--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Przeładowanie Turbo

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rataj73 » 12 lis 2017, o 09:11

Czasami na wolnych obrotach ma tak jak u ciebie ale zazwyczaj 100kPa i powiem ci że dużo zależy od temperatury na zewnątrz, ale najbardziej od obciążenia silnika. Jak mam przy obrotach 850 obciążenie silnika w okolicy 20% to ciśnienie 85-90 kPa, jak obciążenie bliżej 30% to przy tych samych obrotach 100 kPa i więcej.
Na twojej apce nie masz wskaźnika obciążenia silnika więc ciężko powiedzieć. Zresztą wiem że jednym na postoju pali 0.4-0.5 l/h u mnie 0.7- 0.8 l jeszcze innym 1litr , więc przy tych samych obrotach a różnej ilości paliwa pewnie i ciśnienie będzie różne. Zasyfiony kolektor też teoretycznie powinien dawać odczyt wyższego ciśnienia bo przekrój jest przecież mniejszy.
Jak ci dobrze wszystko chodzi to nie szukaj dziury w całym bo szkoda nerwów.
A powiedz jeszcze co to za aplikacja którą robisz pomiary?

Bodex

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Bodex » 12 lis 2017, o 09:30

Jedzie dobrze , tylko mnie zastanowiło to ze innym 290 kpa dmucha a tu max 255. Może po chipe tak mają ?

A to jak kupiłem ELM , to w pakiecie dostałem hasło i pobrałem z ich strony .
Takie same funkcje co w
Torque tylko ładniejszy interfejs . Te wskazania można dowolnie konfigurować lub wybrać wszystkie i wtedy jest lista .
Wpisz w Google sdprog i znajdziesz.Obrazek

Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

Damiano
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: PT
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Damiano » 12 lis 2017, o 15:17

Witam.

Właśnie pojawił mi się błąd P 0234 -11-19. (niedawno pojawiło się to w trasie powyżej dużej prędkości, skasowałem i był spokój do dziś )
Teraz jak wciskam gaz to słychać czasami taki dziwny szum (syknięcie ) przy obrotach w okolicach 2000-2500 . I po kilku razach jak to usłyszę to zapala się "awaria pojazdu" . Tyle się o tym naczytałem ale nie wiem co sprawdzić czy tylko zawór sterowania turbiną (ten przy chłodnicy) czy również sprawdzać rurę od turba ( przeglądałem powierzchownie ale nie widzę żadnego pęknięcia - przy dodawaniu gazu czuć jak robi się twarda, ale naciskając silnie mogę ją troszkę ścisnąć - czy to normalne ?)
Sprawdzałem "gruszkę "od turba i chodzi wg mnie prawidłowo.
Rurę wymieniałem w zeszłym roku ale nie pamiętam jaki bład się wtedy pojawił.

Na wolnych obrotach pokazuje ciśnienie w kolektorze na poziomie 76 kPa(program Torgue - ciśnienie w kolektorze dolotowym).

Jakie wskazania powinien pokazywać na "Turbo Boost i podcisnieniomierzu " ?
Pozdr.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Rooff_ » 12 lis 2017, o 18:08

Jak coś syczy to bym obstawiał rurę albo inną nieszczelność np. na łączeniu rury.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 12 lis 2017, o 20:41

Skoro jest przeładowanie to po co pisać o dziurze w rurze dolotowej? na poprzedniej stronie o tym pisaliśmy i teraz znowu to samo klepać mamy? Jak może być dziura w rurze skoro MAP sensor mierzy za wysokie ciśnienie? Czy jak macie dziurę w kole możecie mieć w nim za wysokie ciśnienie?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Rooff_ » 12 lis 2017, o 21:28

Kolego hubertus - pytający nigdzie nie napisał, że ma przeładowanie. Podał tylko kod błedu, który o ile się nie mylę oznacza, że doładowanie jest poza zakresem.
Ponadto zauważ, że pytający podał wartość ciśnienia w kolektorze na poziomie 76 kPa - co prawda na postoju i w spoczynku, ale wydaje się trochę małe...

