--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
----------------Obrazek Zobacz nasz portal klubowy ---------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku ---------------Obrazek Dołącz do naszej Grupy na Facebooku

Świece zapłonowe

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Bartol » 29 lis 2018, o 23:23

grzegorz13 pisze:
29 lis 2018, o 22:40
Nie bardzo rozumiem co oznacza twój komentarz kolego Bartol pod moim cytatem ! wyjaśnisz mi to ?
Oczywiście ;) cztery posty wyżej napisałem co pokazuje ogólnodostępna wyszukiwarka świec, wystarczy wpisać podstawowe dane pojazdu..., ale rozumiem, że zgrywa się to z twoim zdaniem i doświadczeniem ;)
grzegorz13 pisze:
29 lis 2018, o 22:40
Myślę iż się mylisz ponieważ pewnie mają umowy długoterminowe i dobre ceny których nie dostanie mały odbiorca który musi zmieniać dostawców ! To pewnie twoje przypuszczenie i nie masz pojęcia jak zawiera się takie umowy ?
Pewnie, pewnie, pewnie...
Wystarczy mi potwierdzenie, że jak szukałem świec do swojego silnika i zagłębiłem się w temat to okazało się, że z tego samego opakowania GM klienci wyciągają świece Bosch, Brisk i NGK, więc nie wiem gdzie te umowy długoterminowe...
Coś takiego w ogóle istnieje przy dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się rynku?
Dla ASO produkuje ten, kto wyceni się najtaniej, więc ASO przy swojej stałej cenie zarobi najwięcej.

Spójrz na filtr powietrza z ASO za 100 zł i porównaj z najtańszym na rynku filtrem polskiej firmy Hart za 27 zł... oba wypasione na maksa ;) Jak widać nie podpisali umowy długoterminowej z firmą Knecht;)

P.S. Jaki mały odbiora? Nic takiego nie pisałem... chyba dodałeś coś od siebie ;)

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: grzegorz13 » 30 lis 2018, o 00:13

Przypomnę ci iż to jest forum i każdy ma prawo wyrazić swoją opinię i napisać o własnych doświadczeniach tym bardziej jak potwierdzają one pewne rzeczy ! Ogólna dostępna wyszukiwarka pokaże ci to za co zapłacą zleceniodawcy poniewąż jest coś takiego jak pozycjonowanie stron internetowych ! są firmy które z tego żyją !
Myślę i raczej tego jestem pewien iż jak wchodzi nowej model auta to podpisują umowę na dostawę części na cały okres produkcji czyli min 4 lata po których wychodzi lift Nie mogą sobie pozwolić na brak części w trakcie produkcji a dziś nikt nie robi zapasów ! linie produkcyjne mają zapas na kilkanaście godzin ! potem stają ! Potwierdza to fakt iż pewne rzeczy wychodzą tylko w określonym czasie produkcji modeli do lub liftu ! Może mieć miejsce iż do silników 1.0 1.2 świece dostarcza np bosch a do większych ngk Żaden producent nie będzie eksperymentował z częściami w trakcie produkcji modelu chyba iż wyjdzie usterka ! To potwierdzają moje obserwacje rynku.
Do VC 1.8 świece produkował ngk wiem z doświadczenia iz były takie same z różnymi napisami. Do insigni też mam ngk. W BMW R1150RT też daje świece ngk, wiem z doświadczenia bo kupuję je zamienniki boscha wyglądają ciut inaczej
Gdzie spotkałeś świece Briska czy Boscha w pudełkach GM ? Jeszcze nigdy się nie spotkałem z taką sytuacją ? We wszystkich które kupowałem do opla czy bmw jeśli nie były to oryginały to zmieniki wygładzająco tak samo jak ngk

Buluś
Klubowicz
Posty: 406
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 5 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Buluś » 30 lis 2018, o 00:42

chłopaki bez spiny.. dorzucę coś i ja.. nie patrzcie tak w te katalogi.. jest w nich sporo błędów niestety i nawet zamawiając po numerach vin co np jest standardem we francuzach czy audi wychodzą kwiatki, z resztą w oplu podobnie, w przypadku świec proponuję najpierw sprawdzić oznaczenie na starej świecy, a przed montażem nowej porównać ją ze starą (gwint i długość)

tan na marginesie weszliście w temat części oryginalnych - straszna lipa się zrobiła w oplu ostatnio, dużo części w samej insigni jest już wycofanych ze stanu magazynowego, w VC sytuacja była podobna że już po 8 latach od początku produkcji nie które z części były już niedostępne w ASO (mimo tego że 10 lat od rozpoczęcia produkcji powinny być na stanie)
W nowej Insigni B jest jeszcze większa lipa.. auto ma rok a nie ma np drzwi.. ani w magazynie centralnym w polsce ani w DE nie ma ani 1 sztuki drzwi kierowcy.. a wszystko po przejęciu opla przez psa...

