------------------------------ Wielkopolski Spot Mikołajkowy - 8.12 - fotorelacja

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

problem z układem dolotowym

ODPOWIEDZ
mic
Forumowicz
Posty: 298
Rejestracja: 9 gru 2017, o 13:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

problem z układem dolotowym

Post autor: mic » 12 sie 2018, o 14:40

Czołem koledzy.

Od pewnego czasu (wymiany kolektora ssącego razem z MAP sensoerm) moje auto jest bardzo zamulone, zaczyna jechać dopiero powyżej 2krpm
Wcześniej regenerowałem turbo, ale auto jeszcze jakoś jeździło (A20DTH 160HP, 2009r.)
Czy u was ciśnienie doładowania też się tak zachowuje ? Czy MAF działa prawidłowo?No i czy sygnał sterujący przepustnicy powinien mieć wartość ujemną?

Dodam że żaden błąd związany z układem się nie pojawia. Niedawno zaślepiłem egr i na biegu jałowym zauważyłem lekki spadek doładowania przy próbie otwarcia zaworu ale auto mułowate było już wcześniej.

Poradzicie od czego zacząć?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2018, o 10:43 przez mic, łącznie zmieniany 2 razy.

kjk12
Forumowicz
Posty: 333
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: kjk12 » 12 sie 2018, o 15:26

Mam podobnie sprawdzałem MAP sensor i u mnie było poniżej 13 na biegu jałowym u znajomego gdzie wszystko jest ok ma powyżej 14 dlatego zamówiłem nowa przepływie jutro odbieram i zobaczymy czy coś się zmieni

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: mcrace » 12 sie 2018, o 15:56

Wyciągnij blaszkę lub odepnij EGR. zobacz czy wartości przepływu powietrza żadanego i obecnego będą bliższe sobie. Jak nie to ja bym zaczął od zaworka sterowania geometrią turbiny.
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

Awatar użytkownika
wojtekski
Forumowicz
Posty: 382
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: wojtekski » 12 sie 2018, o 21:10

Czyli turbo jakby późno wstawało.

mic
Forumowicz
Posty: 298
Rejestracja: 9 gru 2017, o 13:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: mic » 20 sie 2018, o 12:07

Po odpięciu egr wartosci doładowania nie spadają poniżej 100kpa ale dynamiki to w żaden sposób nie poprawiło.
Sztanga od gruszki chodzi w pełnym zakresie więc turbo samo w sobie sprawne, zresztą rok temu regenerowane.
Jutro powinien do mnie dotrzeć nowy zaworek turbo to zobaczę efekty chociaż nie jestem przekonany.

mic
Forumowicz
Posty: 298
Rejestracja: 9 gru 2017, o 13:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: mic » 22 sie 2018, o 08:44

Założyłem nowy zaworek turbo, stary był od nowości (produkcja 2008r.) jazda próbna i ... nic się nie zmieniło :o
Ponownie zrobiłem wyuczenie turbiny i nic. Turbo dalej późno wstaje.
Zrobiłem tak jak pisał @rataj73 w wątku o zaworze turbiny i na włączonym silniku odpiąłem górny wężyk z zaworka i sztanga wróciła do górnej pozycji, po podłączeniu z powrotem wężyka sztanga wróciła na sam dół.
kjk12 pisze:
12 sie 2018, o 15:26
Mam podobnie sprawdzałem MAP sensor i u mnie było poniżej 13 na biegu jałowym u znajomego gdzie wszystko jest ok ma powyżej 14 dlatego zamówiłem nowa przepływie jutro odbieram i zobaczymy czy coś się zmieni
I jak u Ciebie ten MAF sensor?
Ja swoją przepływkę odpiąłem i zrobiłem jazdę próbną. Na kompie pokazały mi się skrajne wartości dla przepływu 255g/s i temperatura powietrza dolotowego -55st.C i co dziwne przestał się otwierać EGR o:o
Myślałem że praca zaworu uzależniona jest od czujnika temperatury z którego wartość pokazywana jest na wyświetlaczu radia.

Ma ktoś jakieś sugestie, na co zwrócić uwagę ?

kjk12
Forumowicz
Posty: 333
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: kjk12 » 22 sie 2018, o 09:30

po wymianie przepływki wszystko wróciło do normy ale u mnie ewidentnie przepływka dawała żle wartości za niskie

mic
Forumowicz
Posty: 298
Rejestracja: 9 gru 2017, o 13:18
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Wrocław
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: mic » 22 sie 2018, o 10:45

Poprawiłem link do filmu z pierwszego posta. Może ktoś będzie miał jakieś sugestie?

kjk12
Forumowicz
Posty: 333
Rejestracja: 3 mar 2015, o 05:45
Auto: insignia
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2010
Miasto:
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: problem z układem dolotowym

Post autor: kjk12 » 22 sie 2018, o 11:47

wydaje mi się że na biegu jałowym masz za mały przepływ powietrza u mnie tez błędu nie wywalało a przpływka była uszkodzona teraz ma wartości nowa od 13-14 u ciebie widać poniżej 13.
sprawdź też rury czy masz szczelne ja sprawdzałem tak:
odpaliłem auto i kawałek po kawałku zatykałem ręka i jak auto gasło od razu to znaczy że ten odcinek szczelny, czyli: sam kolektor, potem z rurą, potem w IC, potem z kolejna rurą i turbo i tak zlokalizowałem nieszczelność którą normalnie nie było widać.
Ps. mam przepławkę używaną która jest sprawna mogę ci ją wypożyczyć do testów płacisz tylko za wysyłkę

powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”