--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
pondek91
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Chorzów

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pondek91 » 1 sie 2019, o 17:22

Dla pewności - podczas wypalania starajmy się utrzymać obrotu w granicach 2.5-3k ? Za każdym razem gdy wypalam , dziewczyna mówi żebym przestał katować silnik tylko zmienił bieg xd

A czy prędkość jakaś minimalna wymagana ? Czy np moge pod domem stać trzymać obroty i wypalać?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3711
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 1 sie 2019, o 17:31

Kolego wszystko tu zostało napisane.
No i nie słuchaj dziewczyny 😝

P405
Zapaleniec
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: P405 » 1 sie 2019, o 20:42

Wystarczy 2000 obr. Na tempomacie i wypala do 6-7 %

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


P405
Zapaleniec
Posty: 2622
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: P405 » 4 sie 2019, o 18:45

Taka ciekawostka
https://spidersweb.pl/autoblog/reczne-w ... australia/

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


Kub@
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: 25 paź 2017, o 18:46
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Warszawa

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Kub@ » 4 sie 2019, o 19:09

To może czas na nas, na Opla

Wszystkie Kluby Opla zintegrują sie w tej słusznej sprawie i wyślemy wspólne stanowisko posiadaczy DPF w tej marce
Ciekawe, czym by nas zbyli?

Awatar użytkownika
dare50
Zapaleniec
Posty: 1087
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dare50 » 4 sie 2019, o 19:22

Niestety ale Euroekolodzy nie dadzą nam szans , tak ma być i koniec

JaMi
Użytkownik
Posty: 146
Rejestracja: 28 sie 2018, o 09:27
Auto: Insignia B kombi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Warszawa
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: JaMi » 5 sie 2019, o 06:52

nie jestem przeciwnikiem DPFa, ale sposób jego wypalania bez wiedzy kierowcy to skandal. I to należałoby zaskarżyć oraz zmienić.

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 780
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dan » 5 sie 2019, o 08:09

Zgadzam się ale skandalem jest także algorytm wyliczajacy teoretyczne zapelnienie dpf, mający się ni jak do stanu rzeczywistego, co z resztą widać po odczytach z czujnika różnicy ciśnień.

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka



kosa6091
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2018, o 19:07
Auto: Isia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Brzesko

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: kosa6091 » 5 sie 2019, o 21:53

Od 3 tygodni używam apki Pinga jazda głównie po mieście do pracy 15km , miałem dopiero dwa wypalania świadome pierwsze około 450km, drugie w granicach 800 km przy czym parę dłuższych wypraw po 100 km +, teraz wyprawa do Makaroniarzy i tako oto sytuacja podczas wspinaczki na autobhan temp. EGT sięgała ponad 400°C a śr. 360°C ( cały czas prędkość 130km/h 6bieg, 5 osób, pełny bagaznik i 2 rowery) teraz po 1200km mam 66% zapelnienia, co uważacie, czy to normalne ? Dpf po czyszczeniu profilaktycznym post na,, samodzielne czyszczenie dpf,, Obrazek

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


mati11294
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mati11294 » 5 sie 2019, o 22:06

w takiej trasie jak najbardziej poprawny wynik idący na rekord

Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2441
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 41 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Ping » 6 sie 2019, o 05:46

Na autostradzie jadąc że stała prędkością w granicach 130-140kmph na 6 biegu można osiągnąć duże dystanse.

Wysłane z mojego VTR-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 2263
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 6 sie 2019, o 16:30

A może nie masz najnowszego softu do silnika i dlatego takie dystanse? O ile dobrze kojarzę, to najnowszy soft nie pozwala aż tyle przejechać.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
gpawel
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:40
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: TSZ
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: gpawel » 6 sie 2019, o 17:36

W zimie to fakt, że ponad 1000 km można przejechać ale teraz? Ja maksymalnie przy tych temperaturach które panują dobijam do 550-600 km z tym że też wypalam do 20-22%.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3711
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 6 sie 2019, o 18:32

Po trasie spokojnie można tyle zrobić w lecie.

