--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Falowanie obrotów na biegu jałowym

ODPOWIEDZ
Łukasz Kolanko
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 31 mar 2018, o 18:53
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Łukasz Kolanko » 14 lis 2021, o 20:48

Przerabiałem temat zaworu scv.Wymienilem z starego dobrego na nowy dobry i różnicy zero.Kasa wywalona w błoto.

Energiapro
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 23 lis 2018, o 13:02
Auto: Insignia 2.0 ecoflex
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Edinburgh
Postawił piwo: 3 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Energiapro » 2 kwie 2022, o 18:28

Jakies info co zrobil?

konwerszy88
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 24 mar 2022, o 20:16
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: konwerszy88 » 26 kwie 2022, o 16:26

Cześć, chciałbym troszkę odświeżyć temat.

Pacjent: A20DTH
Objawy: Delikatnie falujące obroty TYLKO na zimnym silniku po ok. 30 sekundach po odpaleniu silnika. Falowanie trwa ok. 1-2 minut, później są równe. Zakres falowania nieduży, ok. 840-870 obrotów. Brak jakichkolwiek błędów na kompie, żadnych innych problemów z samochodem nie ma.

Dodatkowo przesyłam filmik na którym pokazuję falujący zakres oraz ciśnienie na cylindrach:
https://youtu.be/T1Gwtx809DY

Jeżeli ktoś miał podobnie i znalazł rozwiązanie to proszę o pomoc.

Gajos26
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: 14 maja 2022, o 14:14
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B16DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Białystok

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Gajos26 » 28 maja 2022, o 13:29

Konwerszy88 udało się zweryfikować usterkę?

konwerszy88
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 24 mar 2022, o 20:16
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: konwerszy88 » 29 maja 2022, o 12:57

Gajos26 pisze:
28 maja 2022, o 13:29
...
Jeszcze nie ;) Wątpię, żeby to miało związek z usterką mechaniczną, więc nic nie ruszałem. Być może jest to kwestia w jakiś sposób zaprogramowania delikatnie wyższych obrotów po odpaleniu na zimnym silniku celem jego szybszego dogrzania. Kiedy po odpaleniu zimnego silnika od razu dodaję gazu na ok. 1100 obrotów i trzymam przez mniej więcej 20-30 sekund takie obroty, a następnie puszczam, to obroty schodzą do ok. 900 i są stabilne ;) Muszę się dowiedzieć czy to jest możliwe i jak to zrobić ;)
Ostatnio zmieniony 16 lip 2022, o 19:50 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.

Michal28
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 27 cze 2022, o 16:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Krakow

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Michal28 » 27 cze 2022, o 17:35

Witam. Posiadam insignie z silnikiem A20DTR. Niestety od jakiegoś czasu zawsze na zimnym silniku podczas pierwszego odpalania bardzo wachlują obroty. W ciągu dnia tego problemu nie zauważyłem bardzo sporadycznie na światłach obrotomierz wacha się o około milimetr. Czy może ktoś w taki specyficzny sposób wachlowały obroty, błędów nie ma
Film z falowaniem :

Michal28
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 27 cze 2022, o 16:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Krakow

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: Michal28 » 16 lip 2022, o 10:27

Ostatnio zauważyłem pewną zmianę po wypaleniu się dpf, Następnego dnia obrotomierz nie wachlował silnik chodził idealnie. Następnego dnia również i z każdym kolejnym dniem jest trochę gorzej ( zaczyna falować) Myślicie ze przydała by się regeneracja samego filtra?

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 322
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: marcinmg » 18 lip 2022, o 10:15

Ja mam podobnie i tylko jak uruchomię zimnego i nie jadę bo jak wyjadę z garażu to już praktycznie zanika a dpf robię ma trasie 1000km i 700km po mieście. Więc to raczej nie to, ja dałem sobie z tym spokój bo w niczym to nie przeszkadza już 5 lat.

TSR
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 mar 2022, o 15:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Ternopil Ukraine
Postawił piwo: 4 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: TSR » 1 wrz 2022, o 05:51

Cześć wszystkim. A20DTH. Te same objawy mam od 3 lat, tylko wiosną i latem. Wymieniłem sondę DMRV i Lambda tego lata, stało się znacznie lepsze.
!!! Ale w końcu tego lata zorientowałem się, co powoduje oscylacje po uruchomieniu silnika. W programie monitora OPL widać, że po uruchomieniu silnika następuje korekta paliwa i po około 20 sekundach staje się 0, a po tym silnik zaczyna pracować nierównomiernie, aż nagrzeje się do ~40°.
I jeszcze jedna ciekawostka, jeśli po uruchomieniu silnika włączymy bieg wsteczny (R), to korekcja paliwa nie dojdzie do 0 i silnik pracuje płynnie!
Tak zachowuje się samochód, gdy na zewnątrz jest więcej niż +15°!, wiosna - lato!
Dodam że mam automatyczną skrzynię biegów.
Tu na forum pisano, że w A20DTH przy temperaturze powietrza powyżej 15° po ~15 sekundach EGR otwiera się do ~8%. Tak samo jest ze mną, gdy na zewnątrz jest ciepło.
PS. Sprawdź, czy masz to samo.
Ostatnio zmieniony 24 wrz 2022, o 10:08 przez TSR, łącznie zmieniany 4 razy.

konwerszy88
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 24 mar 2022, o 20:16
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: konwerszy88 » 2 wrz 2022, o 08:37

Ciekawe to co piszesz. Tylko to sugerowałoby błędne oprogramowanie sterujące. To znowu kwalifikowałoby się na akcje serwisową 🤔 z drugiej strony chyba większość silników A20DTH ma ten problem, więc… ciekawe czy można wysterować korektę na starcie. Ja po odpaleniu po tych 20 sekundach trzymam obroty na 1100, celem odgrzania silnika. Po kolejnych 30-40 sekundach falowania nie ma.
Jutro rano sprawdzę na zimnym silniku to co napisałeś 😊

TSR
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 mar 2022, o 15:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Ternopil Ukraine
Postawił piwo: 4 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: TSR » 3 wrz 2022, o 07:56

Dodam że mam automatyczną skrzynię biegów.
Tu na forum pisano, że w A20DTH przy temperaturze powietrza powyżej 12° po ~20 sekundach EGR otwiera się do ~20%. Tak samo jest ze mną, gdy na zewnątrz jest ciepło.

konwerszy88
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 24 mar 2022, o 20:16
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: konwerszy88 » 2 paź 2022, o 15:57

Zamówiłem oryginalny zawór ciśnienia paliwa BOSCH. Wymienię w tygodniu i dam znać czy falowanie ustąpiło. Dam znać.

TSR
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 14 mar 2022, o 15:23
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Ternopil Ukraine
Postawił piwo: 4 razy

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: TSR » 4 paź 2022, o 17:09

Teraz temperatura na zewnątrz jest poniżej 15° a silnik pracuje idealnie rano, korekta paliwa też działa +/-0,5
Ostatnio zmieniony 4 paź 2022, o 19:31 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

konwerszy88
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: 24 mar 2022, o 20:16
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2013
Miasto: Łódź
Postawił piwo: 1 raz

Re: Falowanie obrotów na biegu jałowym

Post autor: konwerszy88 » 7 paź 2022, o 18:35

Dzisiaj wymieniłem zawór regulujący ciśnienie paliwa (BOSH 0 928 400 680). Problem falujących obrotów na zimnym silniku rozwiązany. Wymagane ciśnienie paliwa w stosunku do aktualnego ciśnienia jest identyczne - wcześniej były duże różnice, przeważnie aktualne ciśnienie było wyższe od wymaganego i było bardzo duże wahanie. Poniżej załączam mój post z problemem i filmik na którym prezentuję problem. Zostawiam dla potomnych.

Pacjent: A20DTH
Rocznik: 2013
Skrzynia: Manualna, F40

konwerszy88 pisze:
26 kwie 2022, o 16:26
Cześć, chciałbym troszkę odświeżyć temat.

Pacjent: A20DTH
Objawy: Delikatnie falujące obroty TYLKO na zimnym silniku po ok. 30 sekundach po odpaleniu silnika. Falowanie trwa ok. 1-2 minut, później są równe. Zakres falowania nieduży, ok. 840-870 obrotów. Brak jakichkolwiek błędów na kompie, żadnych innych problemów z samochodem nie ma.

Dodatkowo przesyłam filmik na którym pokazuję falujący zakres oraz ciśnienie na cylindrach:
https://youtu.be/T1Gwtx809DY

Jeżeli ktoś miał podobnie i znalazł rozwiązanie to proszę o pomoc.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”