--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Ciśnienie oleju
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Ja w zeszły weekend zrobiłem eksperyment. Stara uszczelka poszła do zamrażalnika - 18. Poleżała tam sobie przez noc. Na drugi dzień wyjąłem. Już przy pierwszym kontakcie uczucie jak bym do ręki kawałek plastiku brał. A była jak pisałem mięciutka. Próbowałem ścisnąć ten kołnierz. Trzeba było użyć sporo siły aby go lekko wcisnąć. Kształt wracał do pierwotnego przez sekundę czy dwie. Po jakichś 10 sekundach uszczelka wróciła do poprzedniej elastyczności. Szkoda, że nie zrobiłem tego z nową uszczelką dla porównania. Ale generalnie wniosek jest taki, że lepiej to cudo zimą w ogrzewanym garażu trzymać. Pocieszyłem się, że poprzedni użytkownik mojej insigni trzymał ją w ciepłym garażu pod domem. Więc uszczelka często nie twardniała a silnik nie był uruchamiany za często przy tak twardej uszczelce.
Re: Ciśnienie oleju
Witam kolegów,
Niedługo mam zamiar wymienić sławną uszczelkę. Z lektury forum dowiedziałem się o dwóch sposobach odkręcenia miski olejowej. Pierwszy bez ruszania skrzyni biegów, a drugi związany z demontażem lub odsunięciem skrzyni. Nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem jak jest u mnie. Auto to astra z 2011 roku MY 2012.
Proszę o utwierdzenie mnie w przekonaniu, że to co widać na zdjęciach to właśnie otwory technologiczne umożliwiające dojście do dwóch śrub miski od strony skrzyni.
Pozdrawiam



Niedługo mam zamiar wymienić sławną uszczelkę. Z lektury forum dowiedziałem się o dwóch sposobach odkręcenia miski olejowej. Pierwszy bez ruszania skrzyni biegów, a drugi związany z demontażem lub odsunięciem skrzyni. Nie dawało mi to spokoju i sprawdziłem jak jest u mnie. Auto to astra z 2011 roku MY 2012.
Proszę o utwierdzenie mnie w przekonaniu, że to co widać na zdjęciach to właśnie otwory technologiczne umożliwiające dojście do dwóch śrub miski od strony skrzyni.
Pozdrawiam
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Te zdjęcia nie działają. W obudowie skrzyni przy łączeniu z silnikiem masz dwa otwory. Prze które widać śruby jak na dłoni. Aby włożyć tam klucz należy jeszcze odpowiednio ustawić koło zamachowe. Dla mechaników to żadna tajemnica bo np vw też tak ma.
Re: Ciśnienie oleju
Nie mam pojęcia dlaczego nie działają, ale jak dasz prawym myszki i potem otwórz obraz w nowej karcie to wtedy je wyświetli.
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Ciśnienie oleju
Ja wczoraj wiercilem otwory u siebie. Przebieg 145000 i uszczelka niewiele twardsza od oryginalu. Postaram sie zrobic kilka fotek oraz opis. Wczoraj poleglem na zakladaniu miski. Dzisiaj bede konczyl. Generalnie jak ktos jest ogarniety w tematach to nic trudnego.
Ostatnio zmieniony 30 cze 2016, o 14:26 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Re: Ciśnienie oleju
Mam na szybko pytanie. Ile płaciliście za wymianę uszczelki smoka? Byłem dzisiaj w warsztacie i krzykneli mi 300zł za samą wymianę. Chce się umówić bo maja mało wolnych terminów, dlatego mam nadzieję że mocno nie zdublowałem pytania.
- coolmobil
- Zapaleniec
- Posty: 1047
- Rejestracja: 5 sty 2016, o 11:54
- Auto: Skoda Superb
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Cena według mnie ok. Dopilnuj aby auto po robocie stało pare godzin do wyschnięcia uszczelniacze miski.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
270 zł wymiana uszczelki plus 4 setki oleju dolane. Auto stało całą noc w celu wyschnięcia masy uszczelniającej. Ale to też temu, że skończyli składać na fajrant. Miałem robić sam. Ale za tą kase dobrze, że nie robiłem.
- Alex
- Zapaleniec
- Posty: 2570
- Rejestracja: 19 cze 2013, o 20:14
- Auto: Peugeot 508
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Iława
- Otrzymał piwo: 8 razy
Re: Ciśnienie oleju
Ode mnie wzięli 330 zł + uszczelka i auto również stało całą noc.
Zwycięzca konkursu na zdjęcie miesiąca CZERWIEC 2014
-
- Użytkownik
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Ja podobnie płaciłem - u mnie auto stało kilka godzin (3-4?). Od wymiany zrobiłem 10 tys. km i jest okej 

- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3396
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 25 razy
- Otrzymał piwo: 33 razy
Re: Ciśnienie oleju
Aso Świdnica jak zapytałem liczy 700PLN
Insignia 2.0D MY2012.
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Jag XE 2,0D AWD ,MY2020
Re: Ciśnienie oleju
400zł( wymiana: uszczelki, filtra paliwa, tarcz+osłon 16na 17+ ) :)W ASO Fiata biorą 280zł za wymianę uszczelki , a w ASO Opel 440zł
-
- Użytkownik
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Wczoraj będąc u znajomych mechaników (wymieniałem komplet tarcz i klocków ATE) widziałem Insignię, której właściciel ignorował komunikat "niskie ciśnienie oleju". Przyjechała na lawecie bo tak waliło jakby młot włożyc do wiadra i uderzać w ścianki
Standardowo - w misce olejowej pełno opiłków metalowych. Remont bardzo kosztowny. Nie opłaca się zatem zwlekać tylko po pierwszym komunikacie o niskim ciśnieniu umawiać się na wymianę uszczelki.
edit: Jak podajecie ceny to możecie dodawać czy cena obejmuje demontaż skrzyni. Jeżeli ktoś nie ma otworów to trzeba zrzucać skrzynię (+600zł i później pewnie geometria). U mnie otworów nie było (MY2011 , F40) dlatego, żeby nie zrzucać skrzyni mam w miejscach fabrycznych otworów nawiercone mniejsze.

edit: Jak podajecie ceny to możecie dodawać czy cena obejmuje demontaż skrzyni. Jeżeli ktoś nie ma otworów to trzeba zrzucać skrzynię (+600zł i później pewnie geometria). U mnie otworów nie było (MY2011 , F40) dlatego, żeby nie zrzucać skrzyni mam w miejscach fabrycznych otworów nawiercone mniejsze.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1485
- Rejestracja: 14 lut 2016, o 09:09
- Auto: Insignia 2,0 cdti
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Ciśnienie oleju
Geometrii nie musisz robić nawet jeśli rozłączysz zawieszenie. Wystarczy tylko wybić dolny sworzeń wahacza ze zwrotnicy od tego nic się nie przestawia. Tak samo wybicie sworznia drążka kierowniczego nic nie zmienia.
Ja u siebie żadnego komunikatu nie widziałem. Wymieniłem powiedzmy zapobiegawczo.
Ja u siebie żadnego komunikatu nie widziałem. Wymieniłem powiedzmy zapobiegawczo.
-
- Użytkownik
- Posty: 155
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 21:25
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Ciśnienie oleju
Hubertus wspomniałem o geometrii bo tak mi mówili, że po ściągnięciu skrzyni będzie trzeba ją zrobić. Jeżeli jest tak jak mówisz to okej
Co do Twojej wymiany - słusznie. Prędzej czy później uszczelka da o sobie znać - temat już masz z głowy. U mnie pojawił się komunikat w sylwestra a 4 stycznia już miałem wymienioną. Po ściągnieciu misy olejowej na szczęście żadnych "ciał obcych, opiłków" etc nie było 
pozdrawiam


pozdrawiam
-
- Użytkownik
- Posty: 478
- Rejestracja: 19 sty 2016, o 19:24
- Auto: Opel Insignia kombi
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Ciśnienie oleju
Zakończłem wymianę uszczelki. Manual wrzucę po urlopie. Wymieniałem przy przebiegu 143 tyś. i u mnie uszczelka była mniej elastyczna od oryginału. Uszczelka jest na trwałe odkształcona, spłaszczona i raczej jej żywot dobiega końca. Miska olejowa była czysta. Przebieg 150 tyś. jest optymalny dla wymiany tej uszczelki, nie ma się co zastanawiać nad tym zabiegim. Komunikatów o ciśnieniu nie miałem.
Re: Ciśnienie oleju
Jeśli rusza sanki, to wtedy geometria to mus.hubertus pisze:Geometrii nie musisz robić nawet jeśli rozłączysz zawieszenie.
Re: Ciśnienie oleju
Czy ktoś wymieniał przedmiotową uszczelkę smoka pompy oleju w Trójmieście poza ASO i może polecić warsztat?