--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
No dość ciężko. To co mi się przytrafiło to nikomu więcej tutaj póki co, bo nikt nie pisał. Ale mamy ten sam silnik i lata robią swoje. Też mi polecano w różnych zakładach a to pompę wymienić a to zawór za prawie dwa tysie. ASO znalazło te dziurę w pół godziny. To nie było duże rozszczelnienie, już do zrobienia zdjęcia trochę te dziurę powiększyłam, aby pokazać gdzie pękło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Radio 357 :)
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Zbiornik podciśnienia pod kolektorem ssącym cały i obsługuje tylko turbo . Znalazłem zapocenie przy czujniku doładowania - przemyty i uszczelniony , będę obserwował czy się zapoci .
Sprawdziłem zawór par paliwa i okazało się ,że przepuszcza w stronę zbiornika ( pompką rowerową podałem powietrze na końcówki , od zbiornika trzyma , od kolektora przepuszcza )
Sprawdziłem zawór par paliwa i okazało się ,że przepuszcza w stronę zbiornika ( pompką rowerową podałem powietrze na końcówki , od zbiornika trzyma , od kolektora przepuszcza )
Ostatnio zmieniony 20 gru 2019, o 17:05 przez CODY, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Znalazłem i usunąłem przypadłość jak w temacie ,w moim przypadku miałem nieszczelność w dolocie a dokładnie - uszczelka kolektora wlotowego . Ktoś już tam grzebał i po taniości dał starą uszczelkę + na wszelki wypadek silikon . Przepustnicę też miałem na wykończeniu ( wnioskuję po pracy/odgłosach nowej ) , teraz nie stuka już przesłoną jak wcześniej . Przepustnicę wykończyłem osobiście czyszczeniem lub podniesieniem osłony mechanizmu . Kupienie nowej tylko serwis ale udało mi się kupić kompletny podobno nowy ( czysty jak psie ja ... )kolektor : zawór oparów paliwa , trójnik podciśnienia turbo-zasobnik-kolektor wlotowy , czujnik ciśnienia doładowania lub ciśnienia w kolektorze i oczywiście przepustnica . Teraz silnik brzmi inaczej tak pod maską ( jest ciszej ) jak i z tłumików ( wcześniej dźwięk z tłumików był taki z pustej puszki teraz jest "rasowy" ) .
Uwaga na te "nowe" kolektory - zaszły w nich zmiany - czujnik ( chyba ) ciśnienia w kolektorze jest mniejszy o 1,5 mm , ma głębszy i szerszy rowek na oring , jest na jedną śrubę mocującą do tego jeszcze otwór jest przesunięty oraz ma inną wtyczkę !
Na szczęście udało mi się dopasować stary czujnik ( szlifowanie pilnikiem średnicy , papierem ściernym rowka na oring oraz rozwiercenie otworu pod śrubkę mocującą ( z tym poszło słabo , przy próbie wybicia tulejki nastąpił odprysk i otwór się otworzył ale śrubka od roweru na imbus na razie trzyma - może zmienię kostkę lub wykonam nowy otwór + gwintowanie bo jeden słupek przy czujniku jest ślepy )
Komunikaty same zniknęły i jest gites . Na wiosnę zajrzę do kolektora wylotowego ( omyłkowo kupiłem uszczelkę ) + odma bo w starym kolektorze wlotowym było za dużo oleju , który oblepił trzonki zaworów dolotowych oraz na jednym zaworze po prostu sobie był - takie jeziorko , chyba że to efekt przejechanych 400 km bez turbo - zdjęcia nie wyszły , flesz odbijał się i "oślepiał" aparat .
Uwaga na te "nowe" kolektory - zaszły w nich zmiany - czujnik ( chyba ) ciśnienia w kolektorze jest mniejszy o 1,5 mm , ma głębszy i szerszy rowek na oring , jest na jedną śrubę mocującą do tego jeszcze otwór jest przesunięty oraz ma inną wtyczkę !
Na szczęście udało mi się dopasować stary czujnik ( szlifowanie pilnikiem średnicy , papierem ściernym rowka na oring oraz rozwiercenie otworu pod śrubkę mocującą ( z tym poszło słabo , przy próbie wybicia tulejki nastąpił odprysk i otwór się otworzył ale śrubka od roweru na imbus na razie trzyma - może zmienię kostkę lub wykonam nowy otwór + gwintowanie bo jeden słupek przy czujniku jest ślepy )
Komunikaty same zniknęły i jest gites . Na wiosnę zajrzę do kolektora wylotowego ( omyłkowo kupiłem uszczelkę ) + odma bo w starym kolektorze wlotowym było za dużo oleju , który oblepił trzonki zaworów dolotowych oraz na jednym zaworze po prostu sobie był - takie jeziorko , chyba że to efekt przejechanych 400 km bez turbo - zdjęcia nie wyszły , flesz odbijał się i "oślepiał" aparat .
