--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oświęcim
- Otrzymał piwo: 1 raz
A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
Czołem Panowie,
Czy sptokaliscie sie z problemem żeby przez zły typ filtra oleju, spływal olej z kol rozrządu i poprzez brak odpowiedniego uszczelnienia na Filtrze kola zmiennych faz pracują przez ułamek sekundy bez smarowania? Wymieniłem koła wymieniłem cewki a problem nadal występuje..
Czy sptokaliscie sie z problemem żeby przez zły typ filtra oleju, spływal olej z kol rozrządu i poprzez brak odpowiedniego uszczelnienia na Filtrze kola zmiennych faz pracują przez ułamek sekundy bez smarowania? Wymieniłem koła wymieniłem cewki a problem nadal występuje..
- Arkadius3
- Forumowicz
- Posty: 89
- Rejestracja: 8 paź 2018, o 23:01
- Auto: Insignia Fl bi-t AT
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Sępólno Krajeńskie
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
a koła zmieniałeś na jakie ?
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
jak ina to tak bedzie.. robione w chinach to czego sie spodziewac
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oświęcim
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
Ina wstawia fabryczne koła z tego co widziałem.. I nabite bylo Germany. Chyba ze sie mylę? A wiecie coś o tym Filtrze oleju?
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
fabryczne są ina germany, zamienniki ina china, nie Ty pierwszy masz tak po wymianie
Posiadam części do Insigni, wykonuje dokładanie wyposażenia: grzane fotele, lusterka składane itp
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
Sprzedam Insignie 1.6Turbo moja prywatna 76 tys km przebiegu
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 sty 2019, o 17:50
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bytom
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
Jaki olej?
Dodano po 4 minutach 42 sekundach:
Miałem ten sam problem tylko że słychać było kola przez parę sekund i do tego komunikat niskie ciśnienie oleju.
Dodano po 4 minutach 42 sekundach:
Miałem ten sam problem tylko że słychać było kola przez parę sekund i do tego komunikat niskie ciśnienie oleju.
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oświęcim
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
Olej był Castrol i chrobotalo. Zmieniłem na. Liqui moly dexos 3 plus filtr oleju mahle i nadal to samo.
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
A jak sobie poradziłes z tym problemem?
Dodano po 2 minutach 15 sekundach:
A jak sobie poradziłes z tym problemem?
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 sty 2019, o 17:50
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bytom
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
U mnie była opcja żeby wlać olej 0w60 czyli bardzo gesty żeby film olejowy cały czas trzymał się na kolach zfr a nie spływal do miski ale to chyba był zły pomysł. Filtron ma filtry ze specjalnym zaworkiem który zapobiega pływaniu. Te zaworki zmiennych faz rozrządu wymieniales? Można ich działanie sprawdzić samemu
-
- Forumowicz
- Posty: 50
- Rejestracja: 25 sie 2017, o 23:51
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Oświęcim
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
Zawory wymienilem oba. Sprawdzilem przed wymiana. Mialy jakby laga przy podaniu napiecia. Nie wiem czy to przez to ze olej byl w zaworach, a nowe byly na pusto, ale ewidentnie slabiej pracowaly stare a nowe.
Jak usunalem siateczki, to bylo jeszcze gorzej
Jak usunalem siateczki, to bylo jeszcze gorzej
-
- Nowicjusz
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 sty 2019, o 17:50
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: B20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Bytom
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
Długo trwa to chrobotanie? Na zimnym i ciepłym silniku to samo? Spróbuj podczas odpalania naciskać pedal gazu albo odpalić już na wcisnietym. U mnie rano na zimnym chrobotalo non stop ale jak go zgasilem i odpalilem jeszcze raz to już było dobrze
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: A18XER chrobotanie KZFR przy odpalaniu
Temat jest na forum:
viewtopic.php?f=13&t=1524
Zaworek w filtrze to bypass zastępujący działaniem oryginalny bypass na plastikowym palcu w obudowie filtra. Ten w filtrze jest na mocniejszej sprężynie, otwiera się później przez co w trakcie zapychania filtra trzyma dłużej obieg przez materiał filtrujący. Dlatego przy dużym ciśnieniu oleju zdarzały się przypadki zgniecenia wkładu filtra. Teraz w filtronie od środka stosowany jest plastikowy stelaż mający zapobiegać temu zjawisku.
Zaworek trzymający olej w obudowie filtra to drugi zaworek. Znajduje się w dolnej części obudowy i naciskany jest przez dół filtra- wtedy się zamyka. Dlatego znaczenie mają całkowite długości filtrów. Niektóre są 1mm krótsze i mogą nie domykać tego zaworka. Jeśli dobrze pamiętam to domykany jest tym pierścieniem filcowym pod filtrem.
Magistrala olejowa jest bardziej rozbudowana i nie ogranicza się tylko do obudowy filtra oleju. Są inne drogi, którymi olej spływa w dół silnika.
viewtopic.php?f=13&t=1524
Zaworek w filtrze to bypass zastępujący działaniem oryginalny bypass na plastikowym palcu w obudowie filtra. Ten w filtrze jest na mocniejszej sprężynie, otwiera się później przez co w trakcie zapychania filtra trzyma dłużej obieg przez materiał filtrujący. Dlatego przy dużym ciśnieniu oleju zdarzały się przypadki zgniecenia wkładu filtra. Teraz w filtronie od środka stosowany jest plastikowy stelaż mający zapobiegać temu zjawisku.
Zaworek trzymający olej w obudowie filtra to drugi zaworek. Znajduje się w dolnej części obudowy i naciskany jest przez dół filtra- wtedy się zamyka. Dlatego znaczenie mają całkowite długości filtrów. Niektóre są 1mm krótsze i mogą nie domykać tego zaworka. Jeśli dobrze pamiętam to domykany jest tym pierścieniem filcowym pod filtrem.
Magistrala olejowa jest bardziej rozbudowana i nie ogranicza się tylko do obudowy filtra oleju. Są inne drogi, którymi olej spływa w dół silnika.