--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Przeładowanie Turbo
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Ale jest jeszcze jedna opcja a kiedy program robiłeś ? nie zrobiło ci się tak po programie ?
- rube.dt
- Użytkownik
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
- Auto: vectra b
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przeładowanie Turbo
Ano zrobiło... Tylko nie powiązałem tego od razu. Bo minęło trochę... miesiąc albo i lepiej... Teraz sam nie wiem
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Bo możesz mieć jeszcze problem tutaj masz opcje sport ? zobacz sobie ze startu buta nie wiem do 4 biegu i co będzie a zobacz tez czy normalnie rozpędzając masz błąd ? czy np jedziesz ileś tam i czwórka gaz ? ale najlepiej tu np do tunera wrócić i niech sprawdzi co jest ? ile ładuje a ile trzyma ?
- rube.dt
- Użytkownik
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
- Auto: vectra b
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przeładowanie Turbo
Nie mam opcji sport. Robiłem ostatnio taki test od 0 do 180 km. Spróbuje na 4... Wiesz nie zwracałem uwagi bo jutro się temu przyjrzę
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
- wojtekski
- Użytkownik
- Posty: 494
- Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
- Auto: insignia, 207cc
- Rok produkcji: 2016
- Miasto: Suwałki
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Najlepiej podjedz do tunera niech wgra ci oryginał twój polataj i zobaczysz jak będzie. Jeśli to samo to program znów ci wgra i to albo za darmo albo za kilka zł ci zrobi bo wszystko ma jedynie z 15 minut wgra serie i potem odwrotnie to wyeliminujesz program jak coś .Raczej problemu nie zrobi.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Skoro problem pojawił się po programie to po co ta cała dyskusja. Jeźdź tam gdzie ci program zrobili i niech poprawiają. Czym dłużej będziesz ta wizytę odwlekał tym łatwiej cię tuner potem oleje.
Re: Przeładowanie Turbo
Dokładnie tak jak prawi hubertus.Niech Ci wgra orginalny program i zobaczyć zmianę.Moim zdaniem jest coś z programem.U mnie turbo gwiżdże jak karetka i nigdy mi nie przeładowywało,nawet jak mu piłuję na sporcie.Jeżeli gruszka turbo,zmienna geometria i elektrozawór turbo pracują prawidłowo to wina leży w programie.Nie ma innej drogi.
-
- Ekspert
- Posty: 5127
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Gdyby to była wina samego programu to od razu by wyrzucało ,a nie dopiero po miesiącu.Chyba,że od razu po programie nie robiłeś testów i zawsze spokojna jazda
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Wyczyścić zmienną geometrie w turbinie. Po programie dostała więcej syfu i może być lekko przycięta. Też walczyłem swego czasu z przeładowaniem. Winny był zawór w gruszce. Do tego wyczyścili geometrię i wyważyli ośkę. Od tego czasu spokój.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- rube.dt
- Użytkownik
- Posty: 249
- Rejestracja: 13 maja 2015, o 21:01
- Auto: vectra b
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2016
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Przeładowanie Turbo
No lekkiej nogi nie mam... Program był w październiku pierwsza bo awaria może w grudniu...do czasu długiej trasy... Dzisiaj wyjechałem w trasę, rozgrzałem silnik i test od 0 do 220 i nic... Jechałem dalej aż przyszło mi wyprzedzać na 4 z 1500 i przeładowanie wyskoczyło... Czyli nie świeca... Zazwyczaj nie schodzę poniżej 2000 dzisiaj specjalnie pojeździłem jak emeryt i powiem szczerze od 1500 ciężko jechać z przytupem reakcja jest dopiero od ok 2000. Zastanawia mnie jedynie dlaczego wykasowanie błędu w locie ożywia nagle motor(chyba że to ten czujnik w gruszce) Ale co ja się znam na elektronice... Więc oficjalnie odszczekuje
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Też miałem, że jak się depło od niskich obrotów to tryb awaryjny - zawór w gruszce.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Przeładowanie Turbo
Mam od trzech miesięcy założony potencjometr zamiast czujnika temperatury (temp zew wysterowana na 14stC).
Auto lepiej się zbiera z niskich obrotów i nie poszarpuje (w lecie 2016r przy wyższych temperaturach na zewnątrz silnik szarpał/dławił się - ten problem wyeliminowałem zupełnie).
Niestety po dłuższej jeździe na autostradzie (np. 100km od bramki do bramki) z prędkością powyżej 160km/h auto nadal przechodzi w tryb awaryjny i wywala błąd P0234 - przeładowanie. Oczywiście po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu jest OK. Przejadę kilkadziesiąt kilometrów z dużą prędkością znowu to samo (odcięcie mocy i P0234).
Podczas dojazdów do pracy (30km) nie jestem w stanie spowodować/wywołać przeładowania i odcięcia.
Po pałowaniu 100km autostradą z dużą prędkością odcina szczególnie gwałtownym ujęciu/dodaniu gazu.