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Bartol » 30 lis 2018, o 09:43

grzegorz13 pisze:
30 lis 2018, o 00:13
Gdzie spotkałeś świece Briska czy Boscha w pudełkach GM? Jeszcze nigdy się nie spotkałem z taką sytuacją ? We wszystkich które kupowałem do opla czy bmw jeśli nie były to oryginały to zmieniki wygładzająco tak samo jak ngk
Chcąc odpowiedzieć na ten potok pytań to można samemu sobie dziesięć razy zaprzeczyć, ale o tym w dalszej części ;) Tym bardziej, że przez 3/4 posta piszesz, że były tylko oryginały Bosch i NGK i innych nie spotykasz, a na koniec przeczące twierdzenie o zamiennikach ;)
Poniżej "oryginał" również do VC z napisem "Made in Czech Republic" i wybitym symbolem na świecy DR17LC-9(Brisk) do silników pojemności od 1.0 do 1.8. Naprawdę nie trzeba było tego długo szukać ;)
https://www.opel-e-sklep.pl/swieca-zapl ... -3028.html

grzegorz13 pisze:
30 lis 2018, o 00:13
Gdzie spotkałeś świece Briska czy Boscha w pudełkach GM? Jeszcze nigdy się nie spotkałem z taką sytuacją ?
grzegorz13 pisze:
30 lis 2018, o 00:13
W BMW R1150RT też daje świece ngk, wiem z doświadczenia bo kupuję je zamienniki boscha(...)
Ja daję świece oryginalne GM, wiem bo kupuje Brisk ;)

Awatar użytkownika
grzegorz13
Zapaleniec
Posty: 1106
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 10 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: grzegorz13 » 30 lis 2018, o 19:49

Miałem w rodzinie agilę 1.2 lecz tam świece GM wyglądały całkiem inaczej o:o pierwszy raz widzę takie :o jak te z linku .
Nie pisałem o tym iż Bosch to oryginały to GM ale że mogą być a ja spotkałem się tylko z NGK identycznymi jak GM
Do agilii 1.2 i Vb 2,0 czy VC 1.8 zawsze kupowałem w ASO świece GM bo były tańsze od NGK a wyglądały identycznie
Natomiast te z linku kolegi wyżej widzę pierwszy raz :o to na pewno oryginały ? na stronie opla świece o tym nr katalogowym wyglądają tak http://sklep.dixi-car.pl/swieca-zaplono ... -6559.html Każde świece GM które kupowałem wyglądały kolorystycznie jak te z mojego linku Opel zawsze miał na świecach niebieskie napisy a na tych z linku kolegi Bartola są czarne !
W moim linku opel ma świece w niebieskich pudełkach jak i też białych, na pudełkach jest made in japan a wszystkie świece mają niebieskie napisy i dla mnie to są oryginały

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: norbi333 » 3 gru 2018, o 11:34

Jednak kupiłem oryginały.Po rabatach wyszło 39 zł/szt

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Rooff_ » 3 gru 2018, o 14:48

I co - jeździ jakoś inaczej? ;)

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: norbi333 » 3 gru 2018, o 15:51

Nie wiem ,bo na razie stoi sobie pewnie do jutra :D

Dodano po 4 godzinach 2 minutach 2 sekundach:
W oryginale siedziały acdelco

gomez1133
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: 20 maja 2018, o 18:59
Auto: Insignia
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2010
Miasto: Legionowo

Re: Świece zapłonowe

Post autor: gomez1133 » 26 gru 2018, o 15:23

norbi333 pisze:edit
Faktycznie trzeba ściągać kolektor? Dużo roboty przy tym? Czy tylko cewki i jest już dostęp do świeczek?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 28 gru 2018, o 11:34 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

norbi333
Ekspert
Posty: 5124
Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
Auto: GSI
Kod silnika: B20DTR
Rok produkcji: 2019
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 35 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: norbi333 » 26 gru 2018, o 15:46

W 2.0 nie trzeba żadnego kolektora zdejmować.Zdejmujesz plastik i masz na wierzchu cewki

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Bartol » 26 lut 2019, o 00:33

Dotyczy a18xer, 1.8 140KM
W związku ze zdarzającymi się błędami w katalogach, w opisach sklepów i na aukcjach napiszę słów kilka.
Zalecana odległość pomiędzy elektrodami świecy dla silnika a18xer 1.8 140KM wynosi 0,85 – 0,95mm. Dodatkowo dochodzą parametry wynikające z budowy świecy tj. klucz 16mm, średnica gwintu 14mm, długość gwintu 19mm, impedancja 5KOhm i przy doborze świec należy trzymać się tych parametrów.

