--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Witam wszystkich użytkowników forum problem posiadam w silniku z18xer od vectry zmienione walki rozrządu, koła ,czujniki , stary A18xer tym właśnie się różnił ,założony do auta po odpaleniu strasznie faluja obroty a przy załączeniu klimy lub świateł bądź wentylatora jest jeszcze gorzej od 700 do 1500 oborotow albo wyżej .Dodam jeszcze że nie znam dokładnie histori tego silnika gdzie mogę szukać problemu może ktoś z was się spotykał z tym problemem ?
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Nie bardzo idzie zrozumieć o co chodzi lecz jak zrobiłeś swapa i pomieszałeś oba silniki to komputer silnika ma problem z czujnikami i stąd taka praca silnika !
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
czujniki wszystkie od oryginalnego a18xe walki tak samo koła pasowe tak samo wszystkie podzespoły od oryginalnego A18xer czy może być to spowodowane przez źle złożony rozrząd dodam tylko że pokrywa się idealnie na znakach ( używałem blokad ) czy może masz jakieś pomysły od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 6 paź 2018, o 12:34 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
tak znaki są idealnie na kołach oraz na wale wywala cały czas błąd P0016 P0017 nie równa praca silnika wymieniłem świece dziś nawet od tego kontrolka akumulatora się zapaliła po skasowaniu błędów zgasła ale silnik nadal nie pracuje równo wymieniłem swiece, cewka ,przepustnice, w następnym tygodniu przyjdzie przepływomierz jeżeli to nie pomoże to może czujniki położenia wałków zmienię jeszcze brak pomysłów gdzie szukać winy przy zmianie rozrządu wszystkie elementy były zablokowane wal ,walki ,koła:/
Ostatnio zmieniony 6 paź 2018, o 12:34 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Znaki na kołach wałków nie mogą być na siebie w tym silniku. Na ssącym masz wystającą kropkę, która musi być w linii poziomej do podłoża natomiast na kole wałka wydechowego jest znak/wgłębienie które musi być o jeden ząbek niżej.
Dodatkowo, jeśli masz w/w błędy to jedno i drugie koło jest w złym położeniu.
Być może niedokładnie założono blokadę i koła przeskoczyły o jeden ząbek.
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Czujniki są dobre bo pokazują błąd położenia wałków. Jeśli byłby błąd obwodu czujnika to wtedy masz uszkodzony czujnik. Sprawdź ustawienie rozrządu, bo wymienisz pół silnika
Dodatkowo, jeśli masz w/w błędy to jedno i drugie koło jest w złym położeniu.
Być może niedokładnie założono blokadę i koła przeskoczyły o jeden ząbek.
Dodano po 2 minutach 5 sekundach:
Czujniki są dobre bo pokazują błąd położenia wałków. Jeśli byłby błąd obwodu czujnika to wtedy masz uszkodzony czujnik. Sprawdź ustawienie rozrządu, bo wymienisz pół silnika
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
W poniedziałek rozbiore jeszcze raz złożę jeszcze raz dla pewności użyje innych blokad może te już się wytarly albo blokada wałków jest delikatnie krzywa i będę informował czy coś pomogło.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Do sprawdzenia nie musisz rozbierać. Koła zfr widoczne są po odkręceniu plastikowej osłony, a dostęp do koła pasowego wału korbowego masz od spodu samochodu. Musisz się wsunąć pod silnik żeby założyć klucz na śrubę wału, dodatkowo będziesz widział znak. Zajmie ci to 10 minut.
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
wiem tylko jak powiedziałem wcześniej u mnie jest ustawione dokładnie kropka w kropkę a nie o jeden ząbek niżej tak że to jest pierwsze co muszę poprawić bo u mnie centralnie wszystkie na środku się schodzą kropka w kropkę i na wale też:) dzięki za podpowiedź
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
witam ponownie po moich ustaleniach 5 razy rozbieranym rozrzadem brak pożądanych efektów raz udało mi się ustawić tak że miałem tylko jeden błąd p0017 znaki na kołach przy zablokowaniu są niżej jak złożę rozrząd na wale to się wyrównuje i są centralnie na siebie moje pytanie jest bo wyczulem taki luz na kołach w lewo i w prawo czy to normalne ?
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Nie ogarniam. Mam tak jak na filmie i przed rozebraniem tak było, wszystko działa.
Być może problem powstał po połączeniu z18xer i a18xer o czym była mowa w pierwszym poście.
Jednak dla obydwu silników znaki się nie pokrywają. U ciebie się pokrywają, więc nie może być dobrze.
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
jestem tylko ciekawy czy na kołach powinien być luz tak około 0.5 cm bo mogę nim przy zablokowanych walkach ruszyć co dla mnie jest dziwne ale jak ktoś może podpowiedzieć zawsze mile widziane brak pomysłów na ten moment
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 7 maja 2016, o 11:57
- Auto: vectra c
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
A może są źle osadzone KZFR? Jest taka możliwość?
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
nie doszedłem do tego że mam tylko jeden błąd od położenia wału dodam tylko że czujnik z oryginalnego silnika został przełożony do silnika od vectry i być może się coś różni jak na zewnątrz zrobi się trochę cieplej wymienię i poinformuje was dzięki za podpowiedźi i do usłyszenia
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Daj znać czy wymiana czujnika pomoże. Jestem ciekawy jednak napisałeś wyżej, że w dalszym ciągu znaki są na siebie. Mam podejrzenie, że to jednak kóło na wałku jest przestawione
-
- Klubowicz
- Posty: 406
- Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
- Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Ożarów Mazowiecki
- Otrzymał piwo: 5 razy
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
jeżeli synchronizacja wałków z wałem jest a kółka są założone na znaki to tu jest wszystko ok
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Ciekawe, bo u mnie oryginalnie znaki nie były na siebie i tak jest złożone...
Silnik działa bez zarzutu.
Silnik działa bez zarzutu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 27 mar 2019, o 08:00
- Auto: Insignia kombi
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Działdowo
Re: Falujące obroty po zmianie silnika A18XER na Z18XER
Witam trochę czasu upłynęło ale czy uporaliście się z problemem?