--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wymiana silnika

xxtomeckxx
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 1 paź 2018, o 10:28
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wielun

Re: Wymiana silnika

Post autor: xxtomeckxx » 4 paź 2018, o 20:33

Dziękuję za podppwiedz😉 Co do pojęcia to mam go całkiem sporo i wyjmowałem silniki lecz w starszych samochodach i zawsze góra, a z insignią nie miałem do czynienia i troszke mnie martwi fakt czy zmieszcze go do góry.Jeszcze raz dzięki za wskazówki

przemol892008
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: 6 paź 2018, o 16:04
Auto: insignia cdti160
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Turek
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana silnika

Post autor: przemol892008 » 13 lis 2018, o 07:41

Spokojnie wyjdzie Ci góra, odpinasz tylko półosie wydech, i wyciagasz caly z instalacją.

wysoky
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: wysoky » 14 cze 2019, o 12:57

Panowie zatarty wał na górnych panewkach. Wymiana silnika na regenerowany czy remont tego?Nie wiem co robić i ciekaw jestem waszych opinii w tej kwestii.

gemi
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 cze 2019, o 07:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wiedeń

Re: Wymiana silnika

Post autor: gemi » 14 cze 2019, o 13:24

Niby nie powinno się skreślać auta przy pierwszej naprawie, ale ta będzie kosztowna. Auto z tego co czytam masz od niedawna więc jeśli kwestia przywiązania się do niego nie wchodzi w grę to może warto te auto teraz sprzedać z obniżoną ceną. A jeśli chcesz robić, to koniecznie wybierz zakład gdzie wystawią ci na to fakturę/rachunek aby w przypadku gdyby coś potem było nie tak to aby mieć jak wnosić o reklamację/odszkodowanie. Bo to jednak niemały wydatek przed tobą.

wysoky
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: wysoky » 14 cze 2019, o 13:34

no tak tylko jakbym je chciał teraz sprzedać to ile za nie dostane? Grosze bo nikt inny poza handlarzem tego nie weźmie a on musi to zrobić i jeszcze zarobić. to co ja wezme 10tysiecy za niego?
A jakbym je chciał zostawić dla siebie to lepiej remont czy regenerowany silnik? Jak to mniej wiecej przedstawia sie kosztowo?

gemi
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 cze 2019, o 07:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wiedeń

Re: Wymiana silnika

Post autor: gemi » 14 cze 2019, o 14:15

To może poszukaj anglika, ale najlepiej takiego który sam przyjedzie z Tobą , a nie że sam silnik. Resztę części możesz potem z anglika sprzedać, bowiem, nie zarejestrujesz go gdyż z wiadomego powodu będzie niesprawny, wtedy można sprzedać na części. Kupowanie silnika to zawsze też ryzyko bo to takie przysłowiowe kupowanie kota w worku. Sytuacja patowa a wydatek przed Tobą i tak z 6-10tys zł

wysoky
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: wysoky » 14 cze 2019, o 14:17

Aglika to raczej sam nie wynajde więc odpada. A remont tego silnika?

gemi
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: 14 cze 2019, o 07:06
Auto: Insignia
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wiedeń

Re: Wymiana silnika

Post autor: gemi » 14 cze 2019, o 14:22

No remont, ale rzeczywiście tak jak kolega napisał Ci w innym temacie- ktoś musi tam zajrzeć i powiedzieć czy warto, a za to że zajrzy i tak będziesz musiał zapłacić parę stówek. Remont to też ponad 5tys, a w tym Włocławku wymiana na regenerowany to też jakoś ok 6tys, ale tam chociaż masz gwarancji rok.

wysoky
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: wysoky » 22 lip 2019, o 09:03

No i po remoncie. Kupiony nowy wał nominalny, panewki, osiowany blok. Wszystko razem z robotą płynami filtrami itd. wyszło 4700,- nie jest źle biorąc po uwagę ze przeglądając posty na forum przed remontem szykowałem sie na większy wydatek, a wyszło przyzwoicie. Oby więcej niespodzianek nie było. Czego i wam życzę:) i dzięki jeszcze raz za pomoc i rady...lecę docierać;)

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 2741
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 4 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: IBZI » 22 lip 2019, o 09:21

To życzymy szerokości i bezawaryjnego użytkowania.

marcin.1987
Klubowicz
Posty: 794
Rejestracja: 20 maja 2016, o 10:40
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Gdańsk
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wymiana silnika

