------VII Ogólnopolski Zlot Insignia Club Polska - 15-17 maja - zapisz się
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Ciśnienie oleju

ODPOWIEDZ
pawel_insignia
Użytkownik
Posty: 579
Rejestracja: 26 cze 2017, o 20:25
Auto: Insignia 2.0 160KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: pawel_insignia » 12 lut 2020, o 13:47

ja mam tulejkę zamontowaną, ale nie taką tylko inną, od Autopasji WŁOCŁAWEK. Ponad półtorej roku z nią jeżdżę. Jakieś 3 miesiące temu zapalił mi się komunikat niskie ciśnienie oleju. Pojechałem na sprawdzenie. Na zimnym i na ciepłym miał książkowe parametry, więc wymieniony został czujnik. Od tamtej pory cisza.

berczis
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: 4 wrz 2018, o 22:15
Auto: Astra J
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bydgoszcz
Postawił piwo: 1 raz

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: berczis » 13 lut 2020, o 13:44

m.bielawski pisze:
12 lut 2020, o 13:18
Używał ktoś takiej tulejki? : https://m.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka ... n=1&page=1 . Jakieś opinie? Mierzył ktoś ciśnienie oleju po zamontowaniu jakiejkolwiek tulejki?
Ja zamówiłem właśnie z tego ogłoszenia, wczoraj dotarła, wygląda solidnie. Muszę teraz tylko kupić wszystkie inne uszczelnienia (bazując na poście ze strony 119), żeby przy okazji zdjęcia miski wymienić wszystko, co się może niedługo "zmęczyć" i będę się umawiał do mechanika.

Dragox25xev
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Dragox25xev » 14 lut 2020, o 11:31

Panowie chce kupić auto,właściciel oznajmił mi że w listopadzie czy grudniu zaświecila mu się kontrolka cisnienia oleju pojechał do mechanika żeby mu wymienił ta uszczelkę smoka niby w misce nic nie było .Jest możliwe że silnik już jest do bani? 250000tys km głównie trasy rocznik 2013 polift

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3981
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 71 razy
Otrzymał  piwo: 35 razy
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: dokia » 14 lut 2020, o 11:49

A była inspekcja panewek? Bo jak już misa zdjęta to powinno być to przejrzane. No ci powiem, że to trochę stresik. Dopytaj może o to i jak dawno to było w sensie tysięcy kilometrów potem przejechanych.

Dragox25xev
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Dragox25xev » 14 lut 2020, o 11:52

Jak mu komunikat wyskoczył to od razu pojechał a od tego czasu zrobił z 10.000tys

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 3981
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 71 razy
Otrzymał  piwo: 35 razy
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: dokia » 14 lut 2020, o 11:55

Ale sprawdzali stan panewek? Skoro już 10tys to raczej ok. To teraz gdybyś kupił te auto, to zmień od razu olej

Dragox25xev
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Dragox25xev » 14 lut 2020, o 12:15

Mówisz? Dzwonił do mnie przed chwilą czybajrualne bo w niedzielę kolo 11 ktoś chciałby ja zobaczyc haha

Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
Albo podpucha albo głupio mu byli 2 razy się pytać....powiedzial że w sobotę też mogę podjechac

omegarules
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: omegarules » 15 lut 2020, o 07:54

Jeśli 2013 polift to już powinien mieć czujnik ciśnienia na 3 kabelki, więc mozna odczytac wartość?

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Dragox25xev
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Dragox25xev » 15 lut 2020, o 13:40

Acha a powiedz mi op com sprawdzę to ?jakie powinno byc wzorowe cisnienie?

Ziomall123
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: 3 lut 2020, o 18:46
Auto: Insignia A
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Kraków
Postawił piwo: 2 razy

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Ziomall123 » 15 lut 2020, o 22:40

berczis pisze:
13 lut 2020, o 13:44
m.bielawski pisze:
12 lut 2020, o 13:18
Używał ktoś takiej tulejki? : https://m.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka ... n=1&page=1 . Jakieś opinie? Mierzył ktoś ciśnienie oleju po zamontowaniu jakiejkolwiek tulejki?
Ja zamówiłem właśnie z tego ogłoszenia, wczoraj dotarła, wygląda solidnie. Muszę teraz tylko kupić wszystkie inne uszczelnienia (bazując na poście ze strony 119), żeby przy okazji zdjęcia miski wymienić wszystko, co się może niedługo "zmęczyć" i będę się umawiał do mechanika.
I jak już po wymianie? Na aukcji nie pisze z jakiego materiału jest to wykonane. Mógłbyś powiedzieć? Jeżeli nie to mógłbyś podać wymiary tej tuleji?

