--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

EGR

ODPOWIEDZ
mara45

EGR

Post autor: mara45 » 17 lis 2015, o 13:51

Witam.... mam pytanie do szanownego grona użytkowników naszych kochanych insigni. Po podpieciu opcoma i sprawdzeniu pracy egr wychodzi że na biegu jałowym pokazuje mi 0, a po dodaniu gazu zaczynają się zmieniać cyfry. Z tego co czytałem w necie powinno być odwrotnie, na biegu jałowym powinien pokazywać 60% a po dodaniu gazu 0. Tak że sam nie wiem co jest grane. U mnie nie mam błędu, nic jak na razie się nie dzieje. Jak jest u was w waszych samochodach? O czym może świadczyć to zachowanie egr?

lukasz2008
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK

Re: EGR

Post autor: lukasz2008 » 17 lis 2015, o 14:43

Dobrze pokazuje na biegu jałowym masz 0% jeśli silnik zimny i temperatura zewnętrzna około 12 lub mniej
Latem w upały powyżej 20 stopni u mnie otwierał się max do 28% na jałowym i na tyle samo podczas płynnej jazdy
Dodasz gaz do dechy Egr się zamknie czyli 0%
Przy powolnym odpuszczaniu gazu jadąc, wtedy Egr otwiera się i do 60% nie inaczej.
Ale efekt hamowania silnikiem puszczony pedał gazu Egr zamknięty 0%
Podczas rozgrzewania zimnego silnika zimę Egr cały czas zamknięty 0% kiedy silnik ciepły tylko 4% otwarcia
Otwarty Egr schładza komory spalania, jego praca jest powiązana z temperaturą silnika i otoczenia.
Wiele razy robiłem testy z op-com na pokładzie i tak jest u mnie. brak błędów w ECU
Wszystko masz OK

aros78

Re: EGR

Post autor: aros78 » 5 gru 2015, o 18:12

Witam. Pytanko. Czy uszkodzony egr powoduje głośniejszy tryb silnika? Takie typowe klekotanie.

-- 8 gru 2015, o 20:10 --

Witam wszystkich. Odpowie ktos na moje wcześniejsze pytanie. Pozdrawiam.

GCH
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 24 paź 2014, o 06:38
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Chojnice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: EGR

Post autor: GCH » 3 sty 2016, o 10:04

Tak. Jeśli egr jest zamknięty, to dźwięk pracy silnika diesla jest "twardszy".

aros78

Re: EGR

Post autor: aros78 » 5 sty 2016, o 07:06

GCH dzięki za odpowiedz :D Pozdrawiam.

adzia82

Re: EGR

Post autor: adzia82 » 27 sty 2016, o 20:07

Witam serdecznie mam takie pytanie odnośnie EGR. Świeci mi się kontrolka silnika, komputer pokazuje błąd egr czy wystarczy go wyczyścić czy trzeba wymienić ( 2013 2.0 cdti po face lifting )
Ostatnio zmieniony 27 sty 2016, o 21:06 przez Engine, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie polskiej, poprawnej pisowni - Regulamin §5 pkt 8

Awatar użytkownika
konikkr
Klubowicz
Posty: 408
Rejestracja: 1 lis 2015, o 20:11
Auto: Insignia ST ecoFLEX
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Syrynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: konikkr » 28 sty 2016, o 18:50

wyczyścić i powinno pomóc
Obrazek

Awatar użytkownika
flcn
Użytkownik
Posty: 310
Rejestracja: 10 cze 2015, o 00:14
Auto: ST Cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: LDZ

Re: EGR

Post autor: flcn » 29 sty 2016, o 08:40

A jeszcze bardziej pomoże wyłączenie go programowo po wyczyszczeniu. Spokój na zawsze ;)

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2207
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: EGR

Post autor: KaMYk » 29 sty 2016, o 09:02

Odpuść sobie czyszczenie samego EGR, kup zaślepkę, zamontuj, wyprogramuj EGR i święty spokój.
Odżyje też kolektor dolotowy.

krajes

Re: EGR

Post autor: krajes » 29 sty 2016, o 14:06

Ja otrzymałem info z tuneforce, że "po zaślepieniu zaworu EGR może pojawić się problem z regeneracją DPFa."

