--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
woligmeat
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 29 sty 2019, o 20:10
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: woligmeat » 28 lip 2019, o 07:39

Witam
Jak zrestartować ten czujnik? I jak odpiąć wtyczkę od EGR?

Pozdrawiam

Edit
Dodam że wyświetla się błąd p2453 i u1522

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 28 lip 2019, o 08:05

Reset ( adaptację)czujnika zrobisz np. op-comem, a wtyczkę trzeba odpiąć fizycznie.

woligmeat
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 29 sty 2019, o 20:10
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: woligmeat » 28 lip 2019, o 08:20

A możesz powiedzieć gdzie się ten czujnik EGR znajduje?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 28 lip 2019, o 09:01

Lenistwo najwyższych lotów, opisywane było nie raz , minuta szukania.
https://www.insignia-club.pl/viewtopic.php?t=977

Dziewiąty post. Na końcu tek metalowej rurki z tyłu silnika jest zawór z wtyczką . Bardzo dobry dostęp po zdjęciu plastikowej pokrywy silnika. Przesuwasz żółte zabezpieczenie do tyłu, naciskasz i wypinasz wtyczkę. Oczywiście po drugim odpaleniu zapali się check ale nic więcej oprócz denerwowania wzroku żółtą kontrolką ci nie grozi. Można tak jeździć do jesieni i potem wtyczkę podpiąć. Ten trick ma jedną wadę, jak w przyszłym roku zrobi się ciepło w okolicy maja czynność trzeba powtórzyć.

woligmeat
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 29 sty 2019, o 20:10
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: woligmeat » 28 lip 2019, o 10:45

Odpiąłem ten EGR. Ale także zobaczyłem na ten czujnik ciśnienia od DPF i widzę że jakby śruby nie były wykręcane w ogóle. Nadal zardzewiałe i jakby nie ruszane.

Ten EGR nie pomaga. Macie jakieś inne pomysły może?

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 28 lip 2019, o 11:37

Ale jak ma pomóc bez adaptacji czujnika.
Po jego adaptacji samochód wyjdzie z trybu awaryjnego i pokaże zapełnienie filtra 70%.
Potem za kilkadziesiąt kilometrów zacznie się wypalanie. Odpięta wtyczka od egr spowoduje to że filtr nie będzie się zabijał tak jak dotychczas. Znajdź temat na forum o przedwczesnym zapychaniu filtra , przeczytaj i nie oczekuj że ci ktoś zdalnie rozwiąże problem.
Nie jesteś ani pierwszy ani jedyny i na pewno nie ostatni z tym problemem.

PiotrekC
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 29 cze 2019, o 07:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: PiotrekC » 28 lip 2019, o 13:45

Witam. Ja wczoraj miałem drugie wypalanie po odpięciu EGR, tym razem rozpoczęło się przy 79% podczas jazdy droga ekspresowa. Filtr wypalił się do 6% co u mnie jest rekordem😀
Po odpięciu EGR zdecydowanie wolniej DPF się zapełnia.

woligmeat
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 29 sty 2019, o 20:10
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2019
Miasto: Kielce
Postawił piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: woligmeat » 29 lip 2019, o 13:18

Witam.
Oddałem auto do serwisu znowu i okazało się że wcześniejszy właściciel kombinował przy turbo i właśnie idzie do regeneracji.
Mechanik mówił, że ten ktoś kombinował przy geometrii ciśnienia i turbo dostawało za mało ciśnienia za dużo, podobno o jakieś 20%. Zaczął mu wyskakiwać inny błąd w ogóle. Nie pamiętam jaki.
Czy mechanik ma rację że może być to wina turbiny, że tak często się pojawiał tryb serwisowy?

mati11294
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mati11294 » 29 lip 2019, o 13:43

Dzwoni gdzies ale nie wiadomo w jakim kosciele, czy mozna zrozumiec ten tekst?

andrzeeje
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: andrzeeje » 29 lip 2019, o 13:59

