--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
Darian68
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2024, o 12:26
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: GWE
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Darian68 » 23 gru 2024, o 23:28

Lg78 pisze:
19 gru 2023, o 07:48
Cześć posiadam insignię A b20dth automat z 17 roku 212 tyś nalotu. Silnik działa perfekcyjnie natomiast wskazania zapełnienia dpf zupełnie odbiegają od normalnych które widzę w tym wątku a prześledziłem już ponad 100 stron. Samochód posiadam 3 miesiące zrobiłem dopiero około 5 tyś km zasadniczo tylko autostradami. Otóż po wypaleniu ukazuje się mi wartość 8% która w czasie pykania następnych kilometrów rośnie do max 12% i wtedy zaobserwowałem 2 wypalania. Ale w czasie przebiegów wartości wzrastają i spadają. Ostatnio wyjechałem w trasę z wartością początkową 12% przy przejechanych 230 km od poprzedniego wypalania żeby przy wskazaniu 650 kilometrów zobaczyć zapełnienie na poziomie 9% które następnie wzrosło znowu do 11 żeby spaść do 9 oczywiście bez odnotowanego wypalania. Kontrolowałem to jeszcze inna aplikacją i wskazania są takie same.
Witam, mam identyczną sytuację z poliftową insignią A z 2016r z przebiegiem 63 tyś km. Kolego Lg78 czy udało się Tobie rozwiązać ten problem, czy nadal się powtarza? A może ktoś jeszcze miał podobną sytuację i udało się mu to rozwiązać? U mnie wciąż zapełnienie waha się pomiędzy 6% a 9% i tak od około 800 km. Poniżej screen z mojego auta.
Screenshot_20241223_160707.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Lg78
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Senička
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Lg78 » 12 sty 2025, o 11:42

Cześć, niestety nie udało się nic z tym zrobić. Kiedy instalowałem apke do nowego telefonu to coś poklikalem i wartości nadal mi rosły i malały ale w zakresie 18-23 więc zasadniczo to samo tylko wartość podniosła się o 10. Wypalanie się u mnie uruchamia w miarę regularnie między 850 a 900 km, ale jeżdżę 95% po autostradzie w koło komina mam inne samochody. Razi wypalanie przerwało na autostradzie jak zjeżdżaliśmy gdzieś w Czarnogórze długo i nawet nie dało rady dotknąć gazu bo trzeba było hamować i to też nie zmieniło wskazań ale następne wypalanie włączyło się po około 350-400 kilometrów. Myślę że może apka gdzieś źle odczytuje odpowiedź z modułu w przypadku tego silnika bo kostkę mam dedykowaną "mc+"o ile dobrze pamiętam. Także jeździć obserwować🤣

Darian68
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 19 cze 2024, o 12:26
Auto: Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: GWE
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Darian68 » 12 sty 2025, o 18:52

Cześć, dzięki za odpowiedź i po Twojej wypowiedzi wnioskuję, że jedynie trzeba obserwować dystans na apce, aby mniej więcej można było przewidzieć kolejne wypalanie dpf-a. Tak miałem właśnie ostatnio, że dzięki temu i podwyższonym obrotom silnika oraz zwiększonemu spalaniu chwilowemu rozpoznałem włączone wypalanie. Nie mniej jednak nadal poziom zapełnienia utrzymuje się w zakresie 6-8% i szkoda, że tak się dzieje. Trzeba się z tym pogodzić i tyle. W moim przypadku do odczytu służy mi sprawdzony w Astrze J 2.0 CDTI 160KM interfejs OBD2. Jeszcze pozostaje mi zamontowanie diody podpiętej do obwodu grzanej szyby i lusterek, by dokładnie wiedzieć, kiedy włączy się wypalanie. Pozdrawiam

Lg78
Klubowicz
Posty: 58
Rejestracja: 10 wrz 2023, o 19:59
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Senička
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Lg78 » 29 sty 2025, o 21:20

Diody bym chyba nie montował w silniku B20 już DPF jest zupełnie inny niż w Vectrach czy silnikach a. Myślę że wystarczy obserwować kilometry w miarę możliwości wypalec na trasie najważniejsze bym powiedział to nie przerywać wypalania, i często zmieniać olej ja zmieniam po 8.000 a latam prawie same trasy. Także wywalam olej średnio jak pokazuje 60-65% żywotności

An.ambroziak
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 4 gru 2018, o 21:45
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wawa
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: An.ambroziak » 20 mar 2025, o 15:45

"
20250320_154314.jpg
o czym informuje w car scanner czujnik Sadza DPF/GPF(znormalizowany wyzwalacz dla PF Regen)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Opel_Gda
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 20 wrz 2022, o 12:42
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdansk

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Opel_Gda » 1 kwie 2025, o 19:43

Witam.
Insignia A 2010 2,0CDIT 130KM

Mam problem z Dpf.
2lata temu miałem problemy z ciągłym wypalaniem dpfu, w warsztacie podpowiedzieli mi abym wyproramował EGR i od tamtej pory zero problemów wypalanie po 350-450km w zależności gdzie i jak jeżdżę. Lecz ostatnio zrobiłem prawie 800km na jednym wypaleniu, i podczas trasy (autostrada) auto zaczęło wypalać lecz dwa razy samo przerwało wypalanie. I dość głośne dźwięki metaliczne z DPF oczywiście auto na lawetę i do warsztatu. Miał ktoś podobne problem i wie czy coś mogło się stać? KM

duszekm7
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2025, o 07:13
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTC
Rok produkcji: 2010
Miasto: Sieradz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: duszekm7 » 23 kwie 2025, o 21:50

Witam mam takie parametry w programie
https://photos.app.goo.gl/UJcqjGXsLYa3vjca8

Nie uruchamia mi się wypalanie Dpf
Auto normalnie jeździ ma moc
Wyskakuje błąd trzeciej świecy żarowej

Od czego zacząć rozwiązanie problemu??
Pacjent i Insignia 2.0 CDTI 131 km 2010 rok

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 9391
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Jaguar E-Pace 250hp
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2020
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 255 razy
Otrzymał  piwo: 118 razy
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dokia » 23 kwie 2025, o 21:57

Ty nie masz dpf ]:-> wiec ten problem jest już rozwiązany i rozwiązywać go nie musisz.

