--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Elektrozawór turbiny
-
- Użytkownik
- Posty: 432
- Rejestracja: 23 wrz 2017, o 11:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Poz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Elektrozawór turbiny
pierwszy błąd to na 90% rura IC od strony kierowcy, drugi zaś to EGR... wymień najpierw rurę później wyczyść zawór i wykasuj błędyodlocik222 pisze: ↑22 sie 2019, o 13:57Ja u siebie od pewnego czasu zaobserwowałem również buczenie przy odejmowaniu gazu i hamowaniu, dodatkowo błędy P2282 i P0403 i czasami utrata mocy i komunikat awaria pojazdu. Czyżby to ten zawór?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 25 kwie 2018, o 11:07
- Auto: Insignia 2.0 Cdti
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto:
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Elektrozawór turbiny
Dzięki za pomoc. Rure juz zamawiam i bede działał zeby juz mi więcej mocy nie zabrakło
-
- Forumowicz
- Posty: 62
- Rejestracja: 27 cze 2019, o 17:34
- Auto: Insignia A
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: KONOPNICA
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Elektrozawór turbiny
Panowie teraz ja zadam pytanie. zauważyłem buczenie z okolic zaworu podczas schodzenia z obrotów, najbardziej irytuje gdy hamuję silnikiem (zdejmuję nogę z gazu jadąc na biegu) - wtedy najbardziej słychać. Buczenie zawsze trwa ok 2 sekundy. Więc zawór jest do wymiany czy pomoże patent z filterkiem?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Można filterek, jak nie pomoże to spróbuj rozebrać, wyczyścić i przesmarować.
Niby te zawory są nierozbieralne, ale spokojnie można rozciąć łączenie na zgrzewie cienkim brzeszczotem, wszystko ładnie wyczyścić, nasmarować i skleić poksipolem. Ja tak zrobiłem i zaworek działa jak nowy a przed naprawą tłoczka nie dało się ruszyć ręką tyle było syfu wewnątrz.
Niby te zawory są nierozbieralne, ale spokojnie można rozciąć łączenie na zgrzewie cienkim brzeszczotem, wszystko ładnie wyczyścić, nasmarować i skleić poksipolem. Ja tak zrobiłem i zaworek działa jak nowy a przed naprawą tłoczka nie dało się ruszyć ręką tyle było syfu wewnątrz.
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Czy jak zawór padł to i złapał błąd to przy zgaszeniu i ponownym przekręceniu wyskakuje błąd awaria pojazdu skontaktuj sie z serwisem ? Jadę sobie do pracy,przyśpieszając przy ok 2 tyś obr odcielo turbinę i stracila insignia moc i ten błąd wyskoczył awaria.... Po kilku sekundach wróciło do normy i jedzie normalnie a po zgaszeniu i ponownym przekreceniu błąd już pozostał..
Dodano po 8 godzinach 56 minutach 19 sekundach:
Dziwne,właśnie wróciłem do domu po pracy i już błąd awaria.....po przekręceniu kluczyka już sie nie wyświetla...
Dodano po 8 godzinach 56 minutach 19 sekundach:
Dziwne,właśnie wróciłem do domu po pracy i już błąd awaria.....po przekręceniu kluczyka już sie nie wyświetla...
-
- Użytkownik
- Posty: 189
- Rejestracja: 17 wrz 2018, o 14:58
- Auto: Opel Insignia Tourer
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Pleszew
- Postawił piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Na 100% nie jestem pewny...gdybam ponieważ zawór mi już od ok 10 miesięcy mocno buczał po zgaszeniu silnika i otwarciu maski...a idzie to jakoś sprawdzić czy rura czy zawór?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Podmień na sprawny od kogoś z innego auta Mam na myśli zawór oczywiście
Tak na chwilę, w ramach pomocy sądziedzkiej oczywiście
Tak na chwilę, w ramach pomocy sądziedzkiej oczywiście
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2019, o 19:55 przez Rooff_, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 sie 2019, o 12:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bełchatów
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Mnie też dopadł błąd p0234 przeładowanie ciśnienia, przebieg 190tys rok 2012. U mnie zawór buczał tylko po otwarciu maski i puknięciu w niego, postanowiełem spróbować go reanimować więc za pomocą siły odłączyłem prostokącik przez którego ucieka nadmiar powietrza, wpiskałem tam wd40 i za pomocą sprężarki przedmuchałem go porządnie. Po tym zabiegu auto nie pokazuje żadnego błędu a po otwarciu maski zauważyłem, że zawór sam upuścił ciśnienie i to bylo takie szybkie psst, nie wiem na jak długo to wystarczy, ale wiem że się da go naprawić.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Elektrozawór turbiny
To jest reanimacja, a nie naprawa Ja go rozebrałem na części pierwsze i powiem, że tam nie ma się zbytnio co zepsuć - oprócz uzwojenia elektromagnesu, który steruje całym dozowaniem podciśnienia. Na moje oko to te zawory padają od przegrzania. Takie napsikanie do środka nie uzdrawia działania - jedynie jest jakieś medium pomiędzy rdzeniem i uzwojeniem ww. elektromagnesu i po prostu nie słychać drgań
Psst powinno być zawsze jak się kończy powietrze w układzie podciśnienia.
