--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2023, o 16:59
- Auto: Opel insignia b
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wieliczka
Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
Cześć,
Mam problem z insignia b 2019 cdti 1.9 136km.
W przedziale obrotów ~1500-2000 jeżeli wcisnę gaz ~80% auto łapie muła i praktycznie w ogóle nie przyspiesza. Wciskajac mniej lub więcej wszystko jest ok. Brak mocy jest na tyle odczuwalny że nawet czasami wciskając szybko 100% gazu autem szarpnie bo pedał przechodzi przez to wrażliwe "80%". Gdy przytrzymam go dłuzej na tym poziomie pedału i przejdzie przed te 2000obr to zaczyna odrazu przyspieszać tak jak powinien. W silniku brak błędów. Wymieniony zawór turbiny, rura dolotowa (byla nieszczelna), gruszka dziala w pełnym zakresie. Przy pomiarach komputerem widać w momencie mułu że auto odcina paliwo.
Czy ktoś miał podobną sytuację?
Mechanik nie ma pomysłu i zaczyna sie pomału diagnoza typu "spróbujmy wymienić to" usterka wydaje sie byc skomplikowana bo wszystko działa prawidłowo, no może poza lekkim szarpaniem czasami na wolnych obrotach ale z tego co wyczytałem często sie to zdarza w tym silniku.
Mam problem z insignia b 2019 cdti 1.9 136km.
W przedziale obrotów ~1500-2000 jeżeli wcisnę gaz ~80% auto łapie muła i praktycznie w ogóle nie przyspiesza. Wciskajac mniej lub więcej wszystko jest ok. Brak mocy jest na tyle odczuwalny że nawet czasami wciskając szybko 100% gazu autem szarpnie bo pedał przechodzi przez to wrażliwe "80%". Gdy przytrzymam go dłuzej na tym poziomie pedału i przejdzie przed te 2000obr to zaczyna odrazu przyspieszać tak jak powinien. W silniku brak błędów. Wymieniony zawór turbiny, rura dolotowa (byla nieszczelna), gruszka dziala w pełnym zakresie. Przy pomiarach komputerem widać w momencie mułu że auto odcina paliwo.
Czy ktoś miał podobną sytuację?
Mechanik nie ma pomysłu i zaczyna sie pomału diagnoza typu "spróbujmy wymienić to" usterka wydaje sie byc skomplikowana bo wszystko działa prawidłowo, no może poza lekkim szarpaniem czasami na wolnych obrotach ale z tego co wyczytałem często sie to zdarza w tym silniku.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
Jak Ty te procenty pedału obliczasz?
Z tym zastanowieniem się auta może masz na myśli kickdown. W turbobenzynach jest podobnie odczuwalna turbodziura. W biturbo chyba nie jest to tak odczuwalne.
No i chyba masz automat, bo tam soft tak obrotami steruje, że na wciśnięcie mocne pedału gazu robi redukcję.
Z tym zastanowieniem się auta może masz na myśli kickdown. W turbobenzynach jest podobnie odczuwalna turbodziura. W biturbo chyba nie jest to tak odczuwalne.
No i chyba masz automat, bo tam soft tak obrotami steruje, że na wciśnięcie mocne pedału gazu robi redukcję.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
Całkowicie odcina paliwo czy ogranicza? Może było w mapie coś robione? A jak inne parametry oprócz paliwa?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2023, o 16:59
- Auto: Opel insignia b
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wieliczka
Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
To nie jest lekki spadek mocy, tylko prawie całkowity. Gdy wywołasz to przy wyższym biegu 3, 4 i jest na przykład lekka górka to auto w ogóle nie przyspiesza. W sterowniku był wyłączany adblue, i problem jest taki ze zrobione to było odrazu po zakupie, wiec nie mam 100% pewności czy tak było wcześniej, na 90% tak. Rozmawiałem z gościem który to robił i nie wyłączał obsługi błędów które mogły by być powiązane z tą usterką i sprawdzał wszystko jeszcze raz.
Wiem że oczekiwane ciśnienie turbo tez wtedy spada, wyglada to tak jakby jakaś usterka powodowała że silnik odcina turbo, paliwo.
Nagram filmik.
Wiem że oczekiwane ciśnienie turbo tez wtedy spada, wyglada to tak jakby jakaś usterka powodowała że silnik odcina turbo, paliwo.
Nagram filmik.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
Jeśli oczekiwane ciśnienie turbo spada, to automatycznie paliwo. Może przeładowuje go w tym zakresie i sterownik tnie boost. Najlepsze byłyby logi dynamiczne właśnie w tym zakresie i można byłoby porównać zadane ciśnienie i ciśnienie doładowania.
- zubek
- Użytkownik
- Posty: 997
- Rejestracja: 19 sie 2015, o 20:03
- Auto: IB/ST
- Kod silnika: B20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Moje auto: viewtopic.php?f=53&t=8662
- Miasto: WWL
- Postawił piwo: 18 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
Tu masz odpowiedź. TTTM. Poniżej 2000 nie ma co szukać awarii na siłę.
Wykres z astry, ale w insigni może być tylko gorzej.
- Pro
- Klubowicz
- Posty: 587
- Rejestracja: 9 paź 2020, o 19:46
- Auto: Insignia B ST
- Kod silnika: D20DTR
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: Wrocław
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 31 razy
Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
Na wykresie nie widać dławienia, zresztą wykres robiony był z gazem do dechy. Jeśli obcina doładowanie i paliwo, to ewidentnie coś nie tak.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8535
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 201 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
Ja też potwierdzam turbodziurę przy kickdown poniżej 2000rpm. Ale wiem że to jest TTTM.
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: 25 sie 2023, o 16:59
- Auto: Opel insignia b
- Kod silnika: B16DTH
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Wieliczka
Re: Brak mocy przy specyficznym naciśnięciu gazu
Panowie, tu nie chodzi o turbo dziurę, jak w pierwszym poście, gaz do dechy - jest ok, dzieje sie to tylko jezeli naciśnie się konkretna ilość gazu. Poniżej film przedstawiający sytuację. Przez caly film jest wciśnięte ~80% gazu.
https://youtu.be/bhQIcMiBc9Y?feature=shared
https://youtu.be/bhQIcMiBc9Y?feature=shared