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Witam, również posiadam problem ze swoim 2.0 T fakt NFT ale praktycznie jest to samo 2012 r. 80 tys. przebiegu.
Przy uruchomieniu silnika jak chodzi na ssaniu wiadomo trochę falują obroty itp ale w momencie gdy obroty zaczynają się normować czyli ssanie wyłączy się to słyszę turbo jakby zmniejszało obroty bądź nagle szybko stanęło dziwny świst. Ogólnie podczas jazdy turbo nie słychać itp. Jedyne co zauważyłem to jak zaczynam jazdę - oczywiście gdy już silnik się nagrzeje, np na 3 dodam gazu na maxa to czuję delikatne poszarpywanie tak jakby nie dostało odpowiedniej ilości powietrza jakby coś było zapchane, jest to bardzo słabe ale wyczuwalne ( może nieszczelność dolotu? jak najlepiej sprawdzić?). Najlepsze jest to , że jak kilka razy dam mu w palnik to już ten problem się nie pojawia - efekt jakby coś było zapchane i po kilkukrotnym przyspieszeniu znika. Pamiętam , że kiedyś jeździłem prawie nową NHT i podobny efekt wyczuwałem... Auto cały czas serwisowane ostatnio wymienione świece bo już był czas, zero błędów.
Przy uruchomieniu silnika jak chodzi na ssaniu wiadomo trochę falują obroty itp ale w momencie gdy obroty zaczynają się normować czyli ssanie wyłączy się to słyszę turbo jakby zmniejszało obroty bądź nagle szybko stanęło dziwny świst. Ogólnie podczas jazdy turbo nie słychać itp. Jedyne co zauważyłem to jak zaczynam jazdę - oczywiście gdy już silnik się nagrzeje, np na 3 dodam gazu na maxa to czuję delikatne poszarpywanie tak jakby nie dostało odpowiedniej ilości powietrza jakby coś było zapchane, jest to bardzo słabe ale wyczuwalne ( może nieszczelność dolotu? jak najlepiej sprawdzić?). Najlepsze jest to , że jak kilka razy dam mu w palnik to już ten problem się nie pojawia - efekt jakby coś było zapchane i po kilkukrotnym przyspieszeniu znika. Pamiętam , że kiedyś jeździłem prawie nową NHT i podobny efekt wyczuwałem... Auto cały czas serwisowane ostatnio wymienione świece bo już był czas, zero błędów.
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Sprawdź czy rura turbo nie jest tłusta, czy nic tam nie syczy. Turbina w tym silniku startuje przy 2400 obrotów, więc jak obroty ci spadają to i turbo odpuszcza. Więc popatrz czy ten świst nie jest wtedy gdy zmienia ci się ilość obrotów. Mam ten sam silnik i jak jeżdżę spokojnie np po mieście to turbo nie słychać, natomiast cudnie słyszalny jest jej start gdy auto na obroty wchodzi.
-
- Nowicjusz
- Posty: 39
- Rejestracja: 12 sie 2018, o 17:57
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2012
- Miasto:
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Tak jak piszesz właśnie gdy odpuszcza to wtedy jest słyszalna. Myślałem , że po prostu jest fajny sposób na sprawdzenie szczelności i dostanę rade które są newralgiczne miejsca gdzie ta nieszczelność się tworzy
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 8412
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Insignia 2.0t 260KM
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 195 razy
- Otrzymał piwo: 100 razy
- Kontakt:
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
No jak pęka to wzdłuż, ale puszczać może na zaciskach. Jak rura sucha a nie tłusta to raczej nie ma nieszczelności. Nie wiem jak sprawdzić, jak nie jest widoczne, to posłuchać, czy pianką do golenia prysnąć i zobaczyć czy nie bąbelkuje. Gazownicy czymś smarują połączenia i tez bąbelków oczekują. Zaciski jednak jak coś to najlepiej oryginalne nowe założyć, bo te takie zwykłe to nie spełnią swojej funkcji zbyt długo.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Może jeszcze sytuacje kasztani zbiornik , w którym zbierają się opary benzyny . Sprawdzę to ale za jakiś czas , ten zbiornik jest w prawym nadkolu i prawdopodobnie jest opróżniany w fazie "ssania" i zakłóca wytworzenie mieszanki paliwo-powietrze . Na YT jest film jak gość rozcina ( potem spawa ) taki zbiornik i wymienia coś jakby filtr ( w zasadzie to go odbudowuje , bo się rozpadł )oddzielający węgiel aktywny od reszty czegoś tam . Czasem jeszcze pojawia się u mnie zakłócenie wczesnej fazy pracy zimnego silnika coś jakby za dużo paliwa było , może jeszcze mam nieszczelność na kolektorze wydechowym lub kolektor turbina bo to przecież jest przed sondą i jeśli wykrywa za dużo O2 ( bo spaliny pójdą "bokiem" ) to sterownik daje więcej benzyny itd . Auto teraz to petarda względem tego co było , świece mam już suche i z ładnym brązowawym kolorem a wcześniej były czarne i wilgotne , połączenie dolotu powietrza plastikowa rura - rura gumowa też mam suche a wcześniej było zawilgocone .
artiwie15 to co słyszysz gdy turbo odpuszcza to zawór upustowy ciśnienia doładowania .
artiwie15 to co słyszysz gdy turbo odpuszcza to zawór upustowy ciśnienia doładowania .
