--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błąd P0171
Błąd P0171
Witam od paru miesiecy mam Insignie 1.8 z 2010r.
Swieci sie check kod P0171.
Samochód był juz u paru mechaników i dalej nie naprawiony. Ogólnie jest strasznie zamulony i pali olbrzymie ilosci paliwa.
Wymienione zostały cewki i przepływomierz i nic nie dało.
Czy juz kiedyś ktoś rozwiazywal taki problem?
Swieci sie check kod P0171.
Samochód był juz u paru mechaników i dalej nie naprawiony. Ogólnie jest strasznie zamulony i pali olbrzymie ilosci paliwa.
Wymienione zostały cewki i przepływomierz i nic nie dało.
Czy juz kiedyś ktoś rozwiazywal taki problem?
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
Re: Błąd P0171
Strasznie dziadowski problem. Walczę z tym w A16LET i nie umiem sobie poradzić. U siebie obstawiam membranę w pokrywie zaworów - po pierwszej regeneracji miałem dłuższy czas spokój. Ale nie wiem czy to na pewno to, bo nie mam wszystkich objawów.
Ostatnio szukając rozwiązania znalazłem info, że błąd może być spowodowany około 30 czynnikami - od złega paliwa zaczynając, poprzez uszkodzenia w dolocie, wydechu, układ zapłonowy... Masakra
Ostatnio szukając rozwiązania znalazłem info, że błąd może być spowodowany około 30 czynnikami - od złega paliwa zaczynając, poprzez uszkodzenia w dolocie, wydechu, układ zapłonowy... Masakra
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Błąd P0171
a katalizator i sonda lambda sprawdzona ?
często tam leży problem
często tam leży problem
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
Re: Błąd P0171
Nie wiem jak u kolegi, u mnie błąd wywala "losowo" - raz po 20km, raz po 300, nie ma reguły. Gdyby to był katalizator lub sonda, to błąd wyskakiwałby regularnie.
Re: Błąd P0171
Błąd wyskakiwal po jakis 10-20km ale po zmianie cewek swieci sie cały czas i nie mozna go skasować. Katalizator i sonda jeszcze nie sprawdzone
-
- Nowicjusz
- Posty: 28
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 11:24
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Błąd P0171
Witam, a jak wlaczal się bład to byla roznica w pracy silnika? Czy czuć bylo paliwo w kabinie samochodu?
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
Re: Błąd P0171
Standardowy problem silników Opla, sprawdź czy nie masz wycieków z uszczelniacza na wale, jeżeli nie leci tam olej to wymień zawór odpowietrzania par paliwa, gwarantuje, że pomoże na 100%
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
Re: Błąd P0171
Dobra, podmiana pokrywy zaworów nic nie dała. Dolot niby szczelny. Cewka i świece wymieniona. Delikatnie zaczyna mnie wk..ć ten samochód. Słynny awaryjny Renault (Megane II) nie miało tyle problemów, co ten germański produkt. Całe szczęście, że da się z tym jeździć, tylko jak długo???
Tak z ciekawości - jaki wpływ na błąd ubogiej mieszanki ma uszczelniacz na wale?
Tak z ciekawości - jaki wpływ na błąd ubogiej mieszanki ma uszczelniacz na wale?
- Putridum
- Użytkownik
- Posty: 648
- Rejestracja: 10 lut 2015, o 17:21
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Błąd P0171
Heh to tak samo jak mi wywaliło brak iskry na 1 cylindrze a na wyswietlaczu palił się check i kontrola trakcji( jedno nie ma nic że sobą wspólnego)
Planięte z mojego BlackBerry Classic za pomocą Tapatalka
Planięte z mojego BlackBerry Classic za pomocą Tapatalka
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 1 paź 2017, o 21:21
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Błąd P0171
U mnie stale wywalało ten błąd, miałem uszkodzone koła fazowe. Po wymianie problem się rozwiązał.
