--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
- Dan
- Użytkownik
- Posty: 907
- Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
- Auto: ST 160HP
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Łódź
- Otrzymał piwo: 12 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Tak to moze być wtrysk albo dziurawyv dolot coś co powoduje że ilość powietrza jest niedostateczna do spalenia ilości paliwa jaka trafiła do komory spalania.
Zrob diagnostykę (mechaniczną też np. tych rur przy ic i test przelewowy wtryskow) i działaj bo zabijesz turbo jeszcze (dpf być może jeszcze do uratowania)
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Zrob diagnostykę (mechaniczną też np. tych rur przy ic i test przelewowy wtryskow) i działaj bo zabijesz turbo jeszcze (dpf być może jeszcze do uratowania)
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 43
- Rejestracja: 28 sie 2019, o 09:15
- Auto: Opel Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poznań
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:19
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sochaczew
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Cześć,
Mam problem ze swoim DPF Insignia 2009, 2.0 cdti 160km, otóż filtr wypala się praktycznie po każdym włączeniu auta i strasznie dymi podczas wypalania.Od zakupu zrobiłem nim może 100 km. Czujnik temperatury spalin jak i ciśnienia spalin wymieniony na nowy.
Adaptacja, zrobiona jednak chińskim op-comem. Nie mam już siły do tego samochodu, może macie jeszcze jakieś sugestie ?. Lub jest ktoś może z Sochaczewa lub Warszawy z oryginalnym op-comem ?
Mam problem ze swoim DPF Insignia 2009, 2.0 cdti 160km, otóż filtr wypala się praktycznie po każdym włączeniu auta i strasznie dymi podczas wypalania.Od zakupu zrobiłem nim może 100 km. Czujnik temperatury spalin jak i ciśnienia spalin wymieniony na nowy.
Adaptacja, zrobiona jednak chińskim op-comem. Nie mam już siły do tego samochodu, może macie jeszcze jakieś sugestie ?. Lub jest ktoś może z Sochaczewa lub Warszawy z oryginalnym op-comem ?
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No a jakie błędy występują ?
Jakie wartości ma filtr?
Przebieg od regeneracji i nasycenie.
Jakie wartości ma filtr?
Przebieg od regeneracji i nasycenie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:19
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sochaczew
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Przed 1 skasowaniem pokazywała błąd czujnika ciśnienia spalin.
Co do wartości nie mam pojęcia, widziałem tylko błąd od czujnika.. Zastanawia mnie adaptacja tym „chińskim” op-com czy ma to znaczenie.
Co do wartości nie mam pojęcia, widziałem tylko błąd od czujnika.. Zastanawia mnie adaptacja tym „chińskim” op-com czy ma to znaczenie.
-
- Nowicjusz
- Posty: 22
- Rejestracja: 16 lut 2020, o 20:10
- Auto: Opel Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Opole
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
A sprawdzałeś wężyk który idzie do czujnika różnic ciśnienia, mój mechanik zwracał uwagę na to jka wymieniła czujnik.
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:19
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sochaczew
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Tak, był sprawdzany dwa razy.. Zastanawia mnie jeszcze w jakim stanie jest egr, może mieć tez wpływ ?
- seburaj
- Forumowicz
- Posty: 74
- Rejestracja: 24 cze 2019, o 17:45
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: śląsk
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 4 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
a raczej spytałbym o wartość ciśnienia spalin na wolnych obrotach - na gorącym silniku
ten parametr prawdę powie - wartości powyżej 10 milibarów będą krytyczne....
jaki to jest dym ? (oprócz tego, że jasny oczywiście) - paliwo ? czy raczej olej silnikowy ?
mało prawdopodobne, a wręcz niemożliwe, jest uruchomienie regeneracji dpf zaraz po uruchomieniu silnika
często problemy z uszczelnieniami turbosprężarki lub głowicą powodują zarzucanie olejem po rozruchu i jasne dymy
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No kolega nie wie jaki ma stan dpfa ale pewnie będzie wiedział jaka jest wartość ciśnienia spalin
Ludzie kupuję jakieś klony co nie wiedzą co z nimi zrobić ale muszą je mieć, zamiast zobaczyć zwykłym elmem co jest z dpf.
Potem jest lament.
Ludzie kupuję jakieś klony co nie wiedzą co z nimi zrobić ale muszą je mieć, zamiast zobaczyć zwykłym elmem co jest z dpf.
