--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
Witam,
chciałbym zaciągnąc jezyka, może ktoś z was miał podobny problem.
Zapalił mi się check engine, sprawdziłem błędy u diagnosty ->
P0010 - Położenie wałka rozrządu zaworów dolotowych, elektrozawór siłownika, selonoid obwodu sterującego
P0106 - Czujnik cisnienia MAP w kolektorze dolotowym - obwód nieprawidłowy
P1101 - Układ powietrza dolotowego - obwód nieprawidłowy
Objawy są takie, że auta ma ograniczoną moc, wolniej wkreca sie na obroty, mniejsze cisninie doladowania ?
Ponadto słychac chrobotanie pod maską, mam wrażenie że z lewej cześci silnika gdzie jest rozrząd i koła pasowe.
Co o tym myślicie ? Będę wdzieczny za każdą poradę.
pozdrawiam
chciałbym zaciągnąc jezyka, może ktoś z was miał podobny problem.
Zapalił mi się check engine, sprawdziłem błędy u diagnosty ->
P0010 - Położenie wałka rozrządu zaworów dolotowych, elektrozawór siłownika, selonoid obwodu sterującego
P0106 - Czujnik cisnienia MAP w kolektorze dolotowym - obwód nieprawidłowy
P1101 - Układ powietrza dolotowego - obwód nieprawidłowy
Objawy są takie, że auta ma ograniczoną moc, wolniej wkreca sie na obroty, mniejsze cisninie doladowania ?
Ponadto słychac chrobotanie pod maską, mam wrażenie że z lewej cześci silnika gdzie jest rozrząd i koła pasowe.
Co o tym myślicie ? Będę wdzieczny za każdą poradę.
pozdrawiam
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
ciężko mi uwierzyć, żeby solidny rozrząd łańcuchowy przy przebiegu 80tys wymagał naprawy .... jeśli faktycznie to jest to - da się jakoś naprawić bezboleśnie ? czy trzeba cały rozrząd robić ?
- czytalem coś, że może to też być kwestia elektrozaworów sterujących dolotem ? one są dwa, ale mają różny kolor końcowki - szary i grafitowy - można dla testu je zamienić miejscami żeby wyeliminować ten defekt ?
pozdrawiam
- czytalem coś, że może to też być kwestia elektrozaworów sterujących dolotem ? one są dwa, ale mają różny kolor końcowki - szary i grafitowy - można dla testu je zamienić miejscami żeby wyeliminować ten defekt ?
pozdrawiam
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
2.0 T ma dwa zawory,także może i któryś z nich.Co do rozrządu u siebie robiłem przy 120 tyś km.A były przypadki ,że nawet po 40 tyś padały
bledy P1101 i p0010
Witam jestem posiadaczem insigni 2,0 T i od jakiegos czasu mam problem z bledem P1101 wymienilem juz przeplywke i czujnik cisnienia w kolektorze ssacym i nie pomoglo a teraz pojawil sie jeszcze P 0010 i auto traci moc .Prosze o jakies porady.D odam ze mam przebieg 85000 i rok 2011
Ostatnio zmieniony 1 paź 2015, o 20:20 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par 5 pkt 8
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: bledy P1101 i p0010
P1101-00 Intake Air Flow System Performance
Jakaś nieszczelność .Spróbuj wyczyścić przepustnicę
I niby mogą mieć wpływ przypchane katalizatory
blad P0010 - "obwod sterujacy solenoidu elementu nastawczego walka rozrzadu zaworow dolotowych"
O ile dobrze zrozumiałem to problem z rozrządem
Jakaś nieszczelność .Spróbuj wyczyścić przepustnicę
I niby mogą mieć wpływ przypchane katalizatory
blad P0010 - "obwod sterujacy solenoidu elementu nastawczego walka rozrzadu zaworow dolotowych"
O ile dobrze zrozumiałem to problem z rozrządem
-
- Nowicjusz
- Posty: 20
- Rejestracja: 23 lut 2015, o 13:35
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16XHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mińsk Mazowiecki
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
Prawdopodobnie do wymiany napinacz łańcucha rozrządu.
Sprawdź też rurę plastikową między filtrem a turbiną. Od strony turbiny może być uszkodzona uszczelka. Przy wymianie filtra powietrza lub przepływomierza łatwo ją uszkodzić.
