--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Pasek klinowy wielorowkowy
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
crejzus z elekrycznym wspomaganiem (EPS) pasek 1850 +/- 3 ,
z hydraulicznym 1900 +3-4 zalezy od producenta .
z hydraulicznym 1900 +3-4 zalezy od producenta .
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
- Auto: Insignia A ST 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trzebinia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Zgadza się właśnie takie wartości podawał sprzedawca 1850 i 1900 jednak po vinie nie szło sprawdzić który powinienem mieć.. Wygląda na to że mam wspomaganie hydrauliczne ponieważ od razu po zerwaniu paska wspomaganie padło (gdyby było elektryczne to powinno działać aż braknie prądu w aku?)
Natomiast mój kolejny problem to założenie paska - napinacz cofa się w bardzo wąskim zakresie - nie da się go zablokować poprzez spasowanie otworów fabrycznych bo nie da się go aż o tyle cofnąć - powyginałem klucz a napinacz i tak dalej nie poszedł... w zasadzie to bardzo nie wiele brakuje ale jednak... zaczynam się zastanawiać czy możliwe jest że ta blokada jest jednorazowa? tzn. że tylko nowe są fabrycznie zablokowane a po wyciągnięciu blokady nie da się jej założyć ponownie? czy może mój napinacz jest uszkodzony i powinienem go wymienić?
Czy przy wymianie trzeba poluzować alternator albo coś innego? jutro podejście drugie do tematu
Natomiast mój kolejny problem to założenie paska - napinacz cofa się w bardzo wąskim zakresie - nie da się go zablokować poprzez spasowanie otworów fabrycznych bo nie da się go aż o tyle cofnąć - powyginałem klucz a napinacz i tak dalej nie poszedł... w zasadzie to bardzo nie wiele brakuje ale jednak... zaczynam się zastanawiać czy możliwe jest że ta blokada jest jednorazowa? tzn. że tylko nowe są fabrycznie zablokowane a po wyciągnięciu blokady nie da się jej założyć ponownie? czy może mój napinacz jest uszkodzony i powinienem go wymienić?
Czy przy wymianie trzeba poluzować alternator albo coś innego? jutro podejście drugie do tematu
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Przy wymianie paska nic nie luzujesz, tylko cofasz napinacz. Po naciśnięciu kluczem powinien się cofnąć do końca aż się zgrają otwory blokady, ale jak się tak nie da zrobić a mimo wszystko da się założyć pasek to może tak być. Zasada jest taka że po oruchomieniu napinacz powinien ładnie ułożyć i napiąć pasek i nie powinien drgać.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Wiecz co crejzus jednak wygodniej jest zmienić pasek od boku, po zdjęciu koła i osłony plastikowej. Wygodniej wtedy jest napiac napinacz. Ja tak robiłem i naprawdę łatwo i szybko szło. Najpierw założyłem pasek na wszystkie koła poza kołem pasowym wału korbowego. Następnie napialem napinacz i pasek wszedł bez problemu na koło pasowe. Wzrokowe sprawdzenie czy dobrze leży na wszystkich rolkach/kołach i odpalenie silnika.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
- Auto: Insignia A ST 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trzebinia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Okazało się że uszkodzony jest napinacz - udało mi się go cofnąć na tyle że bez żadnych problemów nakładałem pasek (wcześniej ten ruch był mocno ograniczony ale chyba go rozruszałem i puścił) ale co z tego jak już został w tej pozycji... naciągałem go kluczem no ale to nie tak ma działać także napinacz zamówiony i kolejny dzień walki w poniedziałek
Przy sprawnym napinaczu nie ma większych problemów z założeniem paska od góry ale wymianę napinacza trzeba ogarnąć już od strony koła - ktoś wymieniał napinacz? trzeba odkręcić tylko te dwie śruby ? one są z nakrętką po drugiej stronie czy gwint do hmm bloku?
Przy sprawnym napinaczu nie ma większych problemów z założeniem paska od góry ale wymianę napinacza trzeba ogarnąć już od strony koła - ktoś wymieniał napinacz? trzeba odkręcić tylko te dwie śruby ? one są z nakrętką po drugiej stronie czy gwint do hmm bloku?
- rataj73
- Zapaleniec
- Posty: 1671
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
- Auto: Opel Insignia CDTI
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Stolica Mazur
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 15 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
To są śruby. Wystarczy tylko ruszyć kluczem i później można nawet ręką wykręcić. Nie pamiętam, ale chyba najpierw trzeba odkręcić rolkę bo do jednej śruby innaczej nie podejdziesz kluczem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 37
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
- Auto: Insignia A ST 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Trzebinia
- Postawił piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Napinacz wymieniony pasek śmiga aż miło bez pisków bez skoków czy drgań..
Co do napinacza to u mnie udało się wyciągnąć bez odkręcania rolki, ale tylko dlatego że rolka stała w takim położeniu jak nowy zablokowany - Czyli jeśli się uda napinacz zablokować to da się go odkręcić kluczem nasadką 13tką z wąską przedłużką bez odkręcania rolki - górną śrubę trzeba trochę na ślepo ale też bez większych problemów - więcej problemów sprawiły mi te śmieszne plastikowe kołeczki w nadkolu niż sam napinacz
także sam pasek śmiało wymienimy pod maską a jeśli razem z napinaczem to od strony koła Dziękuje panowie za pomoc!
