--------Spot śląsko-małopolsko-świętokrzyski - 1.09 - na forum i na FB
----------------------------------
-------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku Obrazek

Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

ODPOWIEDZ
mati11294
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mati11294 » 8 cze 2019, o 05:31

No to masz odpowiedz skad ta temperatura na egt. Po remapie takim nie dziwne ze paliwa wiecej dolewa i stad tepmeratura taka ale oczywiscie sie tym nie ma co przejmowac bo wplyw cudowny na regeneracje pasywną . a wtryski oczywiscie zakodowac obowiazkowo ,moze troche bedą dokladniejsze.
Ostatnio zmieniony 10 cze 2019, o 00:25 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8

Poldon
Nowicjusz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
Auto: Insignia 2.0 165 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Poldon » 9 cze 2019, o 19:59

Witam w końcu rozwiązałem problem z przedwczesnym wypalaniem w lecie DPF w moim aucie! (temp powyżej 15 stopni kiedy EGR się zaczyna otwierać) Powodem był padający już akumulator (zwarcie i nie trzymanie prądu). Wymieniłem go na nowy i jest już ok :) Robię już 2 pełny cykl... pierwsze wypalanie zaczęło się przy 89% - dystans 490 km i wypaliłem go do 10% (nie przekraczałem 100 km, jazda po mieście). Aktualnie mam 44% a przebieg 240 KM.

Wcześniej w takich warunkach miałem wypalanie co ok. 100 km :/ jeżdżąc po mieście nawet 60 - 50 km

Już w tamtym roku miałem podejrzenie jeśli chodzi o układ doładowania aku, ale chciałem jeszcze przejeździć zimę.
Objawy padającego aku w moim aucie:

Ładowanie non stop 14V nawet 15V - nie ważne czy trasa czy miasto - teraz na trasie lekko ponad 12V,
Jazda tylko po mieście - nie działał start stop (teraz działa cały czas)
Wspomaganie kierownicy - po trasie było ok, przy jeździe po mieście dało się odczuć obciążenie,
w zimie bardzo kiepski rozruch,
czasem gdy go odpalałem nie włączał się panel i wyświetlacz prędkości.

Będe jeszcze jeździł i dawał znać czy nadal jest ok :) jestem dobrej myśli!

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3339
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 9 cze 2019, o 20:09

No widzisz pisałem że jak wszystko jest ok to wypala normalnie, nie trzeba nic odpinać czy odłączać żeby auto normalnie filtr wypalało.
Dziwne wypalania wtedy jak coś szwankuje, u Ciebie to był aku ;)

Poldon
Nowicjusz
Posty: 98
Rejestracja: 27 cze 2018, o 19:31
Auto: Insignia 2.0 165 KM
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2014
Miasto: Rzeszów
Kontakt:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Poldon » 9 cze 2019, o 21:04

Zgadzam się z Tobą ale żeby do tego dojść co jest nie tak to trzeba było sporo się nakombinować i denerwować.

Jestem po czyszczeniu DPF spr i czujników, czyszczeniu egr, spr turbo, zmiany kolektora na ten z klapami... już miałem wtryski wydzierać.

Nie mniej jednak. Jeśli będzie ok to zastanawiam się nad wyłączeniem egr... zawsze przed sprzedażą innemu użytkownikowi będzie można nadpisać w aso program.

Bez egr jest o wiele Lepsza i przyjemniejsza jadą no i kolektor nie jest zasyfiony.

dziusiox
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 12 lis 2018, o 12:49
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Gdynia
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: dziusiox » 10 cze 2019, o 11:20

idn59 pisze:
4 maja 2019, o 22:24
Trochę inny wątek.
Praktycznie wszystkie posty w tym temacie dotyczą silników A20XXX.
Mam silnik B20DTH 125KW, stan DPF kontroluję za pomocą Torque pro z pidami od Astry i diodą podpiętą pod ogrzewanie lusterek.
Na majówkę wybrałem się nad morze trasą S3 650km , przez cały czas miałem włączony torque i obserwowałem wskazania.
Stan wypełnienia DPF wahał się , z początku było 30% , potem spadło do 26% i zaczęło rosnąć. Dobiło do 58%, przez dłuższy czas wskazania nie zmieniały się, po jakimś czasie zapełnienie zaczęło spadać do 14%, myślałem , że to wypalanie , ale dioda podpięta pod lusterka nie świeciła się. Wyłączyłem aplikację i uruchomiłem ponownie, według wskazań torque wypalanie nastąpiło praktycznie bezobjawowo (cały czas na S3 , prędkość na tempomacie 130, 6 bieg). Patrząc na posty w tym wątku , gdzie są widoczne zapełnienia ok. 80% (dotyczące silników starszego typu A20xxx)nie wiem , czy torque i pidy z Astry oszukują , czy jest to normalne dla silników B20DTH z wtryskiem AdBlue.
Samochód sprawdzony różnymi programami 0 błędów.
Dlatego bardzo proszę użytkowników Insigni z silnikiem B20DTH o informacje dotyczące parametrów wypalania DPF
Czy to jest normalne w tym silniku , czy tylko ja mam problem?
Zauważyłem że podczas jazdy z warunkami idealnymi do wypalenia dpf w tym silniku dioda nie załącza się tzn nie potrzeba dodatkowego obciążenia, ale jesli podczas wypalania staniesz np na światłach do auto dodaje obciążenia i dioda się zapala. Jak ruszę i jadę odpowiednio dioda ponownie gaśnie a po spalaniu widać że wypalanie dpf trwa :)