omegarules
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: omegarules » 15 lut 2020, o 22:46

Dragox25xev pisze:Acha a powiedz mi op com sprawdzę to ?jakie powinno byc wzorowe cisnienie?
Zimny silnik powinien wskoczyć od razu powyżej 5 bar na jalowych obrotach. Rozgrzany ok 1,5-2 bar na jalowych

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Dragox25xev
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 27 sty 2020, o 09:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Poznań

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Dragox25xev » 16 lut 2020, o 09:27

Podziękował;)

Jaronson
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 5 maja 2019, o 10:07
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: Cork

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Jaronson » 18 lut 2020, o 13:41

Witam! Insignia 2.0 cdti a20dte 2015 rok 191 tys km. Do mierzenia cisnienia oleju uzywam torque pro. Zauwazylem ze w trakcie jazdy, kiedy olej jest jeszcze zimny, cisnienie nie wynosi wiecej niz 2.5 - 3 bary przy okolo 2 - 2.5 tys obrotow (wiecej na zimnym nie daje). Dopiero kiedy olej sie nagrzeje cisnienie nagle podnosi sie do okolo 4 bar lub wiecej w tym samym zakresie obrotow. Przy zimnym rozruchu zawsze wynosi 3 bar, chyba ze jest bardzo zimno wtedy na chwile wskakuje 5 bar. Czy to normalne dzialanie pompy oleju?

omegarules
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: 10 lip 2019, o 08:58
Auto: Opel Zafira Tourer
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Szczecin

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: omegarules » 18 lut 2020, o 14:22

A masz start/stop?

Wysłane z mojego BLA-L29 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Ping
Klubowicz
Posty: 2497
Rejestracja: 20 cze 2016, o 14:18
Auto: Insignia ST / MY2011
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: W-wa
Otrzymał  piwo: 70 razy
Kontakt:

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Ping » 18 lut 2020, o 15:40

Dte ma ss

Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka



Jaronson
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 5 maja 2019, o 10:07
Auto: Insignia
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2015
Miasto: Cork

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: Jaronson » 18 lut 2020, o 18:47

Tak mam start stop

Awatar użytkownika
radek12
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2019, o 11:21
Auto: Zafira C 2.0CDTI96kW
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2015
Miasto: Londyn/Bydgoszcz

Re: Ciśnienie oleju

Post autor: radek12 » wczoraj, o 19:25

skowronek83 pisze:
1 lut 2020, o 19:45
Czy któryś z was drodzy forumowicze orientuje się jaki klucz należy użyć do odkręcenia miski olejowej i półosi od strony skrzyni biegów?
Z góry dziękuję za odpowiedź :)
Robiłem wymianę sam i znam rozmiary.

Na początek: nie ma potrzeby zdejmowania koła i wyjmowania całej półosi-wystarczy wysunąć 1-1,5cm. Tą bajkę wymyślili i propagują mechanicy aby wygłądało to na poważną pracę, żeby zniechęcić do robienia samemu, wydłużać czas i naciągać na kasę.