Sprawdź też rurę plastikową między filtrem a turbiną. Od strony turbiny może być uszkodzona uszczelka. Przy wymianie filtra powietrza lub przepływomierza łatwo ją uszkodzić.
bledy P1101 i p0010
Koledzy czy po odpaleniu silnika jak jest zimny na ssaniu musi być takie chrobotanie od strony rozrządu a z chwilą wyłączenia ssania jest ciszej ale słychać jak szumi łańcuch i czy to może powodować te dwa błędy
-
- Ekspert
- Posty: 5128
- Rejestracja: 13 lis 2013, o 20:29
- Auto: GSI
- Kod silnika: B20DTR
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Suwałki
- Otrzymał piwo: 35 razy
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
Duża szansa na rozciągnięty łańcuch i szoruje o obudowę
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
Albo napinacz łańcucha nie wyrabia na starcie i łańcuch wali w ślizgacz - to jest to chrobotanie na początku - kiedyś ślizgacz nie wytrzyma, pęknie i nieszczęście gotowe.
Jak długo na starcie trwa to chrobotanie?
Bo raczej nie powinno go być, ewentualnie raz na jakiś czas sekundę, dwie aż napnie się łańcuch przy pierwszym obrocie wału - ale i tak jest to już IMHO przesłanka do wymiany kompletnego rozrządu.
Pozdrawiam,
MxW.
Jak długo na starcie trwa to chrobotanie?
Bo raczej nie powinno go być, ewentualnie raz na jakiś czas sekundę, dwie aż napnie się łańcuch przy pierwszym obrocie wału - ale i tak jest to już IMHO przesłanka do wymiany kompletnego rozrządu.
Pozdrawiam,
MxW.
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
To chrobotanie jest w czasie całego cyklu ssania .Jak wywali błąd P0010 iP1101 to traci moc i wchodzi w tryb awaryjny
-- 5 sie 2016, o 14:04 --
Witam
powodem wywalania błędu P 1101 u mnie byla brudna przepustnica a p1101 wymieniłem nastawnik na ssących
i od tej pory jest ok auto igła
-- 5 sie 2016, o 14:04 --
Witam
powodem wywalania błędu P 1101 u mnie byla brudna przepustnica a p1101 wymieniłem nastawnik na ssących
i od tej pory jest ok auto igła
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
Witam.
Jestem posiadaczem Insigni 2.0T 4x4 manual silnik NFT. Auto z 2012 roku od nowości w moich rękach. Przebieg 86tyś km. Serwisowane regularnie, olej wymieniam co 10-12 tyś km. Do tej pory bez awarii nic nie było naprawiane. Od 3 tygodni zapala się Check i błędy jak w tytule oraz auto traci moc. Check zapala się w tedy kiedy jeżdzę/wlokę/ się po mieści od swiateł do świateł, lub po takiej jeżdzie zatrzymam na krótko samochód i odpalam silnik to zapala się check. Kilkakrotnie zapalił się ruszjąc z pod świateł z towarzyszącym tak jakby przytkaniem-potykaniem przy 2-2,5 tyś obrotów. Jazda drogami podmiejskimi i autostrada bez problemu nic się nie zapala auto śmiga jak szalone.Można deptać ile się da inic się nie dzieje. Checka kasuję zdejmując /-/ z aku i wszystko wraca do normy. Kasowanie jest możliwe jak silnik ostygnie, na ciepłym nic to nie daje. Byłem w sewisie opla- nie ASO. Za pierwszym podejściem odczytali błędy i pokasowali. Kazali jeżdzić a jak się powtórzy to zostawić auto na 2 dni co niebawem zrobiłem bo wszystko wróciło. Za drugim pobytem w serwisie osłuchali rozrząd na zimno - wszystko ok. sprawdzali czujniki jakie nie wiem. Kazali jeżdić dalej i wrócić jak się powtórzy. I tak też się stało. Za trzecim razem sprawdzli elektrozawory rozrządu - czyste i wszystko ok. Mieli chęć wgrać mi nowy soft na co się nie zgodziłem ponieważ mam auto po małej modyfikacji +30KM. Oddali samochód i powiedzieli ze teraz zostaje mi tylko wymienianie po kolei - przepływomierz , czujnik cićnienia dolotu, przepustnica i ew elektrozawory. Rozrząd wykluczyli.
Dodam jeszcze ze od ok2-3 mcy zauważyłem wzrost spalania ok 1-2 litry na 100 km oraz minimalne ruchy wskażnika temperatury w trakcie jazdy wcześniej stał na 90 jak przyklejony. Wiązałem to z okesem zimowym choć od nowości nic takiego się nie działo.
W związku z tym zwracam się o poradę bardziej doświadczonych Kolegów co sądzicie o wymianie wyżej wymienionych części oraz ew w jakiej kolejności. Czy jak rozrząd nie hałasuje to można jeżdzić dalej.
Ewentualnie czy polecacie jakiś serwis w Łodzi.
