Cześć,
Przeczytałem kilka wątków na forum o A20NHT i poszarpywaniu lecz nie znalazłem wszystkich info bo każdy przypadek był inny.
Sytuacja wygląda tak że podczas jazdy głównie trasa przy dodawaniu gazu autem poszarpuje/dławi dosłownie na sekundę, potem chwila spokoju i znowu szarpniecie/dławienie. Mniej więcej przy rozpedzaniu się od 3tys obr do 6tys obr występuje koło 2-4 szarpnięć/dławień. Przy stałej, spokojnej jeździe na trasie jest ogolnie ok.
Podczas jazdy na mieście przy spokojnej i szybkiej jeździe jest ok, tzn raz po trasie ok 100km pojawiło się zadławienie ale kolejnego dnia było ok.
Na liczniku żadnych błędów lub komunikatów.
Przy pierwszym podłączeniu kompa pojawił się błąd P2261 - po skasowaniu do tej pory zrobione kilka km lecz bez błędów.
Zawor cisnienia doladowania wygląda ok - po rozłączeniu wężyka widac ze trzyma ciśnienie a po rozłączeniu kostki i odpaleniu auta wyrzuca całkowicie inny błąd (nie pamiętam jaki kod).
Auto odstawione do mechanika na poszukiwanie przyczyny. Układ zapłonowy, dolot, kolektor, nieszczelonosci itp są na liscie rzeczy do weryfikacji z różnych wątków z forum.
Przy obecnej sytuacji można wróżyć jak z fusów lecz może ktoś przerabiał taki przypadek lub nakieruje na odpowiedni trop gdzie może skrywać się przyczyna.
Z góry dzięki, jak będę miał info od mechanika to się podzielę w tym temacie.
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A20NHT 2.0 220KM - chwilowe poszarpywanie, dławienie
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 wrz 2022, o 22:49
- Auto: Opel Insignia 2.0T
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krakow
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8486
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: A20NHT 2.0 220KM - chwilowe poszarpywanie, dławienie
U mnie to był zbiornik podciśnienia, ale chyba czytałeś. Zbiornik pękł na łączeniu i najpierw wcale nie było tego widać. Błąd p2261 to akurat niesprawność tego elementu. Kasuje się, auto jeździ ale jak mocniej dociśniesz je na trasie to błąd będzie się pojawiał.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 wrz 2022, o 22:49
- Auto: Opel Insignia 2.0T
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krakow
Re: A20NHT 2.0 220KM - chwilowe poszarpywanie, dławienie
Tak, czytałem Twój wątek na forum dodałem to do listy kontrolnej.
-
- Nowicjusz
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 wrz 2022, o 22:49
- Auto: Opel Insignia 2.0T
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Krakow
Re: A20NHT 2.0 220KM - chwilowe poszarpywanie, dławienie
W tym przypadku winny był zawor od turbiny o numerze 7.01441.03 -> po wymianie na nowy problem rozwiazany
Informacja z opóźnieniem laduje na forum dla pozostałych użytkowników szukających informacji
Informacja z opóźnieniem laduje na forum dla pozostałych użytkowników szukających informacji
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 cze 2023, o 12:20
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdańsk
Re: A20NHT 2.0 220KM - chwilowe poszarpywanie, dławienie
Witam jestem świeżym posiadaczem od tygodnia opla insigni 2.0 turbo i pojawia mi się ten błąd p2261, gdzie szukać tego zbiorniczka podciśnienia i tych przewodów które pękają, z góry dzięki za odpowiedzi.
Gdzie szukać tego zaworka podciśnienia?
Gdzie szukać tego zaworka podciśnienia?
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 cze 2023, o 12:20
- Auto: opel insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Gdańsk
Re: A20NHT 2.0 220KM - chwilowe poszarpywanie, dławienie
Problem rozwiązany przyczyną błędów był uszkodzony( nieszczelny) zbiornik podciśnienia, teraz wymieniony i jest ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 mar 2021, o 15:04
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Gliwice
Re: A20NHT 2.0 220KM - chwilowe poszarpywanie, dławienie
Miałem podobne objawy, ale wygląda na to, że to uszkodzone tłoki.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8486
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: A20NHT 2.0 220KM - chwilowe poszarpywanie, dławienie
Jakoś tak z przodu był centralnie. Czarna puszka dość widoczna