--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------------------ŚLĄSKI SPOT ICP -12 maja - INFO
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
- radkor
- Użytkownik
- Posty: 721
- Rejestracja: 13 lip 2015, o 22:24
- Auto: Mondeo Mk4 2.2 220KM
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
- Otrzymał piwo: 2 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
U mnie też czasem ponad 100 stopni. A20NHT lubi się zagrzać... Ale wiatrak go skutecznie chłodzi. Benzyna z turbo po prostu musi być ciepła...
- wassermann
- Zapaleniec
- Posty: 1614
- Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
- Auto: Insignia GSi 2.0T
- Kod silnika: B20NFT
- Rok produkcji: 2018
- Miasto: nec temere, nec timide
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 29 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
W jaki sposób mierzycie temperaturę? Skąd ją odczytujecie? Temp. płynu czy oleju?
W Vectrze miałem dokładny odczyt z komputera. Ciecz chłodząca potrafiła mieć 102-103 st.C wg dokładnego wskazania, podczas gdy analogowy wskaźnik tylko minimalnie wychylał się ponad 90 st.C.
M.
W Vectrze miałem dokładny odczyt z komputera. Ciecz chłodząca potrafiła mieć 102-103 st.C wg dokładnego wskazania, podczas gdy analogowy wskaźnik tylko minimalnie wychylał się ponad 90 st.C.
M.
- Engine
- Zapaleniec
- Posty: 4602
- Rejestracja: 14 wrz 2014, o 10:53
- Auto: BMW F10 525D xDrive
- Rok produkcji: 2015
- Miasto: Śląsk
- Otrzymał piwo: 7 razy
- Kontakt:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Tak samo jest w Insigni. Przez ELM podejrzysz temperaturę płynu chłodzącego, lub po rozszerzeniu komputera też będziesz widział. Wskaźnik analogowy pokaże 90 stopni już przy nagraniu faktycznym płynu do 80 i na 90 zostanie, a tak naprawdę temperatura będzie się wahać od 85 do nawet 105 stopni.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Ja podejrzewam, ze miedzy innymi dlatego nie miałem fabrycznie dolnej osłony silnika. Sa tylko dwie male po bokach. Tez tak macie?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- peja-1991
- V-ce Prezes ds organizacyjnych
- Posty: 4424
- Rejestracja: 24 kwie 2013, o 14:39
- Auto: Insignia
- Kod silnika: D16SHT
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Warszawa
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 96 razy
- Kontakt:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
W benzynie nie ma osłony silnika fabrycznie
"Krytyk i eunuch z jednej są parafii
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
obaj wiedzą jak, żaden nie potrafi" Tadeusz Boy-Żeleński
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Więc ku przestrodze trafił mi się przypadek identyczny...auto przejechało 110 000 i pojawiło się chrubotanie które z czasem stawało się coraz bardziej niepokojące,szczęscie w nieszczęściu to moja szybka reakcja..po demontażu rozrządu okazało się że łańcuch się rozciągnął <a nawet na stronach opla chwalili się o jego dożywotności> więc rozrząd po przejechaniu 110 000 do wymiany..trochę zabolało a w oplu rozłożyli ręce ..no nic..rozrząd ogarnięty ale niesmak pozostał heh..pozdrawiamkuba369 pisze:Witam opisze mój przypadek ku przestrodze innym.
Insignia 2.0 turbo salon polska 117tyś przebiegu olej zmieniany co 15 tyś słyszałem po odpaleniu chrobotanie które czasem ustawało po minucie czasem w ogóle czasem podczas przyspieszania było słychać. ASO odpowiadało tak ma być wszystkie tak chroboczą wizyta była przy 107tyś więc temat odpuściłem. Ktoś pisał że to koła rozrządu inny że czujniki położenia wałków czujniki wymieniłem na nowe w aso koszt coś koło 500zł za jeden zmian zero. Kolejna wizyta w ASO na 110tyś tak ma być. Od 116tyś stało się to głośniejsze i bardziej uciążliwe aż w końcu na 117tyś podczas jadzy auto zaczęło szarpać i z gasło. Samochód zawiozłem do znajomego mechanika silnik rozebrany diagnoza pękł ślizg łańcucha rozrządu łańcuch spadł. Chrobotanie by to spowodowane ocieraniem łańcucha o obudowę. Podobno była jakaś akcja serwisowa na rozrząd i powiedział mi że lepiej wymieniać ten rozrząd. Myślę że mój przypadek da do myślenia użytkowniką 2.0 turbo
- mxw
- Zapaleniec
- Posty: 1011
- Rejestracja: 14 lip 2015, o 18:23
- Auto: Insignia 2.0T ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Poznań
- Otrzymał piwo: 1 raz
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
@up: Jak bardzo zabolało tzn. ile?
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
pozdro.,
mxw.
Wysłano z D802 za pomocą Tapatalk2.
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
komplet z pompą wody 4000 ale teraz będę mógł przejechać kolejne 100 000 haha
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Pytałem ostatnio o cenę. Ruville(mechanicy nie polecają) ok 1000zl za rozrząd i kpl. Do wałków wyrownowazajacych +ok 300 pompa wody
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
ja robiłem na SWAG oraz FAI bez pompy wody ale z uszczelkami pod pokrywę zaworową części około 1600 zł. plus robocizna, całość max 2500 zł.
