--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

ODPOWIEDZ
AdrianG

A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: AdrianG » 6 gru 2018, o 13:27

Witam! Jestem nowym użytkownikiem forum dlatego jeżeli się pomyliłem z działem to proszę o wyrozumiałość. Mam problem jak w temacie, potrzebuje wymienić rozrzad w 2.8 v6. Czy macie jakieś doświadczenia jeżeli chodzi o firmę? Tylko oryginalny, czy może być ina lub ruvill? No i najważniejsza sprawa jest taka, że potrzebuje namiary na mechanika który się podejmie wymiany. Bo jak jeżdżę już tydzień po mechanikach to każdy jest przerażony wizją wymiany, patrzą na ten silnik i kręcą głową. faktycznie auto jest trochę bardziej skomplikowane niż passat TDI ale też nie jest to reaktor atomowy żeby się tego bać :D Mieszkam w małopolsce w powiecie limanowskim ale Iśka jeździ więc jak trzeba dojechać to też nie ma problemu. Z góry dziękuje za zainteresowanie postem i ewentualne odpowiedzi. Pozdrawiam Adrian

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: norbi333 » 6 gru 2018, o 16:10

Ja kiedyś robiłem w ASO na oryginałach

AdrianG

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: AdrianG » 6 gru 2018, o 18:08

Cześć norbi333! No w moim też był wymieniany w serwisie, niestety minęły już 4lata więc jest już po gwarancji a auto na tym rozrządzie zrobiło tylko 80tys. Km. Wiec może są jakieś lepsze zestawy tych łańcuchów nie koniecznie oryginalne? Sytuacja cenowo wyglada tak, że cena po rabacie 30% rozrządu z robocizną w serwisie wynosi 11000zl w tym jest Cena części 7000zl. I 2 lata gwarancji. Cena oryginalnych części na portalu aukcyjnym to 2500zl z przesyłką z USA, ale serwis nie da gwarancji wiec z różnicy cen tego samego produktu wychodzi że gwarancja kosztuje 4500zl Zamiennik firmy ina to koszt 4200zl wiec jest droższy niż oryginał na „wolnym rynku” ale czy lepszy? Byćmoże ktoś z was już zakładał u siebie i mógł by coś powiedzieć o jakości zamienników i może faktycznie być tak jak w przypadku Renault gdzie zamiennik okazał się trwalszy niż oryginał. Nie oto chodzi, źe chce naprawić jak najtańszym kosztem ale dobrze na dobrych częściach żebym co 80tys nie jeździł do ASO na rozrzad :D

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: norbi333 » 6 gru 2018, o 18:16

Wiem, że do vectr 2.8 T kilka osób zamawiał w Stanach. Gdzie składali to nie wiem. Ja płaciłem w ASO 4 tys za rozrząd z wymianą

AdrianG

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: AdrianG » 6 gru 2018, o 19:11

No ja ta cenę mam ze serwisu w Krakowie na Jana Pawła II, do innych serwisów nie dzwoniłem, ale może podzwonić jeszcze. Za 4 tys to bym się nawet nie zastanawiał bo jak raz na 4 lata to można tyle dać za wymianę wyjdzie 1tys na rok wiec ok, ale 11tys wolał bym wydawać rzadziej niż co 80tys km. Dzięki za odpowiedz i pozdrawiam

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: norbi333 » 6 gru 2018, o 19:15

Oni podają Tobie kompletny że wszystkimi kołami. Mój serwis wymieniał tylko to co potrzebne

AdrianG

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: AdrianG » 7 gru 2018, o 10:06

No tak ale ja o cenę za całość pytałem. Bo chce zrobić cały rozrząd żeby nie jechać za pół roku znowu na serwis wymieniać następny łańcuch bo się naciągnie.

Dodano po 17 minutach 44 sekundach:
W sobotę jeszcze przejadę się do 2 warsztatów które zajmują sie naprawą aut Amerykańskich w Krakowie oni mniej boją się silników V6, a jak się nikt nie podejmie to wstawiam auto do garażu i w czerwcu zawiozę go kumplowi do Gdańska to ogarnie temat. Jakaś straszna bieda u nas z mechanikami którzy znają się na swym fachu.

