--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
norbi333
Zapaleniec
Posty: 4525
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: norbi333 » 19 kwie 2019, o 16:33

100% miasto

Obrazek
Wypalanie poza miastem na zwykłej ruchliwej drodze :
Obrazek

Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Slask

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: fuli » 19 kwie 2019, o 17:32

Ostatnio na autobanie. Rekord do tej pory 6% ;)
Obrazek

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3716
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 19 kwie 2019, o 17:36

A u mnie tak ostatnio. Obrazek

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
fuli
Użytkownik
Posty: 256
Rejestracja: 11 lis 2014, o 21:50
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2015
Miasto: Slask

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: fuli » 19 kwie 2019, o 20:48

5ka. Szacuneczek ;) Niestety mnie viaTOLL zwolnił ;)

Wysłane z mojego SM-N960F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3716
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 19 kwie 2019, o 20:52

Gdzieś tu jest do 4 moje, ale to i tak bez różnicy ;)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1563
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: rataj73 » 21 kwie 2019, o 10:12

No i zrobiło się ciepło i zaczęła się powtórka z zeszłego roku, czyli wypalanie filtra przy ~50 % .
Spróbuję wyczyścić na lustro egr, a jak nic to nie da pozostaje tylko jazda z odpiętą wtyczką ( wtedy wszystko jest ok.)

Poldon
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
Auto: Insignia 2.0 165 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Poldon » 26 kwie 2019, o 18:30

Hehe ja tez już zaczynam się bać :) jak będzie tak jak mówisz to egr off 😇

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3716
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 26 kwie 2019, o 19:49

A czego się bać :?:

Poldon
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
Auto: Insignia 2.0 165 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Poldon » 26 kwie 2019, o 20:15

Wymieniłem ten kolektor w tamtym roku i przez zimę normalnie mi się wypalał i jak narazie tak jest, zobaczymy czy to pomogło czy problem wróci ... mam nadzieje ze nie...

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3716
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 26 kwie 2019, o 20:18

Qrde nie czytałem o Twoim problemie. Auto z 2014 to jaki masz przebieg?

Poldon
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
Auto: Insignia 2.0 165 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Poldon » 26 kwie 2019, o 21:26

128 000 pełna dokumentacja auto z salonu polska nie wykupine po leasingu

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3716
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 16 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 29 kwie 2019, o 18:00

Widać że było cieplej po mniejszym przebiegu ObrazekObrazek

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


idn59
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 5 cze 2018, o 22:56
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: dolnośląskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: idn59 » 4 maja 2019, o 22:24

Trochę inny wątek.
Praktycznie wszystkie posty w tym temacie dotyczą silników A20XXX.
Mam silnik B20DTH 125KW, stan DPF kontroluję za pomocą Torque pro z pidami od Astry i diodą podpiętą pod ogrzewanie lusterek.
Na majówkę wybrałem się nad morze trasą S3 650km , przez cały czas miałem włączony torque i obserwowałem wskazania.
Stan wypełnienia DPF wahał się , z początku było 30% , potem spadło do 26% i zaczęło rosnąć. Dobiło do 58%, przez dłuższy czas wskazania nie zmieniały się, po jakimś czasie zapełnienie zaczęło spadać do 14%, myślałem , że to wypalanie , ale dioda podpięta pod lusterka nie świeciła się. Wyłączyłem aplikację i uruchomiłem ponownie, według wskazań torque wypalanie nastąpiło praktycznie bezobjawowo (cały czas na S3 , prędkość na tempomacie 130, 6 bieg). Patrząc na posty w tym wątku , gdzie są widoczne zapełnienia ok. 80% (dotyczące silników starszego typu A20xxx)nie wiem , czy torque i pidy z Astry oszukują , czy jest to normalne dla silników B20DTH z wtryskiem AdBlue.
Samochód sprawdzony różnymi programami 0 błędów.
Dlatego bardzo proszę użytkowników Insigni z silnikiem B20DTH o informacje dotyczące parametrów wypalania DPF
Czy to jest normalne w tym silniku , czy tylko ja mam problem?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 470
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Major601 » 5 maja 2019, o 06:34