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2207
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: EGR

Post autor: KaMYk » 29 sty 2016, o 14:25

Zaślepili mi właśnie w tuneForce tego EGR przy okazji programu w lutym 2015, czyli prawie rok. Z DPF nie ma żadnego problemu, wypalanie co od 800 do nawet 1200 km. Oczywiście, oprócz zaślepienia także wyprogramowany.
Żadnych błędów przez ten rok. Silnik A20DTH.

krajes

Re: EGR

Post autor: krajes » 29 sty 2016, o 14:41

Czyścili Ci przy okazji tej roboty dolot?

Awatar użytkownika
KaMYk
Klubowicz
Posty: 2207
Rejestracja: 2 lis 2014, o 16:33
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Płock
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: EGR

Post autor: KaMYk » 29 sty 2016, o 21:42

Nie, nie było potrzeby :)
Było to robione przy przebiegu 6000 km.
Teraz mam 36000km, i bardzo dobrze silnik ma się bez EGR :)

slawekg

Re: EGR

Post autor: slawekg » 30 sty 2016, o 15:51

Mam od 10 miesięcy wyprogramowany i zaślepiony zawór EGR, przez ten okres nie zauważyłem żadnego wpływu na filtr DPF, nie wypala się ani częściej ani rządzej, a jeśli jakaś teoria mówi inaczej, to ja tego nie zauważyłem.
Za to autko lepiej się zbiera od niskich obrotów i oddycha czystym powietrzem, a nie swoimi odchodami :).
Robiłem to przy przebiegu około 110000, nie czyściłem dolotu, za dużo przy tym roboty.
Jedynie co wyczyściłem to czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, był zasyfiony, a odkąd EGR jest zaślepiony czujnik jest czysty.

psajtex
Klubowicz
Posty: 184
Rejestracja: 13 wrz 2015, o 22:30
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2010
Miasto: Głogówek / opolskie
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: psajtex » 17 lut 2016, o 20:40

Poleci ktoś kogoś z opolskiego do zaślepienia i wyprogramowania EGR?

Galaxy Tab Pro 8.4 & Tapatalk

Awatar użytkownika
Alex
Klubowicz
Posty: 2551
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: EGR

Post autor: Alex » 17 lut 2016, o 21:48

Co prawda nie Opolskie, ale warto skorzystać z usług EcuProject z Wrocławia. Znają się na rzeczy.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

shaqal
Forumowicz
Posty: 86
Rejestracja: 1 lut 2016, o 11:59
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2013
Miasto: GD
Kontakt:

Re: EGR

Post autor: shaqal » 17 lut 2016, o 22:11

Próbował ktos montować zaślepkę z otworami do egr?

lukasz2008
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK

Re: EGR

Post autor: lukasz2008 » 18 lut 2016, o 17:38

Zaślepienie Egru podkładką z dziurą nic nie daję . pomiar przy 20`C
Egr zamiast na 28% jak wcześniej po zaślepieniu otwiera sie na 75% mimo że komp wymaga nadal tylko 28%
Przepływka ma tyle samo powietrza co bez podkładki 6-7g/s
Więc częściowe zaślepianie raczej nic nie daje ecu i tak dostosuje otwarcie egr żeby ilość spalin była ok

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: EGR

Post autor: hubertus » 9 mar 2016, o 20:03

Czy wyprogramowanie egr w insigni wymaga wyjęcia sterownika czy można zrobić to przez złącze diagnostyczne. Tak wiem fachowiec na pewno będzie wiedział. Ale chce zapytać raz z ciekawości a dwa, aby wiedzieć ile ewentualnie czasu na to szykować.

adzia82

Re: EGR

Post autor: adzia82 » 13 maja 2016, o 21:05

Witam czy wytłumaczy mi ktos co dokładnie oznacza błąd P0405 " A i czy jest to powazna wadw czu poprostu skasować dziękuję i pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”