Re: Błąd P0171
Masz LPG ?
bo jeśli nie to do sprawdzenia szczelność układu dolotowego, zawór odpowietrzajacy bak,rurki vacum
A sprawdz jaki jest czas wtrysku
bo jeśli nie to do sprawdzenia szczelność układu dolotowego, zawór odpowietrzajacy bak,rurki vacum
A sprawdz jaki jest czas wtrysku
Re: Błąd P0171
Dołączam do dyskusji. Też mi wywala ten błąd silnik 1.4net 220000km.. Wcześniej miałem problem z sadzami zapełniony jakimiś związkami wymieniłem kata na ładną używkę. Ale czekendzin się zapalił. Wskazało na czujnik temperatury chłodnicy wymieniłem na oryginał w wcześniej włączył się wentylator przy zimnym silniku. Znowu czek się zapalił P0171 znikające napięcie na sondzie lamda ta co się znajduje w katalizatorze , wymieniłem na Boscha nówke, napięCie dalej znika. Błąd pojawia się po szybkim wciśnięciu gazu i całkowitym odpuszczeniu. Wcześniej sprawdzone świece filtry wymieniony olej. Samochód mam 4 miesiące i od początku zaraz po zakupie walczę z zapalają lampką czeka!!! Samochód moim zdaniem pracuje, pali 7,4 zbiera się ok jak na taki mały silnik Wszystko naprawdę OK.. Jedynie na co mogę nażekać to pierwszy bieg mógłby szybciej się zbierać ale to chyba tak w nim jest. Ostatnio sprawdzałem się z V6 200km a u mnie czek się świecił a znajomy dziwił się jak ta moja Insignia zasówa. A błąd dalej wyświetla. Pooooooooomocy!
-- 28 paź 2017, o 18:18 --
A ten czas wtrysku to jaki powinien być?
-- 28 paź 2017, o 18:21 --
U mnie wywala błąd P0171 czujka2 bank1 uboga mieszanka.
-- 28 paź 2017, o 18:18 --
A ten czas wtrysku to jaki powinien być?
-- 28 paź 2017, o 18:21 --
U mnie wywala błąd P0171 czujka2 bank1 uboga mieszanka.
- Rooff_
- Zapaleniec
- Posty: 4119
- Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
- Auto: Insignia ST przedlif
- Kod silnika: A20DTR
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
- Postawił piwo: 9 razy
- Otrzymał piwo: 120 razy
Re: Błąd P0171
Ja mam dwa tropy:
1. problem z wiązką zasilającą/wtyczką idącą od czujnika do BCM
2. akumulator (choć przy problemach z aku "dziwnych" i nieoczekiwanych błędów z reguły jest więcej; może te co się u Ciebie pojawiały np. odnośnie tego czujnika chłodnicy były fałszywe?)
1. problem z wiązką zasilającą/wtyczką idącą od czujnika do BCM
2. akumulator (choć przy problemach z aku "dziwnych" i nieoczekiwanych błędów z reguły jest więcej; może te co się u Ciebie pojawiały np. odnośnie tego czujnika chłodnicy były fałszywe?)
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
Re: Błąd P0171
No to chyba wiem co było przyczyną tego nieszczęsnego błędu. W trakcie poszukiwań wymieniłem sondę lambda, złącze elastyczne wydechu, sprawdzałem wydech, dolot. Na trop naprowadził mnie ten wątek:
https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=840231
Też czasami miałem to dziwne stukanie. Odkręcenie wlewu paliwa w trakcie stukania powodowało, że dźwięk znikał, było słychać syk. Dodatkowo, przy zakręconym wlewie miałem bardzo duże długoterminowe korekty na plus i to przez nie zapalał mi się check. Ale te wysokie korekty były tylko przy nieobciążonym silniku. Niedokręcenie wlewu powodowało, że korekty szły /cenzura/ na minus. Na dodatek przy ruszaniu dwa razy zgasł silnik, często dławił się.
