--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Głośna praca turbiny

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: hajt » 26 sty 2015, o 21:50

to tak jak u mnie :P

Awatar użytkownika
krisv84
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Strzebiń

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: krisv84 » 27 sty 2015, o 11:33

U mnie po regeneracji też gwiżdże,
Sąsiad stwierdził że odkupiłem od policji :D
Krzysztof
Insignia CDTI

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: Engine » 27 sty 2015, o 11:44

Dobre :D

Wysłane przez Tapatalk z Sony Xperia Z1

Awatar użytkownika
krisv84
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 2 gru 2014, o 19:27
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: Strzebiń

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: krisv84 » 27 sty 2015, o 11:47

Też się uśmiałem
Jest przed 70tką i raz go zatrzymała ponoć taka sama jak moja :D
Krzysztof
Insignia CDTI

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: nika84-24 » 28 sty 2015, o 13:55

a ja jak kupiłem auto rok temu z pzrebiegiem 135tyś to nie gwizdała, zrobiłem około 15 tyś i dalej nie gwizdała. Potem postanowiłem podczas wypalania dpf (mam diodę) przelecieć cała wypalanie autostradą na 4 biegu z obrotami powyżej 4 tyś ]:-> - coś mnie tak podkusiło. Zrobiłem tak dwa wypalania i załatwiłem turbo. Objaw był taki że zaczęło gwizdać jak karetka choć nigdy wcześniej nie pogwizdywało nawet po odpaleniu. Zawsze było ciche. Zaczęło też wywalac sporadycznie błąd doładowania. Byłem na święta akurat w PL wiec zdjąłem turbinę i zawiozłem do czyszczenia. Chłopaki z Turbosilesia rozkręcili je przy mnie i okazało się że na samym czyszczeniu się nie skończy :( Generalna odbudowa na ory garrett gratach z wyważniem i poomiarem po rabbatach 900zł. Uszkodzone elementy wziąłem sobie na pamiątkę. Wirnik strony ciepłej tak wypalił się i rwała go siła odśrodkowa a łapatki zmiennej geometrii dostały kawałkami rwanego wirnika i zdeformowały sie oraz miały wżery od uderzeń stąd gwizd. Błąd doładowania robiły łopatki, które nie działały płynnie bo były zdeformowane.

zdjęcia mogę wrzucić później jak chcecie. Ogólnie dpf i turbo razem to nieporozumienie.

-- 28 sty 2015, o 13:55 --

Po regeneracji wrzuciłęm turbinę pod maskę + nowy olej filtry i jest cisza. Zrobione 2 tyś i cisza.

kaolad
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: 27 cze 2014, o 22:15
Auto: Insignia 2.0 CTDI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Jastrzębie-Zdrój

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: kaolad » 28 sty 2015, o 13:57

A kto wypala dpf przy tak wysokich obrotach wystarczą 2000 i prędkość ok 65km/h. Wówczas problemu nie będzie. Zawsze tak wypalam a turbina gwiżdże i będzie gwizdała. Szczególnie na zimnym silniku. :D

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: nika84-24 » 28 sty 2015, o 14:01

ogólnie to dziwna sprawa bo jak pytałem paru obeznanych w temacie ludzi (turbiarze, tunerzy) to mówią że komp powinien przerwać wypalanie jadą z takimi obrotami aby nie uszkodzić turbiny

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: nika84-24 » 29 sty 2015, o 17:07

jak obiecałem :)

wirnik wypalony i porwane skrzydła

Obrazek

łopatki zmiennej geometrii -odgięte przy węższym końcu i wżery wgniecenia na pierścieniu i łopatkach od środka

Obrazek

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: fuli » 29 sty 2015, o 23:50

Zapytam w tym wątku. Jak się ma sprawa turbiny przy systemie start/stop. Wiemy, że po intensywnej jedzie dwupasy czy autostrady nie wyłączamy auta żeby turbo chwile pochodziło i zdążyło się schłodzić. A np zjeżdżając z trasy gdzie obroty były pod 3000 dojeżdżam do np ronda i jest korek, a start/stop wyłącza auto. Lepiej wtedy trzymać sprzęgło żeby samo nie zgasło ? Bo tego czynnika pod uwagę chyba komp nie bierze czyli dbania o turbine ?

