--------------------------
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bani010
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 5 paź 2019, o 11:01

No to pocieszyłeś mnie. Ale wiosną do żyda...

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


gemi
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 14 cze 2019, o 07:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wiedeń

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: gemi » 5 paź 2019, o 11:08

Zacznij już sprzedawać, bo to nie jest szybka sprawa. Insigni w dieslu na serwisach sprzedażowych w PL w chwili obecnej są tysiące. Na otomoto w tej chwili 2400szt, to znaleźć Twoją też dla kogoś nie będzie łatwo.

Awatar użytkownika
bani010
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 5 paź 2019, o 11:30

Wiesz , ja mam cosmo, takich za dużo nie ma , patrzyłem 70% bieda.. Ale masz rację .... czas zacząć. Moja ma wszystko..

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


gemi
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 14 cze 2019, o 07:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wiedeń

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: gemi » 5 paź 2019, o 11:35

Też mam cosmo, ale w benzynie i też wiem że szybko nie pójdzie. Rynek tym zawalony, opel zmienił właściciela, więc nie jest to rynek już pewny, serwis od 2 lat dyktuje inne ceny. Myślę powoli też o zmianie marki i też zbieram się do tego jak do jeża. Takich jak moja teraz jest 12szt do zakupu w PL, ale to też każde auto musi znaleźć amatora.

norbi333
Zapaleniec
Posty: 4487
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: norbi333 » 5 paź 2019, o 12:11

bani010 pisze:
5 paź 2019, o 11:30
Wiesz , ja mam cosmo, takich za dużo nie ma , patrzyłem 70% bieda.. Ale masz rację .... czas zacząć. Moja ma wszystko..ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
Co drugie to cosmo . Ale to nie ten temat

Awatar użytkownika
bani010
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 5 paź 2019, o 12:29

No faktycznie. Ale spoko to nie ten temat. Można usunąć pusty, Panie Admin, tym bardziej że nie są chwalebne.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Spox_2
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: 15 wrz 2019, o 07:44
Auto: Insignia Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kielce

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Spox_2 » 5 paź 2019, o 15:41

Nie wiem czy na PL allegro jest jakiś silnik w większej liczebności jak A20DTH xD

Ponad 200 silników :))

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 2822
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: IBZI » 5 paź 2019, o 18:59

bani010 pisze:
5 paź 2019, o 12:29
No faktycznieObrazekObrazek. Ale spoko to nie ten temat. Można usunąć pusty, Panie Admin, tym bardziej że nie są chwalebne. ObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka
To proszę nie zaśmiecać tematów (kolejny raz) i nie trzeba będzie usuwać.

Wracany do tematu panewek...

milyjarek
Nowicjusz
Posty: 37
Rejestracja: 17 gru 2018, o 21:11
Auto: Chevrolet Malibu
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: milyjarek » 7 paź 2019, o 11:19

Co wy robicie z tymi samochodami że te silniki padają? Są to jedne z najlepszych silników już kiedyś to pisałem a w jednym z ostatnich numerów czasopisma motor był opisywany ten silnik i to bardzo pozytywnie. Bez ingerencji ale dbanie o silnik potrafi on przejechać 700kkm ale trzeba dbać a nie robić u "Januszy." Nie jest również prawdą że każdy silnik ma wady. Najlepszym silnikiem który jest w niektórych oplach taki jak mam w Chevrolecie 2,0 VCDI , na drugim miejscu mam w drugim chevrolecie A20DTH , bardzo dobre silniki ma Hyundai I30 czy Kia Ceed , takich przykładów jest więcej. Dbajcie o samochody jak należy bo większość z was stać było na auto a nie stać już na prawidłowy serwis. Jeden z forumowiczów już opowiedział mi jak wielu członków tego forum ma swoje auta na drutach i jak to ma działać poprawnie.

kosa6091
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2018, o 19:07
Auto: Isia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Brzesko

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kosa6091 » 7 paź 2019, o 11:48

Tak najlepszy silnik na świecie Łopel.... Ku.. a, zapraszam na wątek ciśnienie oleju, doradz koledze dobry serwis ASO, może mu powiedzą dlaczego silnik do którego nie powinno się zaglądać przynajmniej do jakiegoś rozsądnego przebiegu, a robią się takie cyrki, na szczęście zdarzył, ilu nie zdarzyło? To nie jest samochód wyczynowy żeby wymienić główne podzespoły co sezon!

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
bani010
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 9 paź 2019, o 07:42

Zgadzam się z kolegą, pierwszy raz dotykam się z takim silnikiem i takim problemem . Przecież to jest ewidentna wina producenta . Nikt z nas nie ma możliwości wpływu na tę wadę , okazuje się że wymiana uszczelki pompy smoka oleju nie daje żadnej c gwarancji . Problem tkwi w smarowaniu i wadzie konstrukcyjnej.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka



czyrek
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: czyrek » 9 paź 2019, o 08:40

Opel i Fiat razem opracowali ten silnik,
U Fiata działa i to dobrze, w Oplu jest problem,
problem jest raczej z częściami i wykonaniem

Awatar użytkownika
bani010
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 9 paź 2019, o 09:14

No tak zgadza się. Czyli ktoś dał D.... I zero odpowiedzialności.

