------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska 11-13.09 - zapraszamy
--------------------
---------------------------------------------------Nieco o elektryfikacji Opla - KLIK
--------------------
---------------- Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Rozrząd 2.0 CDTI

ODPOWIEDZ
kjk12
Użytkownik
Posty: 376
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: kjk12 » 15 kwie 2020, o 17:21

Tydzień temu robiłem rozrząd pod blokiem bez problemu, bez podpierania silnika ale przy składaniu trochę trzeba się nasiłować przykręcając poduszkę silnika. Dasz radę

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: radii86 » 13 maja 2020, o 20:33

Panowie prośba o podpowiedź czy robić teraz rozrząd. Po zakupie auta okazało się, że w belgii w serwisie opla był wymieniany kompletny rozrząd dokładnie 3 lata temu przy przebiegu 130 tys km - pierwsza wymiana rozrządu. Wynika to z dokumentacji serwisowej opla. Od tamtego czasu auto przejechało 55 tys km. Robić teraz rozrząd ? Ewentualnie jeżeli nie do kiedy mogę poczekać? silnik a20dt 2.0 ctdi 131 km.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 592
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Major601 » 14 maja 2020, o 07:26

Obiektywnie parząc wymiana to niewielki wydatek w stosunku do naprawy wskutek zerwania...
Jeśli masz mocne nerwy zaczekaj sobie 😊

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: radii86 » 14 maja 2020, o 08:44

Pytanie było związane z tym co wyczytałem na forum tj. wymiana rozrządu po 150 tys km albo 10 lat. Daleko mam do tych wartości i nie chcę robić niepotrzebnej wymiany bo na pewno w serwisie opla założyli oryginalne części. Stąd pytanie do znawców tematu :)

Awatar użytkownika
marcinmg
Użytkownik
Posty: 283
Rejestracja: 17 lip 2015, o 22:25
Auto: Insignia BiTurbo ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2013
Miasto: mazowieckie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: marcinmg » 14 maja 2020, o 08:57

Ja też miałem w belgijskim serwisie wymieniany przy 120 tys i teraz będę go wymienial przy 230 tys, tak więc jeżeli to pewna informacja i nie ma hałasów ani wycieków płynu to ja bym nie wymienial bo po co - dla zasady?

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 592
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Major601 » 14 maja 2020, o 09:28

Dla świetego spokoju... jeśli masz zamiar jeździć tym samochodem

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: radii86 » 14 maja 2020, o 14:00

Dzwoniłem do aso opla i powiedzieli to samo co pisze na forum 150 tys km lub 10 lat a dla świętego spokoju po 100 tys km wymienić. Skoro rozrząd ma 3 lata i 55 tys km to myślę, że nie ma co szaleć z wymianą. O ile wydruk z aso opla można przyjąć za prawdziwy ale myślę, że nikt by nie wpisał wymiany gdyby faktycznie nie wymieniali.

Awatar użytkownika
Major601
Użytkownik
Posty: 592
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Major601 » 14 maja 2020, o 20:19

Więc jeździj spokojnie.
Ja nikomu nie ufam tylko Tobie Kiler 😄

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 3209
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 17 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: IBZI » 14 maja 2020, o 22:39

Tu raczej nie chodzi o to, czy ufać ASO. Jeśli jest wpis w bazie, to pewnie wymienili. Raczej chodzi o to, ile rzeczywiście ten samochód przejechał od tego czasu. Jeśli tej informacji jesteś pewny, to jeździj spokojnie i wymień przy sugerowanym przebiegu.

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: radii86 » 22 maja 2020, o 16:55

Okazało się, że pasek rozrządu piszczy na zimnym. Mechanik go czymś psikał i wtedy przestawał. Wcześniej myślałem że to pasek klinowy. Po rozgrzaniu przestaje piszczeć. Wymieniać rozrząd czy tak może zostać ? Miał ktoś taki przypadek?

jar-231
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: jar-231 » 22 maja 2020, o 17:33

Jak ci piszczy to znaczy że coś się z nim dzieje. Raz że to nie fajnie się prezentuje a dwa to ciężko powiedzieć ile jeszcze wytrzyma. Ja bym się nie zastanawiał i wymienił bo pewnie i tak cię to czeka prędzej czy później.

Zorro25
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 29 paź 2018, o 20:12
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2014
Miasto: Gorzów Wlkp.

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Zorro25 » 22 maja 2020, o 20:15

Ok 50 tys. po wymianie zaczęło mi coś rzęzić z okolic rozrządu. Przejechałem jeszcze tak prawie 30 tys. Dzisiaj jestem po wymianie rozrządu i wszystko ładnie chodzi. Rozrząd z wymiana w ASO wytrzymał niecałe 80 tys. Po zdjęciu pasek i rolki nie były już w dobrym stanie.

