--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

insignia 1,6 cdti

ODPOWIEDZ
axen
Użytkownik
Posty: 121
Rejestracja: 21 sie 2015, o 21:56
Auto: Opel Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Łapy
Postawił piwo: 3 razy

insignia 1,6 cdti

Post autor: axen » 12 kwie 2021, o 20:26

przeszukałem dział "silnik diesla" i nie znalazłem za wiele informacji o silniku 1.6 cdti. Chciałbym dowiedzieć się jak rozpoznać "padający" rozrząd
kiedyś oglądałem insi 1,6 to zaraz po uruchomieniu był dźwięk "przesypywanych monet" i trwało to minutę a może i dwie. :> oglądałem też inną insignię 1,6 cdti i przy odpaleniu było słychać przez jedną sekundę brzęknięcie - obcieranie.
wiem że jest na łańcuchu, i że łańcuch jest od strony skrzyni biegów, ogólnie kosztowny w naprawie.
szukałem w googlach informacji i komentarzy ale jest ich mało i nie są pochlebne
jadę oglądać taką insi 1,6 cdti z przebiegiem 196 tys. km.

czy ten silnik ma jeszcze jakieś wady?

Awatar użytkownika
peja-1991
V-ce Prezes ds organizacyjnych
Posty: 4424
Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
Auto: Insignia
Kod silnika: D16SHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Warszawa
Postawił piwo: 3 razy
Otrzymał  piwo: 96 razy
Kontakt:

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: peja-1991 » 13 kwie 2021, o 08:14

Zimny start to hałas maks 2-2,5s - jeżeli tak jak piszesz hałasował minutę to bardzo możliwe, że napinacze już były połamane.
Mój brat miał ten silnik w astrze i nic się nie działo.
To w dużym stopniu kwestia użytkowania.
Jeżeli "pałuje" się silnik na zimnym to się rozrząd rozleci.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: michalm83 » 19 paź 2021, o 20:18

Panowie pilna sprawa.
Autostrada zapaliła sie kontrolka oleju .
Olej jest. Nie ma hamulców. To znaczy raczej nie ma wspomagania jakby pompa Vacum nie dawała podciśnienia
Ktoś podpowie czy to może być powiązane. Brak ciśnienia z brakiem hamulców ?

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 8975
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: D20DTR
Rok produkcji: 2018
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 17 razy
Otrzymał  piwo: 114 razy

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: mazmarcin » 19 paź 2021, o 20:21

A Ty masz silnik 1,6 cdti?

Pawel_wro

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: Pawel_wro » 19 paź 2021, o 20:22

Bez podciśnienia hamulec musi być, nie masz tylko wspomagania, tj nie pracuje serwo, więc przy samym hamowaniu musisz użyć zdecydowanie więcej siły niż normalnie.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: michalm83 » 19 paź 2021, o 20:24

mazmarcin pisze:
19 paź 2021, o 20:21
A Ty masz silnik 1,6 cdti?
Nowy zakup i dokładnie chodzi o Astre K. Chyba to ten sam silnik ?

Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
Pawel_wro pisze:
19 paź 2021, o 20:22
Bez podciśnienia hamulec musi być, nie masz tylko wspomagania, tj nie pracuje serwo, więc przy samym hamowaniu musisz użyć zdecydowanie więcej siły niż normalnie.
Ale co ma wspólnego kontrolka oleju i brak podciśnienia.

Pawel_wro

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: Pawel_wro » 19 paź 2021, o 20:42

Nie mam pojęcia czym napędzana jest pompa vacum w tym silniku, ja miałem tak tylko w jednym aucie i była na alternatorze...
W każdym razie, wyobrażam sobie sytuację, że pomimo stanu oleju, nie ma ciśnienia, bo coś dzieje się z pompą oleju, ale skąd brak podciśnienia?

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: xul » 19 paź 2021, o 20:49

Znajomy miał problem ze wspomaganiem hamulców z ZC 1.6 cdti, powodem było dostawanie się chyba małych ilości oleju do serwa, wymieniał na ASO chyba 2 razy serwo, aż w końcu zamontowali mu jakiś filtr, który musi kontrolować. Powodem jest chyba jakaś nieszczelność na pompie oleju. Szczegółów nie znam, ale tylko wymiana serwa nie rozwiązywała problemu i narażała na kolejne koszta.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: michalm83 » 19 paź 2021, o 20:58

@xul dzięki. Ma to sens.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 122 razy

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: Rooff_ » 19 paź 2021, o 21:11

W A20DTx pompa vacuum jest napędzana wałkiem wydechowym. Jakby tu miało być tak samo to olej (i ciśnienie) musiałby się gdzieś podziewać - albo na zewnątrz albo gdzieś do środka (np. serwa). Przy czym to działa dokładnie odwrotnie - pompa generuje podciśnienie w serwie, więc nie napompuje tam oleju. Ale sama pompa jest połączona z kanałami olejowymi silnika, przez co ma smarowanie.

EDIT:
Patrząc po częściach to w silnikach B16dte [lwq], b16dth [lvl], d16dth [lvl], b16dtu [lwv], d16dti [lxo] DIESEL ENGINES pompa vacuum jest połączona z pompą oleju.
https://opel.vdopel.ru/gm.lmc?mk=20&m=1 ... m=0_423220

Ja bym dalej nie próbował jechać nawet ;)

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: michalm83 » 19 paź 2021, o 21:49

Dzięki @Rooff właśnie zerknąłem jak to jest skonstruowane i pompa vacum jest na jednym wałku z pompą olejową. Napędzana jest łańcuchem. Wystarczy nieszczelność i mogą dziać sie cuda. Jutro z rana będzie walka z tym wynalazkiem.
Jak coś ustalę to dam znać.
Dzięki panowie za informacje.

Awatar użytkownika
michalm83
Użytkownik
Posty: 245
Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: insignia 1,6 cdti

Post autor: michalm83 » 20 paź 2021, o 12:17

Ten trop z olejem w serwo jest dobry ale...
Prawdopodobnie zerwał sie łańcuch który napędza pompę oleju i vacum.
To by wyjaśniało że nie ma ciśnienia oleju i "brak" hamulców. Ogólnie to hamulce są ale trzeba sie zapierać żeby zahamować.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”