--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Elektrozawór turbiny

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Puszczyk » 28 mar 2019, o 21:43

Poszukuję elektrozaworu turbiny, jeżeli ktoś ma to proszę o kontakt na PW.
Podaję dane dot. mojego już zużytego. Typ:GM-Pierburg Germany 14T296 55.573.362 7.01420.03
Proszę podać oznaczenia sprzedawanego elektrozaworu, oraz cenę. Pozdrawiam MS

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rooff_ » 29 mar 2019, o 17:04

Szukaj zaworu albo po numerze OE 55573362 lub jesli chcesz Pierburga to 7.01420.02.0 (to jest nowszy model niż ten co Ty masz).
Ja ze swojej strony polecałbym poszukać zawór firmy FAE o numerze 56013. Ma trochę inną konstrukcję i wydaje mi się, że powinien być naprawialny lub przeczyszczalny ;) Cena zbliżona do Pierburga. A dlaczego nie Pierburg - u mnie wytrzymywał nie dłużej niż rok. Stwierdziłem, że następnym razem poszukam innej firmy. Padło na FAE. Póki co jeżdżę 1,5 miesiąca, więc ciężko wyrokować czy jest/będzie lepszy.
Niestety nie polecę Ci jakiegoś sprawdzonego sklepy, w którym dostaniesz któryś z tych zaworów. Tak samo jak ja możesz wyszukać w google i wybrać, któryś sklep w którym jest dostępny ;)
Ostatnio zmieniony 29 mar 2019, o 23:32 przez Rooff_, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

piotreknirvana
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 10 mar 2019, o 16:37
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kraków
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: piotreknirvana » 29 mar 2019, o 17:48

Panowie wymieniłem w.w. części i dalej klops. Na hamowni niewiele lepiej...facet który robił mi chipa aż zdębiał... zamiast oczekiwanych 204 km i ok 450nm jest raptem 160 km i ok. 360 nm...ma ktoś jakiś pomysł? Może to wina wtrysków? orientuje się ktoś jakie powinny mieć wartości?taki mam nr wtrysku 55566050

Wysłane z mojego Redmi Note 5A Prime przy użyciu Tapatalka




Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Puszczyk » 29 mar 2019, o 20:49

ROFF co sądzisz o e-zaworze firmy GATES? Taki mi proponowano w Moto Hurt w Poznaniu za 290zł

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rooff_ » 29 mar 2019, o 23:36

Szczerze mówiąc nie widziałem zaworów tej firmy. Nawet teraz tak na szybko wpisałem w google numer OE, ale żadnego zaworu tej firmy mi nie znajduje. Musiałbyś podać konkretny numer tego zaworu od tej firmy.

Ale z grubsza jeśli konstrukcyjnie wygląda tak samo jak Pierburg, to nie przypuszczam żeby trwałością był wiele lepszy. Jak wspomniałem nie wiem jak z trwałością FAE, ale przynajmniej konstrukcyjnie jest teoretycznie trwalszy.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
Puszczyk
Klubowicz
Posty: 68
Rejestracja: 10 lip 2018, o 13:33
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2014
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Puszczyk » 30 mar 2019, o 21:17

Dzięki ROFF za szybkie podpowiedzi. Zawór o który pytałem został mi zaproponowany w Moto Hurcie. Zapytałem o firmę i poprosiłem o pokazanie. Niestety pokazano mi tylko na ekranie komputera (wyglądał jak Pierburg) i powiedziano że to włoska firma Gates, stąd było pytanie do Ciebie i prośba o opinię. Na razie zainstalowałem filterek i zawór się wyciszył. Będę jednak szukał nowego zaworu i skłaniam się do Twojej podpowiedzi. Dzięki, pozdrawiam; MS

Awatar użytkownika
spiryt4
Zapaleniec
Posty: 1021
Rejestracja: 29 kwie 2014, o 12:38
Auto: Insignia Grand Sport
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: Świętochłowice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: spiryt4 » 30 mar 2019, o 23:36

Z filterkiem już golę ze 3 lata i żadnych oznak buczenia nie zaobserwowałem.

