------------------------------ Wielkopolski Spot Mikołajkowy - 8.12 - fotorelacja

--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

ODPOWIEDZ
dziadziol6
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 12 sie 2018, o 09:29

Po krótce Insignia 2.0 cdti 164 tysiące przebiegu oddałem do wymiany rozrządu w serwisie opla .Podczas odbioru auta zauważyłem uszkodzoną pokrywę silnika ,urwane mocowania puchy filtra powietrza i ślad (odprysk) na obudowie turbo strony zimnejpo po udeżeniu jakby młotkiem.Auto odebrałęm przed samym zamknięciem .Odjechałem do domu wszystko okey po około 3 kilometrach brak mocy skontaktuj się z serwisem .Sprawdziłem błędy

P0234-11
P0404-56
Poo3A-00
To samo wyszło gosciowi w aso

Czyszczenie map sensora,podmiana czujnika ciśnienia ogólne sprawdzanie połączeń nic nie dało .Zarządałem kontrolę poprawności założenia rozrządu .Następnego dnia poinformowano mnie że rozrząd jest okey porobili fotki dostałem pisemne oświadczenie że rozrząjest poprawnie założony i sprawdzali gruchę turbo wszystko okey tylko do wymiany turbina zablokowana zmienna geometria ,dostałem też propozycję wymiany u nich turbiny na nową. Zdemontowałem turbinę rozebrałemi poczysciłem .Zmienna geometria faktycznie blokowała wyczysciłem podszlifowałem delikatnie na szybie to co blokowało i wszystko płynnie chodzi.Luzu na wirniku nie ma jedynie minimalny .Jedno co to wirnik strona ciepła ma od spodu ubytki wszystko widaćna fotach i przedstawie to teżna filmiku.Poskładałem odpaliłem i dalej przy około 2800-3000 obrotów check i te same błędy.
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Bioręsię za czyszczenie egr-a ,sprawdzę wężyki podcisnienia ,rurę turbo ,elektrozawór .
Jest sens czy ze względuna te ubytki w wirniku nie mato sęsu i szukaćużywki,regenerowanej lub nowej turbiny???

https://youtu.be/n8L-MXlFP-E

https://youtu.be/Xt2-LJQWx5k

https://youtu.be/qGNhAuLoejU
Ostatnio zmieniony 12 sie 2018, o 16:58 przez dziadziol6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1285
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: Rooff_ » 12 sie 2018, o 10:11

Patrząc pobieżnie na błędy zastanawiam się, czy Twoje problemy nie są czasem związane z pompą vacuum lub zbiornikiem podciśnienia (tym pod pompą). Faktynie najpierw sprawdź te wężyki podciśnienia czy dobrze siedzą oraz czy na jednym z krućców jest założony kapturek (nie dam sobie głowy uciąć, że we wszystkich insigniach tak jest, ale już kilka razy ktoś zwracał na to uwagę). Przydałoby się też sprawdzić jakie podciśnienie jest w układzie - może za małe?

W dalszej kolejności do sprawdzenia zaworek podciśnienia (np. czy nie buczy).

Możnaby rozważyć jeszcze regulację cięgna gruszki, ale zważywszy na to że nie masz błędów over- i underboost to może lepiej tego nie ruszać...

dziadziol6
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 12 sie 2018, o 10:31

Gdzie ta pompa vacum??zbiornik znajdę jak będę wiedział gdzie pompa ,jak wygląda ten kapturek lepiej żeby był czy ewentualnie go wywalić ?Jak sprawdzić jakie jest podcisnienie w układzie?Co do zaworka podcisnienia to mam dwa oba nie buczą.Cięgna gruszki też myślę nie ruszać jest oryginalnie tak ustawiona zaznaczona farbą powinno tak być dobrze .Sorki że tak na łatwiznę piszę skaczę koło auta bo od jutra zaczynam pracę w nowej firmie i muszę je3zdzić 30 kilometrów bez auta nie dojadę

Egr wyczyszczony,map sensor wyczyszczony ,rura egr wyczyszczona,oba zawory podciśnienia założone i na obu to samo tak że chyba sprawne.Węże podciśnienia nie zauważyłem pęknięć wszystkie mocno siedzą na swoim miejscu,Grucha turbo pracuje w pełnym zakresie ,zmienna geometria jak wcześniej wspominałem wyczyszczona.Po odpaleniu jazda próbna brak błędów i auto ładnie ciągnie jedynie na dwójce przy niższych obrotach parę razy lekkie szarpnięcia.Po czasie błędy jednak wróciły P0234 i P003A.Mimo wszystko wcześniej wywalało już błąd przy 2800-3000 obrotów teraz normalnie jedzie bez błędów a od 3000 naprawdę mocno przyśpiesza .Jednak raz jedzie okey bez problemu nawet przy dynamicznej jezdzie a raz łapie błąd tak że coś jest nie tak dalej .Jak sprawdzić czy ta pompa vakum jest sprawna idę szukać w necie ale czekam też na wasze podpowiedzi ;)

Powiedzcie mi dlaczego mam taką turbinę ?Moje auto 131 koni a jak sprawdzam ogłoszenia to turbina z tymi numerami dedykowana jest do wersji 160 konnej.Co na tabliczce turbiny oznaczają cyfry i litery u dołu tabliczki?
Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Dan
Użytkownik
Posty: 688
Rejestracja: 6 sie 2014, o 12:07
Auto: ST 160HP
Kod silnika: A20DT
Rok produkcji: 2009
Miasto: Łódź
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: Dan » 12 sie 2018, o 18:47

Pompe podcisnienia masz po prawej stronie pokrywy zaworów na wałku wydechowym.

