------------------------------ Wielkopolskie Spotkania - 19.01 - fotorelacja
---------------------------------------- Śląskie Spoty - 27.01 - szczegóły
--------------------------------------------------------Obrazek Polub naszą stronę na Facebooku Obrazek

Insignia Dokia

Awatar użytkownika
Rooff_
Zapaleniec
Posty: 1407
Rejestracja: 4 lut 2017, o 08:24
Auto: Insignia ST przedlif
Kod silnika: A20DTR
Rok produkcji: 2012
Miasto: Zagłębie Dąbrowskie
Postawił piwo: 2 razy
Otrzymał  piwo: 8 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: Rooff_ » 13 sty 2019, o 13:04

W Twojej okolicy wulkanizatorów pewnie jest kilku - któryś na pewno zgodzi się to skleić (zwulkanizować). Z mojego małego doświadczenia wynika, że nie wytrzyma to dłużej niż do wiosny ;) Ale w tym przypadku to powinno wystarczyć. W przyszłym roku te koła Ci już nie muszą być potrzebne :D

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2015
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: Zbyszek01 » 13 sty 2019, o 13:09

Mnie bardziej interesuje to miejsce
Zrzut ekranu 2019-01-13 o 13.02.04.png
Jeżeli by coś miało się stać to właśnie tu.
Wulkanizator oceni a jak znajomy to może nowej nie będzie proponował ;D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Insignia Dokia

Post autor: dokia » 13 sty 2019, o 13:12

idę sprawdzić :) zaraz wrócę :)
Zbyszek01 pisze:
13 sty 2019, o 13:09
Mnie bardziej interesuje to miejsce
Jeżeli by coś miało się stać to właśnie tu.
Wulkanizator oceni a jak znajomy to może nowej nie będzie proponował ;D
te miejsce jest OK, to dyfrakcja światła na cienkiej warstwie wody, foty robiłam tuż po spłukaniu, teraz jak przeschło jest OK, ale pogrzebałam w rozcięciu :) miękka tam ta guma :)
poniżej fotki na dysku google bez zmniejszania
https://drive.google.com/drive/folders/ ... la1q132GMB

Generalnie wqrwia mnie sytuacja, bo ja nie pamiętam abym gdzieś dotknęła czegoś, już tak ostrożnie jeżdżę bo ostatni rok trochę dał mi czadu przez nieostrożne moje jazdy, a winnych brak i sama muszę naprawić lub zakupić nowe. A jakimś dziwnym trafem w mazdzie jak nie łamana była ława silnika to właśnie prawa przednia felga jest już tak pogięta że ciężarkami zbytnio nie mogą jej wyważyć. No akurat te same koło. Kończy się to tylko awanturą ale i tak ja naprawiam i to ja mam problem bo ja "mam wiecznie jakiś problem z autem" :P :lol:

W wolnej chwili zalecę do wulkanizatora i się dowiem co mnie czeka w związku z tą moją nową przecież oponą. Ale będę myślała o niej jadąc powyżej 150km/h czy mi zaraz nie wybuchnie i czy się nie zabiję w tym aucie :(

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2015
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: Zbyszek01 » 13 sty 2019, o 14:26

Ja bym podkleił u wulkanizatora i dał na tył i przestał się tym przejmować. Oczywiście co jakiś czas kontrola w miejscu gdzie strzałka. Jak nic się nie będzie działo przez zimę to następny sezon już zmienisz auto ;D

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 885
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: wassermann » 13 sty 2019, o 15:01

Skoro tylko 2 tys. km zrobione na komplecie, to bez zbędnych rozważań wyrzuciłbym ją śmietnik i kupił 1 szt. nowej. W tym względzie mam podejście "lotnicze" - maksymalna prewencja i bezpieczeństwo ponad wszystko (a nie że mi to "lata" :lol: )

Problem to jest przy uszkodzeniu opony z kompletu średnio zużytych w aucie 4x4... Człowiek planuje na nich jeszcze sezon-dwa pojeździć, zużycie jest już widoczne względem nowych, a 4x4 wymaga opon o zbliżonym stopniu zużycia - i wówczas robi się zagwozdka.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Insignia Dokia

Post autor: dokia » 13 sty 2019, o 15:08

Arkadius3 pisze:
7 sty 2019, o 18:10
X lat do tyłu miałem pakiet Brembo + ferodo premier i po jednych klockach tarcze na śmietnik tak je wybrało
Mam takie, zrobiłam zdjęcia moich zakupów jak auto zostawiałam, mimo że nie ja te zakupy wybrałam :) to są te gorsze czy te lepsze klocki?
a te Brembo to robią w Chinach? :o o:o
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Bartol
Forumowicz
Posty: 487
Rejestracja: 10 paź 2017, o 10:27
Auto: INSIGNIA
Kod silnika: A18XER
Rok produkcji: 2010
Miasto:

Re: Insignia Dokia

Post autor: Bartol » 13 sty 2019, o 15:13

@Dokia, jak zaczniesz zauważać wysepki na środku jezdni to unikniesz takich przygód ;)
Zbyszek01 pisze:
13 sty 2019, o 12:48
(...) jak płytko to klej i na tył do obserwacji.
Chyba żartujesz sobie teraz? Ja bym taką oponkę od razy do kosza machnął.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Insignia Dokia

Post autor: dokia » 13 sty 2019, o 15:18

wassermann pisze:
13 sty 2019, o 15:01
Skoro tylko 2 tys. km zrobione na komplecie, to bez zbędnych rozważań wyrzuciłbym ją śmietnik i kupił 1 szt. nowej. W tym względzie mam podejście "lotnicze" - maksymalna prewencja i bezpieczeństwo ponad wszystko (a nie że mi to "lata" :lol: )

Problem to jest przy uszkodzeniu opony z kompletu średnio zużytych w aucie 4x4... Człowiek planuje na nich jeszcze sezon-dwa pojeździć, zużycie jest już widoczne względem nowych, a 4x4 wymaga opon o zbliżonym stopniu zużycia - i wówczas robi się zagwozdka.

M.
w sumie racja, bo teraz to 1szt rzeczywiście. Jak w poprzednim aucie miałam w jednej zimówce wystające druciki od wewnątrz, to musiałam już dwie wymienić i dać je na jedną oś. Nie wiem co zrobię , zajadę i do wulkanizatora i zapytam za ile i jaki efekt, zajadę do mojego kierownika.. może on coś doradzi.

@Bartol, fakt w policjantów na drodze czasem przywalę bo się zapomnę :P - to od tego tak się robi na oponach?
Buluś pisze:
13 sty 2019, o 11:24
zobacz jaki ma kolor, czy jest klarowny żółty czy czarna papka
klarowny żółty, bo raz jak na słońcu przeglądałam poziomy płynów w zbiornikach to się wystraszyłam że zbiornik pusty, ale w środku płyn był :)

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 885
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: wassermann » 13 sty 2019, o 15:47

Ferodo FDB to "regularna" seria :) Te budżetowe miały oznaczenie FSL.

M.

Buluś
Forumowicz
Posty: 267
Rejestracja: 1 mar 2015, o 19:32
Auto: Insignia 1.6T/ VC3,2
Kod silnika: A16LET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Ożarów Mazowiecki
Otrzymał  piwo: 1 raz

Re: Insignia Dokia

Post autor: Buluś » 13 sty 2019, o 15:57

jeżeli klarowny żółty to jeździj i co jakiś czas obserwuj.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Insignia Dokia

Post autor: dokia » 13 sty 2019, o 16:00

To dobrze @Buluś, bo mi co chwilę wyskakują jakieś atrakcje :) Może ja dużo nie hamuję, chociaż tarcze i klocki zjechałam w dwa lata.

Awatar użytkownika
grzegorz13
Użytkownik
Posty: 790
Rejestracja: 13 sie 2017, o 18:33
Auto: Insignia 4x4 v6
Kod silnika: A28NET
Rok produkcji: 2009
Miasto: Lubin
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: grzegorz13 » 14 sty 2019, o 00:20

Boku opony się nie klei więc pewnie doradzi wymianę jednej opony chyba że pęknięcie naprawdę płytkie
Ja radzę wymienić jedną sztukę

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2015
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: Zbyszek01 » 14 sty 2019, o 05:15

Decyzja powinna być podjęta przez wulkanizatora, on się na tym zna.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 885
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: wassermann » 14 sty 2019, o 11:32

Zna albo nie zna. Druciarstwo bywa okrutne. W poprzedniej Insi złapałem gwoździa na nowej oponie letniej z indeksem Y. Musiałem załatać, bo to było na urlopie 600 km od domu. "Wstawiliśmy kołeczek, opona jak nowa, może pan jeździć, co pan będziesz zmieniał, szkoda pieniędzy." Wróciłem do domu i zmieniłem, życie ma się jedno. Od tego czasu w paru poradach motoryzacyjnych przeczytałem, że opon o wysokich indeksach prędkości co do zasady nie naprawia się.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Insignia Dokia

Post autor: dokia » 14 sty 2019, o 11:38

a moja jest z tym indeksem? (tak, pewnie znowu głupie pytanie :P )
Wydaje mi się że skończy się na shoppingu nowej opony, przespałam się z tym problemem a i większość z Was twierdzi że lepiej wymienić jedną teraz. Dzisiaj nie mam czasu aby za tym polatać, a jak będę już miała czas to będzie ciemno i wszystko pozamykane, do jutra latam w niepewności, aczkolwiek dalsze wyjazdy chyba przełożę.