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Major601 » 11 cze 2019, o 13:50

W przypadku tego silnika B20dth różne rzeczy ciekawe mają miejsce. Ja gdy uruchomiłem GDS2 i zacząłem kontrolować nasycenie dpf to po 200km miałem nasycenie sadzy 50%. Po kolejnych 100km spadło do 38% bez statusu regeneracji. Po kolejnych 100km wzrosło do 47%. Po wykonaniu kolejnych około 100km nic się nie działo i nie sprawdzałem ile jest. Ale po nocnym postoju i wyruszeniu w trasę zaczęło się wypalanie... po powrocie do domu i 40km od wypalenia nasycenie 15%...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mati11294
Nowicjusz
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2018, o 20:16
Auto: CORSA D
Kod silnika: inny
Rok produkcji: 2011
Miasto: BOCHNIA

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mati11294 » 11 cze 2019, o 16:12

czyli jak widzimy w tu sterownik jest jest zmieniony pod kątem wypalania jak w tdi. wszystko wskazuje ze sterownik postawil na wypalanie pasywne i w warunkach sprzyjajacych gdy zapelnienie jest niskie sam dopala zebrana sadze kiedy chce przez podniesienie chwilowe temp , co moze nie jest zanotowane w dzienniku wypalania, tak mi gdzies dzwoni

Awatar użytkownika
zulus
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 9 cze 2019, o 09:47
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Radzionków

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: zulus » 12 cze 2019, o 07:12

Bardzo ciekawe co piszecie o B20DTH, czy bez Torque pro da się podejrzeć wypalanie? Mam interfejs ELM i zwykłego Torque - w sumie mógłbym kupić ale jeszcze jakbym mógł prosić o co chodzi z tymi PID-ami z Astry ?
Diodę założyłem bardzo niedawno i nie miałem jeszcze wypalania..

W starej Insigni A20DTH też miałem diodę i wypalanie miałem regularne, ale zależną od pory roku zimą co ~1100km a latem co ~700km

Panek
Forumowicz
Posty: 297
Rejestracja: 20 lip 2017, o 17:34
Auto: insignia kombi
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2017
Miasto:

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Panek » 12 cze 2019, o 13:39

Wygląda na to że B20DTH silniki wypalanie mają nieregularne i jak warunki na to pozwalają.

Sent from my K10 using Tapatalk


Awatar użytkownika
ZicO
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
Auto: Insignia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: ZicO » 12 cze 2019, o 14:01

Widzieliście nowy sposób badania aut i walki ze zanieczyszczonym powietrzem
Kierunek dobry ale obawiam się, że tak samo jak w przypadku fotoradarów miasta zwietrzą okazję do robienia pieniędzy.

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Major601 » 12 cze 2019, o 14:12

Podgląd wypalania można zrealizować w B20dth przy użyciu VXDiag. Ja nie jeżdżę z laptopem na fotelu, ale przez jakiś czas po każdej trasie ok 50km podpinałem interfejs i sprawdzałem stopień nasycenia. Wypalanie doskonale rozpoznaję przez zmienioną pracę silnika, chwilowe spalanie i to, że ciśnienie oleju wzrasta o 100%

Awatar użytkownika
Blest
Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Blest » 12 cze 2019, o 14:27

W b20dth też mi się wydaje że wypala DPF nawet jak nie jest w 100% zapełniony, tylko np. przy 50%. Nieraz po zgaszeniu silnika słychać pękanie przy wydechu i specyficzny zapach.