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 6 sie 2019, o 19:02

W zeszłym tygodniu na A1 osągnąłem 51 km /% i to 3 razy pod rząd a czwarty wynik to 48% więc teoretycznie między 6 a 80% można by przejechać ponad 3500 km . Najlepszy mój wynik jak do tej pory to 1860 km.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3711
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 6 sie 2019, o 19:07

Ja po drodze do Chorwacji nie oszczędzając auta😎zrobiłem prawie 1300. Oszczędzając by było pewnie dużo więcej 😜
Na razie tylko 1000 koron czeskich mandatu 🤣

pondek91
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Chorzów

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pondek91 » 7 sie 2019, o 06:38

Mój rekord to niecałe 300km ... tłumacze sobie to tym, że jeżdżę do pracy i z powrotem i czasem po mieście.

KrzysztofBB
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 22 kwie 2019, o 19:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: KrzysztofBB » 13 sie 2019, o 23:09

Witam. Miałem teraz dziwną sytuację, ponieważ jeżdżąc po górach nie za było warunków żeby załączyło się wypalanie po 79% wg aplikacji kolegi Pinga. Wszystko rosło i doszło do poziomu 93% i zaczęło się wypalanie. Diody w aucie zaczęły mrugać, w aplikacji wyszła regeneracja i po około 23% przestało się wypalać. Stan zapełnienia pozostał na 93%. Po kilku kilometrach wypalił się ładnie do 7% i teraz nie wiem czy coś jest nie tak czy po prostu jakiś błąd w aucie.

pondek91
Użytkownik
Posty: 132
Rejestracja: 25 maja 2019, o 21:54
Auto: Opel Insignia COSMO
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2019
Miasto: Chorzów

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: pondek91 » 14 sie 2019, o 05:53

Tak informacyjnie dla potomnych

Wczoraj doznałem szoku. Ale od początku. W weekend jechałem w góry. Wypalanie się odbywało po kilku kilometrach. (łącznie po około 370- nowy rekord -.-') Regeneracja do 22% (również słaby wynik, nie wiem jak jechać by uzyskać jednocyfrowy wynik) Wracając filtr zapchał się do 78%. Wczoraj wracając z pracy pojawił się napis "Awaria pojazdu - skontaktuj się z serwisem" Od razu apka Pinga (dzięki jeszcze raz) poszła w ruch - błąd P2458 - błąd alogorytmu. Usunałem go ale po paru minutach wrócił. Zajrzałem więc co to może być i natrafiłem na DPF , od razu odpaliłem drugą apke Pinga (wielkie dzięki) a tam poziom DPF 84%. (dystans 408km ) Mam zamontowane dwie diody więc niemożliwe żebym nie zauważył, że się zapaliły. Wytłumaczyłem sobie, że proces regeneracji nie zaszedł bo nie było odpowiednich warunków a że jest zapchany DPF to wywaliło błąd. Wieczorem pojechałem na wypalanie. Wskoczyłem w Chorzowie na DTŚ i cisne z odpaloną apką Pinga. Procent zapchania rośnie aż do 86% i nic. Puszczam gaz przy 100wie i nic. Zjechałem na stacje , wykasowałem błąd P2458 i dalej w stronę Gliwic. W końcu zaczął się proces wypalania (dopiero dzisiaj doczytałem na forum , że nie może być żadnych błędów) z tym że 1 raz wypalałem z apką Pinga i fajnie, że pokazuje się procent zregenerowania. Wrzuciłem tempomat i dojechałem do Gliwic i już myślałem, że się DTŚ skonczy ale na szczęście skończyło się wypalać w centrum Gliwic już. Niestety znów wynik to 22% (być może muszę oddać DPF do czyszczenia w niedalekiej przyszłości żeby móc osiągać wynik rzędu 8%? ). Błąd póki co się nie pojawił. Trochę to irytujące z tym wypalaniem , to mój pierwszy diesel i dziwnie jak będę musiał wieczorami wyskakiwać wypalać DPF...

Mam jednak pytanie odnośnie EGR. Czy to możliwe że jeśli w apce Pinga mam włączony wskaźnik EGR a tam nic się nie pokazuje tzn. że jest uszkodzony ? Albo trzeba go wyczyścić ?
Czy uszkodzony EGR może wpływać również na tak krótkie przebiegi między wypaleniami w moim przypadku ?

Edit.
Doczytałem, że to krótkie przebiegi są spowodowane upałami i EGRem

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 14 sie 2019, o 06:07

Uszkodzony EGR jak najbardziej przyspiesza zapełnianie filtra, wystarczy odpiąć wtyczkę i pojeździć i zobaczysz czy jest poprawa. Co do braku wskazań egr to musisz zaznaczyć w opcjach szybki odczyt i bardzo szybki odczyt i powinien czytać, chyba że jest wyprogramowany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”