Miska olejowa: Torx T40 (4 śruby-2 w lewym boku i 2 w prawym boku są mniejsze ale klucz ten sam T40). Bok od strony pasków klinowych musisz atakować torxem nie dłuższym niż 48mm (i z jak najmniejszą główką żeby jak naj mniej odstawał na bok od silnika i był w osi ze śrubą-najlepiej T40 1/4") bo inaczej nie włożysz w niego klucza-limitowane miejsce ze względu na bliskość "sanek"(ramy silnika). Musisz podnieść kilka (3-5cm) silnik do góry. Pozostałe atakujesz torxem o długości minimum 150mm aby wystawał Ci poniżej michy i żebyś mógł obracać kluczem + przedłużka około 100mm
T40 48mm bok miski.jpg
T40 z przedłużeniem.jpg
Odkręcasz półoś od strony pasków klinowych a nie skrzyni biegów. Klucz 15 oczkowy i grzechotka połamaniec(zginany). Aby jedną ze śrub wyjąć musisz podlewarować silnik deko(1-2cm) do góry używając lewarka opierając go o uchwyt mocowania kompresora klimatyzacji i wysunąć półoś ze skrzyni biegów o około 1cm przez jej szarpnięcie(wychodzi lekko). Poleci olej przekładniowy-najlepiej go spuścić przed.
Śruba blokowana przez półoś.jpg
Jeszcze jedem myk: przy wyjmowaniu miski olejowej. Aby wyszła-bo będzie się blokować(opierać o "sanki"/ramę silnika), musisz opuścić w dół silnik o około 3-4cm po wcześniejszym poluzowaniu 3 śrub uchwytu silnika (łapy silnika) pod filtrem powietrza. Oczywiście asekuracyjnie przed opuszczeniem trzeba podłożyć pod silnik-najlepiej pod uchwytem kompresora klimatyzacji, lewarek.
Micha po odkręceniu żeby wyszła, trzeba ją podważać na boki, wkładając np. długą 50cm okrągłą przedłużkę do kluczy nasadowych w dziurę jednej ze śrub (tej problematycznej co nie którzy wiercą otwory-tam gdzie jest koło zamachowe skrzyni biegów). Pukanie w nią młotkiem gumowym ze wszystkich stron nic nie daje. Jest w tej dziurze taka czarna blacha, powygina się trochę ale tym się nie przejmuj-nie będzie przez to potem żadnego problemu.

Przy wymianie uszczelki na tuleję wymień dołączone do niej oringi silikonowe(czerwone)które przy wkładaniu mogą się pościnać na bardziej wytrzymałe mechanicznie(praktycznie nie zniszczalne)i odporne na olej napędowy Vitonowe(FKM-to samo). Musisz też mieć szlifierkę pod ręką bo jeden bok tulei nie jest dokładnie dopasowany(nie będzie chciał wejść do miski) i trzeba go deko zeszlifować. I żeby wszystko było idealnie to dwie śruby M6 mocujące tuleję do miski olejowej powinny być dłuższe o grubość(wysokość tulei) czyli o 4mm.

Najlepsze wymyślone rozwiązanie eliminujące badziewną uszczelkę to tuleja. Nie ma innego lepszego na tą chwilę. Inne z tuleją dwustronną wciskaną w tą samą uszczelkę to badziewie(wg mnie) bo bazuje cały czas na tej samej lipnej uszczelce która z czasem stwardnieje, skurczy i będzie przepuszczać. Miejsce styku uszczelki ze smokiem nadal jest nieszczelne bo tuleja wchodzi w środek otworu smoka bez żadnej uszczelki. Poza tym, jeśli tuleja wchodzi na ścisk, to chciałbym widzieć nastroje tych co to montują-wątpię aby bez problemu-w osi do gniazda pompy w nią weszła. W tulei(adapterze)którą zamontowałem u siebie, jest luz około 0,10-0,20mm pomiędzy zewnętrzną średnicą tulei a wewnętrzną średnicą gniazda pompy oleju, co daje łatwość montażu i niweluje nie idealne ustawienie się tulei w osi z gniazdem pompy oleju. Rolę amortyzatora tej róznicy spełnia tutaj oring.
Tuleja zastepujaca uszczelke.JPG
Tuleja przykręcona do smoka miski olejowej.JPG
I ostatnia ważna rzecz o której nikt nie mówi: wymień 2 oringi rurki separatora oleju(dolny przewód odmy) wewnątrz miski olejowej 19x2 na Vitonowe(FKM-to to samo co Viton). Znajdują się w środku miski olejowej i wymiana ich tylko po zdjęciu miski. U mnie były sklapciałe i przepuszczały olej i mogły powodować ten sam efekt utraty ciśnienia co uszczelka smoka. Wygląda na to, że nie były odporne na olej napędowy. Twardość oringa ShA 70 lub 75

Nie przekręć gwintów 4 mniejszych śrub michy olejowej, momenty dokręcania:
M6=9Nm
M8=25Nm
M10=40Nm

Najlepszy uczczelniacz(wg mnie) do michy to amerykański Versachem Mega Grey Silicone, Part Number: 99939 Jak złapie to nie puści. Nie twardnieje jak inne uszczelniacze-pozostaje elastyczny. Od 15 lat używam i zero reklamacji. Inne się chowają. Temperatura pracy: -53ºC do 232ºC Czas całkowitego schnięcia: 24h Czas do odczekania po posmarowaniu przed złożeniem ze sobą części: 8-10min

Powodzenia!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”