--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Moduł zapłonu cewka zapłonowa
- piohib
- Użytkownik
- Posty: 661
- Rejestracja: 21 sty 2015, o 17:10
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Moduł zapłonu
Ostatecznie okazało się, że to jednak cewka. Trochę droższa przygoda.
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci s... umierali za swoją" Generał George Smith Patton
Re: Moduł zapłonu
W moim przypadku wstępna diagnoza też się potwierdziła padła cewka zapłonowa,wymieniona na nową i isia śmiga jak wcześniej koszt: cewka delphi czyli orginał 620zł.pozdrawiam
- piohib
- Użytkownik
- Posty: 661
- Rejestracja: 21 sty 2015, o 17:10
- Auto: Insignia ST
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Moduł zapłonu
To widzę, że dałeś więcej niż ja.
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci s... umierali za swoją" Generał George Smith Patton
Re: Moduł zapłonu
Witam, kupiłem Insignie w maju, nie miałem z nią żadnych problemów (1.6, 132 kW, 20MN7408). Do czasu.
Przejechałem z Anglii od Polski przez Szwajcarię, po górach dolinach, przez Niemcy i 180 bez problemów. W Krakowie wymieniłem rozrząd, wracałem do uk, i zaraz za bramkach auto dostało wibracji, strata mocji i check engine. Stanąłem na awaryjnym zgasiłem, po minucie odpaliłem - jeździ normalnie.
Drugi raz to samo po 1000 km, tym razem sztuczka nie pomogła. Cisnąłem ją do 100 km i po paru km zjechaliśmy na parking. Tam odczekaliśmy z 15 minut i zapaliła normalnie.
Parę dni temu znalazłem czas, żeby ją podłączyć u znajomego do komputera i wskazało:
P0300 - silnik - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe
P0301 - cylinder 1 - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe
P0304 - cylinder 4 - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe
Znajomy mówi, że na bank to cewka (w moim jest cała listwa), plus dla wszelkiego spokoju wymienić od razu cztery świece.
Teraz tak: czy macie inne toerie, czy to na 100% to?
Druga rzecz: u mnie są dostępne trzy listwy, jaką wybrać:
HAAS Ignition Coil - Product Code: 413720321 - 75 funtów
Delphi Ignition Coil - Product Code: 413720325 - 120 funtów
OE Quality Ignition Coil Product Code: 413720320 - 120 funtów
Z góry dzięki za pomoc.
-- 22 wrz 2016, o 18:51 --
Przejechałem z Anglii od Polski przez Szwajcarię, po górach dolinach, przez Niemcy i 180 bez problemów. W Krakowie wymieniłem rozrząd, wracałem do uk, i zaraz za bramkach auto dostało wibracji, strata mocji i check engine. Stanąłem na awaryjnym zgasiłem, po minucie odpaliłem - jeździ normalnie.
Drugi raz to samo po 1000 km, tym razem sztuczka nie pomogła. Cisnąłem ją do 100 km i po paru km zjechaliśmy na parking. Tam odczekaliśmy z 15 minut i zapaliła normalnie.
Parę dni temu znalazłem czas, żeby ją podłączyć u znajomego do komputera i wskazało:
P0300 - silnik - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe
P0301 - cylinder 1 - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe
P0304 - cylinder 4 - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe
Znajomy mówi, że na bank to cewka (w moim jest cała listwa), plus dla wszelkiego spokoju wymienić od razu cztery świece.
Teraz tak: czy macie inne toerie, czy to na 100% to?
Druga rzecz: u mnie są dostępne trzy listwy, jaką wybrać:
HAAS Ignition Coil - Product Code: 413720321 - 75 funtów
Delphi Ignition Coil - Product Code: 413720325 - 120 funtów
OE Quality Ignition Coil Product Code: 413720320 - 120 funtów
Z góry dzięki za pomoc.
-- 22 wrz 2016, o 18:51 --
Jakieś sugestie?Konrad. pisze:Druga rzecz: u mnie są dostępne trzy listwy, jaką wybrać:
HAAS Ignition Coil - Product Code: 413720321 - 75 funtów
Delphi Ignition Coil - Product Code: 413720325 - 120 funtów
OE Quality Ignition Coil Product Code: 413720320 - 120 funtów
Z góry dzięki za pomoc.
