--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Awatar użytkownika
piohib
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 21 sty 2015, o 17:10
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Moduł zapłonu

Post autor: piohib » 28 kwie 2016, o 19:15

Ostatecznie okazało się, że to jednak cewka. Trochę droższa przygoda.
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci s... umierali za swoją" Generał George Smith Patton

pkamilp

Re: Moduł zapłonu

Post autor: pkamilp » 30 kwie 2016, o 11:57

W moim przypadku wstępna diagnoza też się potwierdziła padła cewka zapłonowa,wymieniona na nową i isia śmiga jak wcześniej koszt: cewka delphi czyli orginał 620zł.pozdrawiam

Awatar użytkownika
piohib
Użytkownik
Posty: 661
Rejestracja: 21 sty 2015, o 17:10
Auto: Insignia ST
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Moduł zapłonu

Post autor: piohib » 30 kwie 2016, o 15:07

To widzę, że dałeś więcej niż ja.
"Celem wojny nie jest śmierć za ojczyznę, ale sprawienie, aby tamci s... umierali za swoją" Generał George Smith Patton

Konrad.

Re: Moduł zapłonu

Post autor: Konrad. » 19 wrz 2016, o 13:17

Witam, kupiłem Insignie w maju, nie miałem z nią żadnych problemów (1.6, 132 kW, 20MN7408). Do czasu.

Przejechałem z Anglii od Polski przez Szwajcarię, po górach dolinach, przez Niemcy i 180 bez problemów. W Krakowie wymieniłem rozrząd, wracałem do uk, i zaraz za bramkach auto dostało wibracji, strata mocji i check engine. Stanąłem na awaryjnym zgasiłem, po minucie odpaliłem - jeździ normalnie.

Drugi raz to samo po 1000 km, tym razem sztuczka nie pomogła. Cisnąłem ją do 100 km i po paru km zjechaliśmy na parking. Tam odczekaliśmy z 15 minut i zapaliła normalnie.

Parę dni temu znalazłem czas, żeby ją podłączyć u znajomego do komputera i wskazało:

P0300 - silnik - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe
P0301 - cylinder 1 - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe
P0304 - cylinder 4 - (wykryto wypadające zapłony) - nie ciągłe

Znajomy mówi, że na bank to cewka (w moim jest cała listwa), plus dla wszelkiego spokoju wymienić od razu cztery świece.

Teraz tak: czy macie inne toerie, czy to na 100% to?

Druga rzecz: u mnie są dostępne trzy listwy, jaką wybrać:


HAAS Ignition Coil - Product Code: 413720321 - 75 funtów

Delphi Ignition Coil - Product Code: 413720325 - 120 funtów

OE Quality Ignition Coil Product Code: 413720320 - 120 funtów

Z góry dzięki za pomoc.

-- 22 wrz 2016, o 18:51 --
Konrad. pisze:Druga rzecz: u mnie są dostępne trzy listwy, jaką wybrać:

HAAS Ignition Coil - Product Code: 413720321 - 75 funtów

Delphi Ignition Coil - Product Code: 413720325 - 120 funtów

OE Quality Ignition Coil Product Code: 413720320 - 120 funtów

Z góry dzięki za pomoc.
Jakieś sugestie?

dudimpp

Re: Moduł zapłonu

Post autor: dudimpp » 21 lis 2016, o 17:57

Ja bym wybrał Delphi

Awatar użytkownika
IBZI
Moderator
Posty: 4186
Rejestracja: 7 lis 2015, o 20:12
Auto: Insignia 2.0
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2013
Miasto: Gliwice
Postawił piwo: 7 razy
Otrzymał  piwo: 30 razy

Re: Moduł zapłonu

Post autor: IBZI » 21 lis 2016, o 18:50

No to doradziłeś :lol: Pewnie przez te dwa miesiące zdążył już coś kupić.
Może też uzasadnij.Dlaczego Delphi. Przynajmniej zostanie coć dla potomnych...

switek3
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu

Post autor: switek3 » 23 lut 2017, o 15:58

Ja dzisiaj jechałem trasa i pokazał się check engine i nic poza tym. W domu sprawdziłem obd i torque pokazał p0300. Skasowałem błąd. Co z tym fantem zrobić? Sprawdzać coś, bać się że powróci czy na razie nic?

Awatar użytkownika
MiszaElk
Użytkownik
Posty: 158
Rejestracja: 16 mar 2015, o 19:05
Auto: ASTRA J COSMO AT
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2010
Miasto: Ełk

Re: Moduł zapłonu

Post autor: MiszaElk » 23 lut 2017, o 16:59

W pierwszej kolejności obstawiłbym świece i cewkę.

switek3
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu

Post autor: switek3 » 23 lut 2017, o 21:53

Ale mam coś robić? Czy czekać...

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Moduł zapłonu

Post autor: norbi333 » 23 lut 2017, o 22:08

Wielokrotne przypadkowe wypadanie zapłonu. Pewnie świece lub cewka

switek3
Użytkownik
Posty: 219
Rejestracja: 18 paź 2015, o 17:19
Auto: Insignia
Kod silnika: A16XER
Rok produkcji: 2011
Miasto:
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu

Post autor: switek3 » 24 lut 2017, o 11:04

Koledzy, po raz trzeci zapytam - czy mam coś robić z tym jeśli skasowałem błąd i na razie nic się dzieje (nie działo się nic również przy okazji pojawienia się błędu)???

