--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Elektrozawór turbiny
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Przyuczyć do czego?
Może błąd nie był skasowany jak wymieniali elektrozawór?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Może błąd nie był skasowany jak wymieniali elektrozawór?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Może nie do końca tak jest. Weź pod uwagę że przy połączonym wężyku masz ominięty zawór i komputer nie ma możliwości nią sterować. Raczej nie sądzę żeby 5 zaworów nie działało nawet jak to używki. Ja 3 lata na buczącym jeździłem ale nic się nie działo. Zero błędów i pełna moc. Po drugie to nie do końca zrozumiałem kolegę. Czy chodziło mu o to że na wolnych obrotach po podłączeniu zaworu nie ściąga sztangi tak a po zrobieniu na krótko już jest ok ? Czy w czasie jazdy odcina ?dzamej pisze: ↑2 maja 2020, o 10:12Skoro bez zaworu działa a z zaworem nie, to chyba prosta diagnoza? Serio myślisz że na allegro trafisz w pełni działające używka za grosze? Ja jak miałem problem ze świecą to musiałem kupić nową świecę by potwierdzić że to nie problem świec tylko wiązki sterowania świecami..
Można by jeszcze na szybkiego sprawdzić napięcie czy jest na kostce od zaworu.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2020, o 15:58 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:06
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Tak sie nazywa błąd:
"Pozycja regulacji doładowania turbosprężarki nie wyuczona"
Więc domyślam się że trzeba coś zrobić np. Opcomem albo wymienić jakąś część.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2020, o 15:54 przez Dawider, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Elektrozawór turbiny
To bardziej chodzi o regulację sztangi od gruszki. Może ma inne położenie niż wymaga komputer bo to akurat jest sprawdzane przez kompa i to chyba da się przyuczyć z tego co pamiętam nawet op comem. Samej turbiny się nie przyucza.
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Elektrozawór turbiny
jak wejdziesz w silnik i w opcję programowania to tam masz chyba coś takiego jak turbochanger learnet czy coś takiego. Wciśnij activ na dole a w prawym górnym rogu pokaże ci status activ i poczekaj kilka sekund aż się zmieni na pasiv i tyle cała procedura. Pamiętaj że nie wszystkie opcje zrobisz chińczykiem do niektórych potrzebny jest oryginał
Ostatnio zmieniony 2 maja 2020, o 18:45 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:06
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Dzięki wielkie, jak przyjdzie mi chiński OPcom to będę patrzyl bo mój niesety padł i musze czekać. Jak nie da rady to poszukam kogoś z oryginałem.
Procedure musze robić na odpalonym czy zgaszonym silniku?
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Na zgaszonym może być tylko kluczyk przekręć Jak wejdziesz w bloki pomiarowe to tam też masz podgląd na położenie tej sztangi. Jest pozycja ile jest wymagane i ile jest faktycznie. Ten parametr ci wiele wyjaśni.
Ostatnio zmieniony 2 maja 2020, o 23:53 przez jar-231, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Jeżeli auto chodzi dobrze to daj sobie spokój. Jeżdżę z tym błędem któryś rok. Padł mi zawór w gruszce. Przy okazji była czyszczona zmienna geometria i wyważenie. Gruszkę kupiłem używkę bo samego zawory w gruszce nie szło kupić. Turbinę próbowałem przyuczyć różnymi programami, łącznie z serwisem. Auto chodzi dobrze więc dałem spokój. Generalnie trzeba by się bawić cięgnem od gruszki. Moje auto jest po programie, i przy takich próbach nie było dołu, a był błąd. Dlatego zostawiłem i jest b.dobrze. Oczywiście można go skasować, ale to tylko na jakiś czas.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:06
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Rozumiem ale jezeli jest okazja spróbować to może warto to zrobić a jak się nie uda to potem to zostawić.
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Dokładnie tak, jeżeli auto chodzi dobrze to nie ma co na siłę walczyć. Na pewno procedura wyliczenia jest w Delphi, serwis i chyba opcom. U mnie przechodziło procedury ok, a później błąd i tak się pojawia.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2019, o 06:14
- Auto: Insignia 131KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Katowice
Re: Elektrozawór turbiny
Auto jest słabe tak jakby turbina nie ciągła(i wchodzi w tryb awaryjny jak przyspieszę powyżej 2,5tys obrotów) a jak zepnę te wężyki ze sobą bez elektrozaworu to wtedy ma moc i nie odcina turbo.jar-231 pisze: ↑2 maja 2020, o 15:43Może nie do końca tak jest. Weź pod uwagę że przy połączonym wężyku masz ominięty zawór i komputer nie ma możliwości nią sterować. Raczej nie sądzę żeby 5 zaworów nie działało nawet jak to używki. Ja 3 lata na buczącym jeździłem ale nic się nie działo. Zero błędów i pełna moc. Po drugie to nie do końca zrozumiałem kolegę. Czy chodziło mu o to że na wolnych obrotach po podłączeniu zaworu nie ściąga sztangi tak a po zrobieniu na krótko już jest ok ? Czy w czasie jazdy odcina ?dzamej pisze: ↑2 maja 2020, o 10:12Skoro bez zaworu działa a z zaworem nie, to chyba prosta diagnoza? Serio myślisz że na allegro trafisz w pełni działające używka za grosze? Ja jak miałem problem ze świecą to musiałem kupić nową świecę by potwierdzić że to nie problem świec tylko wiązki sterowania świecami..
Można by jeszcze na szybkiego sprawdzić napięcie czy jest na kostce od zaworu.
Używki miałem od kolegi także nic nie płaciłem.
A czy są różne te elektrozawory czy w każdym silniku 2,0 130/160KM są takie same?
