--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pasek klinowy wielorowkowy

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: takisobie » 10 lut 2017, o 19:54

crejzus z elekrycznym wspomaganiem (EPS) pasek 1850 +/- 3 ,
z hydraulicznym 1900 +3-4 zalezy od producenta .

crejzus
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: crejzus » 10 lut 2017, o 22:49

Zgadza się właśnie takie wartości podawał sprzedawca 1850 i 1900 jednak po vinie nie szło sprawdzić który powinienem mieć.. Wygląda na to że mam wspomaganie hydrauliczne ponieważ od razu po zerwaniu paska wspomaganie padło (gdyby było elektryczne to powinno działać aż braknie prądu w aku?)

Natomiast mój kolejny problem to założenie paska - napinacz cofa się w bardzo wąskim zakresie - nie da się go zablokować poprzez spasowanie otworów fabrycznych bo nie da się go aż o tyle cofnąć - powyginałem klucz a napinacz i tak dalej nie poszedł... w zasadzie to bardzo nie wiele brakuje ale jednak... zaczynam się zastanawiać czy możliwe jest że ta blokada jest jednorazowa? tzn. że tylko nowe są fabrycznie zablokowane a po wyciągnięciu blokady nie da się jej założyć ponownie? czy może mój napinacz jest uszkodzony i powinienem go wymienić?

Czy przy wymianie trzeba poluzować alternator albo coś innego? jutro podejście drugie do tematu :)

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 11 lut 2017, o 07:39

Przy wymianie paska nic nie luzujesz, tylko cofasz napinacz. Po naciśnięciu kluczem powinien się cofnąć do końca aż się zgrają otwory blokady, ale jak się tak nie da zrobić a mimo wszystko da się założyć pasek to może tak być. Zasada jest taka że po oruchomieniu napinacz powinien ładnie ułożyć i napiąć pasek i nie powinien drgać.

mirpo
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
Auto: Astra 2.0 cdti ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: WPR

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: mirpo » 11 lut 2017, o 11:01

Wiecz co crejzus jednak wygodniej jest zmienić pasek od boku, po zdjęciu koła i osłony plastikowej. Wygodniej wtedy jest napiac napinacz. Ja tak robiłem i naprawdę łatwo i szybko szło. Najpierw założyłem pasek na wszystkie koła poza kołem pasowym wału korbowego. Następnie napialem napinacz i pasek wszedł bez problemu na koło pasowe. Wzrokowe sprawdzenie czy dobrze leży na wszystkich rolkach/kołach i odpalenie silnika.

crejzus
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: crejzus » 11 lut 2017, o 13:21

Okazało się że uszkodzony jest napinacz - udało mi się go cofnąć na tyle że bez żadnych problemów nakładałem pasek (wcześniej ten ruch był mocno ograniczony ale chyba go rozruszałem i puścił) ale co z tego jak już został w tej pozycji... naciągałem go kluczem no ale to nie tak ma działać :) także napinacz zamówiony i kolejny dzień walki w poniedziałek :(

Przy sprawnym napinaczu nie ma większych problemów z założeniem paska od góry ale wymianę napinacza trzeba ogarnąć już od strony koła - ktoś wymieniał napinacz? trzeba odkręcić tylko te dwie śruby ? one są z nakrętką po drugiej stronie czy gwint do hmm bloku?

Obrazek

Awatar użytkownika
rataj73
Zapaleniec
Posty: 1671
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Stolica Mazur
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 15 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: rataj73 » 11 lut 2017, o 14:53

To są śruby. Wystarczy tylko ruszyć kluczem i później można nawet ręką wykręcić. Nie pamiętam, ale chyba najpierw trzeba odkręcić rolkę bo do jednej śruby innaczej nie podejdziesz kluczem.

crejzus
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 9 lut 2015, o 20:38
Auto: Insignia A ST 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: Trzebinia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: crejzus » 13 lut 2017, o 21:21

Napinacz wymieniony pasek śmiga aż miło bez pisków bez skoków czy drgań..

Co do napinacza to u mnie udało się wyciągnąć bez odkręcania rolki, ale tylko dlatego że rolka stała w takim położeniu jak nowy zablokowany :) - Czyli jeśli się uda napinacz zablokować to da się go odkręcić kluczem nasadką 13tką z wąską przedłużką bez odkręcania rolki - górną śrubę trzeba trochę na ślepo ale też bez większych problemów - więcej problemów sprawiły mi te śmieszne plastikowe kołeczki w nadkolu niż sam napinacz :)

także sam pasek śmiało wymienimy pod maską a jeśli razem z napinaczem to od strony koła :) Dziękuje panowie za pomoc!