Jak jadę do speca od turbin to zanim się weźmie za robotę to silnik/turbo stygnie i niby wszytko jest OK
Macie jakieś propocycje jak się do tego zabrać
Turbo regenerowane w listopadzie 2015 przy około 150tys przebiegu (zmienna geometria tylko wyczyszczona, grucha została ta sama). Aktualnie 176tys.
Auto lepiej się zbiera z niskich obrotów i nie poszarpuje (w lecie 2016r przy wyższych temperaturach na zewnątrz silnik szarpał/dławił się - ten problem wyeliminowałem zupełnie).
Niestety po dłuższej jeździe na autostradzie (np. 100km od bramki do bramki) z prędkością powyżej 160km/h auto nadal przechodzi w tryb awaryjny i wywala błąd P0234 - przeładowanie. Oczywiście po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu jest OK. Przejadę kilkadziesiąt kilometrów z dużą prędkością znowu to samo (odcięcie mocy i P0234).
Podczas dojazdów do pracy (30km) nie jestem w stanie spowodować/wywołać przeładowania i odcięcia.
Po pałowaniu 100km autostradą z dużą prędkością odcina szczególnie gwałtownym ujęciu/dodaniu gazu.
Jak jadę do speca od turbin to zanim się weźmie za robotę to silnik/turbo stygnie i niby wszytko jest OK
Macie jakieś propocycje jak się do tego zabrać
Turbo regenerowane w listopadzie 2015 przy około 150tys przebiegu (zmienna geometria tylko wyczyszczona, grucha została ta sama). Aktualnie 176tys.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Ja bym sprawdził zawór n 75 ten od sterowania zmienną geometrią. U mnie też przeładowanie występowało przy ujęciu gazu. Chociaż zdarzało się na drogach lokalnych. Zacząłem szukać przyczyny aż pewnego razu przyuważyłem, że cięgło vtg nie schodzi do samego dołu po uruchomieniu silnika. Winowajca od razu został wytypowany.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Jeżeli cięgno nie będzie schodzić do samego dołu to sprężarka będzie dawać za niskie ciśnienie przy niskich obrotach a nie przeładowywać. Żeby sprawdzić pełen zakres pracy gruszki wystarczy odpalić silnik i zobaczyć czy sztanga zeszła na sam dół do ogranicznika a następnie odpiąć górny wężyk z n75 , sztanga powinna wrócić do góry. Można kilkakrotnie przyłożyć wężyk do zaworka i obserwować czy zakres ruchu jest pełny.
Przy przeładowaniu można spróbować skrócić cięgno o jeden obrót. Ten zabieg może delikatnie pogorszyć dynamikę powyżej 3 tysięcy ale już nie powinno być przeładowania.
Przy przeładowaniu można spróbować skrócić cięgno o jeden obrót. Ten zabieg może delikatnie pogorszyć dynamikę powyżej 3 tysięcy ale już nie powinno być przeładowania.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Coś takiego. A nie przyszło ci do głowy, że skoro po odpaleniu silnika cięgło nie zjechało do samego dołu tak jak być powinno to znaczy, że układ regulacji zmiennej geometrii nie działa? I o ile mamy w samej turbinie wszystko ok jak było w moim przypadku to wina leży po stronie zaworu najczęściej.
Podsumowując mi jak koledze wyżej zjawisko przeładowania zdarzało się dość rzadko. Jakieś odpinanie wężyków i tego typu nic nie dawało. Bo na co dzień auto jeździło jak trzeba. A zdejmowanie wężyka nigdy nie pozwoli zdiagnozować zaworu. Bo sami odcinamy podciśnienie. Można tak sprawdzić czy turbo jest ok i się nie zacina.
Nie ma co dyskutować o jakimś kręceniu sztangi. Wymieniłem zawór i przeładowanie nigdy się nie powtórzyło. Bo jak zawór nie domaga to równie dobrze w odpowiednim momencie może nie wypchnąć sztangi do góry przy ujęciu gazu i mamy przeładowanie.
PS skracanie cięgła przy przeładowaniu to skrajna głupota. Bo skrócenie cięgła powoduje wzrost ciśnienia doładowania i szybszą reakcję turbo. Zastanów się nad radami jakich udzielasz.
Podsumowując mi jak koledze wyżej zjawisko przeładowania zdarzało się dość rzadko. Jakieś odpinanie wężyków i tego typu nic nie dawało. Bo na co dzień auto jeździło jak trzeba. A zdejmowanie wężyka nigdy nie pozwoli zdiagnozować zaworu. Bo sami odcinamy podciśnienie. Można tak sprawdzić czy turbo jest ok i się nie zacina.
Nie ma co dyskutować o jakimś kręceniu sztangi. Wymieniłem zawór i przeładowanie nigdy się nie powtórzyło. Bo jak zawór nie domaga to równie dobrze w odpowiednim momencie może nie wypchnąć sztangi do góry przy ujęciu gazu i mamy przeładowanie.