Samochód posiadam od niedawna także nie wiem jaki był wcześniej, ponieważ kupiłem ją stukniętą dopiero po naprawie zacząłem nią jeździć
a czy może to być wina turbiny bądź gruchy?
Dodano po 4 minutach 11 sekundach:
a jak sprawdzić to napięcie na kostce? w czasie jazdy przy 2,5tys obrotów odcina. w ogóle nie ma mocy na tym elektrozaworzejar-231 pisze: ↑2 maja 2020, o 15:43Może nie do końca tak jest. Weź pod uwagę że przy połączonym wężyku masz ominięty zawór i komputer nie ma możliwości nią sterować. Raczej nie sądzę żeby 5 zaworów nie działało nawet jak to używki. Ja 3 lata na buczącym jeździłem ale nic się nie działo. Zero błędów i pełna moc. Po drugie to nie do końca zrozumiałem kolegę. Czy chodziło mu o to że na wolnych obrotach po podłączeniu zaworu nie ściąga sztangi tak a po zrobieniu na krótko już jest ok ? Czy w czasie jazdy odcina ?dzamej pisze: ↑2 maja 2020, o 10:12Skoro bez zaworu działa a z zaworem nie, to chyba prosta diagnoza? Serio myślisz że na allegro trafisz w pełni działające używka za grosze? Ja jak miałem problem ze świecą to musiałem kupić nową świecę by potwierdzić że to nie problem świec tylko wiązki sterowania świecami..
Można by jeszcze na szybkiego sprawdzić napięcie czy jest na kostce od zaworu.
Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
nie kasowałem błędu, a da się go przyuczyć mam kompa Delphi muszę sprawdzić jeśli da rade to spróbuje go dzisiaj przyuczyć
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Napięcie na kostce jest od razu. Jeżeli odpalisz samochód to podciśnienie ściąga ci sztangę do dołu. W tym momencie łopatki od geometrii są złożone np. jak pracuje na wolnych obrotach. Jak dajesz w palnik to ciśnienie odpuszcza łopatki się rozkładają i tym steruje zawór. Tak to w skrócie działa. Na początku to podepnij komputer i zacznij od sczytania błędu. Bo coś na pewno będzie. Może gdzieś jest błąd w pamięci i bez wykasowania nie będzie ci dobrze działać. Wykasuj przejedź się i zobaczysz co będzie się działo. Jak dalej będzie nie dobrze to któryś błąd wróci i będzie wiadomo gdzie szukać. To że nie działa zawór nie koniecznie musi być winą turbiny czy gruszki może być błąd od czego innego.
Po drugie to mnie właśnie zdziwiło jak napisałeś że po połączeniu na krótko nie odcina ci mocy tylko pytam się w jaki sposób skoro wtedy turbina nie doładowuje wcale bo nie działa zmienna geometria i nie ma prawa wtedy dobrze jechać.
Zawory są takie same dla 130 i 160
Po drugie to mnie właśnie zdziwiło jak napisałeś że po połączeniu na krótko nie odcina ci mocy tylko pytam się w jaki sposób skoro wtedy turbina nie doładowuje wcale bo nie działa zmienna geometria i nie ma prawa wtedy dobrze jechać.
Zawory są takie same dla 130 i 160
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2019, o 06:14
- Auto: Insignia 131KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Katowice
Re: Elektrozawór turbiny
skasowałem błędy i nadal to samo. niestety nie mam funkcji przyuczenia elektrozaworu.
błąd wyskakuje niskie doładowanie turbiny.
jak podłącze wężyki do siebie to grucha dostaje pełnej mocy bo jest otwarta na maxa.
w załączniku przesyłam funkcje mojego komputera i jak mam podłączone te wężyki
błąd wyskakuje niskie doładowanie turbiny.
jak podłącze wężyki do siebie to grucha dostaje pełnej mocy bo jest otwarta na maxa.
w załączniku przesyłam funkcje mojego komputera i jak mam podłączone te wężyki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
A 'Turbosprężarka przyuczona' to nie to o co chodzi?
Tak sobie po nazwie wnioskuję oczywiście
Tak sobie po nazwie wnioskuję oczywiście
-
- Zapaleniec
- Posty: 3155
- Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
- Auto: Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Leszno
- Otrzymał piwo: 27 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Dokładnie to trzeba spróbować.
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2019, o 06:14
- Auto: Insignia 131KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Katowice
Re: Elektrozawór turbiny
Przyuczylem nic to nie dało
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
Jakieś jeszcze pomysly bo moje się już kończą a nie chce jeździć bez tego zaworu bo turbina cierpi
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
Jakieś jeszcze pomysly bo moje się już kończą a nie chce jeździć bez tego zaworu bo turbina cierpi
-
- Użytkownik
- Posty: 312
- Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Białystok
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Darek a jaki dokładnie masz nr błędu ? Bo widzisz ten błąd co ty mówisz niskie ciśnienie doładowania to możliwe że wynika z czegoś innego. Czujnik który mierzy doładowanie jest w kolektorze MAP. I tu się zaczynają schody bo trzeba by wejść w bloki i posprawdzać parę innych rzeczy. Ty się uparłeś do turbiny ale może najpierw wyczyść map sensor, posprawdzaj rury, rurki od podciśnienia itp. No i dobrze by było mieć na 100 % sprawny ten zawór od podciśnienia. Trochę ciężko tak zgadnąć co może być. No nic powodzenia w szukaniu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2019, o 06:14
- Auto: Insignia 131KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Katowice
Re: Elektrozawór turbiny
Jutro zrobię zdjęcie błędu bo dopiero co skasowalem. Z poprzedniej Insignii mam map sensor to albo ten wyczyszcze albo podmienie. Nie chcę odrazu kupywac bo nowy coś około 400zl.