Psst powinno być zawsze jak się kończy powietrze w układzie podciśnienia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 sie 2019, o 12:35
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Bełchatów
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Może i naprawa to za dużo powiedziane, ale skoro jedynie uzwojenie może się przepalić od temperatury to padnie na amen, ten kapturek gumowy po pewnym czasie się robi zbyt sztywny więc to może powodować pewne zakłócenia w prawidłowy działaniu, przez naoliwienie go robi się bardziej elastyczny i stąd cichsza jego praca i taka jak powinna być.
- liTai
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 6 kwie 2018, o 07:37
- Auto: Insignia Sedan
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Zabrze
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Elektrozawór turbiny
Odgrzeję kotlecika.
Od pewnego czasu mam tak, że na 5 i 6 biegu przy zdecydowanym przyspieszaniu obroty idą w górę po czym przez chwilę opadają i znowu idą w górę.
Pytanie moje, czy przyczyną może być ten zaworek?
Na aplikacji Pinga do czytania błędów nic nie pokazuje.
Od pewnego czasu mam tak, że na 5 i 6 biegu przy zdecydowanym przyspieszaniu obroty idą w górę po czym przez chwilę opadają i znowu idą w górę.
Pytanie moje, czy przyczyną może być ten zaworek?
Na aplikacji Pinga do czytania błędów nic nie pokazuje.
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Konin
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Moja insignia cosmo 2012r 2.0 131km przebieg 155tkm. --> co jakis czas przy puszczaniu gazu slychac buczenie dodam ze to naprawde bardzo rzadko i to tylko przy prędkosci 40-60 km/h po nacisnieciu gazu momentalnie znika
na postoju nic nie buczy czy to 1500 obr czy 3000 obr cisza . Warto dodac ze po przejechaniu 30km i zatrzymaniu sie np zeby otworzyc garaż slychac taki dzwiek jakby sie bieg zredukował . czy to może byc elektrozawór ? :O
Olej w skrzyni dynamiczna wymiana
Uszczelka pompy smoka rownież wymieniona
na postoju nic nie buczy czy to 1500 obr czy 3000 obr cisza . Warto dodac ze po przejechaniu 30km i zatrzymaniu sie np zeby otworzyc garaż slychac taki dzwiek jakby sie bieg zredukował . czy to może byc elektrozawór ? :O
Olej w skrzyni dynamiczna wymiana
Uszczelka pompy smoka rownież wymieniona
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 6 cze 2019, o 06:14
- Auto: Insignia 131KM
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Katowice
Re: Elektrozawór turbiny
Ja też mam problem silnik 2.0 130KM odcina turbinę a jak omine elektrozawór turbiny i połącze 2 wężyki razem to turbina chodzi i jej nie odcina macie pomysł co to jest ? Wymieniłem 5 używek tych elektrozaworów i już sam nie wiem bo jeśli to jest to wtedy mogę zainwestować w ten zawór nowy bo jest drogi. Czy może turbina?
-
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 6 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Skoro bez zaworu działa a z zaworem nie, to chyba prosta diagnoza? Serio myślisz że na allegro trafisz w pełni działające używka za grosze? Ja jak miałem problem ze świecą to musiałem kupić nową świecę by potwierdzić że to nie problem świec tylko wiązki sterowania świecami..
- k.olix
- Klubowicz
- Posty: 877
- Rejestracja: 21 paź 2014, o 20:49
- Auto: Insignia 2.0 160PS
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Ile wydałeś na te używki? Nie miałbyś już za to nowego?
Możesz kupić przez internet i jak okaże się, że nie zawór to możesz go oddać. Ja tak kiedyś kupiłem i bez problemu zwróciłem.
Możesz kupić przez internet i jak okaże się, że nie zawór to możesz go oddać. Ja tak kiedyś kupiłem i bez problemu zwróciłem.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 4 gru 2018, o 16:06
- Auto: Inne
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Polska
- Otrzymał piwo: 3 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Witam, od kupna samochodu mam błąd P003A.
0 komunikatów na desce, turbo chodzi, dźwigienka zaworu gruszki także. Widziałem po wydrukach, że w ASO samochód miał wymieniany zawór turbiny w Niemczech kilka miesięcy przed moim kupnem. (a który wymienili to nie wiem)
Muszę przyuczyć turbinę? Jak mogę to zrobić samemu bez programu? A jeżeli tylko OPCOMem to w co wejść i co ustawić? (niedługo dostane chiński)
Z góry dziękuje za pomoc
0 komunikatów na desce, turbo chodzi, dźwigienka zaworu gruszki także. Widziałem po wydrukach, że w ASO samochód miał wymieniany zawór turbiny w Niemczech kilka miesięcy przed moim kupnem. (a który wymienili to nie wiem)
Muszę przyuczyć turbinę? Jak mogę to zrobić samemu bez programu? A jeżeli tylko OPCOMem to w co wejść i co ustawić? (niedługo dostane chiński)
Z góry dziękuje za pomoc