--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Elektrozawór turbiny
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 13 sie 2020, o 11:10
- Auto: Insignia 2.0 CDTI
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lublin
Re: Elektrozawór turbiny
Jeszcze spytam o ten przewód paliwowy żeby wymienić w tym zaworze, w sklepie powiedzieli mi że jest zbrojony na zewnątrz i drugi który jest zbrojony wewnątrz, który będzie lepszy do tego filterka ? i czy 5 mm czy 6 mm bo już z dwiema wersjami się spotkałem w temacie?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 paź 2020, o 20:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Dąbrowa Białostocka
Re: Elektrozawór turbiny
Witam, pokazuje mi takie błędy jak P2282- przepływomierz był podmieniany nic nie dało, P003A- czy trzeba wymienić elektrozawór bo nie mam na podmiankę żeby sprawdzić? i żeby go wymienić to trzeba wyjmować turbine? samochód cały czas jest w systemie awaryjnym. Z góry dziękuje.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Nie trzeba wyjmować turbiny. A nie próbowałeś przyuczyć zaworu za pomocą tego Bosha?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 paź 2020, o 20:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Dąbrowa Białostocka
Re: Elektrozawór turbiny
Próbowałem ale nic nie dało. Wczoraj umyłem bo był zapchany czujnik ciśnienia doładowania to już nie pokazuje się błąd P003A ale nadal pokazuje się błąd przepływomierza. Podmieniłem na nowy przepływomierz i jeździłem z komputerem to jest wszystko dobrze stycznik i przepływomierz pokazuje ta sama wartość oko. 120 i nagle stycznik podaje 80 przepływomierz dalej ma 120 wyskakuje błąd przepływomierza i wyskakuje usterka pojazdu
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 16 paź 2020, o 20:48
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Dąbrowa Białostocka
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2 lis 2020, o 19:32
- Auto: insignia 1,6T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: jaworzno
Re: Elektrozawór turbiny
Mam takie objawy : Puszczam pedał gazu to słychać dziwny odgłos z prawej strony auta(przód), jak naciskam pedał to nic się nie dzieje tylko podczas puszczania.Gdy pedał podniesie się do góry hałas ustaje ,co to może być? Auto 1,6t rok 2011 manual,myślicie że to elektrozawór?
-
- Nowicjusz
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 kwie 2020, o 20:54
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Konin
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Odepnij wężyki od elektrozaworu i wtedy niech ktoś posłucha czy coś słychać u mnie jak odpiąłem wężyki nie było nic słychać podłączam słychać buczenie..
Wymiana na nowy i pomogła
Wymiana na nowy i pomogła
-
- Nowicjusz
- Posty: 16
- Rejestracja: 2 lis 2020, o 19:32
- Auto: insignia 1,6T
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: jaworzno
Re: Elektrozawór turbiny
jaki koszt takiego elektrozaworu?
Dodano po 3 godzinach 43 minutach 28 sekundach:
Sprawdziłem ręczna pompką podciśnieniową wszystkie trzy przewody i jest ok.co jeszcze brać pod kontrolę?
Dodano po 3 godzinach 43 minutach 28 sekundach:
Sprawdziłem ręczna pompką podciśnieniową wszystkie trzy przewody i jest ok.co jeszcze brać pod kontrolę?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 11:42
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Elektrozawór turbiny
Witam mam pytanko odnośnie elektrozaworu turbiny,jakie napięcie powinien mieć elektrozaworek przy zapalonym silniku.Dziękuję za podpowiedz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Proszę powiedzcie mi co może być przyczyną dwóch błędów p2263-61 i p2263-5b był pęknięty wąż od turbo, został wymieniony niestety błąd został i tryb awaryjny, a już przeczytałem cały wątek a rozwiązania brak, elektrozawór również wymieniony
I proszę jeszcze napiszcie gdzie biegnie wężyk od elektrozaworu ? Ten długi, nie jest w stanie go zlokalizować kończy się gdzieś koło węża turbo od intercoolera na takiej łapie z kostkami
I proszę jeszcze napiszcie gdzie biegnie wężyk od elektrozaworu ? Ten długi, nie jest w stanie go zlokalizować kończy się gdzieś koło węża turbo od intercoolera na takiej łapie z kostkami
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
W obudowie chłodniczki EGR - tam jest zbiornik podciśnienia.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p2263/
Zacięta zmienna geometria?
Nieszczelność na wężykach podciśnienia.
https://workshop-manuals.com/vauxhall/a ... dtc_p2263/
Zacięta zmienna geometria?