Awatar użytkownika
wassermann
Użytkownik
Posty: 885
Rejestracja: 9 lut 2015, o 16:18
Auto: Insignia GSi 2.0T
Kod silnika: B20NFT
Rok produkcji: 2018
Miasto: Nec temere, nec timide
Otrzymał  piwo: 3 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: wassermann » 14 sty 2019, o 12:36

@Dokia, Nie jest z takim indeksem, podejrzewam że Twoja jest V - 240 km/h (o ile nie H-210). To na granicy ;) Ta oczywiście jest umowna. Chodzi o to, że na oponach z wysokim indeksem (ZR, W-270, Y-300) domyślnie jeździ się szybciej, a więc i siły na oponie są wielokrotnie większe. Jako fizyk pewnie intuciyjnie wyobrażasz sobie jak rozkładają się siły na idealnie wytworzonej oponie bez skaz, a jak na takiej, w której nastąpiło przerwanie "tkanki". Tam jest już zaburzenie i czort wie czy nagle nie wystąpi siła niszcząca.

M.

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Insignia Dokia

Post autor: dokia » 14 sty 2019, o 12:49

Na mojej jest V XL - takie coś z fotek zobaczyłam moich, aczkolwiek nie pamiętam na co dzień tych oznaczeń, bo za dużo do pamiętania :)
Tak no coś tam wiem o siłach i tak- jak mam coś gdzieś poklejone to ciągle o tym myślę że jest nie tak jak powinno ( w życiu zresztą też tak to działa :) )

Awatar użytkownika
Zbyszek01
Klubowicz
Posty: 2015
Rejestracja: 10 lut 2015, o 20:29
Auto: 2.0 automat
Kod silnika: A20DTH
Rok produkcji: 2012
Miasto: DZA
Postawił piwo: 5 razy
Otrzymał  piwo: 7 razy

Re: Insignia Dokia

Post autor: Zbyszek01 » 14 sty 2019, o 12:56

Kupuj nową, odliczysz od podatku


Wysłane z iPhone

Awatar użytkownika
dokia
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 14 lut 2018, o 22:32
Auto: Insignia 2.0 Turbo
Kod silnika: A20NHT
Rok produkcji: 2011
Miasto: z Mazur :)
Postawił piwo: 22 razy
Otrzymał  piwo: 9 razy
Kontakt:

Re: Insignia Dokia

Post autor: dokia » 14 sty 2019, o 13:57

Haha, no niby tak.
Wyrwałam się i podleciałam na oględziny z oponą, jakiś tam serwisant w moim serwisie powiedział że on to by tak jeździł, oczywiście powiedziałam że nie pytam co on by robił tylko czy to na pewno jest bezpieczne. Ale odpowiedział znowu to samo.

W zakładzie wulkanizacyjnym podeszło od razu trzech Panów wulkanizatorów i też gadali że to tam nic, że w strefie chroniącej felgę, zaglądali tam i nie zobaczyli ani siatki ani drutów i powiedzieli że no jak się uprę to to zetną, nałożą nową gumę i dadzą do pieca na 2h (i od razu w wyobraźni zobaczyłam że topi mi się cała opona :) ) ale że no muszę zostawić koło, no to mówię że chyba że z autem bo mam tylko dojazdówkę.
Generalnie znowu nic nie wiem i nie wiem co mam z tym zrobić, oni wszyscy każą tak zostawić jak jest i wychodzi że mam jakieś schizy i szukam dziury w całym :P :lol:

Rafi3040
Klubowicz
Posty: 129
Rejestracja: 18 lis 2015, o 17:43
Auto: Opel insignia
Kod silnika: A20DTE
Rok produkcji: 2015
Miasto: Serock

Re: Insignia Dokia

Post autor: Rafi3040 » 14 sty 2019, o 19:37

Ja też kupiłbym nową i nie ryzykował jazdą z dużymi prędkościami z tą oponą ,a nałożyć gumę i do pieca to można w ciężarówce tak zrobić na bliźniaku gdzie są dwie opony jak strzeli jedna to jest jeszcze druga.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Auta klubowiczów”