Awatar użytkownika
jurass
Użytkownik
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2014, o 20:14
Auto: GS 260 KM 4x4 Elite
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: jesienne
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: jurass » 20 gru 2018, o 00:30

AdrianG pisze:
6 gru 2018, o 13:27
Jestem nowym użytkownikiem forum dlatego jeżeli się pomyliłem z działem to proszę o wyrozumiałość.
Miałeś dobre przeczucie. A moderacja chyba śpi, że trzyma ten temat w niewłaściwym dziale.

AdrianG

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: AdrianG » 20 gru 2018, o 13:27

Witam! Dzięki za info😀 temat w sumie jest do zamknięcia bo auto czeka do czerwca na mechanika. Ale zagłębiłem temat rozrządu w tym silniku i może już jest to informacja dla potomnych ale dowiedziałem się, ze ruville i ina to jest ten sam zestaw rozrządu i podobno jest dużo lepszy (potwierdzone przez 2 użytkowników) niż oryginalny cloyes. Mechaników z wiedza i chęcią w malopolsce nie ma (a przynajmniej ja się nie spotkałem) i to w sumie tyle w temacie, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i życzę bezproblemowej jazdy!

norbi333
Ekspert
Posty: 5128
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: norbi333 » 20 gru 2018, o 14:21

AdrianG pisze:
7 gru 2018, o 10:24
No tak ale ja o cenę za całość pytałem. Bo chce zrobić cały rozrząd żeby nie jechać za pół roku znowu na serwis wymieniać następny łańcuch bo się naciągnie.

Ale ja wymieniałem wszystkie 3 łańcuchy

zunia1987
Lejdis
Posty: 80
Rejestracja: 25 gru 2016, o 18:22
Auto: Opel Insignia 2.8 T
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: zunia1987 » 17 cze 2019, o 11:46

Jak w temacie. Proszę wszystkich w temacie o konkretne informacje na temat wymiany rozrządu w Insignii 2.8 T. Jako, że na stanie mam dwie sztuki z tym silnikiem, i w obydwu pojawia się błąd P008, nadszedł czas na wymianę rozrządu. Proszę o podanie konkretnych namiarów na serwisy, które się podejmą wymiany. Co konkretnie wymienialiscie? Ile to kosztowało? Interesuje mnie głównie Polska północno-wschodnia, ale jak trzeba będzie jechać dalej, no to cóż, też pojadę.

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: xul » 17 cze 2019, o 12:38

gacek606 pisze:
3 sty 2017, o 14:13
Co więcej - jak ktoś może będzie kiedyś chciał wiedzieć - wymiana rozrządu dla normalnego śmiertelnika (czyli przyjedzie Pan Kowalski i chce od tak wymienić i nikt go nie zna) to koszt 2100zł brutto dla tego silnika oczywiście jak przyjedziemy z własnymi gratami.
Co do całego kompletu rozrządu tj. 3 łańcuchy, napinacze, ślizgi, uszczelki itp itd. - total bez kół zębatych firmy RUVILLE (taki u mnie siedzi podobno od nowości) to koszt 2350zł ale jak macie znajomych w np. InterCarsie itp. to kwota spada do zacnych 1450zł co łącznie daje ok 3600zł gdzie w ASO jest oczywiście gwarancja na robotę - u mnie powiedziano 3 lata.
norbi333 pisze:
3 sty 2017, o 15:37
Swego czasu rozmawiałem z GM i zapomnij ,że pokryją chociaż w części koszty.Gwarancja jest jak są części z ASO.Jak ze swoimi to w razie problemów już się robią schody. Mnie wymiana kosztowała w ASO z ich częściami 4 tyś
Ja jeszcze nie robiłem i mam nadzieje, że długo nie będę musiał, ale już się orientowałem i kumple robił już 3 razy (okolice Katowic). Części to masz około 2000zł bez kół i 3000zł z kołami zębatymi (iparts) minus to co utargujesz :P

Awatar użytkownika
Wars1977
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: 4 kwie 2018, o 12:50
Auto: Insignia 2.8OPC Lift
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2015
Miasto: Poznań
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 5 razy
Kontakt:

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: Wars1977 » 17 cze 2019, o 16:17

Zapraszam do siebie. WarsSztat Garage ,strona na Facebooku. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: grzegorz13 » 20 cze 2019, o 12:38

Zanim zdecydujesz się na konkretny warsztat zadzwoń do najbliższych ASO by mieć porównanie cen
Wymieniałem niedawno i powiem iż bez problemu znalazłem zakład droższy od ASO :o i co najlepsze to w odpowiedzi dlaczego chce drożej niż ASO odpowiedział iż też ma pieczątkę i wbije do książki :D
Wymiana nie jest jakoś bardzo skomplikowana i zajmie jeden dzień roboczy dlatego ceny nie powinny być kosmiczne
Też miałem powracający błąd i po rozebraniu okazało się iż jedynie łańcuszki noszą niewielki ślad rozciągnięcia, ślizgi i napinacze ok i to zostało wymienione Kół nie wymienia się i nie robi tego również ASO

ukas7
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16 paź 2019, o 20:47
Auto: Insignia A
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lublin

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: ukas7 » 17 paź 2019, o 20:45

Witam, u mnie w Insignii 2.8 v6 T gdy nagrzeje się troche silnik słychać dziwne cykanie podobne do tego co wydają wtryskiwacze lpg ale auto jest w czystej benzynie, czyżby rozrząd daje o sobie znać ? w dodatku czy to normalne w tych autach, że po odpaleniu na zimnym silnik chodzi na podwyższonych obrotach ?

xul
Klubowicz
Posty: 1872
Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
Auto: Insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2013
Miasto: Katowice (okolice)
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 71 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: xul » 18 paź 2019, o 07:13

Nie wiem jakie oznaki daje rozrząd w w 2.8T, ale w 1.4 (Z14XEP) grzechocze, tu pewnie będzie podobnie.
Po odpaleniu chyba każdy silnik chodzi przez chwilę na podwyższonych obrotach (może kwestia rozprowadzenia oleju, szybszego doprowadzenia do temperatury pracy), u mnie jest to w okolicy 1000, tak mi się wydaje, nigdy dokładnie nie patrzyłem.

Awatar użytkownika
darco68
Nowicjusz
Posty: 3
Rejestracja: 26 maja 2019, o 22:40
Auto: Insignia Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2019
Miasto: Łódź

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: darco68 » 19 paź 2019, o 13:05

ukas7 pisze:
17 paź 2019, o 20:45
Witam, u mnie w Insignii 2.8 v6 T gdy nagrzeje się troche silnik słychać dziwne cykanie podobne do tego co wydają wtryskiwacze lpg ale auto jest w czystej benzynie, czyżby rozrząd daje o sobie znać ? w dodatku czy to normalne w tych autach, że po odpaleniu na zimnym silnik chodzi na podwyższonych obrotach ?
U mnie w 2.0 T po odpaleniu na zimnym silniku, też przez kilkadziesiąt sekund pracuje na wysokich obrotach

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: grzegorz13 » 20 paź 2019, o 19:44

Rozrząd bardziej byś słyszał na zimnym i na pewno miałbyś błąd silnika związany z fazami rozrządu
Moim zdaniem cykanie to nie rozrząd lecz należy to zweryfikować u mechanika
Mój też chodzi po odpaleniu na wyższych obrotach oczywiście gdy silnik jest zimny

ukas7
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: 16 paź 2019, o 20:47
Auto: Insignia A
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Lublin

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: ukas7 » 24 paź 2019, o 19:45

a jeśli chodzi o rozrząd to jakie części polecacie ?
Co sądzicie np o takim zestawie ?
https://allegro.pl/oferta/ina-lancuch-r ... 8450021664

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 8454
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0t 260KM
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 197 razy
Otrzymał  piwo: 102 razy
Kontakt:

Re: A28NET 2.8T Wymiana rozrządu

Post autor: dokia » 24 paź 2019, o 19:52

INA chyba nie jest oryginalny 🤗 zamiennik to zamiennik, każdy "identyczny z oryginalnym" ma ten defekt , że trwałość może być gorsza. Jeśli ten silnik jest bezkolizyjny to spoko, a jak nie to czy warto na rozrządzie oszczędzać? Wg mnie nie warto, ja nie oszczędzałam brałam rozrząd z ASO, bo nie mam danych że mój 220konny silnik jest bezkolizyjny, dlatego wolałam nie zaoszczędzić chwilowo 1 czy 2tys zł aby zaraz wydać ich 11 na nowy motor. Mnie nie stać na takie oszczędności dlatego nie oszczędzam.
A sprawdzałeś w ASO ile to teraz u nich? Przecież dadzą ci ze 30% opustu bo zwykle tyle dają tylko wystarczy zapytać ich o to.
Radio 357 :)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”