--------------------------------Zapraszamy do naszej Grupy na Facebooku - KLIK
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
--------------------
------------------------------Spot Krakowski - niedziela 3.03 godz. 16:00 - fotki z spota
--------------------
---------------- Zobacz nasz portal klubowy --------------- Polub naszą stronę na Facebooku --------------- Dołącz do naszej Grupy na Facebooku
Błędy podczas pracy silnika A16LET
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Błędy podczas pracy silnika A16LET
Witam.
Gdzieś tak od miesiąca jak odpalam zimny sinik to przez jakieś 10 sekund krztusi się, dławi i nierówno pracuje. A potem już normalnie jest, pracuje normalnie. Przez ten miesiąc dwa razy miałem błędy: "moc silnika ograniczona" oraz "skontaktuj się z serwisem". Pierwszy raz to było przy zimnym silniku, właśnie jak się dławił a ja wtedy trochę gazu mu dałem. Ale moc nie była ograniczona, auto jechało normalnie z pełną mocą i bez żadnych problemów a komunikaty znikły. Dzisiaj ponownie pojawiły się ww komunikaty ale już przy rozgrzanym silniku. Oczywiście moc sinika była pełna, Auto postało w garażu parę godzin i komunikat znikł. Co to za czort? Czemu tak się dławi na początku? Czy to dzisiejsze pojawienie komunikatów na rozgrzanym silniku mogły mieć z tym związek?
Teraz to przy każdej jeździe mam te komunikaty. Olewam bo wszystko chodzi prawidłowo ale co jest powodem komunikatów?
Gdzieś tak od miesiąca jak odpalam zimny sinik to przez jakieś 10 sekund krztusi się, dławi i nierówno pracuje. A potem już normalnie jest, pracuje normalnie. Przez ten miesiąc dwa razy miałem błędy: "moc silnika ograniczona" oraz "skontaktuj się z serwisem". Pierwszy raz to było przy zimnym silniku, właśnie jak się dławił a ja wtedy trochę gazu mu dałem. Ale moc nie była ograniczona, auto jechało normalnie z pełną mocą i bez żadnych problemów a komunikaty znikły. Dzisiaj ponownie pojawiły się ww komunikaty ale już przy rozgrzanym silniku. Oczywiście moc sinika była pełna, Auto postało w garażu parę godzin i komunikat znikł. Co to za czort? Czemu tak się dławi na początku? Czy to dzisiejsze pojawienie komunikatów na rozgrzanym silniku mogły mieć z tym związek?
Teraz to przy każdej jeździe mam te komunikaty. Olewam bo wszystko chodzi prawidłowo ale co jest powodem komunikatów?
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2021, o 12:32 przez lufa9999, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Błędy podczas pracy silnika A16LET
Byłem w poniedziałek odczytać te błędy. Wrzucam screen. Mechanik odczytał błędy oraz skasował wszystkie. Dwa dni jeździłem i było ok. Wczoraj pojawiły się "moc silnika ograniczona" oraz "skontaktuj się z serwisem". Z tym, że teraz moc jest rzeczywiście ograniczona. Mam swój prosty OBD2 który błędu tego nie widzi, ale jest w stanie go skasować. I jak skasuję to moc silnika wraca. Wczoraj dwa razy, w trakcie jazdy, kasowałem i jechałem normalnie. Mechanik podpowiedział że podejrzewa że pokrywa zaworów jest nieszczelna i stąd te komunikaty. I żeby ją wymienić. Ale nie jest pewien. Ja tym bardziej nie wiem. I wczoraj zauważyłem że w czasie jazdy, i szybko i wolno, jadąc jakąś stałą prędkością, np 150 km na godz. czuję takie chwilowe dławienie, szarpanie. To trwa sekundę, jest co jakiś czas i przy którymś z kolei czasami pojawiają się ww komunikaty o ograniczeniu mocy. Wcześniej tego nie było, silnik pracował płynnie...
Z góry dzięki za jakąś pomoc!
Dodano po 55 minutach 6 sekundach:
Jeszcze dzisiejsze zjawisko: Zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym, po odkręcenia korka oleju porządnie się krztusi. Podobnie się dławi jak mu bagnet od oleju wyciągnę...
