--------VI Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 06.2019 - fotorelacja
----------------------------------
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Rafi3040
Klubowicz
Posty: 253
Rejestracja: 18 lis 2015, o 17:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Serock

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rafi3040 » 6 maja 2019, o 10:57

A u mnie tak było ostatnio Obrazek

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4278
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: norbi333 » 11 maja 2019, o 11:43

Obrazek

BartoszOpel
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 16 kwie 2019, o 19:35
Auto: Opel Insygnia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Chełmno
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: BartoszOpel » 12 maja 2019, o 11:37

norbi333 pisze:
11 maja 2019, o 11:43
...
Sciagałeś aplikacje z Sklep Play? U mnie nie ma aż tylu opcji. Wie ktoa od czego to zależy?
Ostatnio zmieniony 12 maja 2019, o 11:38 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 2657
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: IBZI » 12 maja 2019, o 11:40

Po pierwsze nie cytuj posta pod postem.
Po drugie poszukaj na Forum.
Po trzecie poczytaj zanim coś napiszesz i wszystko będzie jasne.

Tips. W sklepie ogólnodostępna jest wersja "lite". Dla aktywnych użytkowników Forum istnieje możliwość udostępnienia pełnej wersji.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2966
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 13 maja 2019, o 17:04

Widać po dystansie kto wymyślił dpfa ObrazekObrazek

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
gpawel
Forumowicz
Posty: 171
Rejestracja: 12 sty 2019, o 17:40
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: TSZ
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: gpawel » 13 maja 2019, o 17:35

Bajerek te opcje dodatkowe, miałem męczyć znowu @Ping ale chyba lepiej zostać tylko przy tym co jest. Im dalej się zagłębiam w to auto, tym nowe usterki się pojawiają :lol:

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2966
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 14 maja 2019, o 17:20

A tak wyszło samo wypalanko. Na A1 ale roboty drogowe, duży ruch i jazda z różną prędkością a wynik taki ObrazekObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Poldon
Nowicjusz
Posty: 96
Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
Auto: Insignia 2.0 165 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Poldon » 16 maja 2019, o 21:01

Niestety sezon dzikich wypalen uważam za otwarty :) dziś mi się rozpoczęła regeneracja przy 60% ... także wymiana kolektora nie pomogła. Mam jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia przed wyprogramowaniem egr. Dam znać po testach jak to nie pomorze to go wyprogramuje...

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2966
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 16 maja 2019, o 21:06

Ciekawe z tym sezonem. Ja tak miałem tylko jak coś szwankowało. W moim przypadku to był czujnik różnicy ciśnień. Auta mamy z jednego roku widzę.

Struzyniak
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 26 sie 2015, o 20:54
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Struzyniak » 20 maja 2019, o 04:53

Witam
Jezdze insignia już 9 lat z filtrem żadnych problemów, 90% jazdy to miasto, wypalanie w mieście co 400 km i wypala się zawsze do 36% a w trasie do 26%
Jedyna ciekawostka to jak wymieniam olej to w wypalanie w mieście zwiększa się do 600km ale jest tak Przynajmnjej przez 5 wypalen a później spada do 400km i tak już zostaje.powiem tak nie ma znaczenia gdzie się wypala byle nie przerywać tego procesu! Pozdrawiam

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
ZicO
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
Auto: Insignia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: ZicO » 20 maja 2019, o 13:39

Panowie pewnie już było ale ostatnio mnie zaskoczyło, że podczas wypalania dpf w opcji odbiorników prądu pojawiło się ogrzewanie tylnej szyby pomimo, że przycisk był fizycznie wyłączony.
W jakim celu auto dodaje dodatkowe obciążenie ? Czy to tylko Insignia ?
Kolejna dziwna moim zdaniem sytuacja to fakt, że wypalanie zaczęło się od razu po odpaleniu auta, zazwyczaj silnik potrzebował się nagrzać.
Nigdy tego procesu nie przerywałem - wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania spalania chwilowego przed wyłączeniem silnika.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2966
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 20 maja 2019, o 13:45

Pewnie już nasycenie było takie duże że zaczął wypalanie bez warunków do tego potrzebnych. Normalne.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


spiryt4
Użytkownik
Posty: 747
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Opel InsigniaCDTI ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Świętochłowice
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: spiryt4 » 20 maja 2019, o 14:40