Indy84
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: 24 mar 2020, o 19:20
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Pruszcz Gdański

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: Indy84 » 24 maja 2020, o 08:09

Witam,
Aktualizuję temat z moim rozrządem.
Rozrząd wymieniony 50k temu w ASO w Niemczech. Niecałe dwa lata temu.
Padła pompa wodna, w drzazgi poszedł pasek, góra głowicy w strzępach.
Sprzedawca samochodu, dealer Opla, twierdził że części są jeszcze na gwarancji, jeśli padły to wymiana powinna się odbyć gwarancyjnie.
Opel Polska stoi na stanowisku że ponieważ auto było serwisowane w Niemczech to niech niemiecki Opel się martwi. !Gwarancja na części wymienione za granicą w Polsce nie obowiązuje!
Także lepiej wymienić wcześniej niż wydać 4 koła...

Wysłane z mojego Hammer_Blade2_PRO przy użyciu Tapatalka



Dodano po 2 godzinach 50 minutach 13 sekundach:
Fragment pisma Opel custom care:
Administrator potwierdził przekazane przez serwis stanowisko, iż gwarancja na część jest honorowana jedynie w kraju w którym została dokonana usługa, co za tym idzie, zalecamy otworzyć zgłoszenie gwarancyjne w serwisie który ją wykonał.
Dziękujemy za kontakt z Działem Obsługi Klienta.


Wysłane z mojego Hammer_Blade2_PRO przy użyciu Tapatalka

jar-231
Użytkownik
Posty: 311
Rejestracja: 26 wrz 2017, o 22:13
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Białystok
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: jar-231 » 24 maja 2020, o 14:12

I dlatego jak coś się zaczyna dziać niepokojącego na rozrządzie to lepiej wymienić i mieć następne 50 tyś z głowy niż czekać, bo to potem może drogo kosztować. A tego nikt nie przewidzi czy zrobi jeszcze 30 tyś czy 3 tysiące.

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: radii86 » 28 maja 2020, o 22:13

Odkręciłem dzisiaj osłonę rozrządu i zrobiłem zdjęcia. Piszczy z koła zębatego tego widocznego po lewej stronie a przynajmniej tak mi się wydaje. Dziwi mnie również brud pod osłoną rozrządu, na pasku i kołach - koloru brązowego. W każdym aucie do tej pory pasek i wnętrze pod osłoną było czyste. Czy faktycznie może piszczeć to duże koło i ten brud to coś normalnego w tych autach?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2 cze 2020, o 19:27 przez radii86, łącznie zmieniany 1 raz.

bob_dg
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: bob_dg » 30 maja 2020, o 09:38

Sprawdź czy nie piszczy pompa wody. Z dużego koła zębatego mało prawdopodobne żeby coś piszczało. U mnie przy wymianie rozrządu okazało się że pompa wody już miała dość. Była przytarta, bardzo ciężko obracał się wirnik pompy. Radzę Ci nie bagatelizować problemu bo już kolega Indy84 remontuje silnik z powodu zatarcia pompy. Nie ma co czekać z wymianą rozrządu do ostatniej chwili. Stara zasada mówi kupiłeś auto wymień rozrząd. Druga sprawa przy tym silniku obowiązkowo do sprawdzenia dolne koło zębate na wale korbowym lub profilaktyczna wymiana.

piter410
Klubowicz
Posty: 63
Rejestracja: 2 gru 2018, o 18:07
Auto: opel insignia 2014
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Pruszków

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: piter410 » 30 maja 2020, o 09:56

radii86 pisze:
28 maja 2020, o 22:13
Odkręciłem dzisiaj osłonę rozrządu i zrobiłem zdjęcia. Piszczy z koła zębatego tego widocznego po lewej stronie a przynajmniej tak mi się wydaje. Dziwi mnie również brud pod osłoną rozrządu, na pasku i kołach - koloru brązowego. W każdym aucie do tej pory pasek i wnętrze pod osłoną było czyste. Czy faktycznie może piszczeć to duże koło i ten brud to coś normalnego w tych autach?
Ja w swojej jak wymieniałem rozrząd to też miałem taki brązowawy nalot, i też się dziwiłem że jest taki brud ale pompa była w bardzo dobrym stanie ale wywaliłem wszystko .
Tylko że moja miała 95 000 km

radii86
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: 6 maja 2020, o 10:13
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Krosno

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: radii86 » 2 cze 2020, o 09:18

Dzięki za porady. Będę wymieniał rozrząd. Doradźcie czy wziąć osobno pasek conti, rolki iny i pompę hepu (wtedy nie ma śrub montażowych) czy zestaw skf (pasek biały to chyba robi dayco) z rolkami i pompę hepu - wtedy mam śruby montażowe.

bob_dg
Forumowicz
Posty: 63
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Rozrząd 2.0 CDTI

Post autor: bob_dg » 2 cze 2020, o 23:22

Ja u siebie zamontowałem cały zestaw Dayco KTB847. Kosztował mnie 315zł. Pasek tak jak w oryginalne biały z warstwą teflonu. Na forach Fiata głoszą, że Dayco idzie na pierwszy montaż do naszych fiatowskich CDTI

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”