Z góry dziękuję za pomoc- Igor
-- 24 kwi 2017, o 14:48 --
Witam ponownie
Problem rozwiązany
Okazało się ze przyczyną -Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101 był uszkodzony elektrozawór sterujący fazami rozrządu -dolot. Informacją o tym co jest uszkodzone dostałem po diagnostyce u elektromechanika . Zawór zamowiłem i wymieniłem - wszystko wróciło do normy i 0 błędów.
Pozdrawiam Igor
Jestem posiadaczem Insigni 2.0T 4x4 manual silnik NFT. Auto z 2012 roku od nowości w moich rękach. Przebieg 86tyś km. Serwisowane regularnie, olej wymieniam co 10-12 tyś km. Do tej pory bez awarii nic nie było naprawiane. Od 3 tygodni zapala się Check i błędy jak w tytule oraz auto traci moc. Check zapala się w tedy kiedy jeżdzę/wlokę/ się po mieści od swiateł do świateł, lub po takiej jeżdzie zatrzymam na krótko samochód i odpalam silnik to zapala się check. Kilkakrotnie zapalił się ruszjąc z pod świateł z towarzyszącym tak jakby przytkaniem-potykaniem przy 2-2,5 tyś obrotów. Jazda drogami podmiejskimi i autostrada bez problemu nic się nie zapala auto śmiga jak szalone.Można deptać ile się da inic się nie dzieje. Checka kasuję zdejmując /-/ z aku i wszystko wraca do normy. Kasowanie jest możliwe jak silnik ostygnie, na ciepłym nic to nie daje. Byłem w sewisie opla- nie ASO. Za pierwszym podejściem odczytali błędy i pokasowali. Kazali jeżdzić a jak się powtórzy to zostawić auto na 2 dni co niebawem zrobiłem bo wszystko wróciło. Za drugim pobytem w serwisie osłuchali rozrząd na zimno - wszystko ok. sprawdzali czujniki jakie nie wiem. Kazali jeżdić dalej i wrócić jak się powtórzy. I tak też się stało. Za trzecim razem sprawdzli elektrozawory rozrządu - czyste i wszystko ok. Mieli chęć wgrać mi nowy soft na co się nie zgodziłem ponieważ mam auto po małej modyfikacji +30KM. Oddali samochód i powiedzieli ze teraz zostaje mi tylko wymienianie po kolei - przepływomierz , czujnik cićnienia dolotu, przepustnica i ew elektrozawory. Rozrząd wykluczyli.
Dodam jeszcze ze od ok2-3 mcy zauważyłem wzrost spalania ok 1-2 litry na 100 km oraz minimalne ruchy wskażnika temperatury w trakcie jazdy wcześniej stał na 90 jak przyklejony. Wiązałem to z okesem zimowym choć od nowości nic takiego się nie działo.
W związku z tym zwracam się o poradę bardziej doświadczonych Kolegów co sądzicie o wymianie wyżej wymienionych części oraz ew w jakiej kolejności. Czy jak rozrząd nie hałasuje to można jeżdzić dalej.
Ewentualnie czy polecacie jakiś serwis w Łodzi.
Z góry dziękuję za pomoc- Igor
-- 24 kwi 2017, o 14:48 --
Witam ponownie
Problem rozwiązany
Okazało się ze przyczyną -Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101 był uszkodzony elektrozawór sterujący fazami rozrządu -dolot. Informacją o tym co jest uszkodzone dostałem po diagnostyce u elektromechanika . Zawór zamowiłem i wymieniłem - wszystko wróciło do normy i 0 błędów.
Pozdrawiam Igor
-
- Nowicjusz
- Posty: 29
- Rejestracja: 8 lip 2018, o 19:47
- Auto: Insignia A HB
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Warszawa
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
Hejo
Wiem że odgrzebuję temat, ale czy ktoś może powiedzieć jaki to dokładnie elektrozawór?
Mam podobny problem z błędem p1101 - wymieniłem napinacz, przepływomierz Ale nadal się pojawia. Nie mam co prawda spadków mocy ale nie lubię mieć żółtych kontrolek na desce...
Z góry dziękuję.
Wiem że odgrzebuję temat, ale czy ktoś może powiedzieć jaki to dokładnie elektrozawór?
Mam podobny problem z błędem p1101 - wymieniłem napinacz, przepływomierz Ale nadal się pojawia. Nie mam co prawda spadków mocy ale nie lubię mieć żółtych kontrolek na desce...
Z góry dziękuję.
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Check Engine i błędy P0010, P0106, P1101
U mnie P1101 był błędem raczej wtórnym od P0010 - pomogło wyczyszczenie zaworu sterującego zmiennymi fazami rozrządu na dolocie - i znów gra muzyka. Szczegóły w wątku:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=6369
Pozdro.,
MxW
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=13&t=6369
Pozdro.,
MxW