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka


dziadziol6
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 12 sie 2018, o 19:39

Ok pompę zlokalizowałem dzięki .Tak patrze na ten mój filmik wirnika i chyba oberwał klapą kolektora lub klapami.
Sprawdzałem numery z kolektora mam 5566258 czyli ten gorszy kolektor wyczytałem że te poprawione mają numer 55571993.Chcę wymienić turbo ale w tej sytuacji strach nie wiadomo w jakim stanie są pozostałe klapy czy wogóle jeszcze są .Jeśli jakieś zostały to chyba lepiej pierwsze kolektor wymienić i dopiero turbo by znów turbina nie dostała.
Co do kolektora to jaka jest różnica między tym słabym a tym polepszonym??tylko wytrzymalsze mocowanie klap??czy moge kupić ten polepszony i normalnie zamontować? czy coś jeszcze cza zmieniać programować itp.Kupiłbym nowy kolektor sam zamontował potem turbo po regeneracji lub nowe też montaż samemu jeśli nic nie cza programować?
Ewentualnie czy jest jakiś zestaw naprawczy kolektora tzn nowe klapy zamontować do mojego kolektora po wcześniejszym wyczyszczeniu go.Nie chcę robić partyzantki bo auto zostaje dla syna.Wiadomo na koszty też patrzę co mogę sam zrobię sam.

Awatar użytkownika
wojtekski
Forumowicz
Posty: 382
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: wojtekski » 12 sie 2018, o 21:15

U mnie jak klapy kolektora poszły i turbina dostała to błąd był cały czas kolektor wymieniasz wstawiasz i nic nie programujesz, ja brałem nowy niby według aso ostatnia poprawka w tych kolektorach była w 2014 roku co poprawiali to nie wiem? Wcześniej miałem ten sam numer co ty kolektora. Klapy można wywalić ewentualnie albo kupić regenerowany kto co woli tylko jak wywalisz to nie wiem czy nie trzeba wtedy dłubać w programie.

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1285
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 12 sie 2018, o 21:22

Jak wyszczerbiony wirnik to klapka poszła jak nic. Turbina do regeneracji i koniecznie wywalenie pozostałych klap lub wymiana kolektora.

dziadziol6
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 12 sie 2018, o 21:26

Okej wczesniej miałeś ten sam numer kolektora co ja a nowy z jakimi numerami włożyłeś??Oglądam tera filmik na yt i gość dodał taki wpis-

Auto Krak Zbigniew Kipa
Z insignią bywa różnie, w zależności od wersji (131 koni nie miała klap), Najlepiej w niej jest usunąć fizycznie i nie ruszać elektroniki bo lubią się wtedy zaczynać problemy z innymi elementami - wtedy zostawiamy sterownik klap który macha sobie na sucho nie ruszając klapek, możemy zmodyfikować elektronikę i wywalić wszystko całkowicie, ale wiąże się to z koniecznością zmian kilku innych podzespołów
https://www.youtube.com/watch?v=0-aBmooMTKc&t=4s

już zgłupiałem to 131 konne miały te klapy czy nie??jeśli nie to co pokiereszowało mój wirnik??

Awatar użytkownika
mcrace
Klubowicz
Posty: 530
Rejestracja: 9 sty 2018, o 11:32
Auto: Insignia
Kod silnika: A20DTJ
Rok produkcji: 2010
Miasto: Kórnik / Poznań
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 1 raz
Kontakt:

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: mcrace » 12 sie 2018, o 21:51

Mam 131 koni A20DTJ. Klapy miałem więc i Ty masz. Ja usunąłem je zawczasu pozostawiając tylko silniczek - jeszcze były na swoim miejscu.
Programu nie modyfikowałem.
Mam problem z dpf, ale to przez EGR, a nie przez brak klap.
The history of hysteria
Moja jest tylko racja, i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1285
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 13 sie 2018, o 05:36

dziadziol6 pisze:
12 sie 2018, o 21:26

już zgłupiałem to 131 konne miały te klapy czy nie??jeśli nie to co pokiereszowało mój wirnik??
Sprawdzenie czy masz kolektor z klapami zajęło by ci tyle co napisanie tego posta.
Sterownik jest pod kolektorem zaraz po lewo od zaworu EGR lub od środka kolektora w prawo. Wsadzasz tam rękę i już wiesz. Sterownik jest na tyle duży że nie sposób go nie wyczuć.

https://www.google.pl/search?q=sterowni ... hpiOsdq3JM:

dziadziol6
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 13 sie 2018, o 20:19

wojtekski pisze:
12 sie 2018, o 21:15
U mnie jak klapy kolektora poszły i turbina dostała to błąd był cały czas kolektor wymieniasz wstawiasz i nic nie programujesz, ja brałem nowy niby według aso ostatnia poprawka w tych kolektorach była w 2014 roku co poprawiali to nie wiem? Wcześniej miałem ten sam numer co ty kolektora. Klapy można wywalić ewentualnie albo kupić regenerowany kto co woli tylko jak wywalisz to nie wiem czy nie trzeba wtedy dłubać w programie.
Jaki numer kolektora nowego masz?