Nieszczelność na wężykach podciśnienia.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Dziękuję A jest gdzieś schemat jak to ma tam być w tym zbiorniczku podciśnienia podłączone ? Bo widzę że tam olej jest na tych wezykach i może coś nie grać jak powinno, ale dostęp jest okropny stąd mało co widać i nie można za bardzo jak tych wężyków sprawdzić, może nawet nie jest jakiś podłączony, i od czego tam jest olej ? Hmm zapocony
Co do geometrii sztanga chodzi co prawda nie lekko a raczej ciężko ale chodzi, jest możliwość regulacji komputerem ? Czytałem że można nastawić tylko jak ?
I jak można wyuczyć turbinę ?
I jak można domowym sposobem sprawdzić elektrozawór w gruszce ?
Oraz jakie powinny być prawidłowe wartości sensoru map z tyłu silnika ? Nie mafu na przepływomierzu
Dodam że błąd(tryb awaryjny) już łapie nawet kilka chwil po uruchomieniu samochodu nawet bez jazdy ale to nie zawsze, nie raz od razu nie raz po przejechaniu nawet kilku km
Co do geometrii sztanga chodzi co prawda nie lekko a raczej ciężko ale chodzi, jest możliwość regulacji komputerem ? Czytałem że można nastawić tylko jak ?
I jak można wyuczyć turbinę ?
I jak można domowym sposobem sprawdzić elektrozawór w gruszce ?
Oraz jakie powinny być prawidłowe wartości sensoru map z tyłu silnika ? Nie mafu na przepływomierzu
Dodam że błąd(tryb awaryjny) już łapie nawet kilka chwil po uruchomieniu samochodu nawet bez jazdy ale to nie zawsze, nie raz od razu nie raz po przejechaniu nawet kilku km
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Podłączenie wężyków w do zbiorniczka nie ma znaczenia. Jedynie co trzeba pamiętać, że tam jest więcej króćców niż potrzebne i jeden musi być zaślepiony kapturkiem - bywało, że ten kapturek parciał ze starości i albo spadał albo się robiła nieszczelność.
W gruszcze nie ma elektrozaworu - tam jest normala membrana, która jest pociągana przez podciśnienie w zależności od tego, jak się otworzy zawór turbiny. Żeby sprawdzić ręcznie sztangę czy chodzi lekko czy nie, musiałbyś ją odpiąć od gruszki. W przeciwnym przypadku zostaje Ci sprawdzenie zakresu działania poprzez oprogramowanie.
Co do oleju "tam" - ja bym obstawiał nieszczelną pompe vacuum lub jej uszczelkę. I wtedy od pompy ścieka w dół po wężykach. Pompa jest zaraz nad tym zbiorniczkiem - taki walec z boku silnika na górze.
W gruszcze nie ma elektrozaworu - tam jest normala membrana, która jest pociągana przez podciśnienie w zależności od tego, jak się otworzy zawór turbiny. Żeby sprawdzić ręcznie sztangę czy chodzi lekko czy nie, musiałbyś ją odpiąć od gruszki. W przeciwnym przypadku zostaje Ci sprawdzenie zakresu działania poprzez oprogramowanie.
Co do oleju "tam" - ja bym obstawiał nieszczelną pompe vacuum lub jej uszczelkę. I wtedy od pompy ścieka w dół po wężykach. Pompa jest zaraz nad tym zbiorniczkiem - taki walec z boku silnika na górze.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Dzięki niestety nie ma tam żadnego dostępu aby zobaczyć pompę vacuum i ten zbiorniczek,
Co do sztangi jak można ją oprogramowaniem sprawdzić ?
Co do sztangi jak można ją oprogramowaniem sprawdzić ?
Ostatnio zmieniony 11 lut 2021, o 18:52 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Niestety sprawdziłem wszystko i nadal błąd p2263 , cięgno gruszki sprawdzane pompą próżniową, chodzi ładnie luźno, elektrozawór też podmieniany na inny i cięgno ani ruszy. Wniosek taki że Niestety wężyk od elektrozaworu nie zasysa dostatecznie mocnego powietrza do elektrozaworu stąd nie ma siły ruszyć dźwigienka od gruszki. Więc na to wychodzi że do wymiany może byc zbiorniczek podcisnienia, czy to w ogóle się wymienia ? Nigdzie nie mogę znaleźć tej części, tylko do Insignii 2013 w gore.
Ten zbiorniczek ma na sobie także olej, więc coś się chyba z nim stało. Jak wymienić ten zbiornik i czy w ogóle się da ?
I jak w ogóle działa ten zbiorniczek podciśnienia, to on zasysa powietrze ?? Ale w jaki sposób, przez co ?