ZicO pisze:
20 maja 2019, o 13:39
Panowie pewnie już było ale ostatnio mnie zaskoczyło, że podczas wypalania dpf w opcji odbiorników prądu pojawiło się ogrzewanie tylnej szyby pomimo, że przycisk był fizycznie wyłączony.
W jakim celu auto dodaje dodatkowe obciążenie ? Czy to tylko Insignia ?
Kolejna dziwna moim zdaniem sytuacja to fakt, że wypalanie zaczęło się od razu po odpaleniu auta, zazwyczaj silnik potrzebował się nagrzać.
Nigdy tego procesu nie przerywałem - wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania spalania chwilowego przed wyłączeniem silnika.
1.Załączyła się szyba+ lusterka (tak jest zawsze gdybyś miał diode to byś o tym już dawno wiedział lub byś przeczytał wątek) zeby silnik miał większe obciązenie.
2.Na 100% filter był zapchany ponad 90%

Awatar użytkownika
noirdk
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 29 lis 2017, o 13:02
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: noirdk » 20 maja 2019, o 19:22

ZicO pisze:Panowie pewnie już było ale ostatnio mnie zaskoczyło, że podczas wypalania dpf w opcji odbiorników prądu pojawiło się ogrzewanie tylnej szyby pomimo, że przycisk był fizycznie wyłączony.
W jakim celu auto dodaje dodatkowe obciążenie ? Czy to tylko Insignia ?
Kolejna dziwna moim zdaniem sytuacja to fakt, że wypalanie zaczęło się od razu po odpaleniu auta, zazwyczaj silnik potrzebował się nagrzać.
Nigdy tego procesu nie przerywałem - wyrobiłem sobie nawyk sprawdzania spalania chwilowego przed wyłączeniem silnika.
Tutaj masz opis algorytmu zrobiony przez jednego z forumowiczów

https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=6924


[edit]
Poprawiłem link bo "szedł" przez tapatalka

Wysłane przy użyciu Tapatalka

MICHAS1986
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 29 mar 2019, o 08:37
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Ząbkowice Śląskie

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: MICHAS1986 » 26 maja 2019, o 16:25

Witam
Czy przez wypalanie dpf może zwiększać się poziom oleju że ropa spływa
Mam diode i tego pilnuje
Czy to inny problem.

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 26 maja 2019, o 17:37

Najczęściej jest to przez wypalanie, a konkretniej przez przerwane wypalanie. Oczywiście może to być też inny problem. Jeśli pod korkiem oleju nie ma masełka oraz nie ubywa płynu chłodniczego, to ten problem jest mniejszy. W przeciwnym przypadku to problem z uszczelką pod głowicą i/lub pękniętym blokiem, ewentualnie z lejącymi wtryskami.
Czyli jeśli oleju jest więcej, ale jest ciemny i brudny, a do tego pachnie (śmierdzi) dieslem, to wiadomo że przyczyna jest w układzie wydechowym, niedostatecznym spalaniu lub może też być problem z pierścieniami. Paliwo poprzez niedostateczne uszczelnianie komory spalania przez pierścienie ma możliwość zostawać na ściankach cylindrów i później spływa swobodnie w dół, a i przy powrocie tłoka na dół może być dodatkowo ściągane.
Ale to raczej czarne scenariusze ;)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

MICHAS1986
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 29 mar 2019, o 08:37
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Ząbkowice Śląskie

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: MICHAS1986 » 26 maja 2019, o 17:47

Dzięki za informacje
Olej nie śmierdzi dieslem
Jak wymieniali mi olej zalał mi 5 litrów i upuszczli przez bagnet jak sprawdził był ok
Teraz będę pilnował zobaczę czy będzie wiecej

Awatar użytkownika
Rooff_
Klubowicz
Posty: 1981
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 14 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Rooff_ » 26 maja 2019, o 18:02

Z tym pomiarem ilości oleju to jest loteria. Rzadko kiedy uda się to dobrze zmierzyć. Zazwyczaj cały bagnet jest upaprany ;)
Jeździć, obserwować :D
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

MICHAS1986
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 29 mar 2019, o 08:37
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Ząbkowice Śląskie

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: MICHAS1986 » 26 maja 2019, o 18:27

Tu masz racje ale kolega mi opuścił trochę oleju przez korek bo przez bagnet nie złapało
A rurka była dłuższa niż bagnet.
Pojedzie i będę sprawdzał

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 2966
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 31 maja 2019, o 17:19

A mnie na ciepło rekord w nasyceniu dpfa Obrazek Obrazek

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”