Rataj u mnie od dwóch dni leje ,cały dzień mnie nie było jutro sprawdzę czy mam ten sterownik :D

Panowie konkretnej odpowiedzi szukam czy ktoś miał ten kolektor 5566258 i w jego miejsce zamontował ten 55571993?

Awatar użytkownika
wojtekski
Forumowicz
Posty: 382
Rejestracja: 4 sty 2015, o 16:16
Auto: insignia, 207cc
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto: Suwałki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: wojtekski » 15 sie 2018, o 07:17

Tak ja miałem pisałem wcześniej że miałem ten z 258 a mam 193 jeszcze leży stary w domu kolektor.

dziadziol6
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 19 sie 2018, o 18:50

Nowy kolektor poprawiony(55571993) zakupiony w łoplu niestety chyba montaż będę wykonywał sam .Serwis zawołał 400 euro .Po ostatnich szkodach jakie mi zrobili już im auta nie dam .Ciekawe czy dam radę Mam instrukcję jak to zrobić ale myślałem że znajdę w sieci jakiś filmik instruktażowy .Może ktoś zna taki filmik lub sam to robił i ma jakąś foto lub video relację ;) Najpierw chcę wyeliminować kolektor bonie wiadomo czy tam jakieś klapki nie wiszą już na włosku .Klapy i wszystko mam w planach zostawić oryginalnie jedynie wyprogramować egr.Jak już kolektor będzie nowy wtedy turbo używane z pewnego żródła lub po kompletnej regeneracji z pewnego zaufanego żródła .Jestem w trakcjie szukania jeśli ktoś może coś polecić rozważe każdą obcję lub propozycję
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 702
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dare50 » 19 sie 2018, o 20:41

A ile dałeś za niego ? , podjedź do normalnego warsztatu to za 100 Ci wymienią

dziadziol6
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 19 sie 2018, o 21:08

dare50 pisze:
19 sie 2018, o 20:41
Edit
Mieszkam w de tak że płaciłem 250 euro w oplu. Za 100 ?zł czy euro ?to nie ma szans . średnio 60-100 euro roboczo godzina .Czytałeś co mi szpece z serwisu opla zrobili podczas wymiany rozrządu wolę partaczom już auta nie oddawać.A jakie koszty wymiany kolektora są teraz w PL?
Ostatnio zmieniony 21 sie 2018, o 21:18 przez yerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie cytuj posta pod postem. Regulamin forum.

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1285
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: Rooff_ » 19 sie 2018, o 21:22

Nie wiem gdzie Ty mieszkasz i nie wnikałem gdzie mieszka ten mechanik (na pewno w Niemczech, ale nie wiem jaki region): https://www.youtube.com/channel/UClXHU1 ... IcfVc2tyWQ
Ale napisać do niego przez youtube chyba nie zaszkodzi - a nuż będzie to w miarę obu Wam pasować. Robota na pewno zostanie wykonana jak powinna. Jak nie wierzysz to pooglądaj sobie filmiki.

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1285
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 20 sie 2018, o 07:58

dare50 pisze:
19 sie 2018, o 20:41
... podjedź do normalnego warsztatu to za 100 Ci wymienią
Ja wymieniałem sam i powiem ci szczerze , że gdyby mnie ktoś poprosił to mniej niż 3 stówy bym nie wziął bo jest dużo roboty.

Awatar użytkownika
dare50
Użytkownik
Posty: 702
Rejestracja: 26 lut 2017, o 18:44
Auto: Insignia 4x4 COSMO
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2011
Miasto: Wejherowo
Otrzymał  piwo: 2 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dare50 » 20 sie 2018, o 08:41

ale mi chodziło o 100 E , a w Pl to tak jak pisałeś co najmniej 300 zeta

rataj73
Zapaleniec
Posty: 1285
Rejestracja: 22 lip 2014, o 15:54
Auto: Opel Insignia CDTI
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2009
Miasto:
Otrzymał  piwo: 4 razy

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: rataj73 » 20 sie 2018, o 09:42

A to za 100 ojro mogę robić :lol:

dziadziol6
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: 10 kwie 2016, o 19:53
Auto: Opel Insignia
Kod silnika: A20DTL
Rok produkcji: 2009
Miasto:

Re: 2.0 CDTI wymiana rozrządu i uszkodzone turbo

Post autor: dziadziol6 » 20 sie 2018, o 19:04

Do gościa z filmiku mam 500 kilometrów za daleko szkoda .No to rataj73 kiedy robimy termin? 100 euro plus gratis :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ dolotowy + wydechowy”