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 12 lis 2017, o 21:40

Ten kod akurat rożnie jest opisywany jako przeładowanie tj za duże ciśnienie ładowania, jako błąd systemu podciśnienia turbosprężarki itd. Jedno jest pewne to nie ma nic wspólnego z nieszczelnością w układzie.
Ponadto jeśli ktoś czyta ze zrozumieniem. To wystarczy przeczytać pierwsze zdanie - "skasowałem i był spokój do dziś". To co nieszczelność była, znikła przy skasowaniu i znowu się pojawiła? Do sprawdzenia jest układ zmiennej geometrii i główny podejrzany zawór n 75. Który już widać czasami zawodzi. Tak jak było u mnie. Wywaliło błąd kilka razy na dystansie 150 km. Potem z tysiąc km i nic. A potem znowu kilka razy. Aż któregoś razu zobaczyłem, ze cięgło nie opadło do samego końca. Pisałem o tym na forum już kilkanaście razy.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rataj73 » 12 lis 2017, o 21:44

Przy pękniętej rurze turbo może być przeładowanie i żeby zaraz @hubertus nie zgłaszał uwag opiszę przypadek kolegi.
Rura pęknięta standardowo ale przy gazowaniu nie było żadnego syczenia. Przy przyspieszaniu wyraźnie słyszalny szum uciekającego powietrza ale ciśnienie w dolocie nie odbiegało znacznie od normy. Przy puszczeniu gazu momentalny wzrost ciśnienia ponad 299 kPa i tryb awaryjny. Okazało się że pęknięcie było w takim miejscu że przy przyspieszaniu silnik rozciągał wąż turbo ale gdy ciśnienie okazywało się zbyt niskie komputer podnosił je przez zmienną geometrię. W momencie puszczenia gazu silnik dociskał przewód i doszczelniał dziurę. Zanim komp zareagował i biorąc pod uwagę pewną bezwładność gruchy było już po zawodach i tryb awaryjny.
Jak widać w szczególnym przypadku przy nieszczelności może być przeładowanie turbo.
Przykład z przebitym kołem też nie trafiony bo nawet jak jest dziura to turbo dalej pompuje. W pojazdach wyposażonych w system centralnego pompowania kół możesz mieć dziurę w kole i dowolnie podnosić sobie ciśnienie w każdym z kół osobno, ale to tak tylko jako ciekawostka.

falko29

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: falko29 » 13 lis 2017, o 09:25

Bodex pisze:A ja mam pytanie :
Jakie jest prawidłowe ciśnienie doładowania turbiny .
Obserwując z apki to max 255 kpa , a wy piszecie o 280 kpa ?
U mnie też w różnych aplikacjach pokazywało 255 przy deptaniu ostro, teraz jak na próbę podłożyłem podkładkę pod gruszkę i przez to skróciłem sztangę, ciśnienie wzrasta do ok 275-280kpa Nie wiem z tegoto wynika, ale auto jest wyraźnie żwawsze, nic nie przeładowuje, tylko wyskakuje mi błąd P003A , co nie wpływa na pracę silnika.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 13 lis 2017, o 09:43

@rataj73 pojazdy z systemem centralnego pompowania opon są tak rzadkie jak opisywany przez ciebie przypadek. Niech będzie, że tak może być. Ale w dalszym ciągu kierują uwagę na pierwsze zdanie @Damiano. Skasował i był spokój do dziś a raczej do wczoraj. Może nie jeździł od chwili skasowania. Albo sinik się nie ruszał jak jeździł. Szczelność dolotu można sprawdzić to nic nie kosztuje. Ale moim zdaniem winny będzie układ sterowania zmienną geometrią.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: rataj73 » 13 lis 2017, o 16:45

Chodziło mi tylko o przykład. Silniki doładowane dają nadciśnienie więc przy niedużych nieszczelnościach turbo dopompuje tak jak koło z CPK, a że to białe kruki to ja wiem choć w pojazdach wojskowych już nie.

Damiano
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: PT
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Damiano » 14 lis 2017, o 19:27

Witam.

Panowie zakupiłem czujnik sterowania turbiną (ten z przodu przy chłodnicy ).
Niestety po wymianie nic się nie zmieniło . Po przejechaniu trochę trasą zapala się komunikat awaria pojazdu.
Po podłączeniu do aplikacji OPL DTC pokazuję bład P 003A -00-7b oraz P0234-11-19.
Pojechałem do znajomego podpiął pod swój program (inny ) i pokazało przy błędzie P003A informację- ŁOPATKI STEROWANIA TURBINY.
Hm czasami tak jak pisałem słychać taki dziwny jakby szum i już wiem że pojawi się błąd.
Błąd pojawia się szczególnie na rozgrzanym silniku, nie wiem czy to ma znaczenie.

Co wy na to ? Jutro mam podjechać do gościa od TURBIN ale pewnie będzie chciał ja czyścic lub naprawiać...może jeszcze jakieś rady ? koszt naprawy 500-800 plus wymiana około 300.

