
--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------
Zobacz nasz portal klubowy ---------------
Polub naszą stronę na Facebooku ---------------
Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
----------------------------carVertical historia pojazdu - rabat 30% dla ICP - LINK
--------------------
----------------



Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Ja też tak myślałem że mam dobrego mechanika zapytałem o jedno jakiej firmy klucza dynamometrycznego używa w swoim warsztacie (mechanik innej marki - nie ASO) ? - usłyszałem a na chu... mi potrzebny kasa w błoto czasem uwali się gwint w bloku silnika ale da się zrobić 

-
- Użytkownik
- Posty: 132
- Rejestracja: 26 sty 2015, o 17:46
- Auto: Insignia 4x4
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
No i ja już po wymianie
Łączny koszt za wszystkie prace oraz części wyszedł ok 3300 zł, z tym, że części były z InterCarsu po cenie wewnętrznej pracowniczej
a reszta, uszczelki gumy rozrząd z ASO po rabacie.
Na liczniku 172tyś nalotu.
Wymienione zostały:
- dwa komplety rozrządu (koła zębate, łańcuchy, ślizgi itd / bez kół zmiennych faz)
- pompa wody
- uszczelniacz wału i wszystkie nowe uszczelki (pod dekiel, turbo, kolektor, vacu pompe, pompe oleju i wszystkie inne jakie po drodze się trafiły)
- napinacz paska wielorowkowego i sam pasek (pęknięcie obudowy napinacza, przez co najpewniej hałasował czasem)
- filtr oleju i olej MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30
- przewód doprowadzający wodę do chłodnicy (delikatne pęknięcie przy samej chłodnicy i ślady wody)
- wstawiony został nowy oring w rurę turbo, bo trochę chlapało
i to chyba tyle
Z wykonanych prac jestem zadowolony, wiadomo koszty nie małe, aczkolwiek na tym lepiej nie oszczędzać
Teraz silnik pracuje cicho jak fabryka, nic nie rzęzi i nie zgrzyta
Zauważalnie poprawiła się dynamika, więc do tej pory ewidentnie coś było nie tak jak powinno.
Myślę, że jak tylko komuś zaczyna coś hałasować w silniku to natychmiast do serwisu, u mnie było o krok od tragedii, dobrze, że mało jeżdżę...
U mnie dość znacznie hałasował na zimnym silniku. Diagnoza szybka -> luźny łańcuch, który ocierał już o pokrywę rozrządu oraz o śruby, połamane ślizgi, które znalazły się w misce olejowej ;/
Całość robiona była w King'S Car Serwis Igor Król (Połczyńska 73, Warszawa).
Mam wrażenie, że panowie pierwszy raz robili rozrząd w Insignii, ale wychodzi na to, że dali radę

Łączny koszt za wszystkie prace oraz części wyszedł ok 3300 zł, z tym, że części były z InterCarsu po cenie wewnętrznej pracowniczej

Na liczniku 172tyś nalotu.
Wymienione zostały:
- dwa komplety rozrządu (koła zębate, łańcuchy, ślizgi itd / bez kół zmiennych faz)
- pompa wody
- uszczelniacz wału i wszystkie nowe uszczelki (pod dekiel, turbo, kolektor, vacu pompe, pompe oleju i wszystkie inne jakie po drodze się trafiły)
- napinacz paska wielorowkowego i sam pasek (pęknięcie obudowy napinacza, przez co najpewniej hałasował czasem)
- filtr oleju i olej MOTUL 8100 X-CLEAN FE 5W30
- przewód doprowadzający wodę do chłodnicy (delikatne pęknięcie przy samej chłodnicy i ślady wody)
- wstawiony został nowy oring w rurę turbo, bo trochę chlapało
i to chyba tyle

Z wykonanych prac jestem zadowolony, wiadomo koszty nie małe, aczkolwiek na tym lepiej nie oszczędzać