Scurwy
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2018, o 20:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Żywiec

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Scurwy » 5 maja 2019, o 17:28

Czy ktoś może nagrał odgłos tego buczenia? Ja u siebie jakiś czas temu zaobserwowałem że auto zaczęło głośniej pracować w pewnym zakresie obrotów, początkowo myślałem że to może dziura w wydechu ale koleś od wydechów stwierdził że wszystko jest szczelne a w dodatku byłoby to słyszalne w całym zakresie obrotów. Dzisiaj przejechałem kilkaset kilometrów i miałem okazję trochę się pobawić i ten dodatkowy niski dźwięk jest najbardziej słyszalny przy 2500 obrotów, poniżej 2k jest ok, powyżej 3k również już go nie słyszę(lub jest zagłuszony). Nie ma znaczenia dużego czy jest to podczas przyspieszania czy podczas odpuszczania gazu, wskakuje 2500 i strasznie buczy. Denerwuje mnie to bo nie da się jechać 120-130km/h. Macałem zawór o którym jest dyskusja ale nie powiedziałbym że jest strasznie gorący. Co gorsza zauważyłem też jest to buczenie jest słyszalne podczas jazdy, na postoju raczej tego nie słychać. Auto się zbiera raczej dobrze, że dwa razy zdążyło mi się kasować p0404 jako historyczny błąd. Myślicie że ten zawór to dobry kierunek czy trzeba szukać gdzie indziej?

Maverick_86
Użytkownik
Posty: 753
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 6 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Maverick_86 » 5 maja 2019, o 18:56

Mój przed wymianą też buczał w trakcie jazdy w podobnych okolicznościach jak u Ciebie, na postoju rzadziej, ale też mu się zdarzalo. Po wymianie od roku spokój. 😁

Scurwy
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2018, o 20:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Żywiec

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Scurwy » 5 maja 2019, o 19:11

Spoko, dobrze wiedzieć. U mnie mam już zaimplementowany bufor podciśnienia fabrycznie, jak się wymienia zawór to razem z tym zasobnikiem czy sam?

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: mcrace » 5 maja 2019, o 19:18

"Bufor" zostaje - to zwykła puszka. ;)

Scurwy
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: 15 cze 2018, o 20:41
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Żywiec

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Scurwy » 5 maja 2019, o 20:01

Jeszcze jedno, brać oryginał czy może być zamiennik?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rooff_ » 5 maja 2019, o 20:11

Oryginał czy zamiennik - moje zdanie tu: https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 52#p179852
Tylko numer Twojego może być inny ;)
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 946
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: mcrace » 5 maja 2019, o 20:22

Ja wymieniałem parę dni temu. Jest jeszcze "nowsza" wersja zaworu - nr OE 55575611.
W ASO za 385 PLN.
różnice stary vs nowy na zdjęciu tutaj - https://www.insignia-club.pl/viewtopic. ... 40#p182527

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: patryk78 » 4 cze 2019, o 19:12

Koledzy i koleżanki,
nagrałem takie buczenie
https://www.dropbox.com/s/kgv6cc4w1y5qn ... e.mp4?dl=0

czy to właśnie ten zawór?
wymieniłem go w lipcu 2018 w ASO więc jeśli to ten zawór to ASO w Poznaniu powinno go wymienić na gwarancji?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: Rooff_ » 4 cze 2019, o 19:54

Może być zawór. Ale jakoś pierwsze co mi przyszło na myśl to dziura w rurze dolotu. Jeśli zawór to powinien buczeć po wyłączeniu silnika. Jeśli rura, to szukałbym zapocenia lub po prostu dziury ;)
Na zawory Pierburg dalej 12 miesięcy gwarancji. Nie wiem jak GM, ale to jest ten sam zawór, więc ja bym się spieszył. Niech diagnozują.
Oprócz buczenia jakieś inne efekty? Problemy? Błedy?
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: patryk78 » 4 cze 2019, o 20:07

Żadnych innych problemów nie było. Raz pojawił sie błąd przeładowania turbiny. Skasowałem go. pojechałem na "S" rozpędzałem się od niskich do 140km/h i wszystko OK. Nie pamiętam już teraz ale buczenie chyba się jakoś wtedy zaczęło. Żadnych zapoceń czy dziur nie ma w rurze. Wszystko gra i buczy no oprócz tego buczenia ;) Podjadę do Westmotor no chyba nie będą diagnozować przez cały dzień? Powinno raczej szybko pójść.

jar-231
Użytkownik
Posty: 312
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: jar-231 » 4 cze 2019, o 20:27

Mi to wygląda jednak na zawór. Trzeba posłuchać z zewnątrz otwierając maskę. Będzie słychać.

sychie
Użytkownik
Posty: 432
Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: sychie » 4 cze 2019, o 20:39

hm ale jeśli tylko buczy to po co ruszać? chyba ze masz gwarancje to jak najbardziej. mój buczy zawsze po otwarciu/zamknięciu maski i jakoś działa innych defektów brak...

Awatar użytkownika
patryk78
Użytkownik
Posty: 246
Rejestracja: 1 paź 2018, o 12:19
Auto: opel insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gniezno
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Elektrozawór turbiny

Post autor: patryk78 » 4 cze 2019, o 21:08

Po otwarciu czy zamknięciu maski to chyba coś innego buczy tak mi się wydaje. A to buczenie doprowadza mnie to do szału i psuje całą radochę z jazdy tak więc koniecznie muszę to zrobić.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”