Potem jest lament.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Elm, elmem - aplikacja ważniejsza Z nią nie jest tak prosto. Właściwie w tym zakresie z ogólnodostępnych to chyba tylko Torque...
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ale taką podstawę jak procent zapełnienia to pokaże darmowa apka kolegi Ping. A to już dużo pokaże.
-
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: 6 lip 2020, o 13:19
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Sochaczew
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Opcoma nie posiadam, sprawdzał to mechanik u którego naprawiam samochody i póki co problem jedynie z oplem.
Dym podczas wypalania podchodzi pod niebieski, kopci jak z komina elektrociepłowni. Szczególnie jsk załączy wentylatory. Natomiast po odpaleniu, leciutki biały i po 10 sekundach znika. Przy turbo na uszczelce jest lekkie przepocenie, może mieć to jakiś związek ?.
Apke już mam, czekam na elma.
Dym podczas wypalania podchodzi pod niebieski, kopci jak z komina elektrociepłowni. Szczególnie jsk załączy wentylatory. Natomiast po odpaleniu, leciutki biały i po 10 sekundach znika. Przy turbo na uszczelce jest lekkie przepocenie, może mieć to jakiś związek ?.
Apke już mam, czekam na elma.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
- mazmarcin
- Klubowicz
- Posty: 8971
- Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wodzisław Śląski
- Postawił piwo: 17 razy
- Otrzymał piwo: 114 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ale kolega nawet nie wie ile ma zapełnienia, albo dokładniej ile sobie auto wyliczyło
- mcrace
- Klubowicz
- Posty: 946
- Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kórnik / Poznań
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Błąd czujnika ciśnienia spalin - jeżeli występuje i jest aktywny, to blokuje procedurę wypalania DPF'a.
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Witam Panowie.
Mam problem z wypalaniem DPF. A mianowicie, wypala się średnio co 200 km. Wymieniałem wąż od turbo(stary był pokryty delikatna brązowa mazia), był pęknięty. Przed tym zabiegiem nie było problemów. Sprawdziłem turbo, zero luzów, wtryski do sprawdzenia też oddałem, ponoć idealne(Mam wydruki). Zerkałem na wąż odmy jest lekko tłusty w środku. Ale samochód delikatnie przy ruszaniu i gazowaniu kopci na czarną, jeżeli to by było z odmy powinien być niebieski ?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Mam problem z wypalaniem DPF. A mianowicie, wypala się średnio co 200 km. Wymieniałem wąż od turbo(stary był pokryty delikatna brązowa mazia), był pęknięty. Przed tym zabiegiem nie było problemów. Sprawdziłem turbo, zero luzów, wtryski do sprawdzenia też oddałem, ponoć idealne(Mam wydruki). Zerkałem na wąż odmy jest lekko tłusty w środku. Ale samochód delikatnie przy ruszaniu i gazowaniu kopci na czarną, jeżeli to by było z odmy powinien być niebieski ?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
To Ty masz dpf? Raczej masz wycięty i spieprzony soft. Auto nie ma prawa dymić przy przegazowaniu.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Tak, DPF jest na 100%, dymek jest delikatny. Nigdy wcześniej samochód nie dymił, zaczęło się to dziać od momentu właśnie zapychania DPFa
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4193
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
No cóż. W takim razie zostaje wypalanie serwisowe. Jak to zrobić i z czym się to wiąże można poczytać na Forum. Generalnie nie polecam, ale może pomóc. Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa (podłoże) oraz o wskazanej wymianie oleju po tej czynności. Doczytaj proszę o tym, zanim uruchomisz procedurę wypalania serwisowego.
- Sothis87
- Forumowicz
- Posty: 85
- Rejestracja: 10 mar 2019, o 23:29
- Auto: Opel Insignia 2.0 CD
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Kalety
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF
Ale w czym to pomoże, czytałem że wypalanie serwisowane wypala filtr do wartości pozwalającej uruchomić "naturalne" wypalanie tzn. okolo80%? Natomiast mój filtr wypala się normalnie podczas tras, ostatnie wypalanie według aplikacji Pinga na 13 % tylko co z tego, jeżeli po 5 km przybyły 2%. Dlatego też szukam przyczyny gdzie indziej. Chciałem wymienić czujnik różnicy ciśnien. Ale nie mogłem zaadaptować nowego, wyskakiwał błąd. Zastanawiam się jeszcze czy przyczyną może być sonda lambda ?
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka