--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Olej do silnika 2.8T A28NER
Olej do silnika 2.8T A28NER
Witam,
Niestety nigdzie nie znalazłem info nt. Oleju jaki wlać do 2.8T. Jaki polecacie? Obecnie poprzedni właściciel lał Castrol magnatec profesional 5w40. Zastanawiam się nad motylem, liqy moly, valvoline? Ale one mają tyle oznaczeń że nie dokonca wiem o co chodzi i nie chce przedobrzyc bo zasada brzmi lepsze jest wrogiem dobrego.
Niestety nigdzie nie znalazłem info nt. Oleju jaki wlać do 2.8T. Jaki polecacie? Obecnie poprzedni właściciel lał Castrol magnatec profesional 5w40. Zastanawiam się nad motylem, liqy moly, valvoline? Ale one mają tyle oznaczeń że nie dokonca wiem o co chodzi i nie chce przedobrzyc bo zasada brzmi lepsze jest wrogiem dobrego.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
ależ Ty masz tych koni...
ASO teraz leje do turbinowych Dexos1 gen 2, 5W30. Taki mi dzisiaj zalano
ASO teraz leje do turbinowych Dexos1 gen 2, 5W30. Taki mi dzisiaj zalano
Radio 357 :)
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8454
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 197 razy
- Otrzymał piwo: 102 razy
- Kontakt:
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
u mnie 6 229zł za całość tej wymiany w ASO
Ale ja mam silnik 2,0 T.
U Ciebie chyba więcej wejdzie, ale zapłacisz tyle samo, bo to stała cena w ASO. Jednak w ASO to najtańszy jest właśnie olej.
poniżej dzisiejszy mój "shopping" :
Ale ja mam silnik 2,0 T.
U Ciebie chyba więcej wejdzie, ale zapłacisz tyle samo, bo to stała cena w ASO. Jednak w ASO to najtańszy jest właśnie olej.
poniżej dzisiejszy mój "shopping" :
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Radio 357 :)
-
- Klubowicz
- Posty: 1872
- Rejestracja: 19 kwie 2018, o 06:20
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Katowice (okolice)
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 71 razy
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Mi w ASO zalali 6.3L Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30 (DEXOS-2), a w każdym razie takie dane są na fakturze i w książeczce. Znajomy mechanik zaleca wymianę co 10k w silnikach z łańcuchem, a tu są 4
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Ja leje do tego silnika motul 300v 5w40 , zmiana zawsze koło 10 tys i jak narazie rozrządu nie słychać
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Gepard_G
- Forumowicz
- Posty: 71
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 22:28
- Auto: Insignia OPC
- Kod silnika: A28NER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: śląskie
- Postawił piwo: 1 raz
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Odkopię trochę temat.
Zastanawiam się co zalać przy wymianie oleju i typ padł na Motul X-Max 0W40. Jakieś doświadczenia w temacie? Poprzedni właściciel jeździł na 5W30.
Zastanawiam się co zalać przy wymianie oleju i typ padł na Motul X-Max 0W40. Jakieś doświadczenia w temacie? Poprzedni właściciel jeździł na 5W30.
-
- Nowicjusz
- Posty: 32
- Rejestracja: 19 wrz 2017, o 19:11
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Ja wlewam 5w40 penrite hpr5
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 40
- Rejestracja: 4 lut 2019, o 13:18
- Auto: Opel Insignia
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Penrite to dobry olej. Z tego co wiem to jest na PAO, ale niestety drogi. Jak dla mnie 200 zł za bankę oleju to przesada
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Olej do silnika 2.8T A28NER
Ja teraz w związku z trochę podwyższonymi parametrami silnika boje się o jego temperaturę i chcąc go bardziej zabezpieczyć to chce wlać ceramizer xado i zmienić olej na 5w50 penrite 10tenths premium 5, ciekawy jestem czy będzie lepszy od motula 300v
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Co jest substancją czynną xado? Zalanie 5w50 jak producent zaleca 5w30 a dopuszcza 5w40 raczej nie ma sensu.
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Miałem mocno podniesione parametry w vetrze opc i jeździła bez problemu na 5W30 GM. Podobnie było z Insignią 2.8 T o poniesionych parametrach
-
- Użytkownik
- Posty: 617
- Rejestracja: 28 lis 2016, o 23:10
- Auto: Skoda Superb Kombi
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Chyba nie szedł bym w 5W50 - moim zdaniem lepszy będzie dobry 0W40 lub 5W40. W 0W40 jest dość dużo fajnych olejów na PAO-syntetycznych bazach np. Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40, Eurol Synergy 0W40 czy Millers Xf longlife 0W40. Cermizer Xado powinien się sprawdzić podobnie jak Archoil AR9100 a jak ma być max ochrona to chyba nie ma nic lepszego od Archoila AR9200V2. Jest kilka analiz olejów z AR9100 i wypada bardzo dobrze np to :
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=73&t=196
Producent dopuszcza zaleca 5W30/5W40 więc 0W40 będzie jak najbardziej ok. natomiast 5W50 wydaje mi się do cywilnej jazdy za wysoką lepkością. Jeśli chodzi o temperaturę oleju to na 5W50 prawie na pewno będzie wyższa temperatura niż na 0W40 bo 0W40 ma mniejsze opory i szybciej krąży w silniku, szybciej się schładza i szybciej/lepiej schładza silnik. Dobry olej W40 zapewni wystarczający film smarny a jeśli zastosujemy jakiś dobry modyfikator to poprawimy jeszcze smarowanie i zwiększymy ochronę silnika.
http://www.oil-club.pl/viewtopic.php?f=73&t=196
Producent dopuszcza zaleca 5W30/5W40 więc 0W40 będzie jak najbardziej ok. natomiast 5W50 wydaje mi się do cywilnej jazdy za wysoką lepkością. Jeśli chodzi o temperaturę oleju to na 5W50 prawie na pewno będzie wyższa temperatura niż na 0W40 bo 0W40 ma mniejsze opory i szybciej krąży w silniku, szybciej się schładza i szybciej/lepiej schładza silnik. Dobry olej W40 zapewni wystarczający film smarny a jeśli zastosujemy jakiś dobry modyfikator to poprawimy jeszcze smarowanie i zwiększymy ochronę silnika.
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Powiem tak , w teorii tak się wydaje ale nie przekłada się z praktyka , 0w40 to napewno nie wleje bo mi chodzi właśnie o lepkość oleju w zakresie wyższych temp. jak po prostu trochę szybciej się pojedzie lub powściekać się trochę, wiem z własnego doświadczenie ze oleje 40 przy mocnym wściekaniu się tracą swoje właściwości a przy 50 jest mocno podniesiona już ta temp. A przynajmniej wystarczająco , żeby było poprawne smarowanie, oczywiście wszystko w granicach rozsądku , a co do producenta to nie zalecał 5w50 bo on zaleca swoje parametry do 260 lub 325ps i max 435 nm, a ja oscyluje w granicach podwojenia wartości poza momentem może bo maja mi zrobić w granicach 600-650 ze względu na skrzynie ...
300v powinien ogarnąć i tez jest na estrach ale nie ma 50 dlatego zostaje mi chyba tylko penrite 50 bo nie znam innego oleju który jest 5w50 oczywiście tego na estrach .. chyba ze wy znacie to dajcie znać , bo ogólnie to narazie jsk już odbiorę auto to zaleje 300v i porównam ciśnienie czy przy wsciekaniu się obniża jedli tsk to wtedy zmienię na 50, bo nie ukrywam ze jakoś mam zaufanie do 300v...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
300v powinien ogarnąć i tez jest na estrach ale nie ma 50 dlatego zostaje mi chyba tylko penrite 50 bo nie znam innego oleju który jest 5w50 oczywiście tego na estrach .. chyba ze wy znacie to dajcie znać , bo ogólnie to narazie jsk już odbiorę auto to zaleje 300v i porównam ciśnienie czy przy wsciekaniu się obniża jedli tsk to wtedy zmienię na 50, bo nie ukrywam ze jakoś mam zaufanie do 300v...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Użytkownik
- Posty: 150
- Rejestracja: 13 lut 2017, o 20:08
- Auto: Insignia AT 4x4
- Kod silnika: A20NFT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Jak ma być ostro modzone to może warto dodatkową chłodniczkę przemyśleć?
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Chłodnice będzie dodatkowa i do skrzyni tez,
Narazie w przyszłym tygodniu odbieram auto po zmianie wydechu kompletnego od turbo z downpipe aktywny, 3.5” , i intercoler fmic z dolotem do niego 2.75” , i to było robione w Dream garage, kolejna rzecz to turbo i wtryski idzie auto w przyszłym miesiącu do fachowca który już to zrobił u siebie w insi, ale nie będzie 600 Ps tylko w granicach 500 ze względu na wytrzymałość, nm będzie około 600-650... strojenie będzie dopiero jsk wejdzie turbo i wtryski bo oryginalne wytrzymują maks 330-340 koni tylko oczywiście prawdziwych a nie np. Z kreatora
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dodano po 5 minutach 13 sekundach:
Ogólnie na standardowym strojeniu po tych zmianach wychodzi Ok. 360 Ps/500+nm (doładowanie 0.9) tylko ze dużo lepsza krzywa jest bo ciągnie cały czas , po programie dojdzie trochę mocy i nm...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Narazie w przyszłym tygodniu odbieram auto po zmianie wydechu kompletnego od turbo z downpipe aktywny, 3.5” , i intercoler fmic z dolotem do niego 2.75” , i to było robione w Dream garage, kolejna rzecz to turbo i wtryski idzie auto w przyszłym miesiącu do fachowca który już to zrobił u siebie w insi, ale nie będzie 600 Ps tylko w granicach 500 ze względu na wytrzymałość, nm będzie około 600-650... strojenie będzie dopiero jsk wejdzie turbo i wtryski bo oryginalne wytrzymują maks 330-340 koni tylko oczywiście prawdziwych a nie np. Z kreatora
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dodano po 5 minutach 13 sekundach:
Ogólnie na standardowym strojeniu po tych zmianach wychodzi Ok. 360 Ps/500+nm (doładowanie 0.9) tylko ze dużo lepsza krzywa jest bo ciągnie cały czas , po programie dojdzie trochę mocy i nm...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Ogólnie na standardowym strojeniu po tych zmianach wychodzi Ok. 360 Ps/500+nm (doładowanie 0.9) tylko ze dużo lepsza krzywa jest bo ciągnie cały czas , po programie dojdzie trochę mocy i nm...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Ale jsk już zrobię to wsztstko opisze i wstawię fotki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dodano po 1 minucie 32 sekundach:
Ale jsk już zrobię to wsztstko opisze i wstawię fotki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- maly2sa8210
- Użytkownik
- Posty: 228
- Rejestracja: 22 gru 2015, o 08:13
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Lomianki
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Ale jsk już zrobię to wsztstko opisze i wstawię fotki
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Olej do silnika 2.8T A28NER
Dla koleżki przy 370 koniach w 2.8 T silnik padł i robione wszystko profesjonalnie. Z tego co pamiętam to korowód wyszedł bokiem i nowy silnik