- IBZI
- Moderator
- Posty: 4186
- Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
- Auto: Insignia 2.0
- Kod silnika: A20DT
- Rok produkcji: 2013
- Miasto: Gliwice
- Postawił piwo: 7 razy
- Otrzymał piwo: 30 razy
Re: Moduł zapłonu
No to doradziłeś Pewnie przez te dwa miesiące zdążył już coś kupić.
Może też uzasadnij.Dlaczego Delphi. Przynajmniej zostanie coć dla potomnych...
Może też uzasadnij.Dlaczego Delphi. Przynajmniej zostanie coć dla potomnych...
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu
Ja dzisiaj jechałem trasa i pokazał się check engine i nic poza tym. W domu sprawdziłem obd i torque pokazał p0300. Skasowałem błąd. Co z tym fantem zrobić? Sprawdzać coś, bać się że powróci czy na razie nic?
- MiszaElk
- Użytkownik
- Posty: 158
- Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
- Auto: ASTRA J COSMO AT
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Ełk
-
- Użytkownik
- Posty: 219
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XER
- Rok produkcji: 2011
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu
Koledzy, po raz trzeci zapytam - czy mam coś robić z tym jeśli skasowałem błąd i na razie nic się dzieje (nie działo się nic również przy okazji pojawienia się błędu)???
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
witam
Mnie tez dopadło awaria check engine, ESP świecące, falowanie obrotów miałem nadzieję, że to świeca mimo że wymieniałem ze 2 miechy temu lub czujnik szybkości, który też dopiero wymieniłem.Podłączyłem pod opcoma błąd p0300. Cewka na pierwszym garze uszkodzenie.Nowa cewka wydaje mi się że dość dobrze kupiłem Era Italy https://www.czesciauto24.pl/era/7481641 były tańsze no name na allegro, wymieniłem i działa wszystko ok.Mam nadzieję, że trochę pochodzi.
Mnie tez dopadło awaria check engine, ESP świecące, falowanie obrotów miałem nadzieję, że to świeca mimo że wymieniałem ze 2 miechy temu lub czujnik szybkości, który też dopiero wymieniłem.Podłączyłem pod opcoma błąd p0300. Cewka na pierwszym garze uszkodzenie.Nowa cewka wydaje mi się że dość dobrze kupiłem Era Italy https://www.czesciauto24.pl/era/7481641 były tańsze no name na allegro, wymieniłem i działa wszystko ok.Mam nadzieję, że trochę pochodzi.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Przy jakim przebiegu padła cewka? Czy jesteś w stanie podać jakie miałeś założone świece w chwili awarii?
Masz silnik a16xer zgodnie z opisem kodu silnika w profilu?
Masz silnik a16xer zgodnie z opisem kodu silnika w profilu?
- nap77
- Użytkownik
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
- Auto: OPEL INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: nysa
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
witam
Do Bartol oczywiście kod silnika A18XER,świece to GM nr.kat. 1214031 Czeskie:), około 6 miesięcy na nich jeździłem, poza tym padła cewka Delphi czyli fabryczna chyba, auto przejechane około 120k km,pozdr
Do Bartol oczywiście kod silnika A18XER,świece to GM nr.kat. 1214031 Czeskie:), około 6 miesięcy na nich jeździłem, poza tym padła cewka Delphi czyli fabryczna chyba, auto przejechane około 120k km,pozdr
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Dzięki za info. Zastanawiałem się, czy na awarię w twoim przypadku mógł mieć wpływ niewłaściwy dobór świec. Jednak jeśli stosujesz oryginały to nie było to przyczyną awarii.
Nie ma to wielkiego znaczenia, ale uważam, że GM 1214031 to oznaczenie starych świec produkowanych dla GM przez firmę Bosch. Nowe natomiast o zmienionym symbolu na GM 1214120 są produkowane w Czechach przez firmę Brisk
Dzięki za odpowiedź.