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Moduł zapłonu

Post autor: norbi333 » 24 lut 2017, o 11:16

Jak nie wraca to nic

Awatar użytkownika
nap77
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: nysa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: nap77 » 7 gru 2017, o 19:23

witam
Mnie tez dopadło awaria check engine, ESP świecące, falowanie obrotów miałem nadzieję, że to świeca mimo że wymieniałem ze 2 miechy temu lub czujnik szybkości, który też dopiero wymieniłem.Podłączyłem pod opcoma błąd p0300. Cewka na pierwszym garze uszkodzenie.Nowa cewka wydaje mi się że dość dobrze kupiłem Era Italy https://www.czesciauto24.pl/era/7481641 były tańsze no name na allegro, wymieniłem i działa wszystko ok.Mam nadzieję, że trochę pochodzi.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Bartol » 10 gru 2017, o 19:33

Przy jakim przebiegu padła cewka? Czy jesteś w stanie podać jakie miałeś założone świece w chwili awarii? :D
Masz silnik a16xer zgodnie z opisem kodu silnika w profilu?

Awatar użytkownika
nap77
Użytkownik
Posty: 104
Rejestracja: 16 sie 2014, o 09:02
Auto: OPEL INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2009
Miasto: nysa
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: nap77 » 11 gru 2017, o 23:07

witam
Do Bartol oczywiście kod silnika A18XER,świece to GM nr.kat. 1214031 Czeskie:), około 6 miesięcy na nich jeździłem, poza tym padła cewka Delphi czyli fabryczna chyba, auto przejechane około 120k km,pozdr

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Bartol » 12 gru 2017, o 00:05

Dzięki za info. Zastanawiałem się, czy na awarię w twoim przypadku mógł mieć wpływ niewłaściwy dobór świec. Jednak jeśli stosujesz oryginały to nie było to przyczyną awarii.
Nie ma to wielkiego znaczenia, ale uważam, że GM 1214031 to oznaczenie starych świec produkowanych dla GM przez firmę Bosch. Nowe natomiast o zmienionym symbolu na GM 1214120 są produkowane w Czechach przez firmę Brisk :D
Dzięki za odpowiedź.

Chudy
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 18 lut 2018, o 19:42
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Chudy » 19 lip 2019, o 06:32

Witam. Mam taki problem jak większość. Silnik 16 turbo 180KM. Przy ok 2000 obr. szarpie silnikiem. Wypadanie zapłonu. Diagnoza. Świece wymieniłemi i to samo stoję przed wymianą cewki. Ma ktoś na podmianę żeby sprawdzić z Rybnika. Chyba że na 100% będzie to to.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Bartol » 9 wrz 2019, o 18:28

Wykonałem pomiar rezystancji i test diody dla modułu zapłonowego silnika a18xer. Jeśli ktoś będzie miał dostęp do cewki uszkodzonej i sprawdzi ją w ten sam sposób to będzie szansa na porównanie parametrów. Bez porównania poniższe można traktować wyłącznie jako ciekawostkę ;)

- zakres rezystancji w multimetrze ustawiony na 20M(na pozostałych jest przekroczona wartość),
- czerwoną sondę przykładamy do sprężynki w "fajce", czarną do pinów w gnieździe(odwrotnie nie ma odczytu),
- piny w gnieździe wtyczki liczone od strony zderzaka,
- wyniki dla diody podane zaczynając od fajki przy rozrządzie.

1. Pomiędzy każdą fajką, a pierwszym pinem rezystancja wynosi 2,20.
2. Pomiędzy każdą fajką, a drugim pinem rezystancja wynosi 1,02.
2. Pomiędzy fajkami, a drugim pinem pomiar diody wyszedł 1953mV, 1952mV, 1955mV, 1952mV.

EDIT:
cewka jest sprawna.
Ostatnio zmieniony 9 wrz 2019, o 18:36 przez Bartol, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: grzegorz13 » 9 wrz 2019, o 18:35

Wypadanie zapłonów może być spowodowane kończeniem się katalizatora który tłumi przepływ spalin ! Miałem tak w VC 1.8 wymieniłem cewkę na nową bez poprawy a po kilku tyś km padł kat i to tak iż silnik nie wkręcał się powyżej 2 tyś obr

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Moduł zapłonu cewka zapłonowa

Post autor: Bartol » 14 wrz 2019, o 20:31

Kolega Ali miał wtyczkę cewki z logiem GM ;D wszystko się u niego znajdzie.
Na zdjęciu tylko przymiarka, bo muszę kupić szczypce do wyciągania pinów z obudowy. Chciałbym, żeby stare piny weszły w nową wtyczkę, bo obcinania kabli i zaciskania nowych pinów planuję uniknąć.
Obrazek
Małymi krokami do ideału, którego nie planowało osiągnąć ASO i odłamało mi kilka drobiazgów przy silniku ;)

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”