Ten zbiorniczek ma na sobie także olej, więc coś się chyba z nim stało. Jak wymienić ten zbiornik i czy w ogóle się da ?
I jak w ogóle działa ten zbiorniczek podciśnienia, to on zasysa powietrze ?? Ale w jaki sposób, przez co ?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Jeżeli po odpaleniu sztanga nie schodzi w dół a zawór i gruszka sprawna to jest ewidentny brak podciśnienia.
Miałem kiedyś taki przypadek, ale wtedy auto przyspieszało jak wściekłe zanim wywaliło błąd przeładowania. Trzeba poodpinać przewody z akumulatora podciśnienia i posprawdzać czy zasysa. Jeden z króćców powinien być zaślepiony, chyba środkowy.
Miałem kiedyś taki przypadek, ale wtedy auto przyspieszało jak wściekłe zanim wywaliło błąd przeładowania. Trzeba poodpinać przewody z akumulatora podciśnienia i posprawdzać czy zasysa. Jeden z króćców powinien być zaślepiony, chyba środkowy.
-
- Nowicjusz
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 maja 2020, o 17:25
- Auto: insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: wawa
Re: Elektrozawór turbiny
Dodatkowo jest błąd 003A, auto jeździ bez turbo, pedał do podłogi i muł
Dodano po 42 minutach 4 sekundach:
Czy mogę kogoś prosić o zdjęcie górnego wężyka ze swojego elektrozaworu z przedniego pasu na uruchomionym silniku i sprawdzić jak duże idzie tam ciśnienie zasysania ? U mnie po zdjęciu jest bardzo małe, po przyłożeniu języka do wężyka dopiero jakieś ciśnienie czuć ale wydaje mi się że tam powinno być większe
Dodano po 42 minutach 4 sekundach:
Czy mogę kogoś prosić o zdjęcie górnego wężyka ze swojego elektrozaworu z przedniego pasu na uruchomionym silniku i sprawdzić jak duże idzie tam ciśnienie zasysania ? U mnie po zdjęciu jest bardzo małe, po przyłożeniu języka do wężyka dopiero jakieś ciśnienie czuć ale wydaje mi się że tam powinno być większe
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Nie muszę zdejmować i ci odpowiem, tam jest po kilku sekundach od odpalena pełne podciśnienie.
Ten wężyk idzie do akumulatora podciśnienia ( taka czarna plastikowa pucha ) i tam są obok siebie 3 króćce na wężyki. Jeden to ten od zaworka, drugi powinien być zaślepiony a trzeci to wężyk od pompy vacum.
Zdejmij ten wężyk który przychodzi od pompy vacum i tam sprawdź podciśnienie . Jeżeli jest większe niż na tym przy zaworze n75 to trzeba przeczyścić króćce od akumulatora podciśnienia jakimś cienkim drutem albo dmuchnąć sprężarką tylko uważaj żeby ci ten gumowy kapturek z środkowego króćca nie wystrzelił.
W ostatecznosci na próbę można połączyć na krótko wężyk z pompy z wężykiem od n75 ale wtedy będzie większa bezwładność gruchy turbo.
Ten wężyk idzie do akumulatora podciśnienia ( taka czarna plastikowa pucha ) i tam są obok siebie 3 króćce na wężyki. Jeden to ten od zaworka, drugi powinien być zaślepiony a trzeci to wężyk od pompy vacum.
Zdejmij ten wężyk który przychodzi od pompy vacum i tam sprawdź podciśnienie . Jeżeli jest większe niż na tym przy zaworze n75 to trzeba przeczyścić króćce od akumulatora podciśnienia jakimś cienkim drutem albo dmuchnąć sprężarką tylko uważaj żeby ci ten gumowy kapturek z środkowego króćca nie wystrzelił.
W ostatecznosci na próbę można połączyć na krótko wężyk z pompy z wężykiem od n75 ale wtedy będzie większa bezwładność gruchy turbo.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: Elektrozawór turbiny
Pompa vacuum jest raczej ok, bo jakby nie była to hamulce by inaczej działały (gorzej, twardszy pedał).
Obstawiam faktycznie jakąś nieszczelność w układzie podciśnienia lub pęknięty zbiornik podciśnienia.
Chociaż tak szczerze mówiąc to jak się sprawdza ręką to podciśnienie to nie ma wrażenia wysysania na drugą stronę
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka
Obstawiam faktycznie jakąś nieszczelność w układzie podciśnienia lub pęknięty zbiornik podciśnienia.
Chociaż tak szczerze mówiąc to jak się sprawdza ręką to podciśnienie to nie ma wrażenia wysysania na drugą stronę
Wysłane z mojego YAL-L41 przy użyciu Tapatalka