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 cze 2020, o 10:35
- Auto: Opel Insignia 1.6T
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Ciechanów
- Postawił piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Witam. Czy ktoś może miał ten problem w 1.6T po lifcie?
Od czasu zakupu mam ten problem. Zwłaszcza na zimnym silniku, na ssaniu jest to odczuwalne. Drgania czuć nawet na fotelach. Nawet jak ręce położę na silniku to czuć nierówna pracę, takie jakby krztuszenie, przycinanie. Zastanawia mnie jedno, a mianowicie po podłączeniu komputera kat wyprzedzenia zapłonu, na biegu jałowym skacze od -3 do +8. Dzisiaj rano po odpaleniu tak się zaksztusil myślałem że zgaśnie.
Od czasu zakupu mam ten problem. Zwłaszcza na zimnym silniku, na ssaniu jest to odczuwalne. Drgania czuć nawet na fotelach. Nawet jak ręce położę na silniku to czuć nierówna pracę, takie jakby krztuszenie, przycinanie. Zastanawia mnie jedno, a mianowicie po podłączeniu komputera kat wyprzedzenia zapłonu, na biegu jałowym skacze od -3 do +8. Dzisiaj rano po odpaleniu tak się zaksztusil myślałem że zgaśnie.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Zrób taki test - uruchom zimny silnik ( po nocy ) i wyłącz go gdy tylko zaskoczy np. po 1 sek . i zaraz uruchom ponownie tak jak zawsze . Odpisz jaki rezultat . Zwróć też uwagę na dźwięki gasnącego silnika ( otwarte drzwi lub okno ) .
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 cze 2020, o 10:35
- Auto: Opel Insignia 1.6T
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Ciechanów
- Postawił piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Test zrobiony i nic niepokojącego się nie wydarzyło. Odpaliłem, szybko zgasilem i znowu odpaliłem. Wszystko zrobione przy otwartych drzwiach i żadnych dziwnych odgłosów nie było. Co miał pokazać ten test?
Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
Aha jeszcze jedno. W serwisie powiedziano mi, że skoro nie ma błędów i nic na desce się nie wyświetla to nie ma problemu. Tylko według mnie jest.
Dodano po 1 minucie 9 sekundach:
Aha jeszcze jedno. W serwisie powiedziano mi, że skoro nie ma błędów i nic na desce się nie wyświetla to nie ma problemu. Tylko według mnie jest.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
W moim aucie jest różnica , po 2 uruchomieniu silnik pracuje równo na około 800 obr. a gdy gaśnie na podwyższonych to coś furczy . Nie jest to metaliczny odgłos , raczej coś jakby uchodzące szybko powietrze . Na razie nie mam auta ( serwis lakiernik ) więc nie nagram , też nie ma błędów i serwis też twierdzi , że jest ok.
-
- Nowicjusz
- Posty: 27
- Rejestracja: 7 cze 2020, o 10:35
- Auto: Opel Insignia 1.6T
- Kod silnika: B16SHL
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Ciechanów
- Postawił piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Przyznaję że już sam nie wiem co z tym zrobić. Czy odpuścić jak radzi serwis czy drążyć temat. Kordzi mnie jeszcze żeby zajrzeć do przepustnicy, może bez odkracania jej. Podobno gdy w dolocie będzie problem to już na przepustnicy będzie widać zanieczyszczenie. Zastanawiam się tylko jak zdjac ta metalową opaskę znajdująca się przy przepustnicy na rurze od intercoolera. Wystarczy ten drut podważyć srubokretem?
Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Zapomniałem o jednej rzeczy. Mechanik który wymieniał mi olej w AT powiedział że spotkał się z problemem szarpania i stwierdził że winowajca jest nagar zbierający się na zaworach czy generalnie w dolocie i że samochodami z bezpośrednim wtryskiem nie wolno dziadkowac, tylko w rurę. Co wy na to?
Dodano po 2 minutach 51 sekundach:
Zapomniałem o jednej rzeczy. Mechanik który wymieniał mi olej w AT powiedział że spotkał się z problemem szarpania i stwierdził że winowajca jest nagar zbierający się na zaworach czy generalnie w dolocie i że samochodami z bezpośrednim wtryskiem nie wolno dziadkowac, tylko w rurę. Co wy na to?