Wysłane z S3 za pomocą Tapatalk
Insignia 2.0 cdti ...jeszcze 160 KM 4x4

jaromat

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: jaromat » 30 sty 2015, o 04:35

System start &stop nie powinien wyłączyć silnika,wiem że jak silnik zimny to nie wyłącza, ale jak jest w rzeczywistości? Jak bym miał auto z tym systemem to na pewno jest system na off

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Polska
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: fuli » 30 sty 2015, o 07:36

No to wiem ze na zimnym start/stop nie wyłączy silnika a czasami mimo że jest rozgrzany to się załącza automatycznie. Ale miałem kilkanaście sytuacji, że po ostrej jeździe dojeżdżam do ronda świateł a on mi wyłącza silnik w zasadzie zawsze. Także póki co w takich sytuacjach mam go wyłączony albo trzymam ta chwile sprzęgło. A tak normalnie używam start/stop i generalnie przeciwnikiem nie jestem :) także wydaje mi się, że żywotności turbiny nie bierze ten system pod pod uwagę.... tak wynika z moich obserwacji. Jak ktoś ma wiedzę lub może to potwierdzić to proszę śmiało komentować.

GM pewnie myślał że turbina niezawodna i nie ma się co przejmować, że to nie to co kiedyś, albo liczy na zyski z ewentualnych napraw lub wymian :]

Wysłane z S3 za pomocą Tapatalk
Insignia 2.0 cdti ...jeszcze 160 KM 4x4

jaromat

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: jaromat » 30 sty 2015, o 08:19

w audi Q7 tez nie wylącza po ostrej jezdzie

Awatar użytkownika
Alex
Zapaleniec
Posty: 2570
Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
Auto: Peugeot 508
Rok produkcji: 2017
Miasto: Iława
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: Alex » 30 sty 2015, o 10:46

fuli pisze:Ale miałem kilkanaście sytuacji, że po ostrej jeździe dojeżdżam do ronda świateł a on mi wyłącza silnik w zasadzie zawsze.
Skoro komputer robi to zawsze po ostrej jeździe to po prostu trzymaj tą nogę na sprzęgle żeby nie wyłączył silnika. Przedłużysz znacznie żywotność turbosprężarki.
A po co producenci wprowadzili system Start/Stop ? No przecież wiadomo, że dla szeroko pojętej ekologii, przez wielkie "E" :D Tylko to co jest dla ekologii, niestety bardzo często nadszarpuje nasze portfele poprzez naprawy.
W niektórych markach ten system jest po prostu lepiej dopracowany (chociażby w Audi, o czym pisał Jaromat), a GM jak zwykle liczy na korzyści z napraw i wymian.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: hajt » 30 sty 2015, o 16:56

Panowie jest to możliwe, że turbina gwiźdze od 1300 obrotów?

Awatar użytkownika
Engine
Zapaleniec
Posty: 4602
Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
Auto: BMW F10 525D xDrive
Rok produkcji: 2015
Miasto: Śląsk
Otrzymał  piwo: 6 razy
Kontakt:

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: Engine » 30 sty 2015, o 16:57

W BMW x5 działa tak samo, tez gaśnie po ostrej jedzie, także nie tylko w Oplu tak jest ;)

Wysłane przez Tapatalk z Sony Xperia Z1

Awatar użytkownika
nika84-24
Użytkownik
Posty: 487
Rejestracja: 17 mar 2014, o 18:28
Auto: insignia sports tour
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Emmerich DE/ Knurów PL
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: nika84-24 » 30 sty 2015, o 18:28

hydeparksh5 pisze:Panowie jest to możliwe, że turbina gwiźdze od 1300 obrotów?
Jest, ja tak miałem. Zdjęcia na stronie wcześniej. Gwizdała od 1300 do 1800/2000 powyżej był spokój.

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: hajt » 30 sty 2015, o 20:34

tzn. że jej żywot się kończy?

jaromat

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: jaromat » 30 sty 2015, o 21:04

nie,jak na ciepłym silniku nie gwizda to jest ok,na zimnym bedzie gwizdała w wiekszosci insigni tak jest,najlepiej nagraj film i wrzuć

Awatar użytkownika
hajt
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 10 gru 2014, o 21:23
Auto: insignia cosmo
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: hajt » 31 sty 2015, o 13:41

moja na rozgrznym silniku gwiźdże tak
https://www.youtube.com/watch?v=9j-mxze9sBo

lukasz2008
Forumowicz
Posty: 85
Rejestracja: 5 sie 2014, o 18:00
Auto: Vauxhall Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto: UK
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Głośna praca turbiny

Post autor: lukasz2008 » 31 sty 2015, o 19:00

Przynajmniej ją słyszysz :) , u mnie wogóle jej nie słyszę nawet podczas przyspieszania. wersja 130ps

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”