 2019, o 13:47
plewen84 pisze:
17 kwie 2019, o 07:35
U mnie po zainstalowaniu zaślepki i podłączeniu wtyczki EGR po przejechaniu około 3 km włączyła się procedura wypalania DPF dodam że poprzednia procedura była około 9 km wcześniej na odpiętej wtyczce.

Czy powodem tak szybkiego wypalania DPF mogło być podpięcie EGR?

EGR został na nowo odpięty zobaczymy co się teraz będzie działo.
Od powyższego wypalenia i wypięcia wtyczki EGR przejechałem 422km z czego około 90km po mieście w korkach i uruchomiła się kolejna procedura. Jak oceniacie koledzy czy to w miarę normalny wynik?
Jaki % napełnienia DPF wskazywał algorytm?

plewen84
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2019, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: EGR

Post autor: plewen84 » 22 kwie 2019, o 05:46

Niestety nie wiem nie korzystam z aplikacji a tylko z diody. Przy problemach z EGR wypalał do około 40%.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: EGR

Post autor: mcrace » 22 kwie 2019, o 06:57

Bez % nie jestem w stanie odpowiedzieć na Twoje pytanie. :?

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: EGR

Post autor: jar-231 » 22 kwie 2019, o 10:25

420 km z czego 350 w trasie to wydaje mi się że trochę mało. Mi się dziś wypalał po 522 jazda tylko po mieście. Zeszło do 10 % (wypalanie poza miastem w mieście pewnie by nie zeszło do tylu)to uważam że ładnie. Egr zaślepiony. A sama trasa miesiąc temu wracając z niemiec to 1860 km
Musisz sprawdzić przy ilu procentach się zaczyna wypalać może masz problem z czujnikiem różnicy ciśnień.

plewen84
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2019, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: EGR

Post autor: plewen84 » 22 kwie 2019, o 14:03

Udało mi się odczytać, przy zaślepionym i odpiętym EGR wypalanie w mieście (korki) 12km temu 34% załącznik.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: EGR

Post autor: mcrace » 22 kwie 2019, o 19:10

jar-231 pisze:
22 kwie 2019, o 10:25
420 km z czego 350 w trasie to wydaje mi się że trochę mało.
Wszystko zależy od tego, z ilu % startował. jak z 40% to już jest ok.

@plewen84, 12km temu, było to wypalanie o którym wspominałeś w tym poście?
plewen84 pisze:
21 kwie 2019, o 13:47
Od powyższego wypalenia i wypięcia wtyczki EGR przejechałem 422km z czego około 90km po mieście w korkach i uruchomiła się kolejna procedura. Jak oceniacie koledzy czy to w miarę normalny wynik?
czy jeszcze jakieś nowe?

plewen84
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: 12 mar 2019, o 20:09
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: EGR

Post autor: plewen84 » 22 kwie 2019, o 19:54

Tylko to nic pomiędzy się nie wydarzyło. Zobaczę co się teraz zadzieje ile pojeżdżę do kolejnego i podejmę decyzje czy wymieniam EGR na nowy czy wyprogramowuję.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”