Witam.
Temat już stary, ale może komuś się przyda.
Problem z wcześniejszym wypalaniem zaczął się w lipcu 2023. Nagrywana została praca egr, który znacznie uaktywniał się w przedziale temperatury 16-30 stopni na plusie. Wszystko poniżej 16 i powyżej 31 stopni zmieniało pracę egr, który pracował tak jak w zime co nie doprowadzało do wcześniejszych uruchomień dpf. Jak ktoś tutaj wspominał wcześniej, że egr nie ma wpływu na % zapełnienia dpf miał rację, ale tylko po części. Egr miał znaczny wpływ na nabijanie wartości czujnika różnicy ciśnień, który po wychwyceniu tych wartości odpowiadał za wcześniejszą niekontrolowaną regenerację dpf czyli w granicach 40-50%, a nie jak powinien od co najmniej 80%. Robione był różne cuda, wymieniane czujniki, sprawdzany cały samochód po względem nieszczelności czy pracy wtryskiwaczy itd. Robione adaptacje czujnika. Egr za każdym razem doprowadzał do szybszego nabijania ciśnienia dpf przez co dochodziło do wczesnych regeneracji przed 80%. Egr był całkowicie sprawny i czysty. Paliwo nie ma żadnego znaczenia na szybkość nabijania dpf (też ktoś tutaj o tym wspominał). Po sprawdzeniu wszystkiego i wypaleniu dpf podczas jazdy samochodem udałem się od razu na wyprogramowanie egr w celu testu (nie żadne zaślepienie bez wyprogramowania czy coś takiego. Bo to nie ma sensu. Została odłączona wtyczka od egr i został wyprogramowany (od razu po samoczynnej regeneracji, którą samochód przeprowadził, aby ciśnienie dpf było na niskim poziomie przed wyprogramowaniem egr i po. Zacząłem jeździć od razu po takim wyprogramowaniu i ciśnienia dpf nie wzrastają już do takich wartości jak z egr (chodzi o warunki letnie), bo zimowymi zawsze chodziło normalnie. Samochód jeździ do dnia dzisiejszego. Przejechane około 30000km z wyprogramowanym egr. Od tamtej pory, ani razu nie uruchomił wypalania przed 80% zapełnienia i to ja teraz mam pełną kontrolę kiedy wypala, a nie tak jak z egr, który nabijał ciśnienie i sterownik doprowadzał do wcześniejszej regeneracji przed 80%. Teraz taka sytuacja się nie robi ani razu, a minął już rok od tego czasu i samochód przejechał to wszystko bez żadnego błędu i problemu. Poszło na to sporo nerwów i pieniędzy, a okazała się tania sprawa na pozór sprawnym egr, ale zależnym od temperatury zewnętrznej, który miał wpływ na odczyt czujnika różnicy ciśnień (dokładnie prześwietlone i nagrywane. Sprawdzane kilkanaście razy).
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



EGR
-
- Użytkownik
- Posty: 767
- Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
- Auto: Insignia ST Cosmo
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Kraków
- Postawił piwo: 5 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: EGR
Tak niestety jest że w tym silniku praca EGR-a ma niestety duży negatywny wpływ na pracę samego silnika. Od głośnej jego pracy, przez spadek dynamiki przy ruszaniu, a kończąc na problemach jak opisane wyżej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 7 lip 2024, o 21:46
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTJ
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: EGR
Wyprogramowałem sobie EGR, kupiłem dodatkowo zaślepki ale przy montażu zaślepki obok EGR (nie tej na kolektorze), zauważyłem że mam zjechany gwint, jedna ze śrub wkręciła się normalnie do oporu, druga się kręci w nieskończoność. W takiej sytuacji na pewno zaślepka nie da szczelności i teraz zastanawiam się, czy samo wyprogramowanie EGR wystarczyło, w EGR zawór jest zamknięty i nie będzie mi pod maską przez nieszczelną zaślepkę puszczać spalin? Czy lepiej coś kombinować z tym gwintem? Przegwintować? Tam jest okropne dojście ale wydawało mi się, że być może da się przewiercić otwór na wylot i po drugiej stronie załapać śrubę nakrętką? Czy się mylę?
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3383
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Moje auto: viewtopic.php?f=52&t=1580&start=280
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 24 razy
- Otrzymał piwo: 32 razy
Re: EGR
Może naprawa gwintu zestawem helicol? Wtedy gwint wieczny.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- MarkusG
- Klubowicz
- Posty: 101
- Rejestracja: 29 sty 2024, o 21:06
- Auto: Insignia B GS
- Kod silnika: B15XFT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Racibórz
- Postawił piwo: 4 razy
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: EGR
Trudne dojście a można dać śrubę z nakrętką to ca za problem.
Nie trzeba nawet wiercić tylko dać śrubę o rozmiar mniejszą i twardszą np. 8.8
Nie trzeba nawet wiercić tylko dać śrubę o rozmiar mniejszą i twardszą np. 8.8