Kiedy auto kupiłeś ? Zajrzyj czy fizycznie masz chociaż puszkę

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 3406
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2019
Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
Miasto: DZA
Postawił piwo: 25 razy
Otrzymał  piwo: 36 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Zbyszek01 » 24 kwie 2025, o 06:38

Jak kupował auto to go oszukali nie powiadamiając i wypatroszeniu, teraz jak go złapią to zapłaci.

Dario3103
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
Auto: Astra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: OKR / Zdzieszowice

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dario3103 » 25 cze 2025, o 12:34

emtezet pisze:
13 sie 2015, o 11:06
Wiecie co wczoraj spotkała mnie dziwna sytuacja związana z zamontowaną przez mnie diodą i chciałbym się dowiedzieć czy wam też się coś takiego przytrafiło.
Mianowicie jadę sobie po mieście i nagle zapaliła mi się dioda, więc wypalanie. Trochę mnie to zdziwiło bo nie dawno wcześniej się wypalało i wydało mi się to trochę za wcześnie. Ale nic, może tak musi być myślę.
A tu nagle dioda zaczęła zamiast stale świecić to gasnąć i zapalać się. Początkowo pomyślałem, że może coś obluzowało mi się w kostce, bo ja nie wpinałem się w kable tylko to kostki metodą "na wcisk" :) Ale nacisnąłem podgrzewanie szyby i wtedy świeciło się normalnie. Ponadto pulsowanie diody było dość regularne.
Kilka razy zgasła na dłużej i potem znowu się zapalała na stałe. Po chwili pulsowała, aż ostatecznie zapaliła się na stałe na jakieś 10 min, jak przy normalnym wypalaniu, po czym zgasła i tyle. Podczas tego wszystkiego było czuć charakterystyczny swąd jak podczas wypalania, podwyższone obroty i podwyższone spalanie chwilowe, więc chyba faktycznie się wypalało. Tylko to pulsowanie diody przytrafiło mi się pierwszy raz. Co o tym sądzicie?
Odświeże kotleta
Powiedz comwyszlo wtedy u Ciebie?
Mam dokladnie ten sam problem z dnia na dzien

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4529
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 8 razy
Otrzymał  piwo: 42 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: IBZI » 25 cze 2025, o 19:37

Statystyki użytkownika

Rejestracja:
2 kwie 2015, o 11:36
Ostatnio aktywny:
3 lut 2020, o 20:35

Wątpię, aby @emtezet Ci odpowiedział..

Dario3103
Forumowicz
Posty: 61
Rejestracja: 15 sie 2018, o 10:04
Auto: Astra
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: OKR / Zdzieszowice

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Dario3103 » 25 cze 2025, o 20:38

Kurcze szkoda. Bo wiedza by się przydała w tym temacie.... bo nie wiem co się stalo z dnia na dzień...

dany1107
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 4 wrz 2025, o 22:46
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dany1107 » 18 paź 2025, o 21:48

Koledzy, może głupie pytanie ale, czy końcówka tylnego tłumika powinna być okopcona? Silnik B20DTH. Kopci jak stare tdi vw, oczywiście przy butowaniu, nasycenie już praktycznie nie rośnie, adblue nie znika. Jak najszybciej sprawdzić czy dpf jest podziurawiony lub wybebeszony?

Przemoszn
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 29 lip 2025, o 12:30
Auto: Insignia combi
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto: Szczecin

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Przemoszn » 21 paź 2025, o 12:31

dany1107 pisze:
18 paź 2025, o 21:48
...
i jak udało ci się coś ustalić ? jaki przebieg auta czy sprawdzałeś wtryski ?
Ostatnio zmieniony 22 paź 2025, o 00:17 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

dany1107
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: 4 wrz 2025, o 22:46
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2018
Miasto: Bydgoszcz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dany1107 » 22 paź 2025, o 15:00

Przemoszyn, niestety nie. Jeśli chodzi o wtryski, świece, adblue, wypalanie, to wedle oplmonitor wszytko jest cacy. Jak tylko będę miał czas i miejsce to będę wyjmował dpf. Bo mega dziwnie to wygląda, do tego jeszcze muszę zobaczyć czy pompka od adblue jest podłączona w zbiorniku, bo jeden kolega mi pisał z forum że dobrze też to sprawdzić.

Qwarteq
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 24 wrz 2025, o 21:27
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Kutno

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Qwarteq » 29 paź 2025, o 11:19

Hej, mam problem bo wypalanie DPF nie chce się rozpocząć, ciągle wyskakuje że filtr sadzy jest pełny (błąd p2459-58). Intryguje mnie czujnik spalin DPF egt1 wyskakuje 0 stopni a czujnik egt2 działa poprawnie. Jednak nie znalazłem drugiego czujnika (tego co nie działa) za dpfem. Jaka może być przyczyna że nie wypala się dpf? Po nagrzaniu komunikat znika i załącza się, podczas gdy znika auto nie ma mocy.
W załączniku pokazuje jakie błędy chwilowe temu towarzyszą. Ps wymieniałem czujnik ciśnienia dpf
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”