--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

EGR

ODPOWIEDZ
megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów

Re: EGR

Post autor: megam » 11 cze 2019, o 10:11

Panowie dziś wyprogrwmowalem egr ale auto zaczęło poszarpywac czy zaslepienie tego rozwiąże problem

Dodano po 56 sekundach:
Panowie dziś wyprogrwmowalem egr ale auto zaczęło poszarpywac czy zaslepienie tego rozwiąże problem

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 565
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 11 cze 2019, o 13:32

No jak wyprogramowales to nic nie powinno się dziać. Zaślepienie to tylko dodatkowa zabezpieczajka. No możesz spróbować to zrobić ale czy to coś da, who knows..

megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów

Re: EGR

Post autor: megam » 11 cze 2019, o 14:01

Przed wyprogramowaniem nie szarpalo wtyczka była odpieta

Dodano po 51 sekundach:
Może egr nie do końca się domknol o przepuszcza

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 565
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 11 cze 2019, o 14:03

Wtyczka też odpowiada za przepustnicę, więc może ta nadaje się do czyszczenia?

megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów

Re: EGR

Post autor: megam » 11 cze 2019, o 14:11

I nagle by szarpać zaczęło? Gdzie 5 min wcześniej nie było problemu?

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 565
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 11 cze 2019, o 14:15

A błędy jakieś pokazuje?

megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów

Re: EGR

Post autor: megam » 11 cze 2019, o 14:23

Nie pokazuje błędów wcale wydaje mi się że zawor nie był do końca zamknięty jak był wyprogrwmowywany i przez to puszcza spaliny nie jest to jakieś duże szarpanie tylko jak gwałtownie gaz nacisne

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 565
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 11 cze 2019, o 16:01

To chyba działa 0-1 więc nie ma opcji żeby był wyprogramowany i niezamknięty do końca ;)

megam
Forumowicz
Posty: 76
Rejestracja: 28 sty 2019, o 09:24
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogów

Re: EGR

Post autor: megam » 11 cze 2019, o 16:39

Był błąd p2413 co to

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4527
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: EGR

Post autor: norbi333 » 12 cze 2019, o 09:07

P2413 Exhaust Gas Recirculation System Performance

duronek
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 22 lis 2016, o 08:47
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: duronek » 27 cze 2019, o 21:58

dare50 pisze:odepnij wtyczkę i poznasz odpowiedź
Wymieniłem zaworek turbiny i wszystko wróciło do normy

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka


danjan54
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 1 maja 2018, o 08:01
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto:

Re: EGR

Post autor: danjan54 » 13 lis 2019, o 08:40

Witam wszystkich. Rok temu wymieniłem zawór EGR ponieważ się zepsuł. Wymiana nastąpiła na firmowy zawór firmy Pierburg. W zeszłym tygodniu znowu magiczny komunikat Awaria pojazdu i tak dalej. Diagnoza: Błąd 0402 zbyt niski przepływ na EGR. Zamontowałem więc ten oryginalny(który miałem od nowości- montowany w fabryce) myśląc że może coś to da. Niestety po przejechaniu kilku kilometrów auto straciło moc i znowu na diagnozę. Ten sam błąd i decyzja o zakupie nowego zaworu zresztą tej samej firmy(podobno najlepszy?). Jeżeli co roku albo może częściej będę musiał wymieniać owy zawór za ok 900 zł to dziękuję za taki interes! Jak na razie auto jeździ i nic się nie pojawia, zobaczymy jak długo? Czy ktoś z was miał podobny przypadek że po tak krótkim czasie zepsuł się mu ten nieszczęsny EGR? Pozdrawiam wszystkich.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: EGR

Post autor: rataj73 » 13 lis 2019, o 09:25

Prościej i dużo taniej jest wyprogramować zawór i mieć do końca święty spokój .

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 611
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: EGR

Post autor: Maverick_86 » 13 lis 2019, o 10:39

Potwierdzam, jak wyżej wyprogramowanie to koszt około 300 zł i spokój do końca.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3141
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 50 razy
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: EGR

Post autor: dokia » 13 lis 2019, o 10:57

A ja mam takie pytanie, bo po prostu nie wiem, ale czy jak to nie działa lub tego nie ma (tj EGR) to czy wtedy nie wzrasta ryzyko choroby szalonych diesli czyli rozbiegania silnika aż wypali cały olej? Bo po coś dano ten EGR chyba. Wytłumaczycie mi?

sychie
Użytkownik
Posty: 427
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia 2.0 CDTI
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubelskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: sychie » 13 lis 2019, o 22:13

z tego co ja wiem to EGR służy do (w skrócie) recyrkulacji spalin które wracając do komory, obniżają one temp w komorze spalania i ilość tlenu jest mniejsza co równa się temu że proces spalania z powodu mniejszej ilości tlenu przebiega spokojniej. A sam zawór reguluje kiedy spaliny mają wpaść a kiedy nie np na postoju egr jest zamknięty.
Reasumując dzięki niemu silnik wyrzuca z siebie mniej związków NOx które są niebezpieczne dla zdrowia...
mówiąc krótko ekologiczne wymogi.

pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 565
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: pawel_insignia » 14 lis 2019, o 09:10

Dokładnie. I nie ma to wpływu na chorobę szalonych diesli jak to fajnie dokia ujęłaś ;)

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3723
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: EGR

Post autor: mazmarcin » 14 lis 2019, o 10:11

Na postoju egr jest zamknięty w zimie, w lecie jest otwarty.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”