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Major601 » 12 cze 2019, o 16:24

Zawsze po charakterystycznym „buczeniu” oraz chwilowym spalaniu wiem, oraz jak uruchomiłem ciśnienie oleju na liczniku to także można obserwować kiedy się wypala. Tak czy owak w okresie letnim nie zapełnia się więcej niż 70%. Jeszcze będę to obserwować. Wydaje mi się że jest to uzależnione także od selektywnej redukcji katalitycznej

idn59
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: 5 cze 2018, o 22:56
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: dolnośląskie
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: idn59 » 21 cze 2019, o 15:05

Informacja dla posiadaczy Insigni z silnikiem B20DTH.
Dzisiaj byłem w ASO i poprosiłem o sprawdzenie stopnia napełnienia DPF i przebiegu od ostatniego wypalania. Zrobiłem to , żeby sprawdzić czy wskazania Torque pro z pidami od Astry są wiarygodne. Okazało się , ze Torque pro podaje identyczne wyniki jak program serwisowy. Jedyna różnica , to taka , że w silniku B20DTH napełnienie osiąga niższy poziom , przy którym zaczyna się wypalanie, średnio jest to 50 - 60%

KrzysztofBB
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 22 kwie 2019, o 19:55
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto: Bielsko-Biała
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: KrzysztofBB » 22 cze 2019, o 09:24

Witam.
Tak czytam odnośnie wypalania DPF i u mnie ostatnio zaczęło się wypalanie przy 70% wg apki, natomiast zaczęło się ono chwilę po odpaleniu auta. Nie wiem skąd takie "wymuszone"(szybsze)póki co jednorazowe wypalanie i czy szukac jego przyczyny czy po prostu tak sie mogło wydarzyć że względu na panujące temperatury albo coś innego.
A wczoraj robiłem trochę kilometrów i poziom dpf doszedł do 72% i się jeszcze nie wypalił.
Pierwsze wypalanie doszło do 6% teraz różnie ale około 17%.
Dodam że w większości miasto. Trasa z reguły w weekend i wypalanie co ok. 300km

Awatar użytkownika
Major601
Forumowicz
Posty: 456
Rejestracja: 5 sie 2016, o 18:37
Auto: Opel Insignia HB
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2015
Miasto: Siemianowice Śląskie / Czechowice Dziedzice
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Major601 » 24 cze 2019, o 06:09

idn59 pisze:
21 cze 2019, o 15:05
w silniku B20DTH napełnienie osiąga niższy poziom , przy którym zaczyna się wypalanie, średnio jest to 50 - 60%
Już o tym pisałem - ale jest tak tylko w okresie letnim, w zimę podchodzi do 80 i więcej zanim zacznie się wypalać.

Awatar użytkownika
ZicO
Nowicjusz
Posty: 52
Rejestracja: 21 gru 2018, o 10:20
Auto: Insignia Biturbo
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Dąbrowa Górnicza
Postawił piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: ZicO » 24 cze 2019, o 09:07

Do jakiego poziomu wypala Wam się dpf i od czego jest to zależne ?
U mnie start procesu zazwyczaj co tankowanie +/- 600km i 80% napełnienia, poprzednio doszło do 8%, dzisiaj po aktualizacji softu dpf - 18%.

Awatar użytkownika
mazmarcin
Klubowicz
Posty: 3339
Rejestracja: 25 mar 2017, o 17:35
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2014
Miasto: Wodzisław Śląski
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 13 razy

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: mazmarcin » 24 cze 2019, o 09:10

Przecież pisało wiele razy od czego to zależy.
Aktualizacja nic nie zmieniła.

piotreek2-p1
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2019, o 13:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Milanówek

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: piotreek2-p1 » 25 cze 2019, o 12:44

Z racji tego, ze mam znajomego , który posiada Opla Insignie i ma problem z zapychaniem DPFa , namawiam Łukasza z LWPM Comfort aby w wolnej chwili podjął się poszerzenia obsługi modułu o kolejny model . Moduł wpina się w miejsce złącza diagnostycznego i dzięki niemu mamy na bieżąco podgląd DPFa.

Wiadomo im więcej osób zainteresowanych tym większa szansa na to aby podjął się realizacji projektu. Co o tym sądzicie? Czy byłby ktoś ewentualne chętny na taki moduł?

Obecnie taki moduł jest już stworzony min. dla Vectry C i działa wyśmienicie.

w linku poniżej , możecie podejrzeć jak to wygląda na wyświetlaczu Vectry.



szczegóły projektu:

https://bugs.lwpm.eu/task/298?pagenum=3 ... Qd2k2un_iQ

https://lwpm.eu/comfort/?fbclid=IwAR2Wn ... ZzAb0U3E1E

Awatar użytkownika
Blest
Klubowicz
Posty: 352
Rejestracja: 2 lip 2017, o 19:35
Auto: Insignia
Kod silnika: B20DTH
Rok produkcji: 2016
Miasto: Oka
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Wypalanie filtra cząstek stałych DPF

Post autor: Blest » 25 cze 2019, o 13:42

Bardzo ciekawy projekt, jeszcze sporo do zrobienia, ale wygląda i działa sprawnie na Vectra C.

ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik diesla”