-- 24 lut 2017, o 17:36 --

Panowie powracam z tematem paska i napinacza
Pasek po kilku dniach znowu piszczy na zimnym silniku (po paru km przestaje) Zastanawiam się co z tym dalej można zrobić..

czy wymienić pasek - może się uszkodził gdy chwile pracował na zepsutym napinaczu
czy wymienić napinacz na oryginał obecnie mam jakiś SKF czy coś takiego
czy może skrzywiło się koło pasowe wału korbowego (uszkodzony napinacz ocierał o koło pasowe - na tyle że na napinaczu powstało wyżłobienie od tarcia)

kuba1715

Pasek alternatora

Post autor: kuba1715 » 26 lut 2017, o 18:44

Kochani forumowicze...jak dlugo powinien byc ten pasek.Znalazlem 1895 lub 1900 albo 1905...ktory jest prawidlowy?
Ostatnio zmieniony 26 lut 2017, o 18:59 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Post przeniesiony. Nie zakładaj niepotrzebnie nowych tematów. Regulamin Forum.

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: IBZI » 26 lut 2017, o 19:01

Odpowiedź masz u samej góry.
W związku z faktem, że to Twój pierwszy post, przeniosłem bez konsekwencji. Następnym razem będzie ostrzeżenie. Zapoznaj się z regulaminem Forum. Używaj opcji szukaj.

mirpo
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 30 sty 2016, o 16:05
Auto: Astra 2.0 cdti ST
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2011
Miasto: WPR

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: mirpo » 26 lut 2017, o 19:31

Z tymi długościami paska to powiem Wam że może być różnie... Ja u siebie (Astra J a20dth) mam wspomaganie elektryczne ale pasek 1904. W miejscu pompy wspomagania jest koło mniej więcej wielkości koła od sprężarki klimy. Pasek o rozmiarze 1850 po prostu byłby za krótki.

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: takisobie » 26 lut 2017, o 23:21

dzięki mirpo za zwrócenie uwagi :)
uściśle dla Insigni diesla
do nr .B1999999 i od nr.C1000001 bez EPS pasek 1900+/-4
od nr. C1000001 z EPS 1850+/-3
w silniku B20DTH 1830mm
w silniku B16DTH / B16DTJ 1633mm

co do Asrty to jest większy wybór bo ca. 1900 ,1890 ,1840 dla A20DTH /A20DTR
Ostatnio zmieniony 27 lut 2017, o 21:22 przez takisobie, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Zbyszek01 » 27 lut 2017, o 17:03

U mnie jest wspomaganie elektryczne i mam taki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: takisobie » 27 lut 2017, o 21:26

Zbychu a zgadzało by się z numerem seryjnym który podałem post wyżej ?

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Zbyszek01 » 27 lut 2017, o 21:29

U mnie jest : C106XXX3 gdzie XXX też są cyframi ;D
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: takisobie » 27 lut 2017, o 21:32

no to by się zgadzało od nr. C1000001 z EPS 1850 +/-3

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Zbyszek01 » 27 lut 2017, o 21:34

Co mnie zaskoczyło to to że to polski pasek i jeszcze oryginał.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
_Michal_
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2016, o 15:45
Auto: Insignia ST / 160KM
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: łódzkie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: _Michal_ » 28 lut 2017, o 10:33

takisobie pisze: uściśle dla Insigni diesla
do nr .B1999999 i od nr.C1000001 bez EPS pasek 1900+/-4
od nr. C1000001 z EPS 1850+/-3
w silniku B20DTH 1830mm
w silniku B16DTH / B16DTJ 1633mm
Ja kombinowałem z VINem. Nie wiem, czy dobrze.

U mnie (2010, przedlifowa, litera A w VINie) jest jak poniżej:
  • NV7 = Aktywny hydrauliczny system wspomagania układu kierowniczego
Rozumiem więc, że hydrauliczne? Czyli pasek pasek 1900+/-4?

A w poliftach będzie EPS (elektryczne, ang. Electric Power Steering) czyli coś jak poniżej?
  • NXC = Wspomaganie kierownicy, zmienna efektywność wspomagania, zredukowany ruch zębnika
  • N40 = Wspomaganie mechanizmu kierowniczego, niezmienny stosunek wspomagania
Ktoś potwierdzi?
Czy najlepiej sprawdzać pasek pod maską? ;)
Ostatnio zmieniony 28 lut 2017, o 11:15 przez _Michal_, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3030
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Miasto: DZA
Postawił piwo: 20 razy
Otrzymał  piwo: 28 razy

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: Zbyszek01 » 28 lut 2017, o 11:04

Na 100% będzie pasował jak założysz taki jak masz pod maską, to jest 3 min.
Insignia MY2012

Awatar użytkownika
takisobie
Użytkownik
Posty: 344
Rejestracja: 27 lis 2016, o 13:03
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: DE

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: takisobie » 28 lut 2017, o 16:25

Michal u ciebie wychodzi 1900 bo to do B19999999 a te +/- 4 to zależy kto produkuje

Gates 6PK1903
CONTITECH 6PK1900

robert j
Forumowicz
Posty: 84
Rejestracja: 22 wrz 2014, o 09:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Pasek klinowy wielorowkowy

Post autor: robert j » 1 mar 2017, o 23:05

crejzus pisze:Panowie powracam z tematem paska i napinacza
Pasek po kilku dniach znowu piszczy na zimnym silniku (po paru km przestaje) Zastanawiam się co z tym dalej można zrobić..
Można,a nawet się powinno sprawdzić sprzęgło jednokierunkowe alternatora.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”