Jeśli chodzi o świece GM:
nr GM 95519058
nr katalogowy 12 14 120(1214120)
Made in Czech Republika czyli Brisk DR17LC-9

nr GM 93176801
nr katalogowy 12 14 031(1214031)
Made in Germany czyli Bosch FQR8LEU2

Zamiennik
np. NGK ZFR5F

W trakcie użytkowania wyrywkowo sprawdzałem świece Brisk, kilka razy w ciągu 20 tys. km i kolor elektrody był prawidłowy.

Jak wspomniałem wyżej należy sprawdzać parametry, bo na aukcjach są błędy lub sprzedawcy nie do końca wiedzą co sprzedają np. proponują jako zamienniki NGK ZFR5F-11 czy Brisk DR17LC-1 w których odstęp pomiędzy elektrodami świecy wynosi 1,1mm i przeznaczone są do Chevroleta z podobnym silnikiem, przystosowanym do montażu gazu.
W jednym ze sklepów w papierowym katalogu NGK były przypisane świece o impedancji 10KOhm przeznaczone bodajże do Alfy. Po montażu takiego wynalazku wypadanie zapłonu na wolnych obrotach mamy gwarantowane, a w dłuższej perspektywie czasu uszkodzenie cewki zapłonowej.

lufa9999
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Hattersheim am Main
Postawił piwo: 3 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: lufa9999 » 6 cze 2019, o 19:21

Może mi ktoś podać nr serwisowy oryginalnych świec do silnika A16LET?

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 4119
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 9 razy
Otrzymał  piwo: 120 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Rooff_ » 6 cze 2019, o 21:03

Pozdrawiam, Michał
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

lufa9999
Użytkownik
Posty: 112
Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
Auto: Insignia
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Hattersheim am Main
Postawił piwo: 3 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: lufa9999 » 7 cze 2019, o 08:31

Dzięki!

Robakkk
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Robakkk » 10 paź 2019, o 05:27

Witam,
Dołączę się z pytaniem o świece do A28NET- sprzedano mi do tego silnika Denso IKH20TT.
Teraz sprawdzam i katalog tego nie potwierdza.
Ktoś coś wie konkretnie w kwestii zastosowania tych świec w tym silniku?
Dodam,że z tego co znalazłem w katalogu,były one stosowane w Signum 2.8.

Awatar użytkownika
Tetis
Nowicjusz
Posty: 10
Rejestracja: 17 sie 2019, o 13:41
Auto: Opel insignia OPC
Kod silnika: A28NER
Rok produkcji: 2011
Miasto: Luboń
Postawił piwo: 1 raz

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Tetis » 10 paź 2019, o 10:38

Ja do A28NER wstawiłem BERU ULTRA Z235 i bardzo ładnie pracuje. Żadnych zastrzeżeń. Póki co 2 tys na nich zrobione.

Robakkk
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Robakkk » 10 paź 2019, o 20:50

Tyle, że ja te Denso IKH20TT mam już kupione i zastanawiam się,czy je pakować, zwłaszcza,że średnio bym chciał kopać pod kole której kolejny raz,gdyby coś było nie tak.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Bartol » 11 paź 2019, o 06:42

Jeśli sprzedali nie zgodnie z katalogiem to wymień na właściwe.

Robakkk
Forumowicz
Posty: 98
Rejestracja: 5 paź 2019, o 06:48
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2011
Miasto: Kalisz/ Wlkp. płd.
Postawił piwo: 1 raz
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Robakkk » 11 paź 2019, o 08:37

Tyle, że twierdzili, że takie mają w katalogu, czego nie potwierdza katalog on-line Denso, stąd moje pytanie, cyz ktoś cos bliżej może powiedzieć.
Jak wspominałem, do Signum 2.8 te świece są dedykowane.

Bartol
Zapaleniec
Posty: 1530
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 23 razy

Re: Świece zapłonowe

Post autor: Bartol » 11 paź 2019, o 15:24

W międzyczasie gdybyś skrobnąć maila do producenta świec miałbyś odpowiedź. Poczytaj jakie wymiary i parametry mają oryginały i sprawdź z tymi co kupiłeś. Wszystko jest w necie na stronach producentów: średnica i długość gwintu, jaki rozmiar klucza potrzebny do wkręcenia, opór świecy oraz czy ma być zwykla irydowa czy jeszcze inna.
Mi dobrali zgodnie z katalogiem z dwukrotnie większym oporem niż prawidłowy. Nie sprawdziłem, założyłem i od razu czułem, że silnik pracuje gorzej niż na starych. Dobrze, że się zorientowałem i nie załatwiłem cewki przy okazji.
30 minut w sklepie sprzedawca dyskutował podpierając się katalogiem, ale kasę zwrócił.

carvertical VIN check
ODPOWIEDZ

Wróć do „silnik benzynowy”