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Znajomy który trochę tych silników zrobił bo bliźniacze to tez 2.0 i 2.2 wolnossące twierdzi ze jak pompy nie słychać i jest sucha to nie ma co ruszać a poza tym mozna ja wymienić bez rozbierania rozrządu. Jest do tego specjalny przyrząd.kuba89 pisze:edit
Ostatnio zmieniony 1 cze 2016, o 22:07 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 10
- Rejestracja: 20 maja 2016, o 20:11
- Auto: Opel Insignia ST 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2010
- Miasto: Koszalin
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Witam. Od kilku dni jestem nowym właścicielem Isi z silnikiem A20NHT z przebiegiem 118000 km i po lekturze tego wątku mam dylemat czy robić profilaktycznie ten rozrząd czy nie? Podczas uruchamiania zimnego silnika /np. po nocy/ mam wrażenie że występuje takie metaliczne zgrzytnięcie, które trwa ok 1 sek. , później jak silnik jest uruchamiany ciepły to tego odgłosu nie ma? Błędami żadnymi auto nie sypie. Byłem w ASO przy okazji przeglądu olejowego i prosiłem żeby sprawdzili czy rozrząd nie hałasuje, ale według nich wszystko jest ok i trzeba jeździć. Przy okazji cena za wymianę całego rozrządu z oryginalnymi częściami w ASO to ok 7000 zł
A jakie jest wasze zdanie, robić czy nie ? A może poczekać, dopiero jak pojawią się błędy czujników wałka?
Póki co szukam jakiegoś tańszego rozwiązania niż ASO. Chcę samemu kupić części i znaleźć jakiegoś mechanika który ogarnie temat. W związku z tym mam pytanie, czy ten zestaw: http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-opel- ... 98445.html to wszystko czego potrzebuję, czy trzeba coś jeszcze dokupić lub wymienić przy okazji tej wymiany? I jaki według was jest dopuszczalny koszt robocizny z wymianę całego rozrządu?
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i pomoc.
A jakie jest wasze zdanie, robić czy nie ? A może poczekać, dopiero jak pojawią się błędy czujników wałka?
Póki co szukam jakiegoś tańszego rozwiązania niż ASO. Chcę samemu kupić części i znaleźć jakiegoś mechanika który ogarnie temat. W związku z tym mam pytanie, czy ten zestaw: http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-opel- ... 98445.html to wszystko czego potrzebuję, czy trzeba coś jeszcze dokupić lub wymienić przy okazji tej wymiany? I jaki według was jest dopuszczalny koszt robocizny z wymianę całego rozrządu?
Z góry dziękuję za wszystkie sugestie i pomoc.
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Ja mam teraz 120 tys i nic nie słychać. Jak masz nadmiar gotówki i nie wiesz co z nią zrobic mozesz zmieniać. Kompletny rozrząd (2 łańcuchy +pompa) w normalnym warsztacie to Max 2000-2500zl. Nie wiem w jakim ASO byles :/
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
-
- Klubowicz
- Posty: 456
- Rejestracja: 13 lut 2016, o 14:05
- Auto: BMW G31
- Rok produkcji: 2019
- Miasto: Poznań
- Postawił piwo: 6 razy
- Otrzymał piwo: 22 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Ja uważam ze robienie rozrządu w tym silniki przy przebiegu już 100 tys to obowiązek. Ja przy przebiegu 150 tys tez w aso z nic ni słuchać itp a okazało sie ze jeden ślizg od wałków wywazajacuch połamany a na głównym łańcuchu już nadtarty i pęknięty. W ostatniej chwili zrobiłem. Lepiej zrobić i mieć święty spokój. Jak zamierzasz tym autem trochę pojeździć to inwestuj
- kuba89
- Zapaleniec
- Posty: 1326
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 21:48
- Auto: Insignia 2.0 T 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Berlin
- Otrzymał piwo: 7 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Masz racje! dlatego zimą chce robic
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Witam serdecznie. Jestem nowy u Was na forum. Posiadam Insignie 2.0 T A20NHT 2009. Zakupiłem ją od pierwszego właściciela przy przebiegu 100 000 km - do tego czasu serwisowana w ASO, zakupiona w polskim salonie.
Moje pytanie brzmi: jak jest zimna np. po nocy przy odpalaniu też metaliczne stukanie słychać, im większe obroty tym częstsze. Natomiast jak się nagrzeje to ustępuje. To też będzie rozrząd? Teraz autko ma 115tys. km
Moje pytanie brzmi: jak jest zimna np. po nocy przy odpalaniu też metaliczne stukanie słychać, im większe obroty tym częstsze. Natomiast jak się nagrzeje to ustępuje. To też będzie rozrząd? Teraz autko ma 115tys. km
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
115 tys km już czas wymieniać rozrząd - nie mówię, że na pewno ale duże prawdopodobieństwo, że niedługo będziesz miał awarię pękniętego łańcucha rozrządu