--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Pompa oleju w silniku A20DT

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: mazmarcin » 26 sie 2020, o 19:49

Pewnie że nowsze miały SS.

Lsm2236
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 11 gru 2020, o 21:57
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2012
Miasto: Łódź

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: Lsm2236 » 12 gru 2020, o 14:47

Witajcie, watek bardzo stary ale moze jeszcze ktos odczyta. Na zdjeciu obtarte kolo z pompy oleju. Ciekawi mnie bardzo czy to powstalo w skutek zlej pracy pompy samej w sobie(np. pompa nie podawala odpowiednio oleju i tarlo sie na sucho) czy jest mozliwosc ze do srodka wpadly jakies opilki metalu? Pompa jest do wymiany, to jasne, ale nie chcialbym za chwile wstawiac kolejnej, bo przyczyna usterki nie zostala usunieta.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Pieter20081
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 9 gru 2020, o 07:08
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lublin

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: Pieter20081 » 10 mar 2021, o 14:53

Witam wszystkich czy montował ktoś pompę o indeksie 7.29190.02.0? Oczywiście pierburg

claprotected
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 10 cze 2020, o 08:17
Auto: insignia 2.0 cdti
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2009
Miasto: Bydgoszcz

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: claprotected » 19 maja 2021, o 20:31

wjtam spotkał się ktoś z wywalaniem simmeringu z siedzenia za wale od strony rozrzadu ? 3 simmerimg mi wywaliło pompa nowa oryginał simmerig elringa . po kilku kilometrach wywala go z siedzenia i nikt nie ma pojęcia co jest przyczyną
Ostatnio zmieniony 19 maja 2021, o 22:18 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Krystian2195
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 17 lip 2021, o 11:47
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kraków

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: Krystian2195 » 17 lip 2021, o 13:21

Witam, odgrzeje stary temat.
Niskie ciśnienie oleju.
Wymieniona uszczelka smoka
Wymieniony czujnik cisnienia oleju
Wymieniona podstawa

Nadal po odpaleniu pokazuje niskie ciśnienie! Przez 2 sukendy i znika. Cisnienie na ciepłym 2bary, na zimnym 5,5bara i spada, mierzone na wolnych obrotach biegu jałowym.

Miał ktoś podobną sytuacje? Zauważyłem że cisnienie na manometrze na zimnym rośnie po odpaleniu po 2-3 sekundach. Przeszukałem wątki które są na forum ale nadal nie wiem co robić i jak z tym walczyć, czy moze być to regulator ciśnienia ?? Czy może jednak pompa, chociaż wydaje mi się że ciśnienie dobre . Isia 2.0 CDTI 160 KM 2009/2010

wojtas.87
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: 30 wrz 2021, o 11:34
Auto: Insignia A lift
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Żołynia

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: wojtas.87 » 11 paź 2021, o 08:43

Pieter20081 pisze:
10 mar 2021, o 14:53
Witam wszystkich czy montował ktoś pompę o indeksie 7.29190.02.0? Oczywiście pierburg
Ja będę montował. Mam już kupioną, ale gromadzę inne graty żeby wymienić wszystko co trzeba.
Krystian2195 pisze:
17 lip 2021, o 13:21
Witam, odgrzeje stary temat.
Niskie ciśnienie oleju.
Wymieniona uszczelka smoka
Wymieniony czujnik cisnienia oleju
Wymieniona podstawa

Nadal po odpaleniu pokazuje niskie ciśnienie! Przez 2 sukendy i znika. Cisnienie na ciepłym 2bary, na zimnym 5,5bara i spada, mierzone na wolnych obrotach biegu jałowym.

Miał ktoś podobną sytuacje? Zauważyłem że cisnienie na manometrze na zimnym rośnie po odpaleniu po 2-3 sekundach. Przeszukałem wątki które są na forum ale nadal nie wiem co robić i jak z tym walczyć, czy moze być to regulator ciśnienia ?? Czy może jednak pompa, chociaż wydaje mi się że ciśnienie dobre . Isia 2.0 CDTI 160 KM 2009/2010
Temat się przewija przez forum. Według wyników pomiarów, które podałeś wszystko masz sprawne, więc do wymiany czujnik ciśnienia oleju.

MBJ
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 28 gru 2020, o 13:04
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Pompa oleju w silniku A20DT

Post autor: MBJ » 18 paź 2021, o 13:24

Krystian2195 pisze:
17 lip 2021, o 13:21
Nadal po odpaleniu pokazuje niskie ciśnienie! Przez 2 sukendy i znika. Cisnienie na ciepłym 2bary, na zimnym 5,5bara i spada, mierzone na wolnych obrotach biegu jałowym.

Miał ktoś podobną sytuacje? Zauważyłem że cisnienie na manometrze na zimnym rośnie po odpaleniu po 2-3 sekundach. Przeszukałem wątki które są na forum ale nadal nie wiem co robić i jak z tym walczyć, czy moze być to regulator ciśnienia ?? Czy może jednak pompa, chociaż wydaje mi się że ciśnienie dobre . Isia 2.0 CDTI 160 KM 2009/2010
W przypadku zimnej jednostki - jest to (zdaje się) normalne, że odczyt pojawia się po 2-2,5 sekundach. Rozumiem, że na ciepłym silniku ciśnienie pokazuje Ci się niemal w tej samej sekundzie?

Jeszcze jedno pytanie - czym Ty to mierzysz? Manometrem czy jakąś aplikacją?

Ja przy pompie o stałym wydatku mam średnio 1,4 bar na wolnych obrotach przy ciepłym, na zimnym ca. ~5 bar.

OilPressure.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”