Na dole zrzuty z Torque: wlew zakręcony i co się dzieje z korektami po odkręceniu korka
Zamówiłem na Alle zawór o numerze 55353802 - taki miałem zamontowany - sprawdziłem. W Oplu podali mi zupełnie inny numer, który jest właściwie nie dostępny jako zamiennik. Oryginał po srogich rabatach to koszt około 860zł!
Po wymianie zaworu na luzie i zakręconym wlewie wyglądają w następujący sposób:
Tylko jest oczywiście ale, bo w tym samochodzie nie można czegokolwiek naprawić, ot tak. Zawsze musi się coś spie...ć. Wymieniony zawór klekocze jak bocian Napisałem do dostawcy, zobaczymy co napisze.
Sama wymiana jest banalna - trzeba odkręcić jedną śrubę od uchwytu, zsunąć dwa gumowe węże. U mnie był problem z tym bliżej kolektora - nie chciał zejść z zaworu ale stanowczo z wyczuciem "wykręciłem" go z króćca. Sama podmianka, to maks 10 min. roboty, chyba szybciej niż wymienić żarówkę
Gdyby komuś pojawił się ten błąd, to polecam sprawdzić korekty paliwowe przy zakręconym i odkręconym wlewie - jak się zmieniają z dużego plusa na duży minus, to na 99% uwalony będzie zawór. Trzeba go zdemontować, sprawdzić numer. Z tego co rozmawiałem z kumplem z serwisu, to dość często przyczyną pojawienia się tego błędu jest ten nieszczęsny zawór.
https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=840231
Też czasami miałem to dziwne stukanie. Odkręcenie wlewu paliwa w trakcie stukania powodowało, że dźwięk znikał, było słychać syk. Dodatkowo, przy zakręconym wlewie miałem bardzo duże długoterminowe korekty na plus i to przez nie zapalał mi się check. Ale te wysokie korekty były tylko przy nieobciążonym silniku. Niedokręcenie wlewu powodowało, że korekty szły /cenzura/ na minus. Na dodatek przy ruszaniu dwa razy zgasł silnik, często dławił się.
Na dole zrzuty z Torque: wlew zakręcony i co się dzieje z korektami po odkręceniu korka
Zamówiłem na Alle zawór o numerze 55353802 - taki miałem zamontowany - sprawdziłem. W Oplu podali mi zupełnie inny numer, który jest właściwie nie dostępny jako zamiennik. Oryginał po srogich rabatach to koszt około 860zł!
Po wymianie zaworu na luzie i zakręconym wlewie wyglądają w następujący sposób:
Tylko jest oczywiście ale, bo w tym samochodzie nie można czegokolwiek naprawić, ot tak. Zawsze musi się coś spie...ć. Wymieniony zawór klekocze jak bocian Napisałem do dostawcy, zobaczymy co napisze.
Sama wymiana jest banalna - trzeba odkręcić jedną śrubę od uchwytu, zsunąć dwa gumowe węże. U mnie był problem z tym bliżej kolektora - nie chciał zejść z zaworu ale stanowczo z wyczuciem "wykręciłem" go z króćca. Sama podmianka, to maks 10 min. roboty, chyba szybciej niż wymienić żarówkę
Gdyby komuś pojawił się ten błąd, to polecam sprawdzić korekty paliwowe przy zakręconym i odkręconym wlewie - jak się zmieniają z dużego plusa na duży minus, to na 99% uwalony będzie zawór. Trzeba go zdemontować, sprawdzić numer. Z tego co rozmawiałem z kumplem z serwisu, to dość często przyczyną pojawienia się tego błędu jest ten nieszczęsny zawór.
Re: Błąd P0171
Dzięki wielkie że ogarnełeś temat. Wczoraj wymieniłem, w Opolu niecałe 220zł. Ale nowy też klekocze tyle że sporo ciszej. Jeszcze raz dzięki. Mam nadzieję że czek to stara historia.
Re: Błąd P0171
Dzięki za podpowiedzi i u mnie jest to samo jak odkręcę korek wlewu paliwa to się uspokaja więc wiadomo, że walnięty ten zaworek