--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Głośna praca turbiny
- hajt
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
- Auto: insignia cosmo
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- krisv84
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Strzebiń
Re: Głośna praca turbiny
U mnie po regeneracji też gwiżdże,
Sąsiad stwierdził że odkupiłem od policji
Sąsiad stwierdził że odkupiłem od policji
Krzysztof
Insignia CDTI
Insignia CDTI
- krisv84
- Użytkownik
- Posty: 206
- Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Strzebiń
Re: Głośna praca turbiny
Też się uśmiałem
Jest przed 70tką i raz go zatrzymała ponoć taka sama jak moja
Jest przed 70tką i raz go zatrzymała ponoć taka sama jak moja
Krzysztof
Insignia CDTI
Insignia CDTI
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca turbiny
a ja jak kupiłem auto rok temu z pzrebiegiem 135tyś to nie gwizdała, zrobiłem około 15 tyś i dalej nie gwizdała. Potem postanowiłem podczas wypalania dpf (mam diodę) przelecieć cała wypalanie autostradą na 4 biegu z obrotami powyżej 4 tyś - coś mnie tak podkusiło. Zrobiłem tak dwa wypalania i załatwiłem turbo. Objaw był taki że zaczęło gwizdać jak karetka choć nigdy wcześniej nie pogwizdywało nawet po odpaleniu. Zawsze było ciche. Zaczęło też wywalac sporadycznie błąd doładowania. Byłem na święta akurat w PL wiec zdjąłem turbinę i zawiozłem do czyszczenia. Chłopaki z Turbosilesia rozkręcili je przy mnie i okazało się że na samym czyszczeniu się nie skończy Generalna odbudowa na ory garrett gratach z wyważniem i poomiarem po rabbatach 900zł. Uszkodzone elementy wziąłem sobie na pamiątkę. Wirnik strony ciepłej tak wypalił się i rwała go siła odśrodkowa a łapatki zmiennej geometrii dostały kawałkami rwanego wirnika i zdeformowały sie oraz miały wżery od uderzeń stąd gwizd. Błąd doładowania robiły łopatki, które nie działały płynnie bo były zdeformowane.
zdjęcia mogę wrzucić później jak chcecie. Ogólnie dpf i turbo razem to nieporozumienie.
-- 28 sty 2015, o 13:55 --
Po regeneracji wrzuciłęm turbinę pod maskę + nowy olej filtry i jest cisza. Zrobione 2 tyś i cisza.
zdjęcia mogę wrzucić później jak chcecie. Ogólnie dpf i turbo razem to nieporozumienie.
-- 28 sty 2015, o 13:55 --
Po regeneracji wrzuciłęm turbinę pod maskę + nowy olej filtry i jest cisza. Zrobione 2 tyś i cisza.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
- Auto: Insignia 2.0 CTDI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Jastrzębie-Zdrój
Re: Głośna praca turbiny
A kto wypala dpf przy tak wysokich obrotach wystarczą 2000 i prędkość ok 65km/h. Wówczas problemu nie będzie. Zawsze tak wypalam a turbina gwiżdże i będzie gwizdała. Szczególnie na zimnym silniku.
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca turbiny
ogólnie to dziwna sprawa bo jak pytałem paru obeznanych w temacie ludzi (turbiarze, tunerzy) to mówią że komp powinien przerwać wypalanie jadą z takimi obrotami aby nie uszkodzić turbiny
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca turbiny
jak obiecałem
wirnik wypalony i porwane skrzydła
łopatki zmiennej geometrii -odgięte przy węższym końcu i wżery wgniecenia na pierścieniu i łopatkach od środka
wirnik wypalony i porwane skrzydła
łopatki zmiennej geometrii -odgięte przy węższym końcu i wżery wgniecenia na pierścieniu i łopatkach od środka
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Głośna praca turbiny
Zapytam w tym wątku. Jak się ma sprawa turbiny przy systemie start/stop. Wiemy, że po intensywnej jedzie dwupasy czy autostrady nie wyłączamy auta żeby turbo chwile pochodziło i zdążyło się schłodzić. A np zjeżdżając z trasy gdzie obroty były pod 3000 dojeżdżam do np ronda i jest korek, a start/stop wyłącza auto. Lepiej wtedy trzymać sprzęgło żeby samo nie zgasło ? Bo tego czynnika pod uwagę chyba komp nie bierze czyli dbania o turbine ?