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Powpinałem zegar aby sprawdzić podciśnienie : jest prawidłowe 34 mbar ,( przed i za zaworkiem na kolektorze ) , gruszka od turbo trzyma i nie jest zapieczona ale coś upuszcza podciśnienie nie wiem czy to zaworek na kolektorze czy zaworek na
turbo ) - słuchać wyraźnie takie stuknięcie kilkanaście sek. po wyłączeniu silnika i na zegarze widać spadek podciśnienia . Czy w waszych autach też słychać odgłos stuknięcia jakiś czas po wyłączeniu silnika ?
turbo ) - słuchać wyraźnie takie stuknięcie kilkanaście sek. po wyłączeniu silnika i na zegarze widać spadek podciśnienia . Czy w waszych autach też słychać odgłos stuknięcia jakiś czas po wyłączeniu silnika ?
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
W dieslach tak. W benzynie nie wiem, ale przypuszczam że też tak będzie, bo po wyłaczeniu zapłonu jest odcinane napięcie na elektrozaworach sterujących i wtedy powinny puścić i one i tym samym podciśnienie - również z gruszki.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Gruszka działa na nadciśnieniu - sprawdzałem , przy okazji ukruszył się króciec od recyrkulacji powietrza ( koszt 256 zł - oryginał )
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Znalazłem przyczynę falowania/duszenia po pierwszym uruchomieniu silnika np. po nocy - winny jest elektrozawór podciśnienia , który steruje turbiną , ten przy turbo . Gdy odłączyłem przewód idący do niego ( słychać syk podciśnienia ), podpiąłem go ponownie i uruchomiłem silnik - NIE MA FALOWANIA - są normalne obroty ( podwyższone ) . Przeczyściłem go zmywaczem do tarcz hamulcowych, przy okazji znalazłem błąd historyczny P0244 , który jest błędem sterowania turbiną i nie daje się skasować. Próba po "nocy" wypadła pomyślnie - brak falowania , przycinania czy duszenia . Elektrozawór Pierburg PA6-GF30<4 5900 117 0406 5900 117 0512
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 lis 2020, o 09:50
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Puławy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
cześć też mam ten sam problem postaram sie go rozwiazać w taki sposób jak napisałeś. Masz moze zdjecie który to jest dokładnie element i gdzie sie znajduje?CODY pisze: ↑18 paź 2020, o 08:48Znalazłem przyczynę falowania/duszenia po pierwszym uruchomieniu silnika np. po nocy - winny jest elektrozawór podciśnienia , który steruje turbiną , ten przy turbo . Gdy odłączyłem przewód idący do niego ( słychać syk podciśnienia ), podpiąłem go ponownie i uruchomiłem silnik - NIE MA FALOWANIA - są normalne obroty ( podwyższone ) . Przeczyściłem go zmywaczem do tarcz hamulcowych, przy okazji znalazłem błąd historyczny P0244 , który jest błędem sterowania turbiną i nie daje się skasować. Próba po "nocy" wypadła pomyślnie - brak falowania , przycinania czy duszenia . Elektrozawór Pierburg PA6-GF30<4 5900 117 0406 5900 117 0512
- Zbyszek01
- Klubowicz
- Posty: 3030
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
- Auto: Jag XE 2,0D ,MY2020
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: DZA
- Postawił piwo: 20 razy
- Otrzymał piwo: 28 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Rozklejałeś (rozcinałeś) czy inaczej? Jakieś podpowiedzi?
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 sty 2019, o 15:27
- Auto: INSIGNIA automat 4x4
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2017
- Miasto: Kraków
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: 2.0T A20NHT przycinanie dławienie zimnego silnika na ssaniu
Zbyszek01 Podałem prąd na zaworek i przepuściłem przez zaworek zmywacz do hamulców ale zdarzały się zacięcia i ostatecznie wymieniłem na nowy pierburga ( taką mam nadzieję )
VieriLSM zaworek jest pod tubo . Sprawdź najpierw czy u ciebie jest uszkodzony . Opisałem to wyżej . Strzałka od obrotów nie stoi w miejscu ( delikatnie/minimalnie się rusza ) ale silnik już się nie dusi jak wcześniej , że strzałka obrotomierza potrafiła zejść poniżej 1000 obr./min .
VieriLSM zaworek jest pod tubo . Sprawdź najpierw czy u ciebie jest uszkodzony . Opisałem to wyżej . Strzałka od obrotów nie stoi w miejscu ( delikatnie/minimalnie się rusza ) ale silnik już się nie dusi jak wcześniej , że strzałka obrotomierza potrafiła zejść poniżej 1000 obr./min .