PiotrekC pisze:
28 lip 2019, o 13:45
Witam. Ja wczoraj miałem drugie wypalanie po odpięciu EGR, tym razem rozpoczęło się przy 79% podczas jazdy droga ekspresowa. Filtr wypalił się do 6% co u mnie jest rekordem😀
Po odpięciu EGR zdecydowanie wolniej DPF się zapełnia.
Czy oprócz tego że po odpięciu egra silnik ma "twardsze" gaszenie są jeszcze inne rzeczy na które trzeba uważać?
Aktualnie przebiegi między wypaleniami to ok 600km w jeździe bocznymi drogami i teren zabudowany. Aczkolwiek ciężko o optymalne warunki do regeneracji Dpfa- niskie prędkości wzmożony ruch i skrzyżowania..... Średni udaje mi się wypalić do 22 %.

PiotrekC
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 29 cze 2019, o 07:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: PiotrekC » 29 lip 2019, o 14:33

Ja w ruchu miejskim najmniej osiągnąłem 21%.
Co do szarpnięcia przy gaszeniu to odkryłem sposób jak je wyeliminować, tyle że sposób dosyć upierdliwy. Przed każdym zgaszeniem silnika trzeba wykasować błędy związane z EGR i silnik gasi się normalnie. Tyle że przy kolejnym odpaleniu znowu to samo należy powtórzyć. Trochę kłopotliwe ale jak ktoś się chce tak pobawić to można.

andrzeeje
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: andrzeeje » 29 lip 2019, o 14:56

@PiotrekC a jakie przebiegi osiągasz bez EGR i o ile zwiększyły się po odpięciu go?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 29 lip 2019, o 15:01

@andrzeeje, jak nie wypala Ci powyżej 79% to znaczy, że jest dobrze. Nic nie rób ;)
Niewdzięcznik
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

PiotrekC
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 29 cze 2019, o 07:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Warszawa

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: PiotrekC » 29 lip 2019, o 15:17

Przy jeździe typowo miejskiej nie osiągałem nawet 200km. Przy czym wypalał mi się najczęściej w przedziale 65%-75%. Teraz po ostatnim wypalaniu do 21% osiągnąłem około 580 km, z tym że jakieś 350 w mieście a reszta częściowo na drogach lokalnych i na ekspresówce.

andrzeeje
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: andrzeeje » 29 lip 2019, o 15:24

Na razie nic tam nie ruszam😉jeszcze....

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 1 sie 2019, o 06:34

Jak będzie 90% to się zacznie bez spełnienia warunku prędkości.

andrzeeje
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: andrzeeje » 1 sie 2019, o 07:36

A jaka jest ta prędkość wymagana aby rozpocząć wypalanie?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3711
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 1 sie 2019, o 07:37

Przy 80% 100km a od 90% nie ma wymagań

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 1 sie 2019, o 07:48

Dodam jeszcze że z tą prędkością >100km/h trzeba jechać kilkaset metrów i wystarczy puścić gaz a wypalanie zacznie się od razu, bez puszczenia gazu czasami trzeba przejechać kilka kilometrów i nie chce ruszyć.

Od 90% jedyny warunek to rozgrzany silnik. Zimą kiedy się jeździ po samym mieście na niedogrzanym silniku można dobić do 100% i wtedy wypalanie ruszy nawet jak silnik będzie miał poniżej 50*C.
Ostatnio zmieniony 1 sie 2019, o 07:49 przez rataj73, łącznie zmieniany 1 raz.

andrzeeje
Forumowicz
Posty: 97
Rejestracja: 1 cze 2019, o 19:39
Auto: Insignia 2010 HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Dąbrowa Gónicza

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: andrzeeje » 1 sie 2019, o 07:48

Ok. dzięki za konkretną odp 8-) . Wczoraj parę razy miałem ponad 100km/h być, możne zbyt krótko.

Dodano po 5 godzinach 44 minutach 41 sekundach:
Faktycznie wystarczyło uzyskać 100km/h odjąć gaz i rozpoczęło się wypalnainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”