Teraz silnik pracuje cicho jak fabryka, nic nie rzęzi i nie zgrzyta

Zauważalnie poprawiła się dynamika, więc do tej pory ewidentnie coś było nie tak jak powinno.
Myślę, że jak tylko komuś zaczyna coś hałasować w silniku to natychmiast do serwisu, u mnie było o krok od tragedii, dobrze, że mało jeżdżę...
U mnie dość znacznie hałasował na zimnym silniku. Diagnoza szybka -> luźny łańcuch, który ocierał już o pokrywę rozrządu oraz o śruby, połamane ślizgi, które znalazły się w misce olejowej ;/
Całość robiona była w King'S Car Serwis Igor Król (Połczyńska 73, Warszawa).
Mam wrażenie, że panowie pierwszy raz robili rozrząd w Insignii, ale wychodzi na to, że dali radę

Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Mam pytanie gdzie wymienie najtaniej w ASO kompletny rozrząd w A20NHT ??
Kazdy serwis ma inne ceny i nawet znaczaco sie różnią
dodam ze jestem z Zabrza
Z gory wielkie dzieki
Kazdy serwis ma inne ceny i nawet znaczaco sie różnią

Z gory wielkie dzieki

-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2017, o 14:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Witam,
Panowie na jakich częściach robić najlepiej rozrząd : FAI, FEBI, SWAG, INA, żeby trochę polatać. Ktoś się oriętuje jakie są montowane na pierwszy montaż, jakich używają w aso.
Panowie na jakich częściach robić najlepiej rozrząd : FAI, FEBI, SWAG, INA, żeby trochę polatać. Ktoś się oriętuje jakie są montowane na pierwszy montaż, jakich używają w aso.
-
- Nowicjusz
- Posty: 36
- Rejestracja: 6 wrz 2015, o 19:18
- Auto: srinavturbo
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Tylko oryginały ,na tym nie oszczędzaj ani złotówki . Uwierz mi nie warto ...raz jeden papudrok włożył mi chyba FAI
nie pamiętam dobrze , i po dwóch latach i ok 15 tyś mil , ślizg od balastowego łańcucha poszedł w pi..u ponownie ![Zły ]:-<](./images/smilies/icon_evil.gif)