Dlaczego od razu problem. Filtr wypala się różnie. Monitoruje tylko i wyłącznie na „słuch” i wskazanie chwilowego zużycia. 110tys km przebiegu , jeżdżę od nowości. Zimą wypala się zazwyczaj co 900-1200km, latem 400-700km. Dodam tylko że jeżdżę większość drogami krajowymi. Samego miasta niewiele.
Najważniejsze to nie przerywać rozpoczętego wypalania. Nadmiar obserwacji prowadzi do niepotrzebnych stresów. Ja zaczekam aż nasz kolega klubowy stworzy dla tego silnika aplikację, bo na razie ani OP-Com i OS nie ma opcji odczytu parametrów pracy silnika

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4525
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: norbi333 » 5 maja 2019, o 16:50

Obrazek

I latem w trasie nie jest źle biorąc pod uwagę, że ostatnie wypalenie skończyło się na 17 procentach

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 839
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 6 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mcrace » 5 maja 2019, o 16:56

Potwierdzam
Screenshot_20190505-175552_OPL-DPF Monitor.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Niewdzięcznik
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

gws
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: 28 wrz 2018, o 12:27
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Marki

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: gws » 5 maja 2019, o 21:10

idn59 pisze:
4 maja 2019, o 22:24
Trochę inny wątek.
Praktycznie wszystkie posty w tym temacie dotyczą silników A20XXX.
Mam silnik B20DTH 125KW, stan DPF kontroluję za pomocą Torque pro z pidami od Astry i diodą podpiętą pod ogrzewanie lusterek.
Na majówkę wybrałem się nad morze trasą S3 650km , przez cały czas miałem włączony torque i obserwowałem wskazania.
Stan wypełnienia DPF wahał się , z początku było 30% , potem spadło do 26% i zaczęło rosnąć. Dobiło do 58%, przez dłuższy czas wskazania nie zmieniały się, po jakimś czasie zapełnienie zaczęło spadać do 14%, myślałem , że to wypalanie , ale dioda podpięta pod lusterka nie świeciła się. Wyłączyłem aplikację i uruchomiłem ponownie, według wskazań torque wypalanie nastąpiło praktycznie bezobjawowo (cały czas na S3 , prędkość na tempomacie 130, 6 bieg). Patrząc na posty w tym wątku , gdzie są widoczne zapełnienia ok. 80% (dotyczące silników starszego typu A20xxx)nie wiem , czy torque i pidy z Astry oszukują , czy jest to normalne dla silników B20DTH z wtryskiem AdBlue.
Samochód sprawdzony różnymi programami 0 błędów.
Dlatego bardzo proszę użytkowników Insigni z silnikiem B20DTH o informacje dotyczące parametrów wypalania DPF
Czy to jest normalne w tym silniku , czy tylko ja mam problem?
Ja też monitoruję wypalanie torque i u mnie na tych pidach nie przekracza 40% przed regeneracją. Skoki poziomu zapełnienia o kilka procent u mnie tez występują, ale tak duzych jeszcze nie widzialem. Ja stosuje jeszcze taki pid 2220f2. Gdy sterownik inicjuje wypalanie pojawia się wartość 6. Gdy następuje właściwe wypalanie wskakuje wartość 7. To wszystko przy założeniu że, w edytorze pidów wybrany jest parametr A. Możesz testować na własną odpowiedzialność, ale u mnie działa.

mati11294
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mati11294 » 5 maja 2019, o 22:29

CZYLI wg pida torq zaniza zawartosc sadzy pid nie dokonca poprawny wg mnie lub jego formula

idn59
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: 5 cze 2018, o 22:56
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: dolnośląskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: idn59 » 5 maja 2019, o 23:13

Też tak sądzę, ale czy znajdzie się ktoś, kto to poprawi? Jest jeszcze inny program monitorujący wypełnienie dpf - car scaner obd2 , ale podawane wartości są zupełnie inne niż w torque - torque 30% , car scaner 9%, ale przebiegi od ostatniego wypalania się pokrywają, "gdzie leży prawda"?

mati11294
Forumowicz
Posty: 72
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mati11294 » 5 maja 2019, o 23:42

Poszukam poprawnego

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”