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


norbi333
Zapaleniec
Posty: 4487
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: Biturbo 4x4,2.0T 4x4
Kod silnika: A20NFT
Rok produkcji: 2014
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 11 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: norbi333 » 9 paź 2019, o 10:18

A jaka ma być odpowiedzialność?. Gwarancja dawno minęła, a więc nikogo to nie interesuje. Dla producenta aut liczą się tylko klienci kupujący nowe auta, a nie 10 cio latki

Awatar użytkownika
bani010
Nowicjusz
Posty: 93
Rejestracja: 18 sie 2019, o 14:28
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: Koło
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: bani010 » 9 paź 2019, o 10:24

.... to nie piszcie że jest to super silnik bo okazuje się że nie ma reguły na awarię i zatarcie, może to nastąpić zarówno 80 k jak i 120k 200 k itd. Ale już kupiłem sobie 2 silniki na zapas niech leżą ... w garażu..

Wysłane z mojego SM-G975F przy użyciu Tapatalka


Maverick_86
Użytkownik
Posty: 583
Rejestracja: 30 mar 2018, o 07:22
Auto: Insignia ST Cosmo
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: lubelskie

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: Maverick_86 » 9 paź 2019, o 12:13

Zgadzam się z kolegą powyżej, że prawda jest taka, że niestety ten silnik to coś jak tykającą bomba i jakby o niego nie dbać to do końca się nie zna dnia i godziny kiedy może paść, dosłownie każdemu, czytając forum nie ma na to reguły.

P405
Zapaleniec
Posty: 2607
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 9 paź 2019, o 20:12

Żaden silnik nie wytrzyma nie wiadomo ile jak będzie pracował na oleju rozrzedzonym ON. Mało jest pierwszych właścicieli, którzy od początku wszystkiego pilnowali. Czyli wypalania DPF, zmiany oleju co 10-15 tyś. Nawet po zmianie oleju bardzo szybko idzie do niego dolać ON i tak jeździć do następnej wymiany.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


kosa6091
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2018, o 19:07
Auto: Isia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Brzesko

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kosa6091 » 9 paź 2019, o 21:02

Jeśli piszesz o rozrzedzonym oleju w silniku to z doświadczenia czy przeczucia że silnik w oplu nie wytrzymuje z tego powodu? Czyli można wywnioskować że diesel począwszy od euro 4 nie mają dpf i nie rozrzedzaja oleju, ma je tylko opel :-/ no śmiała teza. Olej rozrzedza tylko zapchany bądź nie sprawny układ dpf który próbuje się wypalić po każdym odpaleniu samochodu i osiągnięciu warunków czyli temp. w tym momencie dochodzi do przybywania oleju po kazdorazowym zgaszeniu samochodu w trakcie procedury (mowa o dpf i fap bez wtrysku paliwa bezpośrednio w nim)a zasygnalizuje usterkę dopiero po osiegnieciu krytycznej wartości różnicy ciśnień, jeśli ktoś sprawdza poziom oleju to się zorientuje w porę. Gdyby to był powód to co dziesiąty diesel powyżej 200tys byłby zatary , a chyba tak nie jest. O przybywaniu oleju pisze z własnego doświadczenia 1.6 D volvo filtr fap około 2cm powyżej max na miarce, mechanik( bardziej pseudo mechanik wymienicz) niby wyczyścil miało być cacy, a co się rozgrzal to na postoju wentylator na max przy wyłączonej klikmie (+2°C)w, moim modelu to jedyna oznaka wypalania bez podglądu w komp., 30 tys od eko przygód od pukac na tą chwilę ok.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka


P405
Zapaleniec
Posty: 2607
Rejestracja: 18 gru 2013, o 08:03
Auto: Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Leszno
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: P405 » 9 paź 2019, o 21:36

Każde przerwanie wypalania powoduje, że ON spłynie do oleju. Cześć odparuje podczas dłuższej trasy. Często zatarcie następuje na 2 cylindrze, czyli tam gdzie DPF grzeje najmocniej zwłaszcza przy wypalaniu bez jazdy. Inne marki wprowadziły 5 wtrysk i nie ma tego problemu.

Wysłane z mojego NX551J przy użyciu Tapatalka


kosa6091
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: 18 wrz 2018, o 19:07
Auto: Isia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Brzesko

Re: Obracające panewki 2.0 CDTI A20DTH

Post autor: kosa6091 » 10 paź 2019, o 06:07

P405 pisze:...
Zgodze się, nadmiar nie spalonego ON spływa do oleju, ale przy sprawnym układzie ile razy zgasisz silnik podczas wypalania pomiędzy interwalem wymiany oleju? (15tys / 400km = 38 wypaleń) ;
nie wiem o co chodzi z tym odparowaniem, to co nie spłynie przez pierścionki zostanie spalone albo wyplute przy następnym odpaleniu, bo niby skąd ma odparowywac przez zawory ssące i cały układ dolotowy, a klapa gaszaca? ;
w wielu samochodach filtr jest umiejscowiony zaraz za turbina czyli w pobliżu bloku silnika i ma dodatkowy wtryskiwacz ( nie koniecznie 5), nie zmienia jedo temp. wypalania, mowa o tzw suchym filtrze.




Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 10 paź 2019, o 09:48 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”