Z góry dzięki za jakąś pomoc!
Dodano po 55 minutach 6 sekundach:
Jeszcze dzisiejsze zjawisko: Zarówno na zimnym silniku jak i na rozgrzanym, po odkręcenia korka oleju porządnie się krztusi. Podobnie się dławi jak mu bagnet od oleju wyciągnę...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Crazy383
- Użytkownik
- Posty: 390
- Rejestracja: 15 lis 2019, o 09:34
- Auto: Astra J
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Rzeszów
- Postawił piwo: 2 razy
- Otrzymał piwo: 13 razy
Re: Błędy podczas pracy silnika A16LET
Jesli po wyciagnieciu bagnetu sa widoczne zmiany pracy silnika , oraz podczas proby odkrecenia korka mocno go zasysa spowrotem to jest do wymiany membrana w pokrywie zaworów, ewentualnie cala pokrywa.
Jest na forum porada jak wymienić membranę
Jest na forum porada jak wymienić membranę
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Błędy podczas pracy silnika A16LET
No to zmieniłem tą pokrywę zaworów. Ale dalej zasysa korek, po odkręcenia korka oleju porządnie się krztusi w dalszym ciągu. No i wywala dalej ten komunikat: "moc silnika ograniczona" oraz "skontaktuj się z serwisem". Czyli to nie pokrywa zaworów. To co to może być?
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Błędy podczas pracy silnika A16LET
Pierwsze dwa błędy. MAP i MAF. Tym się zająłem. MAF wymieniłem a MAP powinienem oczyścić, bo tak zazwyczaj się robi. Jednak on jest czyściutki, jak ze sklepu. Czy znaczy to że jest w jakimś sensie uszkodzony? Powinienem go wymienić na nowy? Bo w tej konfiguracji wczoraj przejechałem 150 km i dopiero pojawił się błąd "moc silnika ograniczona".
-
- Użytkownik
- Posty: 112
- Rejestracja: 27 wrz 2015, o 22:58
- Auto: Insignia
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2011
- Miasto: Hattersheim am Main
- Postawił piwo: 3 razy
Re: Błędy podczas pracy silnika A16LET
Takie błędy mam na dzień dzisiejszy. Czujnik MAP wymieniłem na nowy, nic więcej nie robiłem. Może ktoś coś wreszcie wymyśli...
Znajomy mechanik telefonicznie poradził mi przyjrzeć się rurze od intercoolera do turbiny. Często ma nieszczelności i wtedy takie błędy mogą wychodzić. Żeby wymontować rurę i obejrzeć ją dokładnie. Ale sam jej nie wymontuję, potrzebny kanał czy podnośnik. Jak na nią patrzę to widzę ok 20% rury. Czy to może być punkt zaczepienia??
Znajomy mechanik telefonicznie poradził mi przyjrzeć się rurze od intercoolera do turbiny. Często ma nieszczelności i wtedy takie błędy mogą wychodzić. Żeby wymontować rurę i obejrzeć ją dokładnie. Ale sam jej nie wymontuję, potrzebny kanał czy podnośnik. Jak na nią patrzę to widzę ok 20% rury. Czy to może być punkt zaczepienia??
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: 4 kwie 2022, o 18:21
- Auto: OPEL
- Kod silnika: A16LET
- Rok produkcji: 2012
- Miasto: Łomża
Re: Błędy podczas pracy silnika A16LET
Witam
Dzisiaj komunikat moc ograniczona błąd p0221 nierówna praca na jałowym i jakby bardziej dmuchał w wylot nie działa turbo dwa miesiące temu wymieniona pokrywa zaworów na Ori powód uszkodzona odma . Czy to przepustnica ,pedał gazu
Dzisiaj komunikat moc ograniczona błąd p0221 nierówna praca na jałowym i jakby bardziej dmuchał w wylot nie działa turbo dwa miesiące temu wymieniona pokrywa zaworów na Ori powód uszkodzona odma . Czy to przepustnica ,pedał gazu