![Zły ]:-<](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sty 2017, o 14:59
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Warszawa
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Po wymianie rozrządu niestety Górny łańcuch Faj bo w mojej hurtowni po zniżkach nie było innego Dolny Febi auto na razie pracuję świetnie na światłach stoję to jakby w ogóle nie pracował silnik jest okej hybryda jak odpalałem na zimnym miałem takie nieregularne cykanie po wymianie rozrządu też ustało nie ma z tym problemu Jest do odpalania cisza przy ruszaniu też miałem lekkie szarpnięcia myślałem że to dwumasa błąd po wymianie rozrządu ustało jeździ jak po maśle /cenzura/ na zimnym silniku było stukanie ktoś mi powiedział że to są popychacze zaworów jest cisza ja robiłem w warsztacie na Teatralnej 6 niedaleko Otwocka to są jednak specjaliści koszt zakupu i wymiany rozrządu paska wielorowkowego oleju i innych takich małych rzeczy 2 800
Ostatnio zmieniony 4 lis 2019, o 19:05 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
Powód: Proszę o stosowanie zasad polskiej pisowni. Regulamin forum par.5 pkt.8
-
- Użytkownik
- Posty: 336
- Rejestracja: 3 sty 2019, o 19:15
- Auto: Insignia kombi 4x4
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Wałbrzych
- Postawił piwo: 3 razy
- Otrzymał piwo: 9 razy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Weź chłopcze słownik do ręki albo idź do szkoły a nie na wagarach siedzisz.
-
- Nowicjusz
- Posty: 13
- Rejestracja: 20 lis 2019, o 16:21
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Lublin
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Witam. Czy ktoś z forumowiczów może polecić mi kogoś zaufanego i sprawdzonego z Lubelskiego lub Podkarpackiego lub jakieś sensowne aso które wymieni rozrząd w mojej Isi? Silnik a20nht objawy jak w wątku https://insignia-club.pl/viewtopic.php?t=5966. Byłem w najbliższym aso i "Pan mechanik" po szczegółowych oględzinach nic nie stwierdził, kazał obserwować a na koniec zapytał czy to 2.8...zamknąłem maskę i wyjechałem bo i tak im nie zostawię samochodu skoro nawet nie odróżnia silnika 6 cylindrowego od 4. Znalazłem taki zestaw http://opelczesci.com.pl/pl/p/ZESTAW-RO ... -2.0T/2651. Drogo? Nie drogo? Robić z pompą wody? Wiem że nikt nie jest wróżką, ale nie mam nawet kogo się poradzić więc piszę tutaj.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 lip 2021, o 18:08
- Auto: Opel Insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2014
- Miasto: Tychy
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Cześć. Może ktoś z Was coś podpowie. Insignia 2015 A20NHT LTG 250KM 4x4 126tys km przebiegu, rozrząd wymieniany 2 lata temu przy 112tys km. Jakiś czas temu silnik zaczął wydawać "dziwny", trudny do określania dźwięk, przy obrotach 2300 wzwyż, tylko przy obciążeniu, kiedy odpuszczam pedał cisza, depnę znowu słychać. Od tygodnia silnik na zimnym rozruchu zaczął "piszczeć" jakby z rozciągniętym paskiem wielorowkowym osprzętu., po 15 sekundach jak obroty spadają poniżej 1000, dźwięk ustaje.
Po wizycie u mechanika stwierdzono wariatory.
Poniżej link do kilku filmików prezentujących jak to wygląda przy zimnym rozruchu i przy obciążeniu powyżej wspomnianych 2300 obr.
Jakieś pomysły?
Po wizycie u mechanika stwierdzono wariatory.
Poniżej link do kilku filmików prezentujących jak to wygląda przy zimnym rozruchu i przy obciążeniu powyżej wspomnianych 2300 obr.
Jakieś pomysły?
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 lip 2024, o 12:18
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mysłowice
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
Witam,
U mnie przypadek taki: Chciałem wyjechać z pod domu, gdzie mam małą górkę i auto nie dało rady jej pokonać,brak mocy, gubienie obrotów, laweta i cyk do mechanika.
Diagnostyka kompletny rozrząd, czyszczenie wnętrza misy olejowej, gwintowanie śrub (bo poprzednik dał do serwisu, który poprzeciągał śruby i źle poskładał całość)
Lżejszy o 6200 -,-
U mnie przypadek taki: Chciałem wyjechać z pod domu, gdzie mam małą górkę i auto nie dało rady jej pokonać,brak mocy, gubienie obrotów, laweta i cyk do mechanika.
Diagnostyka kompletny rozrząd, czyszczenie wnętrza misy olejowej, gwintowanie śrub (bo poprzednik dał do serwisu, który poprzeciągał śruby i źle poskładał całość)
Lżejszy o 6200 -,-
- dokia
- Klubowicz
- Posty: 9146
- Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
- Auto: Jaguar E-Pace 250hp
- Kod silnika: inny
- Rok produkcji: 2020
- Miasto: z Mazur :)
- Postawił piwo: 246 razy
- Otrzymał piwo: 115 razy
- Kontakt:
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
W tym silniku to chyba norma, musi pożreć ślizg i trzeba czyścić misę. Na szczęście nic więcej złego nie będzie, silnik nie ucierpi. Ja robiłam to w 2017 czyli jak auto miało 6 lat. A twierdzą że jak łańcuch to 250tys bez zaglądania - chyba nie w oplu.
-
- Nowicjusz
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 lip 2024, o 12:18
- Auto: Opel insignia
- Kod silnika: A20NHT
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Mysłowice
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
No w tym silniku to ciężko 150 żeby dotrwał, mój ma 140 tyś nie całe a podobno na 106 tyś wymieniany ;/
Ostatnio zmieniony 31 lip 2024, o 14:04 przez IBZI, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin Forum.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: 26 sie 2024, o 10:59
- Auto: Insignia 2.0t
- Kod silnika: A20DTH
- Rok produkcji: 2009
- Miasto: Kozienice
Re: Awaria rozrządu 2.0T A20NHT
No to u mnie to samo. Wie ktoś ewentualnie ile cenić taką insignie z 2008 z rozrządem do roboty?