Wysłane z S3 za pomocą Tapatalk
Wysłane z S3 za pomocą Tapatalk
Insignia 2.0 cdti ...jeszcze 160 KM 4x4
Re: Głośna praca turbiny
System start &stop nie powinien wyłączyć silnika,wiem że jak silnik zimny to nie wyłącza, ale jak jest w rzeczywistości? Jak bym miał auto z tym systemem to na pewno jest system na off
- fuli
- Użytkownik
- Posty: 281
- Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Głośna praca turbiny
No to wiem ze na zimnym start/stop nie wyłączy silnika a czasami mimo że jest rozgrzany to się załącza automatycznie. Ale miałem kilkanaście sytuacji, że po ostrej jeździe dojeżdżam do ronda świateł a on mi wyłącza silnik w zasadzie zawsze. Także póki co w takich sytuacjach mam go wyłączony albo trzymam ta chwile sprzęgło. A tak normalnie używam start/stop i generalnie przeciwnikiem nie jestem także wydaje mi się, że żywotności turbiny nie bierze ten system pod pod uwagę.... tak wynika z moich obserwacji. Jak ktoś ma wiedzę lub może to potwierdzić to proszę śmiało komentować.
GM pewnie myślał że turbina niezawodna i nie ma się co przejmować, że to nie to co kiedyś, albo liczy na zyski z ewentualnych napraw lub wymian
Wysłane z S3 za pomocą Tapatalk
GM pewnie myślał że turbina niezawodna i nie ma się co przejmować, że to nie to co kiedyś, albo liczy na zyski z ewentualnych napraw lub wymian
Wysłane z S3 za pomocą Tapatalk
Insignia 2.0 cdti ...jeszcze 160 KM 4x4
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Głośna praca turbiny
Skoro komputer robi to zawsze po ostrej jeździe to po prostu trzymaj tą nogę na sprzęgle żeby nie wyłączył silnika. Przedłużysz znacznie żywotność turbosprężarki.fuli pisze:Ale miałem kilkanaście sytuacji, że po ostrej jeździe dojeżdżam do ronda świateł a on mi wyłącza silnik w zasadzie zawsze.
A po co producenci wprowadzili system Start/Stop ? No przecież wiadomo, że dla szeroko pojętej ekologii, przez wielkie "E" Tylko to co jest dla ekologii, niestety bardzo często nadszarpuje nasze portfele poprzez naprawy.
W niektórych markach ten system jest po prostu lepiej dopracowany (chociażby w Audi, o czym pisał Jaromat), a GM jak zwykle liczy na korzyści z napraw i wymian.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
- hajt
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
- Auto: insignia cosmo
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 6 razy
- Kontakt:
Re: Głośna praca turbiny
W BMW x5 działa tak samo, tez gaśnie po ostrej jedzie, także nie tylko w Oplu tak jest
Wysłane przez Tapatalk z Sony Xperia Z1
Wysłane przez Tapatalk z Sony Xperia Z1
- nika84-24
- Użytkownik
- Posty: 487
- Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
- Auto: insignia sports tour
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Głośna praca turbiny
Jest, ja tak miałem. Zdjęcia na stronie wcześniej. Gwizdała od 1300 do 1800/2000 powyżej był spokój.hydeparksh5 pisze:Panowie jest to możliwe, że turbina gwiźdze od 1300 obrotów?
- hajt
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
- Auto: insignia cosmo
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Głośna praca turbiny
nie,jak na ciepłym silniku nie gwizda to jest ok,na zimnym bedzie gwizdała w wiekszosci insigni tak jest,najlepiej nagraj film i wrzuć
- hajt
- Użytkownik
- Posty: 311
- Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
- Auto: insignia cosmo
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Warszawa
Re: Głośna praca turbiny
moja na rozgrznym silniku gwiźdże tak
https://www.youtube.com/watch?v=9j-mxze9sBo
https://www.youtube.com/watch?v=9j-mxze9sBo
-
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
- Auto: Vauxhall Insignia
- Kod silnika: A20DTL
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: UK
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Głośna praca turbiny
Przynajmniej ją słyszysz , u mnie wogóle jej nie słyszę nawet podczas przyspieszania. wersja 130ps