Post autor: marcin.1987 » 22 lip 2019, o 09:55

wysoky pisze:
22 lip 2019, o 09:03
No i po remoncie. Kupiony nowy wał nominalny, panewki, osiowany blok. Wszystko razem z robotą płynami filtrami itd. wyszło 4700,- nie jest źle biorąc po uwagę ze przeglądając posty na forum przed remontem szykowałem sie na większy wydatek, a wyszło przyzwoicie. Oby więcej niespodzianek nie było. Czego i wam życzę:) i dzięki jeszcze raz za pomoc i rady...lecę docierać;)
A gdzie remontowałeś? Takie info może się przydać na przyszłość dla innych, bo lepiej oddać do warsztatu, który już ma doświadczenie niż przecierać szlaki.

wysoky
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: 30 maja 2019, o 12:21
Auto: Opel Insignia CDTi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: ...
Postawił piwo: 2 razy

Re: Wymiana silnika

Post autor: wysoky » 22 lip 2019, o 14:12

Auto rozbierane i składane w AUTO MIS w miejscowości Gołaszyn woj. lubelskie, natomiast szlify, osiowania w Zakład Mechaniki Pojazdowej Tadeusz Ossowski al. Solidarności 20, Biała Podlaska woj. lubelskie. W zasadzie to dopiero 3 dni użytkowania więc to chyba przy wcześnie na użycie słowa POLECAM:) poczekam troche i ewentualnie dopisze:)

czyrek
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Wymiana silnika

Post autor: czyrek » 13 sie 2019, o 20:57

czy ktoś może się orientuje jak przekłada się oplowskie A20DTH na kod Alfy Romeo?

Awatar użytkownika
supi
Forumowicz
Posty: 484
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana silnika

Post autor: supi » 13 sie 2019, o 21:14

2.0JTDM o nr 939B5000 do Fiata Freemonta wygląda bardzo podobnie.
Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 939B4000 136PS

czyrek
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Wymiana silnika

Post autor: czyrek » 13 sie 2019, o 21:22

939B3000 - 170PS, ale który słupek można do opla przeszczepić?

Awatar użytkownika
supi
Forumowicz
Posty: 484
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana silnika

Post autor: supi » 13 sie 2019, o 21:26

Inni opisywali przekładkę 1.9, a nie 2.0. Poza tym patrząc na ceny, to przekładka 2.0 jtdm chyba mija się z celem, bo to podobne pieniądze jak nie większe z uwagi na dopasowywanie.

czyrek
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Wymiana silnika

Post autor: czyrek » 13 sie 2019, o 22:02

pytam o Alfę, bo nie słyszałem o zatartej, a silniki te same

bob_dg
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: 10 lip 2018, o 09:11
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana silnika

Post autor: bob_dg » 13 sie 2019, o 23:53

czyrek pisze:
13 sie 2019, o 22:02
pytam o Alfę, bo nie słyszałem o zatartej, a silniki te same
Raczej nikt nie słyszał bo Alfy/Fiaty z tym samym silnikiem się nie zacierają pomimo że to ten sam silnik konstrukcyjnie i również trapi go problem uszczelki smoka. Temat wart bliższej uwagi dlaczego tak jest. Napewno Opel włożył swoje gówniane wały i panewki. Najśmieszniejsze jest to że panewki dobierane były kolorami w zależności od średnicy czopa. Wyprodukowane wały miały różne średnice na czopach dlatego ratowano się panewkami o różnych grubościach. Może ktoś ma możliwość porównania fizycznie wałów, panewek, pomp oleju wiele by to wyjaśniło

czyrek
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: 12 kwie 2019, o 13:49
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Wrocław

Re: Wymiana silnika

Post autor: czyrek » 14 sie 2019, o 10:02

przejrzałem zdjęcia dostępne na necie i 939B3000 z Alfy różni się jedynie miską olejową i logo producenta,
miskę można przełożyć to nie problem również mocowania do poduszek, pytanie czy coś jest z czym będzie problem?

Awatar użytkownika
supi
Forumowicz
Posty: 484
Rejestracja: 5 maja 2016, o 19:34
Auto: Insignia HB
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Wymiana silnika

Post autor: supi » 14 sie 2019, o 17:29

Poza wyglądem jak bardzo konstrukcyjnie jest podobny? Problem w tym, że poza silnikiem raczej elektroniki nie przełożysz, bo fiansowo to nieopłacalne. Mam na myśli części, liczbę roboczogodzin i niechęć potencjalnego klienta do nabycia takiego auta. Np. w MB był stosowany silnik M271, który miał wiele wersji wyglądających identycznie, a niestety były różnice i one powodowały, że ot tak nie przełożysz ze względu na elektroniką do danego modelu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”