-- 24 lut 2017, o 17:36 --
Panowie powracam z tematem paska i napinacza
Pasek po kilku dniach znowu piszczy na zimnym silniku (po paru km przestaje) Zastanawiam się co z tym dalej można zrobić..
czy wymienić pasek - może się uszkodził gdy chwile pracował na zepsutym napinaczu
czy wymienić napinacz na oryginał obecnie mam jakiś SKF czy coś takiego
czy może skrzywiło się koło pasowe wału korbowego (uszkodzony napinacz ocierał o koło pasowe - na tyle że na napinaczu powstało wyżłobienie od tarcia)
Co do napinacza to u mnie udało się wyciągnąć bez odkręcania rolki, ale tylko dlatego że rolka stała w takim położeniu jak nowy zablokowany - Czyli jeśli się uda napinacz zablokować to da się go odkręcić kluczem nasadką 13tką z wąską przedłużką bez odkręcania rolki - górną śrubę trzeba trochę na ślepo ale też bez większych problemów - więcej problemów sprawiły mi te śmieszne plastikowe kołeczki w nadkolu niż sam napinacz
także sam pasek śmiało wymienimy pod maską a jeśli razem z napinaczem to od strony koła Dziękuje panowie za pomoc!
-- 24 lut 2017, o 17:36 --
Panowie powracam z tematem paska i napinacza
Pasek po kilku dniach znowu piszczy na zimnym silniku (po paru km przestaje) Zastanawiam się co z tym dalej można zrobić..
czy wymienić pasek - może się uszkodził gdy chwile pracował na zepsutym napinaczu
czy wymienić napinacz na oryginał obecnie mam jakiś SKF czy coś takiego
czy może skrzywiło się koło pasowe wału korbowego (uszkodzony napinacz ocierał o koło pasowe - na tyle że na napinaczu powstało wyżłobienie od tarcia)
Pasek alternatora
Kochani forumowicze...jak dlugo powinien byc ten pasek.Znalazlem 1895 lub 1900 albo 1905...ktory jest prawidlowy?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, o 18:59 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Odpowiedź masz u samej góry.
W związku z faktem, że to Twój pierwszy post, przeniosłem bez konsekwencji. Następnym razem będzie ostrzeżenie. Zapoznaj się z regulaminem Forum. Używaj opcji szukaj.
W związku z faktem, że to Twój pierwszy post, przeniosłem bez konsekwencji. Następnym razem będzie ostrzeżenie. Zapoznaj się z regulaminem Forum. Używaj opcji szukaj.
-
- Użytkownik
- Posty: 117
- Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
- Auto: Astra 2.0 cdti ST
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: WPR
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Z tymi długościami paska to powiem Wam że może być różnie... Ja u siebie (Astra J a20dth) mam wspomaganie elektryczne ale pasek 1904. W miejscu pompy wspomagania jest koło mniej więcej wielkości koła od sprężarki klimy. Pasek o rozmiarze 1850 po prostu byłby za krótki.
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
dzięki mirpo za zwrócenie uwagi
uściśle dla Insigni diesla
do nr .B1999999 i od nr.C1000001 bez EPS pasek 1900+/-4
od nr. C1000001 z EPS 1850+/-3
w silniku B20DTH 1830mm
w silniku B16DTH / B16DTJ 1633mm
co do Asrty to jest większy wybór bo ca. 1900 ,1890 ,1840 dla A20DTH /A20DTR
uściśle dla Insigni diesla
do nr .B1999999 i od nr.C1000001 bez EPS pasek 1900+/-4
od nr. C1000001 z EPS 1850+/-3
w silniku B20DTH 1830mm
w silniku B16DTH / B16DTJ 1633mm
co do Asrty to jest większy wybór bo ca. 1900 ,1890 ,1840 dla A20DTH /A20DTR
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, o 21:22 przez takisobie, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
U mnie jest wspomaganie elektryczne i mam taki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Zbychu a zgadzało by się z numerem seryjnym który podałem post wyżej ?
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Co mnie zaskoczyło to to że to polski pasek i jeszcze oryginał.
Insignia MY2012
- _Michal_
- Forumowicz
- Posty: 52
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
- Auto: Insignia ST / 160KM
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: łódzkie
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Ja kombinowałem z VINem. Nie wiem, czy dobrze.takisobie pisze: uściśle dla Insigni diesla
do nr .B1999999 i od nr.C1000001 bez EPS pasek 1900+/-4
od nr. C1000001 z EPS 1850+/-3
w silniku B20DTH 1830mm
w silniku B16DTH / B16DTJ 1633mm
U mnie (2010, przedlifowa, litera A w VINie) jest jak poniżej:
- NV7 = Aktywny hydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego
A w poliftach będzie EPS (elektryczne, ang. Electric Power Steering) czyli coś jak poniżej?
- NXC = Wspomaganie kierownicy, zmienna efektywność wspomagania, zredukowany ruch zębnika
- N40 = Wspomaganie mechanizmu kierowniczego, niezmienny stosunek wspomagania
Czy najlepiej sprawdzać pasek pod maską?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2017, o 11:15 przez _Michal_, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Na 100% będzie pasował jak założysz taki jak masz pod maską, to jest 3 min.
Insignia MY2012
- takisobie
- Użytkownik
- Posty: 344
- Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: DE
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Michal u ciebie wychodzi 1900 bo to do B19999999 a te +/- 4 to zależy kto produkuje
Gates 6PK1903
CONTITECH 6PK1900
Gates 6PK1903
CONTITECH 6PK1900
-
- Forumowicz
- Posty: 84
- Rejestracja: 22 wrz 2014, o 09:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
Re: Pasek klinowy wielorowkowy
Można,a nawet się powinno sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe alternatora.crejzus pisze:Panowie powracam z tematem paska i napinacza
Pasek po kilku dniach znowu piszczy na zimnym silniku (po paru km przestaje) Zastanawiam się co z tym dalej można zrobić..