PS skracanie cięgła przy przeładowaniu to skrajna głupota. Bo skrócenie cięgła powoduje wzrost ciśnienia doładowania i szybszą reakcję turbo. Zastanów się nad radami jakich udzielasz.
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Masz rację ze skręceniem sztangi , myślałem o wydłużeniu a napisałem o skróceniu. Mój błąd. Co do reszty to już nie zawsze zawór jest winowajcą przeładowania . Odpinanie wężyka pozwoli zdjagnozować np awarie gruszki lub przycinające się kierownice spalin. To że przeładowuje tylko czasami to również fakt że maksymalne ciśnienia osiągamy dość rzadko a do tego w sterowniku zaprogramowany jest owerboost , który pozwala na kilkusekundowe przekroczenie maksymalnego ciśnienia doładowania .
Po moich ostatnich przygodach z kolektorem mam pewną teorię, że zawalony kolektor też podnosi ciśnienie doładowania ,co w przypadku szybkiego ujęcia gazu i zamknieciu klap wirowych może spowodować nagły wzrost ciśnienia w dolocie i zanim turbina zdąży to skorygować to jest już po zawodach i tryb awaryjny, ale to tylko moja teoria.
Przed czyszczeniem kolektora przy 180 km/h i ujęciu gazu zazwyczaj wywalało awarię, teraz po wywaleniu klap i z czyściutkim kolektorem kilkakrotne rozpedzenie do 200 km/h i zdejmowanie gazu jak i deptanie w podłogę i zero błędów.
Po moich ostatnich przygodach z kolektorem mam pewną teorię, że zawalony kolektor też podnosi ciśnienie doładowania ,co w przypadku szybkiego ujęcia gazu i zamknieciu klap wirowych może spowodować nagły wzrost ciśnienia w dolocie i zanim turbina zdąży to skorygować to jest już po zawodach i tryb awaryjny, ale to tylko moja teoria.
Przed czyszczeniem kolektora przy 180 km/h i ujęciu gazu zazwyczaj wywalało awarię, teraz po wywaleniu klap i z czyściutkim kolektorem kilkakrotne rozpedzenie do 200 km/h i zdejmowanie gazu jak i deptanie w podłogę i zero błędów.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Ja nie napisałem, że to zawsze wina zaworu. Napisałem jak było u mnie. I jakie działania pomogły. Po przejechaniu 25 tys km nic się nie pojawiło, żaden błąd przeładowania. Oczywiście za przeładowanie mogą być odpowiedzialne zasyfione klapki kolektora, zapychający się dpf i cała masa innych czynników. Ale jak dla mnie sporadyczność występowania problemu wskazuje na zawór o ile nie do wymiany to chociaż do bardzo dokładnego przyglądania mu się i sprawdzenia. Winny może być tez patent z potencjometrem. I od wywalenia tego wynalazku bym zaczął diagnostykę. Zwłaszcza jeśli planowany jest jakiś przejazd autostradą.
-
- Forumowicz
- Posty: 53
- Rejestracja: 18 lis 2015, o 11:20
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Gostynin
Re: Przeładowanie Turbo
Bez patentu z potencjometrem było to samo. Błąd przeładowania ćwiczę gdzieś od 3-lat. Potencjometr diametralnie poprawił dynamikę auta w zakresie niskich obrotów w ciepłe dni (zbiera się dużo lepiej z niskich obrotów i nie szarpie/nie dławi w zakresie 1000-2000obr/min i ciszej pracuje po odpaleniu i na biegu jałowym). Lato 2015 i 2016 oprócz przeładowań miałem problemy jak wyżej; teraz brak. Przeładowania występują tylko i wyłącznie podczas ostrej jazdy po autostradzie w temp. zewn. powyżej 18stC. I tyko w takich warunkach auto przechodzi w stan awaryjny. Jak przestygnie znowu przez jakiś czas jest OK.
Klapy/kolektor jest OK - wymieniony na nowy.Turbina regenerowana w 2016 (150tys). Dpf sprawny. Cięgno/geometria sprawdzona jest OK. Zawór n75 wymieniony na nowy w 2015r. Potem również podmieniany na inny sprawny.
Klapy/kolektor jest OK - wymieniony na nowy.Turbina regenerowana w 2016 (150tys). Dpf sprawny. Cięgno/geometria sprawdzona jest OK. Zawór n75 wymieniony na nowy w 2015r. Potem również podmieniany na inny sprawny.
Re: Przeładowanie Turbo
I mnie też , dzisiaj ,skasowałem blad i dalej 190 bez problemu jazda . I potem drugi raz , a dzieje się to gdy jadę 90 i lekko dam gaz , a gdy dam w palnik to nic , trzyma 255kPa , na wolnych jest 98 kPa.
Ciekawe czy map sensor ? Nie był czyszczony
i drugi raz
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
Ciekawe czy map sensor ? Nie był czyszczony
i drugi raz
Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Przeładowanie Turbo
Pewnie wąż zaczyna mieć małą dziurkę.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka