--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
insignia 1,6 cdti
-
- Użytkownik
- Posty: 121
- Rejestracja: 21 sie 2015, o 21:56
- Auto: Opel Insignia A
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Łapy
- Postawił piwo: 3 razy
insignia 1,6 cdti
przeszukałem dział "silnik diesla" i nie znalazłem za wiele informacji o silniku 1.6 cdti. Chciałbym dowiedzieć się jak rozpoznać "padający" rozrząd
kiedyś oglądałem insi 1,6 to zaraz po uruchomieniu był dźwięk "przesypywanych monet" i trwało to minutę a może i dwie. oglądałem też inną insignię 1,6 cdti i przy odpaleniu było słychać przez jedną sekundę brzęknięcie - obcieranie.
wiem że jest na łańcuchu, i że łańcuch jest od strony skrzyni biegów, ogólnie kosztowny w naprawie.
szukałem w googlach informacji i komentarzy ale jest ich mało i nie są pochlebne
jadę oglądać taką insi 1,6 cdti z przebiegiem 196 tys. km.
czy ten silnik ma jeszcze jakieś wady?
kiedyś oglądałem insi 1,6 to zaraz po uruchomieniu był dźwięk "przesypywanych monet" i trwało to minutę a może i dwie. oglądałem też inną insignię 1,6 cdti i przy odpaleniu było słychać przez jedną sekundę brzęknięcie - obcieranie.
wiem że jest na łańcuchu, i że łańcuch jest od strony skrzyni biegów, ogólnie kosztowny w naprawie.
szukałem w googlach informacji i komentarzy ale jest ich mało i nie są pochlebne
jadę oglądać taką insi 1,6 cdti z przebiegiem 196 tys. km.
czy ten silnik ma jeszcze jakieś wady?
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: insignia 1,6 cdti
Zimny start to hałas maks 2-2,5s - jeżeli tak jak piszesz hałasował minutę to bardzo możliwe, że napinacze już były połamane.
Mój brat miał ten silnik w astrze i nic się nie działo.
To w dużym stopniu kwestia użytkowania.
Jeżeli "pałuje" się silnik na zimnym to się rozrząd rozleci.
Mój brat miał ten silnik w astrze i nic się nie działo.
To w dużym stopniu kwestia użytkowania.
Jeżeli "pałuje" się silnik na zimnym to się rozrząd rozleci.
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: insignia 1,6 cdti
Panowie pilna sprawa.
Autostrada zapaliła sie kontrolka oleju .
Olej jest. Nie ma hamulców. To znaczy raczej nie ma wspomagania jakby pompa Vacum nie dawała podciśnienia
Ktoś podpowie czy to może być powiązane. Brak ciśnienia z brakiem hamulców ?
Autostrada zapaliła sie kontrolka oleju .
Olej jest. Nie ma hamulców. To znaczy raczej nie ma wspomagania jakby pompa Vacum nie dawała podciśnienia
Ktoś podpowie czy to może być powiązane. Brak ciśnienia z brakiem hamulców ?
Re: insignia 1,6 cdti
Bez podciśnienia hamulec musi być, nie masz tylko wspomagania, tj nie pracuje serwo, więc przy samym hamowaniu musisz użyć zdecydowanie więcej siły niż normalnie.
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: insignia 1,6 cdti
Nowy zakup i dokładnie chodzi o Astre K. Chyba to ten sam silnik ?
Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
Ale co ma wspólnego kontrolka oleju i brak podciśnienia.
Re: insignia 1,6 cdti
Nie mam pojęcia czym napędzana jest pompa vacum w tym silniku, ja miałem tak tylko w jednym aucie i była na alternatorze...
W każdym razie, wyobrażam sobie sytuację, że pomimo stanu oleju, nie ma ciśnienia, bo coś dzieje się z pompą oleju, ale skąd brak podciśnienia?
W każdym razie, wyobrażam sobie sytuację, że pomimo stanu oleju, nie ma ciśnienia, bo coś dzieje się z pompą oleju, ale skąd brak podciśnienia?
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: insignia 1,6 cdti
Znajomy miał problem ze wspomaganiem hamulców z ZC 1.6 cdti, powodem było dostawanie się chyba małych ilości oleju do serwa, wymieniał na ASO chyba 2 razy serwo, aż w końcu zamontowali mu jakiś filtr, który musi kontrolować. Powodem jest chyba jakaś nieszczelność na pompie oleju. Szczegółów nie znam, ale tylko wymiana serwa nie rozwiązywała problemu i narażała na kolejne koszta.
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 122 razy
Re: insignia 1,6 cdti
W A20DTx pompa vacuum jest napędzana wałkiem wydechowym. Jakby tu miało być tak samo to olej (i ciśnienie) musiałby się gdzieś podziewać - albo na zewnątrz albo gdzieś do środka (np. serwa). Przy czym to działa dokładnie odwrotnie - pompa generuje podciśnienie w serwie, więc nie napompuje tam oleju. Ale sama pompa jest połączona z kanałami olejowymi silnika, przez co ma smarowanie.
EDIT:
Patrząc po częściach to w silnikach B16dte [lwq], b16dth [lvl], d16dth [lvl], b16dtu [lwv], d16dti [lxo] DIESEL ENGINES pompa vacuum jest połączona z pompą oleju.
https://opel.vdopel.ru/gm.lmc?mk=20&m=1 ... m=0_423220
Ja bym dalej nie próbował jechać nawet
EDIT:
Patrząc po częściach to w silnikach B16dte [lwq], b16dth [lvl], d16dth [lvl], b16dtu [lwv], d16dti [lxo] DIESEL ENGINES pompa vacuum jest połączona z pompą oleju.
https://opel.vdopel.ru/gm.lmc?mk=20&m=1 ... m=0_423220
Ja bym dalej nie próbował jechać nawet
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: insignia 1,6 cdti
Dzięki @Rooff właśnie zerknąłem jak to jest skonstruowane i pompa vacum jest na jednym wałku z pompą olejową. Napędzana jest łańcuchem. Wystarczy nieszczelność i mogą dziać sie cuda. Jutro z rana będzie walka z tym wynalazkiem.
Jak coś ustalę to dam znać.
Dzięki panowie za informacje.
Jak coś ustalę to dam znać.
Dzięki panowie za informacje.
- michalm83
- Użytkownik
- Posty: 245
- Rejestracja: 20 paź 2016, o 19:51
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: insignia 1,6 cdti
Ten trop z olejem w serwo jest dobry ale...
Prawdopodobnie zerwał sie łańcuch który napędza pompę oleju i vacum.
To by wyjaśniało że nie ma ciśnienia oleju i "brak" hamulców. Ogólnie to hamulce są ale trzeba sie zapierać żeby zahamować.
Prawdopodobnie zerwał sie łańcuch który napędza pompę oleju i vacum.
To by wyjaśniało że nie ma ciśnienia oleju i "brak" hamulców. Ogólnie to hamulce są ale trzeba sie zapierać żeby zahamować.