Jeszcze jedna ważna rzecz, turbina "gwiżdże" - jak odepnę rurkę od zaworu sterowania turbiną to gwizd ustaje.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 14 lis 2017, o 21:23

Nie kupuje się części przed zdiagnozowaniem usterki. Niech sprawdzą czy sterowanie vtg luźno chodzi. Niech sprawdzą gruchę. Facet od turbin będzie wiedział co robić.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: P405 » 14 lis 2017, o 21:34

Z doświadczenia zobacz ośke od ciepłej strony czy ma luz, raczej tak, i w pewnym momencie łopatki trą o obudowę i wyskakuje błąd. Do tego może być walnięty zawór w gruszce. Mnie wyważenie ośki, wyczyszczenie zmiennej geometrii kosztowało 360 zł + używany zawór.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Damiano
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: PT
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Damiano » 14 lis 2017, o 22:18

Witam.

Wydaje mi się, że gruszka chodzi prawidłowo, ale czy sterowanie luźno chodzi to nie wiem.
Jutro sprawdzę czy jest luz na ośce.

Czy jest jakiś sposób aby samemu przeczyścić łopatki w turbo, podobno można kupić jakiś spray :-) nie wiem czy pomoże ?

Dzięki za wskazówki.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: P405 » 14 lis 2017, o 22:32

Wczoraj w 101 napraw czyscił zmienną geometrie. Raczej masz luz na osi więc jakiś serwis na wyważenie.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Damiano
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: PT
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Damiano » 15 lis 2017, o 18:44

Witam.

Panowie możecie kogoś polecić od naprawy TURBINY... najlepiej blisko mnie (Piotrków Tyb. łódzkie )
Dzisiaj byłem u "Pana " zajmującego się turbinami i bez zaglądania do auta i po opowiedzeniu mu mojej "historii" powiedział że na pewno luz na oście w turbinie.
Dzisiaj również skoczyła cena koszt między 500-1000 plus około 300 wymiana.

P405
Zapaleniec
Posty: 3155
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 27 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: P405 » 15 lis 2017, o 21:00

To nieźle, ja jak pisałem 360 brutto za doważenie ośki i generalne czyszczenie z wymianą i regulacją gruszki.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Damiano
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 8 gru 2014, o 22:22
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: PT
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: Damiano » 16 lis 2017, o 18:51

Czy po podłączeniu OP COM-A zdiagnozuję co może być przyczyną awarii ?? .

Co z tego że zrobię turbinę jak nie będę wiedział co ja uszkodziło ?
Możecie coś doradzić lub kogoś polecić . Pilnie muszę zrobić "Iśkę "

Cały czas mnie zastanawia takie "pufanie" w okolicach 2000 obrotów jak przyspieszam i gwałtownie odejmę gaz to slychać i to na każdym biegu . Może to byc kolektor -klapki ?

Pytanie czy można swobodnie odpiąć cięgno gruszki od turbiny żeby sprawdzić czy płynnie chodzi sterowanie w turbince?

Pozdr.

hubertus
Zapaleniec
Posty: 1485
Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
Auto: Insignia 2,0 cdti
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Przeładowanie Turbo

Post autor: hubertus » 17 lis 2017, o 10:40

Tak można. Dźwigienka ma chodzić płynnie bez najmniejszych nawet oporów. jak poruszasz nią szybko to kierownice w turbinie powinny wręcz brzęczeć co pokazuje, że też pracują luźno.
Tak samo grucha. Powinna chodzić bez żadnych zacięć. Oczywiście będzie ciężko ją wcisnąć bo jest sprężyna. Możesz zrobić taki prowizoryczny test szczelności. Wciśnij gruchę do końca i zatkaj wężyk przyłączony do zaworu n 75 tego przy chodnicy. Cięgło gruchy nie powinno wysunąć się z powrotem. Jest dopuszczalne minimalne wysunięcie bo powietrze zawarte w środku się rozpręży. Ale do samego końca nie powinna się wysunąć.
To tylko tyle co możesz sprawdzić we własnym zakresie. Pufnięcie to przeładowanie i rozłączenie, czyli przestawienie zmiennej geometrii aby nie dawała już za dużego ciśnienia.
Były tez na forum przypadki, że objaw przeładowania dawały zablokowane klapki w kolektorze dolotowym. Które nie otwierając się w pełni przy powiedzmy 2 - 2,5 tys obr hamują przepływ powietrza przez silnik i powodują przeładowanie.
Przejrzy też te rury układu dolotowego. Jakie kolwiek nieszczelności mogą być zaznaczone zaolejeniem w tym miejscu rur lub ich połączeń. Z tym, że zaolejenie na połączeniach nie musi świadczyć o nieszczelności. Bardzo wiele aut tak ma i jest ok.
Nie kupuj żadnych części zanim nie ustalisz co się stało. A op comem powinieneś sprawdzić np ciśnienie doładowania, wskazania MAP sensora czy skazania czujnika w gruszce.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”