Nie ma to wielkiego znaczenia, ale uważam, że GM 1214031 to oznaczenie starych świec produkowanych dla GM przez firmę Bosch. Nowe natomiast o zmienionym symbolu na GM 1214120 są produkowane w Czechach przez firmę Brisk
Dzięki za odpowiedź.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 18 lut 2018, o 19:42
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Witam. Mam taki problem jak większość. Silnik 16 turbo 180KM. Przy ok 2000 obr. szarpie silnikiem. Wypadanie zapłonu. Diagnoza. Świece wymieniłemi i to samo stoję przed wymianą cewki. Ma ktoś na podmianę żeby sprawdzić z Rybnika. Chyba że na 100% będzie to to.
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Wykonałem pomiar rezystancji i test diody dla modułu zapłonowego silnika a18xer. Jeśli ktoś będzie miał dostęp do cewki uszkodzonej i sprawdzi ją w ten sam sposób to będzie szansa na porównanie parametrów. Bez porównania poniższe można traktować wyłącznie jako ciekawostkę
- zakres rezystancji w multimetrze ustawiony na 20M(na pozostałych jest przekroczona wartość),
- czerwoną sondę przykładamy do sprężynki w "fajce", czarną do pinów w gnieździe(odwrotnie nie ma odczytu),
- piny w gnieździe wtyczki liczone od strony zderzaka,
- wyniki dla diody podane zaczynając od fajki przy rozrządzie.
1. Pomiędzy każdą fajką, a pierwszym pinem rezystancja wynosi 2,20.
2. Pomiędzy każdą fajką, a drugim pinem rezystancja wynosi 1,02.
2. Pomiędzy fajkami, a drugim pinem pomiar diody wyszedł 1953mV, 1952mV, 1955mV, 1952mV.
EDIT:
cewka jest sprawna.
- zakres rezystancji w multimetrze ustawiony na 20M(na pozostałych jest przekroczona wartość),
- czerwoną sondę przykładamy do sprężynki w "fajce", czarną do pinów w gnieździe(odwrotnie nie ma odczytu),
- piny w gnieździe wtyczki liczone od strony zderzaka,
- wyniki dla diody podane zaczynając od fajki przy rozrządzie.
1. Pomiędzy każdą fajką, a pierwszym pinem rezystancja wynosi 2,20.
2. Pomiędzy każdą fajką, a drugim pinem rezystancja wynosi 1,02.
2. Pomiędzy fajkami, a drugim pinem pomiar diody wyszedł 1953mV, 1952mV, 1955mV, 1952mV.
EDIT:
cewka jest sprawna.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2019, o 18:36 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.
- grzegorz13
- Zapaleniec
- Posty: 1106
- Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
- Auto: Insignia 4x4 v6
- Kod silnika: A28NET
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Lubin
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 10 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Wypadanie zapłonów może być spowodowane kończeniem się katalizatora który tłumi przepływ spalin ! Miałem tak w VC 1.8 wymieniłem cewkę na nową bez poprawy a po kilku tyś km padł kat i to tak iż silnik nie wkręcał się powyżej 2 tyś obr
-
- Zapaleniec
- Posty: 1530
- Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
- Auto: INSIGNIA
- Kod silnika: A18XER
- Rok produkcji: 2010
- Miasto:
- Otrzymał piwo: 23 razy
Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa
Kolega Ali miał wtyczkę cewki z logiem GM wszystko się u niego znajdzie.
Na zdjęciu tylko przymiarka, bo muszę kupić szczypce do wyciągania pinów z obudowy. Chciałbym, żeby stare piny weszły w nową wtyczkę, bo obcinania kabli i zaciskania nowych pinów planuję uniknąć.
Małymi krokami do ideału, którego nie planowało osiągnąć ASO i odłamało mi kilka drobiazgów przy silniku
Na zdjęciu tylko przymiarka, bo muszę kupić szczypce do wyciągania pinów z obudowy. Chciałbym, żeby stare piny weszły w nową wtyczkę, bo obcinania kabli i zaciskania nowych pinów planuję uniknąć.
Małymi krokami do ideału, którego nie planowało osiągnąć ASO i odłamało mi kilka drobiazgów przy silniku